رسانه های غربی با گذشت بیش از 15 ساعت از انتشار پیام مقام معظم رهبری، این پیام بسیار مهم را در بایکوت خبری گذاشته‌اند.

گروه جنگ نرم مشرق- اخبار ایران و تحلیل‌های پیرامون آن بطور مستمر در رسانه‌های خارجی - اعم از غربی و منطقه‌ای - منعکس می‌شود. نگاهی به موضوعات پرداخته شده درباره ایران می‌تواند تصویری کلی از نقاط تمرکز این رسانه‌ها در داخل و نحوه انعکاس و جهت‌دهی آن به فضای افکار عمومی در کشورهای خود و جهان ارائه دهد. واضح اینکه، رصد خط رسانه‌ای خارج از کشور و خنثی کردن و پدآفند رسانه‌ای به جریان‌سازی‌های احتمالی بر روی موضوعات خاص، از جمله ضرورت‌ها در فضای رسانه‌ای کشور است؛ گرچه مروری بر این اخبار برای عموم مخاطبان نیز خالی از لطف و فایده نیست.

***
رسانه غربی و شرقی جهان معمولا نسبت به سخنان و رفتارهای مقام معظم رهبری بلافاصله و یا با حداکثر یک ساعت فاصله زمانی، اقدام به موضع‌گیری و انتشار اخبار مرتبط با ایشان می‌کنند با گذشت بیش از 15 ساعت از انتشار پیام ایشان به زبان انگلیسی که خطاب به جوانان اروپا و آمریکای شمالی بود، هیچ واکنشی نشان نداده و این پیام بسیار مهم را به زعم خود در بایکوت خبری گذاشته‌اند. از میان ده‌ها رسانه غربی و شرقی جهان تنها سه پایگاه خبری و مجله اقدام به بازنشر این نامه کرده‌اند.

رسانه‌های غربی در برابر پیام رهبر انقلاب خود را به کوری و کری زدند / حمله به ایران خطایی راهبردی/ احتمال تمدید مجدد مذاکرات هسته‌ای
فارین پالیسی: به جوانان اروپا و آمریکای شمالی، نامه‌ای سرگشاده و غیرمنتظره از رهبر معظم ایران


رسانه‌های غربی در برابر پیام رهبر انقلاب خود را به کوری و کری زدند / حمله به ایران خطایی راهبردی/ احتمال تمدید مجدد مذاکرات هسته‌ای
د ویک: رهبر ایران نامه‌ای سرگشاده به جوانان غرب نوشت

رسانه‌های غربی در برابر پیام رهبر انقلاب خود را به کوری و کری زدند / حمله به ایران خطایی راهبردی/ احتمال تمدید مجدد مذاکرات هسته‌ای
بلومبرگ: خامنه‌ای از جوانان غرب خواست تا درباه اسلام پیش‌داوری نکنند

حمله به ایران خطایی راهبردی برای رژیم‌صهیونیستی و آمریکاست

به گزارش جروزالم‌پست، آمریکا به‌سبب مذاکرات هسته‌ای با ایران قصد ندارد در آینده نزدیک به این کشور حمله کند. آمریکا هنوز افغانستان مشغول جنگیدن با طالبان است و همچنین باراک اوباما به تازگی 3000 نیرو به عراق اعزام کرده است. به‌علاوه، واشنگتن برای مبارزه با تکفیری‌های تندرو به کمک تهران نیاز دارد.

بازتاب

از طرفی دیگر، حتی اگر آمریکا و رژیم‌صهیونیستی حمله‌‌ای را علیه برنامه هسته‌ای ایران ترتیب دهند، این حمله تنها برای سه سال برنامه هسته‌ای این کشور را عقب خواهد انداخت. پس این کشورها باید هر سه سال یکبار به ایران حمله کنند. به‌علاوه، همانطور که رابرت گیتز گفت، این حملات تنها باعث خواهند شد تا برنامه هسته‌ای ایران بصورت مخفیانه در‌آید. در نتیجه، این ارزیابی‌ها باید به تندورهای آمریکایی بفهماند حمله نظامی به برنامه هسته‌ای ایران کار بی‌فایده‌ای خواهد بود.

از سویی دیگر، این حمله می‌تواند تاثیرات مخربی بر اقتصاد آمریکا و رژیم‌صهیونیستی داشته باشد. به‌عنوان مثال، جنگ غزه 2.5 میلیارد دلار برای رژیم صهیونیستی هزینه دربر‌داشت. حال تصور کنید حمله به ایران چقدر هزینه خواهد داشت. هرچند نتانیاهو بارها نسبت به تهدید ایران مجهز به توانمندی هسته‌ای هشدار داده است، اما آمریکا در محدود‌سازی این‌گونه حکومت‌ها بسیار موفق بوده است. آمریکا با تجهیز تسلیحاتی پاکستان و عربستان سعی کرده است تا بصورت مستقیم بر ایران تاثیر بگذارد.

در پایان، نویسنده این مقاله با رد سخنان کارشناسان مبنی بر تهدید ایران هسته‌ای برای منطقه و جهان می‌نویسد: ایران به‌دنبال توانمندی هسته‌ای است تا ثبات خود را افزایش دهد. این ثبات نیز در نهایت می‌تواند ثبات را به منطقه خاورمیانه بازگرداند.


جولان محصولات رنو در بازار ایران

به گزارش مجله وال‌استریت، درحالی‌که بحثه‌ا درباره رفع تحریم‌ها علیه ایران هچنان ادامه دارد، شرکت رنو قصد دارد جای خود در ایران به‌عنوان یکی از بزرگترین بازارهای ماشین خاورمیانه باز‌‌کند. این شرکت اخیراً فروش قطعات به ایران را از سر گرفته است، قطعاتی که در ایران توسط یک شرکت ایران سرهم‌بندی می‌شوند. سخنگوی شرکت رنو گفت: ما بدقت مذاکرات را تحت نظر داریم تا درصورت مهیا‌شدن شرایط روابط خود را با ایران به‌حالت عادی درآوریم.

بازتاب

تنش اوباما و کنگره بر سر موضوع تحریم‌ها علیه ایران

روزنامه گالف نیوز در گزارشی از چالش اوباما و کنگره آمریکا در بحث وضع تحریم‌های جدید علیه ایران می‌نویسد: رئیس جمهور و کنگره آمریکا در مسیری گام برمی‌دارند که در آینده نزدیک بر سر ایران با هم تقابل پیدا خواهند کرد. دوحزب پرقدرت آمریکا به‌رغم اخطارهای اوباما مبنی بر خدشه وارد کردن به روند مذاکرات درحال تنظیم لایحه‌ای هستند تا فشارها را بر ایران افزایش دهند.

بازتاب

جلسه استماع کمیته روابط خارجی کنگره که امروز درباره وضع تحریم‌های جدید علیه ایران برگزار شد مرحله آغازین تقابل کنگره جمهوری‌خواه آمریکا با کاخ سفید محسوب می‌شود.


سازمان ملل: ایران به تعهدات هسته‌ای خود پایند است

به گزارش واشنگتن تایمز دیلی، در گزارش محرمانه سازمان ملل که سه‌شنبه منتشر شد آمده است که ایران در خلال گفتگوهای هسته‌ای با گروه 5+1 به تعدات خود پایبند بوده است و برنامه هسته‌ای این کشور گسترشی نداشته است. کاخ سفید می‌تواند از این گزارش برای اطمینان بخشیدن به مخالفان خود درباره جدی بودن گفتگوها با ایران استفاده کند.

بازتاب

آمریکا: احتمال تمدید مجدد مذاکرات با ایران وجود دارد

به گزارش روزنامه هیل، یک مقام ارشد وزارت امور‌خارجه آمریکا گفت، مذاکرات درباره برنامه هسته‌ای ایران نیازمند تمدید برای سومین بار است. آنتونی بلیکن معاون وزیر امور‌‌خارجه آمریکا به کمیته روابط خارجه سنا گفت: ما به زمان بیشتری نیاز داریم. تمدید مجدد مذاکرات محتمل است.

بازتاب

درصورتی‌که کاخ سفید و دیگر اعضاء گروه 5+1 تصمیم به تمدید مجدد مذاکرات بگیرند، احتمال تصویب لایحه سنا برای وضع تحریم‌های جدید علیه تهران قوت بیشتری خواهد گرفت.

ایران و افغانستان در آستانه امضاء پیمان همکاری‌های راهبردی

به گزارش مجله دیپلمات، ایران و افغانستان بزودی توافق‌نامه همکاری‌های راهبردی خود را نهایی خواهند کرد. در سفر اخیر وزیر امور خارجه ایران به افغانستان، دو طرف مفاد این توافق‌نامه که بحث‌های تجاری و حمل و نقل را نیز شامل می‌شود را نهایی کردند. مبنای این پیمان همان توافق‌نامه‌ای است که در سال 2013 بین دو کشور به امضاء رسید. توافق‌نامه سال 2013 برا افزایش همکاری‌ها در زمینه‌های نظامی، اطلاعاتی و اقتصادی تاکید می‌کرد. در‌اصل، آن توافق‌نامه به مسائل امنیتی از قبیل همکاری در زمینه‌های آموزش نظامی، مبارزه با تروریسم و جرائم سازمان یافته، و برگزاری رزمایش‌های مشترک می‌پرداخت.

بازتاب

اولویت‌های امنیت ملی با تحریم‌های جدید علیه ایران در تضاد است

به گزارش روزنام هیل، جبهه مخالفان وضع تحریم‌های جدید علیه ایران با سخنرانی دو مشاور اسبق امنیت ملی آمریکا یعنی برنت اسکوکرافت و زیبگنیو برژینسکی قوت گرفت. هر دوی این افراد در جلسه استماع کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا با وضع تحریم‌های جدید علیه ایران مخالفت کرده و آن را برای آینده مذاکرات مخرب خواندند.

اسکوکرافت که مشاور امنیت ملی در زمان ریاست جمهوری جورج بوش بود گفت: این تحریم‌ها مذاکرات را نابود می‌کند. ما باید آنها را فراموش کنیم، نه اینکه کاری کنیم مذاکرات به شکست بینجامد. وی ادامه داد: ما در مرحله آخر مسابقه هستیم. ممکن است تغییر راهبرد مفید باشد، اما نه در این مرحله.

بازتاب

برژینسکی نیز با تایید صحبت‌های اسکوکرافت گفت: فراموش نکنید که ما تنها کشور مذاکره‌کننده با ایران نیستیم.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 19
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۲
    0 0
    خب متن نامه چیه..........خسته نباشی با این خبر دادنتون.....
  • کربلا ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۲
    0 0
    درود آقا جان .صدالبته نفوذ کلام حضرت آقا تاثیر خود را گذاشته و زمان باید که همه متوجه شوند. فدایی داری حضرت آقا
  • ناشناس ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۲
    1 0
    امام خمینی (ره) : آمریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند.
  • ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۲
    0 0
    یعنی زاییدن، آچمز شدن، شاخ درآوردن ، موندن ، ....
  • حاج عمو ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۲
    0 0
    سلام می خواهید براتون چی کار کنند؟ البته نباید پیام اقا رو بموقع و بدون تحلیل غلط منتشر کنند. چون پیام اقا از قلب سلیم نشئت کرفته پس به قلبهای پاک جوانان دیگر کشور ها هم می نشیند.
  • حامد ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۲
    0 0
    سایت خامنه ای دات آی آر . متن اش بی طرفانه و زیباست امیدوارم بخونی
  • ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۲
    0 0
    کپ کردن چی بگن
  • ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۲
    0 0
    متنشو مشرق زده قبلا جستجو کن ببینی
  • اكبر ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۲
    0 0
    اونهايي كه تو فضاي مجازي و شبكه هاي اجتما عي فعاليت ميكنن ميتونن با ارسال متن نامه رهبري به صورت پيام به دوستانشان و به افراد سرشناس مثل ورزشكاران و بازيگران به انتشار نامه كمك كنند و جلوى سانسور دستگاه رسانه اي غرب رو بگيرند
  • سیستانی ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۲
    0 0
    غرب وامریکا نمیتوانندازانتشارپیام حضرت اقاجلوگیری کنند!مطوین هستیم ازادی خواهان سراسردنیا بطورخودجوش پیام راسینه به سینه نقل میکنندوتاثیران پایه های استعماررابه لرزه درخواهداورد.انشاالله.
  • مبارز ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۲
    0 0
    اون دوستانی که میتونن فیلم بسازند در راستای تبلیغ اسلام و انتشارش در فضای مجازی دریغ نکنند. جبهه امروز رو خالی نکنیم. هر کاری در توانتان است برای اسلام انجام بدهید. یا علی
  • ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۲
    0 0
    متن نامه که چهارشنبه شب منتشر شده برادر!
  • افشین تهران ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۲
    0 0
    ای بقربان کلامت .که از هر جمله ای از ان میتوان چراغی برای راه رستگاری مهیا کرد.این عمل هوشیارانه و مدبرانه شما انچنان باعث بهت و ناخرسندی این دشمنان اسلام شده که تا ساعتهای اینده انان را دچار اشفتگی و چه کنم چه کنم مینماید.با سانسور و بایکوت نمیتوانید راه و سخن حق را زندانی کنید ای مدعیان ازادی!!!
  • سعید ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۲
    0 0
    این نامه هم حرکت ماندگاری در تاریخ جهان شد
  • ۲۲:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۲
    0 0
    تو از رسانه های دنیا هم عقب تری باو
  • ۲۲:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۲
    0 0
    من برای صد و دو نفر فرستادمش
  • ۰۰:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۳
    0 0
    این مشکل رسانه ای ما رو میرسونه همه خوابیم و ی سری زنجیره ای هوایی دارن سنگ اونوریا رو ب سینه میزنن و تو مملکتمون جوای الکی داریم و دولت مردامون ب جای فکر نون مردم فکر مذاکرن اونوقت ی رسانه نداریم ک نامه ی رهبرمونو تو قرن بیست و یک ب گوش مخاطباش برسونیم خاک بر سر ما
  • محمد ۰۲:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۳
    0 0
    مقام معظم رهبری در پیام تاریخی شان در استدلال به کسانی که مخالف پیشرفت اسلام هستند به این آیه از قرآن کریم استناد کردند: (یُرِیدُونَ لِیُطْفِۆُا نُورَ اللَّهِ بِأَفْواهِهِمْ وَ اللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَ لَوْ کرِهَ الْکافِرُونَ. ،آنها می خواهند نور خدا را با دهان خود خاموش سازند، ولى خداوند نور خود را کامل مى‏کند هر چند کافران خوش نداشته باشند.)(سوره صف آیه 8)
  • ۰۲:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۳
    0 0
    جوانان مسلمان در اروپا از یک طرف خدمات کلیساها را می بینند که هنگام رسیدن غیرقانونی به اروپا از آنها شده، از طرف دیگر هر روز در تلوزیون شاهد سر بریدن مسیحیان توسط داعش اسلامی ، سر زدن ، سنگسار، دست بریدن و... توسط کشورهای اسلامی و ترور و وحشت توسط ترروریستهای مسلمان هستند، جوانان مسلمان با دیدن اینها اسم و دین خود را عوض می کنند و از والدین خود فرار می کنند. مجبورند چون کسی کار نمی دهد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس