به گزارش مشرق، پربازدیدترین عناوین سایت خبری تحلیلی مشرق به این شرح می باشد:





غروب سه خورشید و وحشت مردم

به نقل از شبکه خبر، مردم مناطقی از چین دیروز سه خورشید را هنگام غروب مشاهده کرده و گمان بردند که پایان جهان است.

با تمام فرضیه هایی این روزها که در مورد پایان جهان مطرح می شوند، چینی ها به وحشت افتاده و فکر کردند که پایان جهان فرا رسیده است.

مشاهده سه خورشید یک پدیده آب و هوایی به نام "پارهلیا” یا "سانداگ” همان  پدیده خورشید کاذب است.

غروب ۳ خورشید و وحشت مردم+عکس

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


دروغ‌های تازه مردی که راحت دروغ می‌گوید!

به نقل از کیهان، سید محمد خاتمی در ملاقاتی که با جمعی از دانشجویان توصیف شده می‌گوید: ما همه مزایای جمهوری اعم از آزادی، آزادی بیان و تجمعات و تعیین کننده بودن رأی و حق حاکمیت بر سرنوشت را می‌خواهیم و علاوه بر آن اخلاق و عدالت را که روح اسلام است می‌خواهیم. ما این جمهوری اسلامی را می‌خواهیم. جمهوری که هم مردم آزاد باشند و هم اخلاق بر آن حاکم باشد نه آنکه بداخلاقانه‌ترین رفتارها و گفتارها به نام گفتمان انقلابی و اسلامی بر جامعه تحمیل شود. چقدر دروغ گفته می‌شود؟ و دروغ‌گویان مصونیت دارند. وی با اشاره به دوره استالین که می‌گفتند دروغ را باید چنان بزرگ گفت که قابل باور باشد یادآوری کرد: دروغ را ممکن است در وهله اول باور کنند اما دروغ خیلی زود معلوم و برملا می‌شود و اعتماد افراد جامعه آسیب می‌بینند.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


بلاتر تاکید کرد:
تنها چیزی که میزبانی جام‌جهانی را از قطر می‌گیرد

خبرگزاری فرانسه نوشت: بلاتر در یک کنفرانس مطبوعاتی که پس از موافقت کمیته اجرای فیفا با انتشار گزارشی در مورد ادعای وجود فساد در حول و حوش سپردن میزبانی جام های جهانی 2018 و 2022 به روسیه و قطر گفت: گرفتن میزبانی جام جهانی از قطر واقعا به یک زلزله و عناصر جدید به شدت مهم نیاز دارد.

قطر بویژه با اتهاماتی در مورد تقاضای خود برای میزبانی این مسابقات رو به رو شده ولی به شدت هرگونه خلافکاری را تکذیب کرده است.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


با عنوان"درشت نمایی ریزه ها"؛
پاسخ شریعتمداری به اظهارات شیرزاد و زیباکلام

حسین شریعتمداری در سرمقاله امروز کیهان به اظهارات شیرزاد و صادق زیباکلام پاسخ داد و نوشت: این روزها، در حالی که مذاکرات هسته‌ای کشورمان با گروه 5+1 به مراحل حساسی رسیده است و حریف خواسته نهایی خود مبنی بر توقف کامل فعالیت اتمی جمهوری اسلامی ایران را پنهان نمی‌کند، کسانی در داخل کشور دقیقاً همان هدف نهایی دشمن را به تکرار نشسته‌اند. این افراد که حریف با بهره‌گیری از شگرد «درشت نمایی ریزها» اصرار به گنده‌گویی درباره آنها دارد، سال گذشته نیز در گرماگرم مذاکرات هسته‌ای همان خواسته اعلام شده 5+1 را بر زبان و قلم آورده بودند که صد البته با بی‌اعتنایی مردم و مسئولان نظام روبرو شده بود. نگارنده سال گذشته (30 بهمن ماه 92) طی یادداشتی در کیهان تحت عنوان «دیکته‌دشمن را ترجمه نکنید»! به نمونه‌هایی از کاربرد دانش هسته‌ای اشاره کرده و آورده بود «تولید برق و انرژی اگرچه یکی از با اهمیت‌ترین دستاوردهای دانش و تکنولوژی هسته‌ای است ولی کاربرد دانش هسته‌ای محدود به تولید انرژی نیست و این فناوری کاربردهای فراوان دیگری نیز دارد که برای پی بردن به آن، کافی است به انبوه سایت‌ها و خروجی اعلام شده مراکز علمی که به آسانی در دسترس همگان است نیم‌نگاهی انداخته شود.»

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


عکسی منتشر نشده از «آقا» در جمع پاسداران

تصویری که پیش رو دارید، در حدفاصل سال 1359 تا 1360 ، در یکی از راهروهای ساختمان سابق «مجلس شورای اسلامی» به ثبت رسیده است. پاسدارانی که در کنار ایشان دیده می شوند، احتمالا نیروهای «گردان دوم از پادگان ولی عصر(صلوات الله علیه)» هستند که در آن زمان مسئولیت حفاظت از مجلس شورای اسلامی را بر عهده داشتند.

عکسی منتشر نشده از «آقا» قبل از جانبازی

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


 بزرگترین نقل و انتقالات احتمالی 2015

سایت گل انگلیسی در یکی از تیترهای خود به مهم ترین نقل و انتقالات احتمالی در سال 2015 به صورت اجمالی پرداخته است.


1- آرتورو ویدال: این بازیکن شیلیایی مورد علاقه تیم منچستر یونایتد در تابستان واقع شد اما نگرانی ها در باره ی مشکل مفصل زانوی او نشان می دهد که در یوونتوس می ماند. این هافبک ممکن است دوباره برگردد اما منچستر کماکان در این مورد مشکلاتی دارد.

بزرگترین نقل و انتقالات احتمالی 2015

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


رقابت ریاض با تهران در جنوب آسیا؛
پشت پرده حمایت‌های آل‌سعود از هند و پاکستان/ سعودی‌ها در ازای دلارهای نفتی چه امتیازی می خواهند

سیاست خارجی عربستان سعودی در دهه‌های اخیر اوضاع نابسامانی را به خود دیده و با چالش‌های عمده‌ای برخورد داشته است. مقامات ریاض، ایران را مهم‌ترین چالش این کشور می‌دانند و مدعی هستند تهران به دنبال تقویت نفوذ خود در منطقه به ضرر دیگر دولت‌های منطقه است.



ریاض علاوه بر تهران با چالش‌های دیگری نیز دست و پنجه نرم می‌کند، از جمله این چالش‌ها نحوه تعامل این کشور با انقلاب‌های مردمی در کشورهای عربی است. علاوه بر اینکه اختلافات اساسی در روابط آمریکا و عربستان به وجود آمده و باعث شده ریاض با مواضع آمریکا در قبال بحران سوریه یا برنامه هسته‌ای ایران مخالفت نماید.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


كاهش اجاره‌بها در پایتخت

كاهش اجاره‌بها در پایتخت+ جدولبرخی از فعالان بازار اجاره معتقدند در فصل پاییز و زمستان نرخ اجاره بها کاهش پیدا می‌کند، اما بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد کاهش قیمت‌ها عمومی نیست و تنها بازار از ثبات نسبی برخوردار است.

با این وجود، حسام عقبایی، رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک استان تهران با اشاره به افزایش تعداد خانوارهای اجاره‌نشین در استان تهران می‌گوید: طی 18 روز نخست آذر ماه سال جاری 9603 قرارداد اجاره به ثبت رسید.

این در حالی است که این میزان در مدت مشابه سال گذشته 8442 مورد بوده است.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


یادداشت وارده/
«مستانه»؛ اعلان جرم سینمایی علیه قوه قضائیه

در «مستانه»، کوشکی، به صورت فردی منفور و خبیث جلوه گر می شود که آشکارا حق کُشی می کند و حقیقت رخ داده (یعنی تعرض خسرو به مستانه) را لاپوشانی می کند. دیالوگ هایی که کارگردان در دهانِ کوشکی می گذارد و رفتار و سکنات او به گونه ای انتخاب گردیده است که موج نفرت و انزجار بیننده را متوجه نیروهای مومن و (به قول بازیگران فیلم «مستانه») «برادران ارزشی» نماید.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


واکنش مهدی محمدی به اظهارات شیرزاد

بسیار دشوار است فرض کنیم اتفاقی که روز چهارشنبه در دانشگاه تهران رخ داد، کاملا تصادفی بوده است. در روزی که  تیم مذاکره‌کننده ایران در ژنو در حال مذاکره بود، انجمن اسلامی دانشگاه تهران که به طور سنتی به محمد خاتمی و حزب منحله مشارکت نزدیک است، جلسه‌ای برگزار کرد و در آن از قول 3 استاد دانشگاه – که از قضا هیچ کدام از آنها سابقه علمی و پژوهشی درخشانی ندارند - سعی شد مخاطبان خود را متقاعد کنند دانش هسته‌ای یک دانش بی‌ارزش است.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


پراید و تیبا جایگزین خودروهای فرسوده

در یکی دو سال اخیر با توجه به مشکلاتی که خودروسازان در تولید محصول، تامین نقدینگی و تسهیلات بانکی داشتند طرح جایگزینی خودروهای فرسوده انجام نشد.

وی ادامه داد: با این حال در سال جاری با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده در این شرکت و با مذاکرات صورت گرفته با ستاد حمل و نقل و سوخت کشور، تصمیم به انجام طرح جایگزینی خودروهای فرسوده گرفته شد.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا افزود: تابستان امسال تفاهم‌نامه‌ای با ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور منعقد شده و مقرر شد 20 هزار دستگاه از محصولات سایپا جایگیزین خودروهای فرسوده شود.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


خاتمی در آستانه 9دی: ما مدافع نظام هستیم!

سید محمد خاتمی در ملاقاتی که با جمعی از دانشجویان توصیف شده می‌گوید: این ما هستیم که مدافع نظام هستیم؛ ما مدافع ارزش‌های نظام و مدافع حرکت در چارچوب قانون اساسی هستیم و باید با آن طرف هم گفت‌وگو کنیم و به این نتیجه برسیم که امنیت کشور را با ایجاد فضای امنیتی نمی‌توان تأمین کرد.

اظهارات خاتمی در حالی است که افراطیون مدعی اصلاح‌طلبی با سرکردگی کسانی چون خاتمی دروغ بزرگ تقلب را در انتخابات سال 88- به کمک رسانه‌های انگلیسی و آمریکایی- رواج دادند و سپس براساس همین دروغ به تهییج عمومی برای آشوبگری خیابانی پرداختند.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


پیشنهاد انبارلویی به دولت روحانی

محمد کاظم انبارلویی در تحلیلی ضمن ارزیابی لایحه بودجه 94 نوشت: بودجه 384 هزار میلیارد تومانی سال 94 کل کشور علی‌الظاهر در زمان مقرر از سوی دولت با بیست‌ و چند تبصره تدوین و برای تصویب به مجلس تسلیم شده است. آنچه مشخص است و نیازی به انتظار تا دو سال دیگر نیست تا گزارش تفریغ آن را شاهد باشیم آن است که در شرایط تحریم چنین بودجه‌ای و ضوابط اجرایی آن، تناسبی با حال و روز مالیه عمومی کشور ندارد دولت در مجلس اعلام کرد بودجه 94 را بدون کسری بسته است. ادعایی که با واقعیت‌‌های موجود پذیرفتنی نیست. علی‌ایحال این دومین بودجه از چهارمین بودجه در مسئولیت دولت آقای روحانی است که به مجلس تقدیم می‌شود و در حوزه اجرا اگر مهم‌ترین شاخص بودجه‌بندی و بودجه‌ریزی را در شرایط تحریم که اقتصاددانان از آن با وصف سفت کردن کمربندها یاد می‌کنند، نداشته باشد، موجودی حساب ذخیره ارزی و صندوق توسعه ملی هم نمی‌تواند چاله چوله‌های آن‌را پر کند.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


اسامی دعوت‌شدگان به تیم ملی فوتسال

اردوی تیم ملی فوتسال از فردا (شنبه) در کمپ تیم‌های ملی برگزار می‌شود که بر همین اساس خسوس سرمربی تیم ملی از 16 بازیکن جهت حضور در این اردو دعوت کرد.

علیرضا صمیمی، سپهر محمدی، باقر محمدی، فرهاد توکلی، حمید احمدی، محمد شجری، قدرت بهادری، وحید شفیعی، محمدرضا سنگ‌سفیدی، علی ابراهیمی، مهدی جاوید، محمد طاهری، مهران عالیقدر، علیرضا رفیعی، علیرضا وفایی و ابوالقاسم عروجی 16 بازیکنی هستند که از سوی خسوس کاندلاس به اردوی تیم ملی دعوت شده‌اند.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
    0 0
    خداییش اینها پربازدیدهاتون بوده!!!!!!!! .....
  • ناشناس ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
    0 0
    این خاتمی فتنه گر اگر مدافع نظام بود و به آراء اکثریت احترام میگذاشت در فتنه 88 نقش آفرینی نمیکرد و آب در آسیاب دشمن نمی ریخت.
  • مجید ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
    0 0
    چرا خاتمی ازادانه می گردد چرابعد از فتنه محاکمه نشد خاتمی به ملت خیانت کرد0
  • sina ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
    0 0
    در تصویر حضرت آیت الله خامنه ای با بچه های سپاه، روحانی سمت راست، شهید طیبی نماینده اسفراین در مجلس شورای اسلامی بود که در 7 تیر سال60 همراه با دکتر بهشتی به شهادت رسید. روح شان شاد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس