کد خبر 396813
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۸

ابراهیم حاتمی‌کیا و احسان محمدحسنی رییس سازمان اوج از لوکیشن فیلم سینمایی، «یتیم خانه ایران» بازدید کردند.

به گزارش مشرق، ۱۴اسفند ماه ابراهیم حاتمی کیا کارگردان مطرح سینمای ایران و احسان حسنی مدیرعامل سازمان اوج از لوکیشن فیلم سینمایی «یتیم خانه ایران» بازدید کرده و با بازیگران و عوامل پشت صحنه این اثر سینمایی به گپ و گفت پرداختند.
 
در این بازدید ابولقاسم طالبی کارگردان «یتیم خانه ایران» با ابراهیم حاتمی کیا در رابطه با شرایط تولید این اثر تاریخی گفتگو کردند و در رابطه با روند تولید، بازسازی لوکیشن ها، نحوه تحقیقات های میدانی و مکتوب، انتخاب بازیگران و.... طالبی و حاتمی کیا به تبادل نظر پرداختند. کارگردان فیلم «چ» از ساخت و توجه به موضوع این فیلم سینمایی که به مقطع تاریخی ۱۲۹۵ تا۱۹۲۷ و قطحی و خشکسالی که در آن مقطع گریبانگیر کشورمان شده بود می پردازد و از عوامل این اثر تاریخی قدردانی کرد.

 عکس حاتمی‌کیا در یتیم خانه
«یتیم‌خانه ایران» داستان قحطی و خشکسالی عظیم ایران که در سال‌های ۱۲۹۵ تا ۱۲۹۷ و در کوران جنگ اول جهانی و در زمان اشغال ایران به دست قوای بیگانه روس و انگلیس رخ داده را روایت می‌کند. این قحطی که همراه با فقر و پیچارگی و در نهایت کاهش جمعیت در ایران بود در تعیین سرنوشت جامعه ایران به ویژه روی کار آمدن حکومت پهلوی نقش چشمگیری داشت.
 
علیرام نورایی، جعفر دهقان، فرخ نعمتی‏، قطب الدین صادقی، بهار محمد پور، مهدی صبایی، بهارک صالح نیا، والا شهیری، علی شادمان، ایمان صفا، مهری آل آقا، ، محسن حسینی، اصغر حیدری، ملیکا شعبان، مصطفی بهشتی، مجید معافی، حمید تاج دولتی، علی فرجام فر در این فیلم ایفای نقش می‌کنند.
 
برایان ترفه، برت جان کورن، درشن آناند و هاشم رحیم اف هم از جمله بازیگران خارجی هستند که در این پروژه حضور دارند.
منبع: خبرگزاری دانشجو

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس