کد خبر 380448
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۳

هنگام بروز تشنج در بین نوزادان ابتدا دهان وی را باز کنیم تا امکان تنفس نوزاد فراهم شود.

به گزارش مشرق، حسین کرمانپور متخصص مغز و اعصاب گفت: نوزادان پس از تب به تشنج مبتلا می‌شوند این مسئله در اکثر مواقع دلیل بروز بیماری در آنها شمرده می‌شود.

وی افزود: در هنگام یروز تشنج در بین نوزادان ابتدا دهان وی را باز کنیم تا امکان تنفس نوزاد فراهم شود همچنین در هنگام بروز این بیماری باید با آب کمتر از ولرم و در دمایی متعادل نوزاد را بدن شویه کرد با این کار می‌توان دمای بدن وی را کاهش داد البته تمام این اقدامات باید هنگام رساندن وی به بیمارستان صورت بگیرد.

این متخصص مغز و اعصاب ادامه داد: در صورتیکه نوزاد مبتلا به تشنج، از داروی خاصی برای کنترل بیماری خود استفاده می‌کند در هنگام بروز این بیماری دارو به وی داده شود.

کرمانپور با اشاره به احتمال بروز تشنج در نوزادان تصریح کرد: هنگامی تشنج در نوزادان بروز می کند که وی تب بالای ۳۹ تا ۴۰ درجه را تجربه نماید و به دلیل احتمال ابتلای نوزاد به تب، امکان تشنج مجدد وی فراهم است.

وی بیان کرد: افرادیکه در هنگام نوزادی به تشنج مبتلا شده‌اند احتمال بروز این بیماری برای آنها در سنین بزرگسالی وجود دارد. این افراد بروز تب بالای ۴۰ درجه در هنگام بزرگسالی به تشنج دچار می‌شوند.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس