به گزارش مشرق، پربازدیدترین عناوین سایت خبری تحلیلی مشرق به این شرح می باشد:





پس از قهرمانی رئال؛
رکوردهایی که در یک شب جابجا شد

رکوردهایی که با قهرمانی رئال ثبت شد با پیروزی 2-0 رئال مادرید مقابل سن لورنزوی آرژانتین در فینال جام باشگاه های جهان و قهرمانی کهکشانی ها، رکوردهای زیادی ثبت و جابجا شد که در زیر می خوانید:

آرژانتین مقابل اسپانیا
این چهارمین فینال آرژانتینی و اسپانیایی بود. در سال 1975 اتلتیکو بر ایندپندینته غلبه کرد، در سال 2000 بوکا بر رئال غلبه کرد و در سال 2009 بارسا توانست استودیانتس را شکست بدهد.

رکوردهایی که با قهرمانی رئال ثبت شد

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


ارتش عراق چگونه داعش را غافلگیر کرد؟

نماینده ائتلاف دولت قانون گفت: ارتش عراق با عملیات خود در سنجار، داعشی‌ها را غافلگیر کرد."عدنان السراج" که در گفتگو با شبکه العالم سخن می گفت، اظهار داشت: هماهنگی ارتش و نیروهای هوایی؛ و همچنین نیروهای داوطلب مردمی و نیروهای پیشمرگه و نیروهای ویژه در شهر دهوک و علاوه بر آن، حضور عشایر عراق در تلعفر، ایزدی ها در سنجار و شنکال، و همچنین کُردها در زمار و جلولاء و سایر مناطق برای آزادی موصل، بسیار زیاد بود.

وی تصریح کرد: 32 هزار رزمنده، برای این نبرد آماده شدند که به همین دلیل، ضربه به داعش بسیار غافلگر کننده بود، نیروی مزبور تا ده ها کیلومتر پیشروی کرد که به هلاکت و اسارت شمار زیادی از تروریست های داعش انجامید.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


هافبک خلاق دورتموند در راه رئال مادرید

هافبک خلاق دورتموند در راه رئال مادریداین ملی پوش آلمانی با امضای قراردادی پنج ساله به ارزش 31 میلیون دلار به تیم فوتبال رئال مادرید خواهد پیوست.

بر پایه گزارش اکسپرس، رویس در پایان این فصل از رقابتها به مدافع عنوان قهرمانی رقابتهای لیگ قهرمانان اروپا خواهد پیوست.

یکی از دلایل جدایی رویس از دورتموند عملکرد بسیار بد این تیم در فصل 15-2014 عنوان شده است.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


ایران در اندیشکده‌های جهان؛
تحریم قیمت نفت برای ایران کافیست/ ایران در حال فتح یمن است/ پس از کوبا نوبت ایران است

تحلیل‌ها و نظرات پیرامون ایران و مسائل مرتبط با آن بطور مستمر در اندیشکده‌های خارجی - اعم از غربی و منطقه‌ای - منعکس می‌شود. نگاهی به موضوعات پرداخته شده درباره ایران می‌تواند تصویری کلی از نقاط تمرکز این اتاق‌ها فکر در داخل و نحوه انعکاس و جهت‌دهی آن به فضای افکار عمومی و متخصصان در کشورهای خود و جهان ارائه دهد. واضح اینکه، رصد خط فکری خارج از کشور و خنثی کردن و پدآفند رسانه‌ای به جریان‌سازی‌های احتمالی بر روی موضوعات خاص، از جمله ضرورت‌ها در فضای رسانه‌ای کشور است؛ گرچه مروری بر این افکار برای عموم مخاطبان نیز خالی از لطف و فایده نیست.

رصد اخبار مرتبط با ایران در پایگاهها خبری و اندیشکده های جهان

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


مدافعی که اندازه یک مهاجم گل می زند

"آس" نوشت: سرخیو راموس بدون شک یکی از مدافعان گلزن جهان است. او در سال 2014 آمار خوبی از خودش به جا گذاشته است و جدا از اینکه توانست در بازی های سرنوشت ساز (او در دو مرحله نیمه نهایی و فینال جام باشگاه های جهان و جام جهانی روی هم پنج گل زد که مهمترین گلش  در دقیقه 93 به اتلتیکو بود)برای رئال مادرید گلزنی کند،دراین سال بیشتر از چند مهاجم مادریدی ها برای تیمش گل زده است.

راموس با 10 گل زده بالاتر از بازیکنانی چون خامس رودریگز(9 گل زده)،ایسکو،خسه و موراتا(7گل زده) و البته دی ماریا(5گل زده)که به منچستر یونایتد پیوست قرار گرفته است.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


سلیمی‌نمین:
نامه هاشمی به رهبر انقلاب با هدف «توقف چرخش قدرت» نوشته شد/ نخبگان کم‌تحمل بستر فتنه 88 را مهیا کردند

روزهاى سال، به طور طبیعى و به خودى خود همه مثل هم‌اند؛ این انسان‌ها هستند، این اراده‌‌‌‌‌ها و مجاهدت‌هاست که یک روزى را از میان روزهاى دیگر برمی‌کشد و آن را مشخص می‌کند، متمایز می‌کند، متفاوت می‌کند و مثل یک پرچمى نگه می‌دارد تا راهنماى دیگران باشد.

روز نهم دى هم از همین قبیل است؛ یعنى برخاسته از بصیرت است، از دشمن‌‌‌‌‌شناسى است، از وقت‌‌‌‌‌شناسى است، از حضور در عرصه‌ مجاهدانه است.

نهم دی 88، حادثه کوچکی نیست بلکه آن حرکت عظیم و ماندگار مردمی، شبیه حرکت بزرگ ملت در روزهای اول انقلاب است و باید تلاش شود در «سالگرد این حماسه»، حرف اصلی ملت ایران، یعنی حرکت در سایه دین و تحقق وعده‌های الهی تبیین شود. امام خامنه‌ای

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


فعال بحرینی در گفتگو با مشرق:
انقلاب بحرین امام خمینی(ره) می خواهد/ آل خلیفه مداحان را مجبور می‌کند روضه‌های امام حسین(ع) را سانسور کنند

یکی از جنبه‌های زیبای پیاده روی اربعین آشنا شدن با شیعیان اقصی نقاط جهان بود وقتی با آنان شروع به حرف زدن می‌کردیم دنیایی از حرف در دلشان بود که تنها بستر درد دل را جمهوری اسلامی ایران می‌دانستند و به قول خودشان تنها دل‌خوشی و پشتوانه‌شان انقلاب ایران بود.

انقلاب بحرین امام خمینی می خواهد/ روایتی از مداحانی که بعد از روضه به زندان منتقل می‌شوند و گازهای سمی که به حسینیه زن‌ها انداخته می‌شود/در حال ویرایش

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


فیاض زاهد:
دولت روحانی بي‌رنگ‌ترين و بدون شناسنامه‌ترين دولت در سیاست داخلی است

دولت روحانی بي‌رنگ‌ترين و بدون شناسنامه‌ترين دولت بعد از انقلاب در سیاست داخلی است/ هيچ رئيس‌جمهوري در تاريخ انقلاب به اندازه احمدي‌نژاد علاقه‌مند به رابطه با آمريكا نبود"فياض زاهد" استاد دانشگاه، نويسنده و تحليلگر سياسي برای تحليل و بررسي آينده رابطه ايران و آمريكا پس از ملاقات‌هاي دوجانبه محمدجواد ظريف و جان كري، در گفتگو با آرمان گفت: در تاريخ مذاكرات هسته‌اي ما دوبار شاهد نزديك شدن پرونده هسته‌اي ايران به نتيجه نهايي بوديم. يك بار در دولت اصلاحات و توسط آقاي روحاني كه آن زمان دبير شوراي عالي امنيت ملي بودند پرونده هسته‌اي ايران در آستانه به نتيجه رسيدن بود. در آن زمان آمريكايي مانع از اين كار شدند. جك استراو وزير خارجه انگليس بعدها به صورت رسمي در كتاب خاطرات خود عنوان كرد كه اين آمريكايي‌ها بودند كه نگذاشتند پرونده هسته‌اي ايران به نتيجه مطلوب برسد.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


اینترنت‌همراه‌اول‌و ایرانسل‌ارزان‌شد

اوایل آذر ماه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات متعلق به وزارت ارتباطات با توجه به ورود اپراتورهای موبایل به نسل‌های سوم و بالاتر ارتباطی تحت عناوین 3G، 4G و احیانا تکنولوژی‌های بالاتر اقدام به تعرفه‌گذاری واحد برای اینترنت همراه کرد.

این کمیسیون پیش از این و در ارتباط با خدمات اینترنت نسل دوم (GPRS) اجازه نرخ‌گذاری تا سقف 14.8 ریال را به اپراتورهای موبایل داده بود اما با مصوبه جدید، کلیه اپراتورها را ملزم کرد تا نرخ دیتای آزاد را کیلوبایتی نهایتا نیم ریال محاسبه کنند.

اینترنت همراه‌اول و ایرانسل ارزان شد+جدول

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


منافع راهبردی اسرائیل در سوریه؛
گزارش سازمان‌های صهیونیست‌ها از علل بقای بشار/ واکنش تل‌آویو به حمله نظامی ایران و تصمیم حزب‌الله

علی شهاب تحلیلگر مسائل راهبردی منطقه در مقاله‌ای در پایگاه شبکه خبری سی‌ان‌ان به همکاری‌های رژیم صهیونیستی با عناصر مسلح در سوریه اشاره کرده و با توجه به گزارش درج ‌شده در روزنامه صهیونیستی هاآرتص در مورد همکاری‌های اسرائیل با گروه‌های مسلح سوری نوشت: تا دیروز اخبار مربوط به دخالت مستقیم اسرائیل در سوریه تنها از طریق گزارش‌های غیر مستند بود، البته این به استثنای حملات هوایی علنی بود که رژیم اسرائیل برای ممانعت از دستیابی حزب‌الله به سلاح‌های با قابلیت شکستن موازنه های دوجانبه و نه در راستای دخالت مستقیم در بحران سوریه آن‌ها را انجام داده بود.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


جزئیات پرداخت یارانه خورشیدی

سیروس نصیری در پاسخ به اینکه در دولت قبل عشایر با مشکل امنیت مواجه بودند و بر خلاف قول و وعیدها این کار انجام نشد، گفت: البته ما تمام مشکلات عشایر را هر روز رصد می کنیم. در منطقه لار استقرار دائم نیروی انتظامی را نداشتیم برای همین توانستیم مصوب کنیم از سال آینده نیروی انتظامی در این منطقه عشایری مستقر شود.

وی افزود: از خرداد تا شهریور که عشایر لار در منطقه مستقر هستند نیروهای انتظامی باید مستقر شوند چرا که 550 خانواده عشایری به امنیت نیاز دارند. شاید سئوال کنید که واقعا چه نیازی است که باید پاسخ داد به دلیل افزایش ورود گردشگران و تردد در مناطق عشایری، این امنیت نیاز است.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


رسانه‌های عراقی مطرح کردند:
شناسایی عامل ترور شهید واثق البطاط

رسانه‌های عراقی، سازمان استخبارات عربستان سعودی را عامل ترور شهید واثق البطاط معرفی کردند.

بر اساس این گزارش‌ها، تحلیل داده‌های اطلاعاتی دریافتی از این عملیات، بر خلاف تصور اولیه، این عملیات تروریستی، ارتباطی با گروه تکفیری داعش نداشته و سازمان استخبارات عربستان سعودی عامل اصلی و مستقیم این عملیات بوده است.

شناسایی عامل ترور شهید واثق البطاط

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


خاطرات زبیده واحدی/ 5
همه‌ چادرهایم را ناظم ضدانقلابی پاره کرد

مجبور بودم بدون چادر از مدرسه برگردم. پدرم تا مرا دید عصبانی شد. منتظر بود من دلیل این بی حجابی‌ام را بگویم. من هم با گریه برایش تعریف کردم. صورتش از عصبانیت قرمز شده بود، لبهایش را تند تند گاز می‌گرفت و فقط می‌گفت: خدا لعتنشون کنه، با این حکومت نمیشه برای خودمون هم تصمیم بگیریم.

پاکتی پر از چادرهای پاره

چند روز بود که احساس می‌کردم پدر یک جور دیگری نگاهم می‌کند، نگاهش برایم سنگین بود. یکی از همان روزها پدر روی سرم دستی کشید. دستهای مهربان و زحمتکشش. احساس خوبی داشتم. پدر گفت: تو دیگه بزرگ شدی زبیده، خانمی شدی واسه خودت، باید حجاب داشته باشی، یه دختر نه ساله باید از این به بعد هیچ نامحرمی موهاشو نبینه.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


پای صحبت همسر یک جانباز اعصاب و روان
جانبازی در انتظار اکسیژن

گویا "ایثار" را با رگ و خون جانبازان گره زده اند، چشم را داده اند، پا و دست و سرفه هایشان امانشان را بریده، اما همچنان فقط بر خدا توکل کرده و آماده مبارزه اند. در جمع خانواده هایشان که می نشینی، هزاران مشکل دارند؛ مشکلاتی که خیلی ها باورشان نمی شود. شهریه دانشگاه ، خرید خانه ، نبود پدر ، زندگی در بیمارستان و سختی های دیگری که فکر کردن به هر کدامش برای خود زجر آور است.

مجروحیت از ناحیه شنوایی  و اعصاب و روان

نامش "زین العابدین قلی زاده" است. جانباز 30 درصدی که در سال 1367 در کردستان به دلیل موج انفجار از ناحیه "شنوایی" و "عصبی" مجروح شده که پس از شناسایی، توسط هم محلی هایش با دست و پای بسته وی را به خانه بر می گردانند و بعد از آن که تحت درمان قرار می‌گیرد، به بنیاد شهید مراجعه کرده و پرونده اش را به جریان می اندازد.

حقوق بنیاد شهید کفاف هزینه درمانم نیست

این جانباز که به دلیل عدم ارائه گواهی صورت سانحه به بنیاد شهید صرفا 30 درصد جانبازی را دریافت کرده، ماهیانه یک میلیون و پانصد هزار تومان از بنیاد دریافت می کند. اما آنگونه که خود می گوید زندگی اش هزاران مشکل دارد!

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
    0 0
    داع کن ما را سید مشرق

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس