یک روزنامه لبنانی حمله رژیم اسرائیل به اعضای مقاومت و شهادت چند تن از نیروهای حزب‌الله در جنوب سوریه را «حماقت»ـی خواند که قواعد بازی را تغییر می‌دهد.

به گزارش مشرق، روزنامه الاخبار چاپ بیروت نوشت: اقدام یکشنبه (دیروز) رژیم صهیونیستی در حمله به منطقه «قنیطره» در جنوب سوریه را «حماقت» خواند.

الاخبار نوشت که این حمله و شهادت چند تن از اعضای حزب‌الله لبنان «بیشتر شبیه حماقتی بزرگ بود تا یک ماجراجویی. در اسرائیل چه کسی این تصمیم اشتباه را گرفته تا مقاومت را بسنجد؟. حال که اوضاع بدین منوال دارد به ییش می‌رود، سوال از آینده این مسئله، مختص اسرائیلی‌ها خواهد بود. سوالی که خیلی بدیهی است و می‌گوید که هر تجاوز اولیه دشمن، دعوت صریح مقاومت (لبنان) به اقدامی است که آن را مناسب می‌بیند؛ اقدامی مناسب در چارچوب قواعد جدیدی که مجازا «(قواعد) بازی» نامیده می‌شود.

روزنامه «الاخبار» لبنان در ادامه گزارش خود در این باره می‌‌افزاید: حماقتی که نمی‌توان آن را گامی جسورانه خواند، فاقد درایت کافی بود و شاید حتی فاقى مهارت. چرا که اقدام دشمن به تجاوز آشکار، و حمله بالگرد‌هایش به خودروهای حامل کادر مقاومت اسلامی و رزمندگان آن در مناطق مجاور جولان اشغالی، به این معناست که دشمن دیگر در هر زمانی که بخواهد آن ابزاری را در اختیار ندارد که در سالهای گذشته داشت؛ زمانیکه عناصر مقاومت را [هر وقت که می‌خواست] ترور می‌کرد.

مقاومت در این حمله 6 تن از اعضای خود را از دست داد که بارزترین آنها فرمانده «محمد احمد عیسی» و «جهاد مغنیه» فرزند شهید «عماد مغنیه» بودند. 4 تن دیگر از کادر مقاومت در سوریه بودند و این افراد با شلیک دو فروند موشک به خودروهایشان در منطقه «قنیطره» (جنوب سوریه) به شهادت رسیدند.

بیانیه مقاومت در واکنش به این حمله حامل هیچ عبارت سیاسی نبود که اقدام بعدی‌اش را منعکس کند اما تمامی شرایط از جمله آماده‌باش اسرائیل در مرز با لبنان و سپس آماده‌باش به تمام سفارت‌هایش نشان از ان دارد که مقاومت پاسخی آشکار خواهد داد.

سوال‌های اساسی پشت این حمله

اما سوال‌های اصلی در پی حمله دیروز بر دلایل پشت‌ این حمله متمرکز است: آیا این حمله در زمینه حمایت دشمن از گروه‌های مسلح مخالفت حکومت سوریه بود؟ آیا پیامی به حزب‌الله بود تا حد و مرزی برای مداخله خود در دفاع از گزینه سیاسی مطرح شده توسط دولت سوریه مشخص کند؟ آیا پس از آنکه دیگر همه اینطور رفتار می‌کردند که لبنان و سوریه در جبهه شمال (فلسطین اشغالی) در برابر اسرائیل متحد شده‌اند، این حمله دارای ابعاد راهبردی درباره جنگ میان اسرائیل و حزب‌الله است؟

آیا این موضوع به انتخابات اسرائیل یا مذاکرات هسته‌ای ایران با غزب ارتباط داشت؟ تا اینکه گزینه‌های جدیدی مطرح شود تا شاید اسرائیل را به صحنه منطقه‌ای که آمریکا آن را رهبری می‌کند، بازگرداند؟

زمان لازم برای همه به ویژه رهبران مقاومت وجود دارد تا چهارچوب منطقی برای پاسخ به حمله دیروز را ترسیم کنند؛ چهارچوبی که قبل از هر چیز باید به مصلحت محور مقاومت باشد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سجاد ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
    0 0
    خون به ناحق ریخته شده اونم توسط این افراد پلید بی جواب نخواهد ماند ...هم از سوی خدا هم از سوی شیرهای حزب الله
  • حسن ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
    0 0
    هرکجا حادثه ای اتفاق افتد نام یهودی میدرخشد
  • سیدمصطفی علوی ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
    0 0
    با تدابیر و مصلحت اندیشی ولی مر مسلمین به وقت مناسب خودش انتقام خون به ناحق ریخته شده امت حزب الله گرفته خواهد شد.باید منتظر دستور ماند ان شاءالله
  • محسن از اصفهان ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
    0 0
    این جسارت اسرائیل به دلیل عدم پاسخ به ترورهایی است که این رژیم اشغالگر و تروریست قبلاً انجام داده و با پاسخ مناسب از طرف نیروهای مقاومت لبنانی و فلسطینی مواجه نشده است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس