دولت هند قصد دارد در جریان سفر هفته آتی باراک اوباما به این کشور، آمریکا را تحت فشار قرار دهد تا شرکت‌های نفتی هندی را از لیست تحریم‌های ناشی از مبادلات تجاری با ایران حذف کند. مرکز حسابرسی دولت آمریکا چند روز پیش سه شرکت هندی را به بهانه مراودات تجاری در بخش انرژی ایران در لیست تحریم قرار داد.

گروه جنگ نرم مشرق- اخبار ایران و تحلیل‌های پیرامون آن بطور مستمر در رسانه‌های خارجی - اعم از غربی و منطقه‌ای - منعکس می‌شود. نگاهی به موضوعات پرداخته شده درباره ایران می‌تواند تصویری کلی از نقاط تمرکز این رسانه‌ها در داخل و نحوه انعکاس و جهت‌دهی آن به فضای افکار عمومی در کشورهای خود و جهان ارائه دهد. واضح اینکه، رصد خط رسانه‌ای خارج از کشور و خنثی کردن و پدآفند رسانه‌ای به جریان‌سازی‌های احتمالی بر روی موضوعات خاص، از جمله ضرورت‌ها در فضای رسانه‌ای کشور است؛ گرچه مروری بر این اخبار برای عموم مخاطبان نیز خالی از لطف و فایده نیست.

***

دولت اوباما به دنبال انداختن شکست مذاکرات به دوش ایران است

روزنامه جروزالم‌پست در تحلیلی درباره مباحث میان کاخ سفید و کنگره آمریکا در مورد تصویب تحریم‌های جدید علیه ایران، نوشته است: از منظر راهبردی، دولت آمریکا به دنبال آن است که شکست احتمالی مذاکرات هسته‌ای را به دوش ایرانیان بیندازد؛ راهبردی که با طرح مدنظر کنگره برای وضع تحریم‌های جدید علیه ایران، به مخاطره خواهد افتاد.

ایران در رسانه‌های جهان // درحال تکمیل

فشار هند به آمریکا برای لغو تحریم شرکت‌های نفتی هندی

روزنامه تایمز عمان گزارش داده که دولت هند قصد دارد در جریان سفر هفته آتی باراک اوباما به این کشور، آمریکا را تحت فشار قرار دهد تا شرکت‌های نفتی هندی را از لیست تحریم‌های ناشی از مبادلات تجاری با ایران حذف کند. مرکز حسابرسی دولت آمریکا چند روز پیش سه شرکت هندی را به بهانه مراودات تجاری در بخش انرژی ایران در لیست تحریم قرار داد.

ایران در رسانه‌های جهان // درحال تکمیل

محاکمه جیسون رضائیان در آینده نزدیک

روزنامه سانفرانسیسکو کرونیکل درباره محاکمه جیسون رضائیان شهروند آمریکایی در ایران، نوشته است: دادستانی تهران اعلام کرده که دادگاه رضائیان به زودی برگزار خواهد شد. رضائیان متولد سانفرانسیسکو است و سابقه فعالیت در برخی نشریات آمریکایی را دارد. رضائیان چند ماه پیش در تهران بازداشت شد؛ او با عنوان خبرنگار واشنگتن پست به تهران سفر کرده بود. اتهامات وی امنیتی است.

ایران در رسانه‌های جهان // درحال تکمیل

اتهام به ایران درباره پرونده رضائیان

روزنامه واشنگتن پست نیز در تحلیلی پرونده جاسوسی جیسون رضائیان را به مذاکرات هسته ای ربط داده و مدعی شده که ایران قصد دارد از پرونده محاکمه رضائیان به عنوان ابزار فشار در مذاکرات هسته ای استفاده کند. واشنگتن پست همچنین ادعا کرده که ظریف وزیر خارجه ایران مطالب و گزارش‌های رضائیان را تمجید کرده بود.

ایران در رسانه‌های جهان // درحال تکمیل

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ياسر ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    مشرق جان hold your fire on Iran = فشارتون رو از روى ايران بردارين برعكس ترجمه كردى
  • ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    عمو چند سالته ؟ حالت خوبه ؟ سرت جایی نخورده ؟ خدایی نکرده مشکل مادرزادی نباشه ؟!
  • ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    اين يه اصطلاح نظاميه به معنى توقف تير اندازى، توقف حمله
  • امیر تبریز اوغلی ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    ما زیر فشار راحتیم
  • حميد مشرق ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    مشرفيها زبان صفر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس