روزنامه مردم امروز در صفحه چشم‌انداز به نقل از منبع آگاه خبر از ارسال نامه هشدارآمیز از سوی ایران به عربستان داد؛ در همین راستا این روزنامه نوشت «یک منبع آگاه در گفت‌وگو با «مردم امروز» از ارسال پیام جدی و هشدارآمیز جمهوری اسلامی ایران به عربستان سعودی برای تغییر در سیاست‌های خود به‌خصوص در حوزه نفتی خبر داد.

گروه سیاسی مشرق - رسانه‌های مکتوب همواره نقش عمده‌ای در هدایت افکار عمومی و جریان‌سازی رسانه‌ای به عهده دارند که در این بین جایگاه روزنامه‌ها، جایگاه ویژه‌ای است. به همین منظور گروه سیاسی مشرق به تحلیل و بررسی محتوای روزنامه‌های متعلق به جریان اصلاح‌طلب می‌پردازد.

****
روزهای «احمدی‌نژادی» روزنامه‌های اصلاح‌طلب پایانی ندارد؛ یک روز از میراث وی برای دولت یازدهم و روز دیگر از شکسته شدن «سکوت» وی می‌گویند اما این بار خبر از «نقشه‌کشی» حامیان وی برای دولت یازدهم دادند؛ اصغرزاده از فعالان جریان اصلاحات در گفت‌وگو با روزنامه آرمان اظهار داشت «متأسفانه پیروان این تفکر و مدیران و مریدان احمدی‌نژادیسمی هنوز در بدنه سیاسی و اداری دولت حضور دارند و این یک تهدید بالقوه برای دولت آقای روحانی محسوب می‌شود؛ آقای روحانی نباید چشم خود را به روی به این خطر ببندد یا خود را به ندیدن بزند. این جماعت که دارای اتاق فکر و حاشیه‌های امن هستند در تاریکخانه‌ها برای دولت نقشه می‌کشند. آقای روحانی هرچه بیشتر بتواند نورافکن خود را به روی این نقاط بتاباند حوزه نفوذ و قدرت مانورش بیشتر خواهد شد.»

افشای نامه هشدارآمیز تهران به ریاض/ نقشه احمدی‌نژادی‌ها علیه روحانی/ اتهام زنی‌های سریالی به دولتروزنامه مردم‌سالاری

ارگان رسمی حزب مردم‌سالاری یک‌شنبه را با تیترهای «جامعه بین‌الملل به ایران نیاز دارد» و «غربی‌ها بدانند تحریم ناعادلانه، پیروزی نیست» روانه پیشخوان مطبوعات کشور شده است.

· کدام اصلاح‌طلب، کدام اصولگرا

احسان کیانی در دو سطح خرد و کلان به تحلیل چگونگی موضع‌گیری حامیان سیاسی دو جریان بارز سیاسی کشور نسبت به اظهارات شیرزاد پیرامون مسئله هسته‌ای و آیت‌الله سید محمد خامنه‌ای درباره هاشمی رفسنجانی پرداخته است؛ این روزنامه‌نگار اصلاح‌طلب در سطح کلان تحلیل خود نوشت «اما مسئله فقط عدم رعایت قاعده بازی از سوی رقیب نیست. بلکه جناح مخاطب و حتی ساختار سیاسی کشور هم در بروز این نوع موضع‌گیری‌های غیراصولی نقش اساسی دارد. مدت‌هاست ایران به‌جای احزاب شفاف و مشخص دارای دو جناح گسترده ولی پراکنده است که هرکدام از طیف‌های مختلف سنتی، میانه‌رو و رادیکال تشکیل شده‌اند. از سوی دیگر عرصه سیاست ایران بیش از آن‌که گروهی و جمعی باشد؛ شخصی و فردی است. به همین دلیل صعود یا افول احزاب سیاسی وابسته به‌جایگاه رهبرانشان در زمین سیاست است؛ بنابراین دایره ورود و خروج به این جناح‌ها بسیار مبهم است. مشخص نیست فعالان سیاسی غیر حزبی که تا دیروز خود را اصلاح‌طلب می‌خواندند و امروز در جایگاه مخالفان نظام نشسته‌اند چه جایگاهی در این جریان دارند. حال آن‌که اگر افراد را بر مبنای وابستگی مشخص سیاسی به احزاب بسنجیم و از گسترش بی‌حدوحصر جناح‌های سیاسی به داخل و خارج جغرافیای سیاسی کشور جلوگیری کنیم؛ دیگر مجبور نیستیم نسبت به مواضع گوناگون آنان ابراز موضع کنیم.»

افشای نامه هشدارآمیز تهران به ریاض/ نقشه احمدی‌نژادی‌ها علیه روحانی/ اتهام زنی‌های سریالی به دولتروزنامه ابتکار

روزنامه ابتکار یک‌شنبه را به تیترهای «تکذیب دوباره برداشت از صندوق توسعه ملی» و «افشاگری جهانگیری درباره فساد اقتصادی دیگر» اختصاص داد.

· اتهام زنی‌های سریالی به دولت

روزنامه ابتکار از «اتهام‌زنی» به دولت می‌گوید؛ این بار باز هم بهارستان‌نشین‌ها هدف تیغ تیز روزنامه‌های اصلاح‌طلب قرار گرفته‌اند، آنان باید به این سؤال پاسخ بدهند که چرا بر کارهای دولت «نظارت» می‌کنند؛ روزنامه ابتکار در صفحه سیاسی خود به بازتاب سخنان دولتی‌ها پرداخت و در همین راستا به نقل از نوبخت نوشت «معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهوری درباره برخی اظهارات درباره برداشت 4.1 میلیارد دلاری دولت از صندوق توسعه ملی گفت: افرادی که این موضوع را بر مبنای گزارش غیر قطعی دیوان محاسبات اعلام کردند، حتماً باید از پیشگاه ملت بزرگوار عذرخواهی کنند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت محمدباقر نوبخت در گفت‌وگویی افزود: مگر می‌شود 4.1 میلیارد دلار از صندوقی برداشت کرد که زیر نظر هیات امنایی متشکل از سه قوه اداره می‌شود؟ مجلس در این صندوق نماینده دارد و اتفاقاً این نماینده، حق رأی دارد.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهوری ادامه داد: همیشه نمایندگان مجلس در شوراها به صورت ناظر عمل می‌کنند، اما در صندوق توسعه ملی حق رأی دارند. دادستان کل کشور هم حضور دارد. مگر می‌شود این رقم از صندوق برداشت شود و بعد با قاطعیت بگوییم که برداشت نکرده‌ایم؟ نوبخت یادآور شد: فرض کنیم که نیاز به برداشت داریم، آن‌وقت اجازه خواهیم گرفت؛ همچنان که رهبر معظم انقلاب اسلامی برای آب‌های مرزی، این اجازه را دادند که سالی 2 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کنیم. وی افزود: از همه رسانه‌ها و از دوستانی که بر پایه‌یک گزارش غیرقطعی و اولیه چنین مطلبی را بیان کردند، می‌خواهیم تا اسنادشان را ارائه کنند، آن‌وقت ببینیم به خاطر تشویش اذهان عمومی چه کسی باید از ملت عذرخواهی کند. سخنگوی دولت درباره حساب‌سازی هم این‌گونه پاسخ داد: این هم حرف نادرستی است. ما دقیقاً 4.1 میلیارد دلار فرآورده‌های نفتی فروختیم و بانک مرکزی به ازای این مقدار فروش با اجازه قانونی، معادل آن را به‌حساب خزانه واریز کرد. اتفاقاً به‌حساب صندوق هم‌ریخت. دیوان محاسبات نیز در گزارشش همین را بیان کرد که دولت این 4.1 میلیارد دلار را که از محل فروش فرآورده‌های نفتی بود، به ریال تبدیل کرد. نوبخت یادآور شد: معادل ریالی این رقم،10 هزار میلیارد تومان است که از آن‌هم سهم صندوق را پرداخت کرد و هم آن چیزی بود که مربوط به پیش‌پرداخت فاینانس‌ها بود. 14.5 درصد به شرکت نفت برای سرمایه‌گذاری‌ها تعلق گرفت و مقداری هم باید به خزانه واریز می‌شد.

وی یادآور شد: آن مبلغی که به‌حساب ما آمد هم به طرح‌های عمرانی اختصاص یافت و سرمایه‌گذاری انجام شد تا بتوانیم رشد اقتصادی را فراهم کنیم. وی اضافه کرد: 10 هزار میلیارد تومان کل عدد بود، 26 درصد مربوط به صندوق توسعه ملی است، 2 درصد مربوط به عیدانه است که دولت قبل عیدی داد حالا ما در حال بازگرداندن آن بدهی به خزانه هستیم، 14.5 درصد شرکت نفت برداشت کرد و بقیه هم ریالی شد که به خزانه آمد. معاون رئیس‌جمهور گفت: در این شرایطی که دشمن از جهتی ما را تحریم کرده و مایل نیست از منابع نفتی حتی آن‌هایی که فروختیم را استفاده کنیم، با همه این مصائب، دولت با تدبیر عمل می‌کند، عده‌ای از دوستان هم به‌این‌ترتیب عمل می‌کنند که من برایشان آرزوی موفقیت می‌کنم، دوستان منصفی هستند اطلاعاتشان ضعیف است. نوبخت افزود: دعوت می‌کنم در حضور جامعه رسانه‌ای کشور مدارکشان را ارائه کنند، ما هم مدارکمان را ارائه می‌کنیم، آنگاه می‌بینیم چه کسانی باید از مردم عذرخواهی کنند. از دولت هم باید عذرخواهی کنند البته ما قطعاً خواهیم بخشید.»

افشای نامه هشدارآمیز تهران به ریاض/ نقشه احمدی‌نژادی‌ها علیه روحانی/ اتهام زنی‌های سریالی به دولتروزنامه مردم امروز

روزنامه اصلاح‌طلب مردم امروز با تیترهای «عیاری از خانه پدری دفاع می‌کند» و «اختصاصی: نامه هشدارآمیز ایران به عربستان» میزبان نگاه خوانندگانش بود.

· نامه هشدارآمیز تهران به ریاض

روزنامه مردم امروز در صفحه چشم‌انداز به نقل از منبع آگاه خبر از ارسال نامه هشدارآمیز از سوی ایران به عربستان داد؛ در همین راستا این روزنامه نوشت «یک منبع آگاه در گفت‌وگو با «مردم امروز» از ارسال پیام جدی و هشدارآمیز جمهوری اسلامی ایران به عربستان سعودی برای تغییر در سیاست‌های خود به‌خصوص در حوزه نفتی خبر داد، این منبع که نخواست نامی از او ذکر شود اعلام کرد که این نامه 6 روز پیش برای مقامات سعودی ارسال‌شده است.

به گفته او «در پی تداوم سیاست‌های عربستان سعودی در قبال جمهوری اسلامی ایران و تلاش این کشور برای ثابت نگه‌داشتن سقف تولید اوپک به‌منظور کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی باهدف اعمال فشار اقتصادی به کشورمان، پیام جدی و هشدارآمیزی برای مقامات سعودی ارسال‌شده است.» در این پیام جدی که به‌نوعی اتمام‌حجت جمهوری اسلامی ایران به عربستان سعودی محسوب می‌شود، مقامات این کشور به تجدیدنظر در سیاست‌های منطقه‌ای خود و پایان دادن به خصومت‌های سیاسی و اقتصادی با ایران به‌خصوص در مسیر توافق هسته‌ای جمهوری اسلامی با گروه 1+5 دعوت‌شده‌اند»

· رونمایی از اقدام جدید وزارت ارشاد؛ مجوز به یک ضدانقلاب

روزنامه مردم امروز خبر از اقدام جدید وزارت ارشاد داد، این روزنامه نوشت «مجوز انتشارات امید ایرانیان در حالی تمدید شد که جمیله کدیور این تمدید را مدیون حمایت‌های علی جنتی دانست و وزیر ارشاد نیز آن را انجام‌وظیفه قانونی ارشاد دانست. جمیله کدیور در صفحه شخصی خود در فیس‌بوک اعلام کرد؛ به‌رغم برخی مقاومت‌ها بالاخره بعد از چند ماه پیگیری انتشارات امید ایرانیان تمدید مجوز شد. این تمدید مجوز پس از چند سال وقفه در کار انتشارات صرفاً مدیون حمایت آقای جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد است.»

افشای نامه هشدارآمیز تهران به ریاض/ نقشه احمدی‌نژادی‌ها علیه روحانی/ اتهام زنی‌های سریالی به دولتروزنامه اعتماد

روزنامه اصلاح‌طلب اعتماد نیم‌تای بالای صفحه اول خود را به تیترهای «ممنوعیت تفتیش بازرسی خودروها و شنود» و «یک قطار اتهام علیه دولت» اختصاص داده است.

· استراتژی اصلاح‌طلبان برای انتخابات آینده

محمدجواد حق‌شناس، از اعضای شورای مرکزی حزب اعتماد ملی در یادداشت صفحه اول روزنامه اعتماد، به شورای نگهبان انتقاد کرده است و پیرامون این مورد نوشت «مهم‌ترین نگرانی که امروز در جریان اصلاح‌طلبی وجود دارد، آخرین موضعی است که توسط دبیر شورای نگهبان در برنامه شناسنامه اتخاذشده است. این موضوع باید روشن شود که آیا سخنان اخیر آقای جنتی، سخنان نهاد شورای نگهبان متشکل از شش حقوقدان و شش فقیه است یا نظر شخص آقای احمد جنتی است. این نخستین سؤالی است که باید به آن پاسخ داده شود. به نظر آنچه بیان‌کننده نظرات شورای نگهبان است؛ اظهارات سخنگوی شورای نگهبان است. باید این سؤال از سخنگوی شورای نگهبان شود که آیا نظرات شخص آقای احمد جنتی ربطی به شورای نگهبان دارد یا خیر؟ برای نهاد شورای نگهبان زحمت‌کشیده شده است و زاییده انقلاب اسلامی است، اما این اظهارات به نفع نهاد شورای نگهبان نیست.» این فعال سیاسی اصلاح‌طلب سپس درباره راهبرد این جریان سیاسی نوشت «با نزدیک شدن به انتخابات مجلس شورای اسلامی، معتقدم که مثلث آقایان هاشمی، خاتمی و ناطق به‌علاوه عارف، می‌تواند زمینه‌سازی پیروزی اصلاح‌طلبان را فراهم کند. ائتلاف نانوشته این سه نفر (هاشمی-خاتمی- ناطق نوری) در انتخابات گذشته توانست زمینه‌ساز حضور آقای روحانی شود و با عملکردی که آقای عارف از خودش نشان داد، عملاً زمینه پیروزی آقای روحانی را فراهم کرد؛ بنابراین الآن مثلث گذشته به‌اضافه عارف قطعاً در این دور هم می‌تواند تأثیرگذار باشد.»

افشای نامه هشدارآمیز تهران به ریاض/ نقشه احمدی‌نژادی‌ها علیه روحانی/ اتهام زنی‌های سریالی به دولتروزنامه شرق

روزنامه اصلاح‌طلب شرق صفحه اول خود را به تیترهای «آخرین دفاع مرتضوی» و «وزارت کشور مانع رفتارهای سلیقه‌ای در انتخابات مجلس شود» اختصاص داد.

· دلواپسی اصلاحات نسبت به وزارت کشور

مرتضی مبلغ عضو شورای مشورتی اصلاحات از «دلواپسی» این جریان سیاسی از نحوه فعالیت وزارت کشور در انتخابات آتی سخن می‌گوید؛ وی پیرامون این موضوع اظهار داشت «مسؤولیت مهم وزارت کشور در انتخابات این است که شرایط را برای انتخاباتی امن، آزاد و آرام فراهم کند و مُر قانون را رعایت کند. فرمانداران و مسؤولین اجرایی باید به‌شدت مدافع حقوق مردم باشند و از سلیقه‌ای عمل کردن، پرهیز کنند و از قانون عدول نکنند. در برخی از دوره‌ها شاهد بودیم که هیات‌های اجرایی رد صلاحیت‌های گسترده‌ای را انجام می‌دادند که بسیاری از ردصلاحیت‌ها منطبق با موازین قانونی نبود. بسیار مهم است که مجموعه وزارت کشور دولت «تدبیر و امید» از جمله فرمانداران و هیات‌های اجرایی آن، دقیقاً بر اساس موازین قانونی عمل کنند و از حقوق اساسی مردم دفاع کنند و اجازه رفتارهای سلیقه‌ای را در هیچ زمینه‌ای ندهند.

رفتارهای سلیقه‌ای مانند تبعیض‌ها و رانت‌های تبلیغاتی، مالی و سیاسی که در برخی دوره‌ها وجود داشته است.» فعال سیاسی اصلاح‌طلب در انتهای این گفت‌وگو درباره انشقاق در اردوگاه اصولگرایان گفت «به‌نظر من سه دلیل عمده دارد؛ یکی اینکه اصولگرایان معتدل نمی‌توانند به‌طورجدی راهشان را از افراطیون اصولگرا جدا کنند. مثل حمایتشان از آقای ‌احمدی‌نژاد در دو دوره انتخابات سال‌های ۸۴ و ۸۸ که پس از آن‌هم تمام‌قد به‌دنبال آن سیاست‌ها رفتند. حتی با اینکه در یکی، دو سال آخر با احمدی‌نژاد و جریان تندرو حامی دولت زاویه گرفتند، اما باز نتوانستند راهشان را از این جریان جدا کنند. دلیل دوم که بسیار مهم‌تر است؛ برخورداری گسترده اصولگرایان از رانت‌های سیاسی است. رانت در هرزمینه‌ای مخرب است و سامان منطقی را منهدم می‌کند. مثلاً رانت در اقتصاد، «آنومی» و ناهنجاری به‌وجود می‌آورد، در سیاست هم همین‌طور است.دلیل سوم هم که از همین رانت‌ها نشأت می‌گیرد این است که اصولگرایان کمتر توانسته‌اند از علم جدید و دستاوردهای بشری بهره لازم را ببرند؛ بنابراین به آن شرایط لازمی که بتوانند از عقل جمعی استفاده کنند و منافع جمعی را دنبال کنند، دست پیدا نکرده‌اند

افشای نامه هشدارآمیز تهران به ریاض/ نقشه احمدی‌نژادی‌ها علیه روحانی/ اتهام زنی‌های سریالی به دولتروزنامه آرمان امروز

روزنامه آرمان امروز صفحه اول خود را به تیترهای «احمدی‌نژادی‌ها در پستو برای روحانی نقشه می‌کشند» و «لغو عضویت احمدی‌نژاد از یک تشکل سیاسی» اختصاص داد.

· نقشه احمدی‌نژادی‌ها علیه روحانی / روحانی فرزندخوانده اصلاحات است

این روزها وزش نسیم «احمدی‌نژاد» در هوای روزنامه‌های اصلاح‌طلب بسان طوفان شده است؛ روزنامه آرمان امروز با نام «احمدی‌نژاد» روز خود را آغاز نمود؛ از یک‌سو از لغو عضویت وی نوشت و از سوی دیگر از نقشه‌کشی حامیان وی. روزنامه آرمان امروز در گفت‌وگو با اصغرزاده به فساد در بدنه اقتصادی کشور و سپس مسائل سیاسی پرداخته است؛ این فعال سیاسی مهم‌ترین چالش پیش‌روی دولت یازدهم را اصولگرایان تندرو دانست و اظهار داشت «مهم‌ترین چالش پیش روی دولت روحانی اصولگرایان تندرو هستند. یک زمان می‌گفتند اطاعت از احمدی‌نژاد اطاعت از خداست و زمانی که قافیه را باختند از احمدی‌نژاد عبور کردند.

متأسفانه پیروان این تفکر و مدیران و مریدان احمدی‌نژادیسمی هنوز در بدنه سیاسی و اداری دولت حضور دارند و این یک تهدید بالقوه برای دولت آقای روحانی محسوب می‌شود. آقای روحانی نباید چشم خود را به روی به این خطر ببندد یا خود را به ندیدن بزند. این جماعت که دارای اتاق فکر و حاشیه‌های امن هستند در تاریکخانه‌ها برای دولت نقشه می‌کشند. آقای روحانی هرچه بیشتر بتواند نورافکن خود را به روی این نقاط بتاباند حوزه نفوذ و قدرت مانورش بیشتر خواهد شد. در عین حال روحانی با یک فرصت طلایی نیز مواجه است و آن اعتماد و امیدی است که مردم به او و دولتش پیدا کرده‌اند. در شرایط فعلی گروه‌های مرجع اجتماعی مانند دانشگاهیان، دانشجویان، روشنفکران، هنرمندان و دیگر فرهیختگان سیاسی و فرهنگی از او حمایت می‌کنند تا آنجا که حتی مشابه این حمایت را ما در دولت خاتمی هم نداشتیم.

اکنون بخش‌های مهمی از طبقات نوگرا و متوسط جامعه و گروه‌های اجتماعی به یک نوع خودآگاهی صنفی و طبقاتی دست‌یافته‌اند و شبکه‌های اجتماعی بزرگی در حوزه‌های عمومی و فضاهای مجازی پدید آمده است که در دوران اصلاحات کمتر دیده می‌شد. همه آن‌هایی که از احمدی‌نژاد روی‌گردان شدند اینک به دولت روحانی دل بسته‌اند. اصلاح‌طلبان که گفتمان نوگرایی و رفرم را ترویج می‌کنند حامی دولت روحانی هستند این یعنی یک فرصت طلایی و تکرار نشدنی برای آقای روحانی و دولتش. روحانی اگر خود هم اصلاح‌طلب نیست ولی حامل گفتمان اصلاح‌طلبی و تحول‌خواهی است. حمایت دو قطب مهم سیاسی کشور یعنی هاشمی و سید محمد خاتمی از آقای روحانی کفایت می‌کند که او دست به اقدامات اساسی در روابط خارجی و مناسبات اقتصادی و سیاسی داخلی بزند.» وی سپس پیرامون نسبت اصلاح‌طلبان با دولت آقای روحانی بار دیگر بر سخنان چند ماه قبل خود تأکید کرد و گفت «به‌طورکلی می‌توان گفت نسبت اصلاح‌طلبان و جبهه اصلاحات به دولت آقای روحانی نسبت پدر به فرزندخوانده است به‌عبارت‌دیگر انتقاد سازنده در عین حال حمایت عملی.

این بدین معنی است که اصلاح‌طلبان چشم و گوش بسته از دولت آقای روحانی حمایت نمی‌کنند. آن‌ها معتقدند تا جایی که آقای روحانی به شعارهای خود پایبند است و در جهت منافع ملی کشور و نه منافع جناح محافظه‌کار گام برمی‌دارد باید با صراحت و شجاعانه از او حمایت و پشتیبانی کرد و در عین حال درجاهایی که دچار لغزش و اشتباه است و شعارهای خود را نادیده می‌گیرد یا عقب‌نشینی می‌کند باید موردانتقاد قرار داد. تاکنون اصلاح‌طلبان به صورت غیرمسئولانه از دولت روحانی انتقاد نکرده‌اند به‌گونه‌ای که دستاوردهای دولتش را زیر سؤال ببرند و عنوان نکرده‌اند که با وی همکاری نمی‌کنند؛ بنابراین اصلاح‌طلبان موفق شده‌اند رابطه خود را با دولت روحانی به‌طوری تنظیم کنند که نه او را تضعیف نمایند و از خود برانند و نه اجازه دهند او به دامن محافظه‌کاری سنتی با راه‌حل‌های نخ‌نما شده بغلتد. بی‌تردید موفقیت دولت روحانی در آینده به اعتبار جنبش اصلاح‌طلبی ایران خواهد افزود.»

افشای نامه هشدارآمیز تهران به ریاض/ نقشه احمدی‌نژادی‌ها علیه روحانی/ اتهام زنی‌های سریالی به دولتروزنامه ایران

روزنامه دولتی ایران، صفحه اول خود را به تیترهای «خلاف گویان عذرخواهی کنند» و «کشمکش بر سر اکران» اختصاص داد.

· میراث احمدی‌نژاد برای نهاد ریاست جمهوری

روزنامه دولتی ایران در ستون «دیگه چه خبر» صفحه سیاسی خود از میراث دولت دهم برای دولت تدبیر و امید سخن‌گفته است و در همین راستا نوشت «در حالی که برخی از رسانه‌ها در روزهای اخیر سعی کردند خبر جابه‌جایی شماری از نیروهای نهاد ریاست جمهوری را بزرگنمایی و آن را نقیض مشی اعتدالی دولت عنوان کنند یک منبع آگاه به روزنامه ایران گفت که دولت قبلی تنها 3 روز مانده به تحویل دولت به حسن روحانی، نیروهای جدیدی را وارد نهاد ریاست جمهوری کرده است. به گفته این منبع موثق برخی از این افراد از خویشاوندان و نزدیکان وزرای دولت سابق هستند.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 16
  • ناشناس ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۷
    0 0
    علت اینکه رسانه های اصلاح طلب هر روز درباره دکتر احمدی نژاد تیتر میزنند چیست ؟! گویا از بازگشت دکتر دلواپس هستند !
  • مسافر ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۷
    0 0
    اصلاح طلبا از روی بزدلیشون از احمدی نژاد می ترسن، ولی احمدی نژاد باید از ریاکاریش و دروغ هایی که میگه درباره ولایت فقیه ترسید، احمدی نژاد خطر بازگشت نداره چون عمر سیاسیش با کارهای مسخرش و مقابله با ولایت تموم شده ولی خطر گول زدن مردم از سوی احمدی نژاد وجود داره
  • ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۷
    0 0
    چه میراث خوبی برای ریاست جمهوری گذاشته. حکایت نانش را خوردند و لگدش زدند است
  • ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۷
    0 0
    اونهایی که از دکتر میترسند اصلاح طلبان فتنه گر و بزدل هستند وخواصی که در قضییه فتنه 88 سکوت کرده بودند و الا مردم قهرمان و پیرو ولایت همیشه حامی دکتر بوده و هستند و خواهند بود چرا که مردم محروم و مستضعف کشور ما بعد از خدا و رهبری معظم انقلاب پناهگاهی جز محمود ندارند . فلذا این دلواپسان اصلاح طلب حق دارند هر روز از بازگشت احتمالی دکتر نگران باشند و از این دلنگرانی انشاالله دق کنند و بمیرند و روزبروز رسوا بشن .
  • ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۷
    0 0
    میراث خوب؟ باید 10 سال فقط مشکلات باقی مانده را جمع کنند بعد شروع بکار کنند
  • ایرانی والا ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۷
    0 0
    یک روز میان مردم رو میترسونند که اگه احمدی نژاد رییس جمهور بشه میاد عروسیاتونو به هم میزنه نوبخت مناظره انتخابات ۸۴ یک روز دبگه میگن کار زیاد میکنه اما تدبیر نداره سعی وخطا کار میکنه اصولی نیست یه روز دیگه میان میگن یه هفته دو هفته محمود حموم نرفته یه روز میگن جنگ طلبه یه روز میگن بی قانونه یه روز میگن درغگویه یه روز میگن تو سایه نقشه میکشه علبه دولت فقط میگن میگن میگن که از اون لولو بسازن پشت اون غلطای خودشونو پنهان کنند اگه مردید رو پای خودتون باشید مملکتو اداره کنید عین بچه ها میگید احمدی نزاد این بود این طور و اونطور ما که ... نیستیم میدونیم مملکت داری بلد نیستید وگرنه وقت سرخاروندن نداشتید و مشکلاتو حل میکردید نه اینکه سرک بکشید احمدی نژاد چیکار کرد میدونید چرا کار بلد نیستید نشستید ببینید اون چی کار میکنه ایراد بگیرید!
  • هم وطن ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۷
    0 0
    آقا به وضع مملکت برسید احمدی نژادو بذارید برای 4 سال دوم.نگران نباشید مردم ببینن دارید کارمیکنید ،دارید زحمت میکشید 8 سال که هیچ صد سال هم بهتون رای میدن ،مردم دیگه گول نمیذارن نمیذارن رو نمی خورند برید ایرانو بسازید ما هم حمایتتزن می کنیم
  • ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۷
    0 0
    خطاب به مسافر برو به مسافرتت برس اينقدر حرف مفت نزن
  • ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۷
    0 0
    مسافر جون، این مدل مایه گذاشتنت از ولایت دیگه کلیشه ای و تکراری شده، شما به خودت زحمت نده، از این به بعد پایین هر مطلب درباره احمدی نژاد نظر شما رو هم تصور میکنیم که داری گیر میدی به ولایتمداری احمدی نژاد
  • ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۷
    0 0
    یک روز میان مردم رو میترسونند که اگه احمدی نژاد رییس جمهور بشه میاد عروسیاتونو به هم میزنه نوبخت مناظره انتخابات ۸۴ یک روز دبگه میگن کار زیاد میکنه اما تدبیر نداره سعی وخطا کار میکنه اصولی نیست یه روز دیگه میان میگن یه هفته دو هفته محمود حموم نرفته یه روز میگن جنگ طلبه یه روز میگن بی قانونه یه روز میگن درغگویه یه روز میگن تو سایه نقشه میکشه علبه دولت فقط میگن میگن میگن که از اون لولو بسازن پشت اون غلطای خودشونو پنهان کنند اگه مردید رو پای خودتون باشید مملکتو اداره کنید عین بچه ها میگید احمدی نزاد این بود این طور و اونطور ما که ... نیستیم میدونیم مملکت داری بلد نیستید وگرنه وقت سرخاروندن نداشتید و مشکلاتو حل میکردید نه اینکه سرک بکشید احمدی نژاد چیکار کرد میدونید چرا کار بلد نیستید نشستید ببینید اون چی کار میکنه ایراد بگیرید! این ایراد به اشکال گیرندگان به دولت قبل وارد است.
  • مسعود سعیدی ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
    0 0
    ما از حماقت ها و تصمیمات خلق الساعه می ترسیم ، از خود همه چیز دانی میترسیم و حافظه ضعیف ملت
  • مسعود سعیدی ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
    0 0
    پرچمت نشون میده شما که تو ایران نیستی نمی فهمی چه شخمی این احمدی نژاد به این مملکت زد ، ما ازش نمی گذریم خدا هم ازش نگذره این ها همون کسائی هستند که بودجه سلامت و درمان کشور را رو لجبازی دادند برای ورود زین اسب و ماشین های میلیاردی
  • سامان ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
    0 0
    آقا مسعود من هم تو همین ایرانم ولی چیزی که تو میگی رو ندیدم راستی اگر برای تو رهبری ملاک باشه که برای ما هست آخرین روز به روحانی فرمودند قد احمدی نژاد کار کن بیشتر از این نخواستیم
  • ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
    0 0
    احسنت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس