شهدای حزب الله در این عملیات از فرماندهان زبده ای بودند که برای آموزش نیروهای مردمی سوریه به این کشور رفته بودند.

گروه بین الملل مشرق- شبکه های خبری ساعتی پیش، از حمله هوایی بالگردهای ارتش اسرائیل به منطقه ای در جنوب سوریه خبر داند. در خبرها آمده است که شماری از رزمندگان حزب‌الله در منطقه "قنیطره" واقع در منطقه مرزی سوریه و سرزمین های اشغالی به شهادت رسیدند. در همین حال منابع خبری از شهادت جهاد عماد مغنیه، فرزند شهید عماد مغنیه و برخی دیگر فرماندهان ارشد حزب الله لبنان خبر دادند.

خبرنگار بین الملل مشرق در این خصوص با "امین حطیط" سرتیپ بازنشسته و تحلیگر مسائل نظامی لبنان گفتگو کرده است که متن این مصاحبه به شرح زیر است.

ساعاتی پیش تهاجم هوایی ارتش رژیم صهیونیستی با هدف قرار دادن دو خودروی فرماندهان عملیاتی حزب‌الله و برخی از فرماندهان سوری نیروهای مردمی از طریق اصابت دو موشک که توسط بالگردهای ارتش اسرائیل شلیک شده بود موجب شهادت 6 تن از فرماندهان حزب الله لبنان و کودکی شد که در آن حوالی بود.

نام "جهاد مغنیه" فرزند شهید عماد مغنیه از فرماندهان ارشد حزب الله لبنان نیز در میان اسامی شهدا دیده می‌شود و این خواست خدا بوده است که "جهاد" حدود یک ماه قبل از تاریخ شهادت پدرش به آغوش حاج عماد می رود.

حزب الله لبنان در خصوص این تجاوز و شهادت فرماندهانش ساکت نخواهد نشست و به طور حتمی این اقدام را جواب خواهد داد. حزب‌الله در بیانیه خود به این نکنته اشاره داشت که اسرائیل با این کار در واقع با آتش بازی می‌کند و اسرائیل این تقابل را خود انتخاب کرده است.

پاسخ حزب الله می تواند ابعاد گسترده ای داشته باشد. زمان و حجم پاسخ حزب الله قطعا عجولانه و محدود نخواهد بود بلکه این جواب به صورت منظم و سنجیده برنامه ریزی خواهد شد.

شهدای حزب الله در این عملیات از فرماندهان زبده ای بودند که برای آموزش نیروهای مردمی سوریه به این کشور رفته بودند. بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه تصمیم به ایجاد نیروهای مردمی برای مقابله به گروه‌های تروریستی گرفته بود و حزب‌الله لبنان نیز متعهد به آموزش این گروه‌ها شده بود. سفر این گروه به منظور بازدید از سوریه نبوده بلکه عملیاتی برای ارزیابی پایگاه‌ها و بررسی میدانی برای فرماندهی نیروهای مردمی بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
    0 0
    خب که چی؟؟!!!
  • ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
    0 0
    اگر دفعات قبل که اسراییل حمله هوایی میکرد سوریه پاسخ دندان شکنی بهشون میداد اینقدر جسور نمیشدن . اسراییل هم فهمیده سوریه الان توان پاسخ به حملات نداره . الان هم اتفاق خاصی نمیفته نهایتا حزب الله چند عملیات در سطح پایین انجام میده در صورتی که فقط باید مقابله به مثل کرد . جواب کلوخ انداز سنگ است .
  • قنبر ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
    0 0
    دیر نمیشه ماهی را هر وقت از اب بگیری تازه هست! باید منتظر باشند. هنوز زمانی نگذشته که در خبرها امده سه خودرو زرهی اسرائیل با مزدورانش دود شدند رفتن هوا!!!!
  • حسین ن ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
    0 0
    احمق های یهودی که در سرزمینهای اشغالی فلسطین هرنوع جنایتی را روامیدارندخودرادربدمخمصه ای واردکرده اند هنوزهم احمقانه فکرمیکنند البته این حماقت تا آخرین نفرشان هم امتدادخواهدیافت قطعا به این تهاجم و ترور پاسخی مناسب داده خواهدشدالبته حالاحالاها وهابیت ویهودیت شایدبتوانندباتروروتجاوزیهودیان احمق را درفلسطین نگه داشته باشندولی این ممکن است هرساعتی به پایان برسد
  • جواد ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
    0 0
    سلام من میخواهم برم لبنان عضو حزب الله شوم باید در کجا ثبت نام کنم ساکن گرگان هستم...
  • سارا ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
    0 0
    ایران از نظر تجهیزات نظامی به پیشرفتهای شایان توجهی دست پیدا کرده. آیا وقتش نشده که از طریق حزب الله و ... این تجهیزات سود دهی داشته باشند؟
  • ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
    0 0
    محیط سایت افتضاح شده
  • ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
    0 0
    هیچی برو بخواب تو عقلت به این موضوعات نمی رسه
  • ايراني ۲۲:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
    0 0
    آي گفتي!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس