در شرایط فعلی که قیمت نفت رو به کاهش است، بهترین فرصت است که به ایران گفته شود علاوه بر آن که توسعه موشک‌های بالستیک قاره‌پیما مخاطرات فراوانی به دنبال دارد، به نفع ایران است که به جای سرمایه‌گذاری برای توسعه توان موشکی، بودجه خود را صرف توسعه زیرساخت‌های اقتصادی و بخش‌های اجتماعی و محیط زیست کند خصوصا آن که ایران در این بخش‌ها عقب‌ماندگی زیادی دارد.

گروه جنگ نرم مشرق- موسسه سیاست خاور نزدیک واشنگتن در گزارشی، مهمترین مانع بر سر حصول توافق جامع هسته‌ای را موشک‌های بالستیک ایران اعلام کرده است.

این موسسه مدعی شده که ایران‌ هم‌اکنون بزرگترین زرادخانه راکت‌ها و موشک‌های بالستیک را در سطح منطقه دارد. همچنین ایران تنها کشوری در منطقه خاورمیانه و در نزدیکی رژیم صهیونیستی است که دارای فناوری پرتاب ماهواره‌ است.

این موسسه همچنین از وجود دستگاه‌ها و نیروی انسانی متخصص و متبحر ایران در حوزه موشکی خبر داده که در نتیجه بیش از یک دهه تلاش مستمر در این حوزه به دست آمده است.

موسسه سیاست خاور نزدیک واشنگتن معتقد است به علت هزینه‌های فراوانی که ایران برای توسعه توان موشکی به خرج داده و پیشرفت‌هایی که به دست آورده، طبیعی است این کشور به راحتی برنامه توسعه موشکی خود را متوقف نکند، اما می‌توان با اعمال فشار سبب توقف توسعه توان موشکی و شفاف‌سازی ایران در این حوزه شد.

موسسه سیاست خاور نزدیک واشنگتن در ادامه گزارش خود به تشریح پیشرفت‌های ایران در حوزه موشکی پرداخته و راهکار موثر در مهار توان موشکی ایران را استفاده از فرصت مذاکرات هسته‌ای دانسته است.

با کاهش قیمت نفت، ایران باید توسعه موشک بالستیک را کنار بگذارد

این اندیشکده آمریکایی با اذعان به اینکه بحث هسته‌ای محور مذاکرات ایران و کشورهای 1+5 است، اما پیگیری موضوع موشکی به صورت خصوصی و در حاشیه مذاکرات را توصیه کرده است.

موسسه سیاست خاور نزدیک واشنگتن معتقد است با توجه به قدرت گرفتن جمهوری‌خواهان در سنای آمریکا به زودی مسئله موشکی ایران مورد مداقه بیشتری در آمریکا قرار خواهد گرفت، بنابراین باید مذاکره‌کنندگان ایرانی را قانع کرد که اکنون فرصت آن است که در موضوعاتی فراتر از هسته‌ای وارد مذاکره شوند، یعنی مسئله موشکی، خصوصا آن که فضای مذاکرات بین دوطرف به نوعی همدلانه است.

موسسه مذکور قطعنامه 1929 شورای امنیت سازمان ملل را سند حقوقی ضرورت توقف برنامه موشک بالستیک ایران دانسته و راهکار پیشنهادی خود برای برداشتن یک گام در اجرای این قطعنامه را جداسازی سیستم پرتاب ماهواره ایران از بخش نظامی عنوان کرده است.

این موسسه توصیه کرده که باید ایران را قانع کرد که برنامه سیستم پرتاب ماهواره خود را به طور کاملا قابل بازرسی و راستی‌آزمایی به بخش مصارف غیرنظامی انتقال دهد. در مقابل، طرف غربی هم به ایران وعده ارائه کمک در بخش‌های پیشرفته کاوش فضایی بدهد.

دیگر راهکار پیشنهادی موسسه سیاست خاور نزدیک واشنگتن این است که طرف غربی ضمن ارج نهادن بر سقف 2000 کیلومتری که خود ایران برای بُرد موشک‌های خود قرار داده، محدودیت‌هایی برای آزمایش‌های موشکی ایران اعمال شود. این محدودیت‌ها باید کاملا از سوی نیروهای نظامی ایران اعمال شود و آنها از انجام آزمایش‌های مخفیانه موشک‌ها نیز پرهیز کنند. در مقابل، طرف غربی می‌تواند با واسطه بخش خلع سلاح سازمان ملل وارد مذاکرات جدی با ایران درباره رسیدن به یک پیمان منطقه‌ای در مورد ایجاد محدودیت‌های موشکی شود. ایران همچنین می‌تواند به عضویت معاهده‌های جهانی همچون رژیم کنترل فناوری موشکی (MTCR) و معاهده لاهه در مورد جلوگيري از گسترش موشك هاي بالستيك (HCoC) درآید.

موسسه سیاست خاور نزدیک واشنگتن در پایان تاکید کرده که در شرایط فعلی باید تمرکز بین‌المللی بر ایجاد یک رژیم کنترلی قابل قبول بر فعالیت‌های موشکی ایران باشد.

این موسسه ادعا کرده این حقیقت که ایران با ادامه روند فعلی می‌تواند طی یک دهه آینده بُرد موشک‌های بالستیک خود را به حداکثر برساند، خطری است که باید به طور جدی به آن نگریست و به جای اتخاذ سیاست‌هایی که این روند پیشرفت را به تاخیر بیاندازد، باید سیاست‌هایی در پیش گرفت که به طور اساسی توان موشکی ایران مهار شود.

موسسه سیاست خاور نزدیک واشنگتن همچنین به طور غیرمستقیم از توطئه سیاسی پشت پرده کاهش قیمت نفت پرده برداشته و نوشته است:در شرایط فعلی که قیمت نفت رو به کاهش است، بهترین فرصت است که به ایران گفته شود علاوه بر آن که توسعه موشک‌های بالستیک قاره‌پیما مخاطرات فراوانی به دنبال دارد، به نفع ایران است که به جای سرمایه‌گذاری برای توسعه توان موشکی، بودجه خود را صرف توسعه زیرساخت‌های اقتصادی و بخش‌های اجتماعی و محیط زیست کند خصوصا آن که ایران در این بخش‌ها عقب‌ماندگی زیادی دارد.

با کاهش قیمت نفت، ایران باید توسعه موشک بالستیک را کنار بگذارد
براي دانلود سند روي تصوير كليك كنيد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 93
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 15
  • ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۰
    1 0
    و باز هم پر رویی غربی ها نتیجه میگیریم که سیاست لبخند باسیاست احمدی نژادی تفاوت چندانی نداره در هر دو صورت تحریم ها و کارشکنی ها و دشنی ها وجود خواهد داشت پس بهتره به توان خودمون متکی باشیم و به غرب اعتماد نکنیم موافقین !؟
  • قاسم ۲۳:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۰
    0 0
    چقدر جالبه که گرگ ها ی خونریز ، مبلغ سیاست گاندی هستند. که میگه اگه زدن تو صورتت اون طرف صورت رو تقدیم کن. ما اگه کسی نگاه بد بهمون بکنه چشماشو از تو کاسه در میاریم. در عین حال که از جنگ بیزاریم اگه نیاز باشه تا آخرین توانمون را واسه جنگ می گذاریم.
  • ۲۳:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۰
    0 0
    پس معلوم شد که درآمد نفت ایران کجا مصرف می شد. آن مرد یک تنه قیمت نفت را بالا نگه داشته بود و با رفتن او نگرانی جامعه جهانی و به تبع آن قیمت نفت کاهش یافت.
  • ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۰
    0 0
    زرشک
  • ۲۳:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۰
    0 0
    اونقدر عقب افتادیم در حوزه اقتصاد و ... که این پدرسوخته ها دائم دارند ما رو اذیت می کنند. می خوان ما رو متقاعد کنیم که .....
  • دکتر ۲۳:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۰
    0 0
    این یابوهای کم سواد توی امریکا خبر ندارن بودجه نظامی ایران چقدر کمه و در خاورمیانه از آخر اوله! حتی کمتر از بحرین و آذربایجان توان نظامی ایران از همان زمان جنگ جوری ساخته شده که در همان زمان جنگ ایران توانست موشک ساز بشه و 80 موشک به صدامی که با کمک همین امریکایها و غربی بزرگترین قدرت شیمیایی خاورمیانه شده بود و با ها کمک 200 میلیارد دلاری نفتی اعراب که فقط سعودی 40 میلیارد دلار به صدام کمک کرده بود و شوری شهرهای ایران رو موشک باران می کرد پاسخ بده و موشک باران شهرهای ایران تمام بشه
  • کوروش بزرگ ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۰
    0 0
    معلومه که مثل سگ ازموشکهای ایران میترسندودلیل اصلیش اینه که اینقدرروش مانورمیدن بعدش اینافکرکردن بابچه طرفن ازکی تاحالادشمن خونی شده نگران وضعیت اقتصادیومحیط زیست اجتماعی اگرمیخواین شیطانوبشناسین فرض کنیدکه شیطان دوست شماست وخیرشمارومیخوادببینیداصلامیشه اینجورتصوری ازشیطان داشت این درموردآمریکاصدق میکنه
  • محمد ۲۳:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۰
    0 0
    جالبه مهمترین متحدان امریکا در خاورمیانه مثل اسراییل نه پیمان منع ساخت تسلیحات اتمی رو امضا کرده نه پیمان منع ساخت تسلیحات شیمیایی و نه میکروبی رو و هم برنامه موشکی دوربرد و قاره پیما داره مثل جریکو سه با کلاهک یک تنی اتمی هیدروژنی هم ماهواره پرتاب می کنه هم زیر دریایی اتمی داره بعد ایران باید بیاد با وجودی که معاهده هایی که خود امریکا برای کنترل رقبا و دشمنانش در سازمان ملل تصویب کرده و جز متحدین ضعیف امریکا مثل فلاند و افریقای جنوبی و.. هیچ قدرت و ابرقدرتی در دنیا اونها رو امضا نکرده ایران باید پیمان منع ساخت موشک بالستیک رو هم امضا کنه!!!؟ احتمالا چند سال دیگه که تسلیحات لیزری موشک رو به چالش بکشه امریکایها قانون منع ساخت تسلیحات لیزری رو هم می زارن!!..تا تسلیحات لیزری که خودشون اخیرا حتی در خلیج فارس هم نصب کردن به چالش نکشه!!
  • ناصر ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
    0 0
    این گوساله های مشرب خور امریکایی زد به سیم آخر هسته ای کم بود زدن داخل موشکی حالا هم فضایی!؟ مرتیکه های الاغ شما که هر ماه یه ماهواره نظامی و جاسوسی و ضد موشکی دارید به فضا پرتاب می کنید و متحدین شما در خاورمیانه مثل اسراییل ترکیه امارات قطر و عربستان همین الان ماهواره های جاسوسی با دقت زیر 1 متر دارن که آمار ارتش اسد و ایران رو روزانه برای داعش می فرستن دیگه چرا!!؟؟ توی تمام کشورهای خاورمیانه و دنیا بین 10 تا 30 درصد بودجه های عمومی هر کشور به بخش نظامی اختصاص داره مثلا عربستان سعودی 50 میلیارد دلار یا ترکیه اسراییل هر کدام حدود 20 میلیارد دلار حالا ایران که کل بودجه ارتش و سپاه اون میشه 3 میلیارد دلار که حتی 5 درصد هم از بودجه 800 هزار میلیارد تومنی نمیشه اون رو کنار بزاره کمک بزرگی به محیط زیست بشه!!؟ یا به شما دشمنان ایران و بخصوص متحدین شریف منطقه ایتون مثل عربستان اسراییل و داعش برای حمله به ایران کمک بشه!؟
  • نصیر ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
    0 0
    همین کره جنوبی که 3 سال پیش تصمیم گرفته بود فضایی بشه اول ازامریکایها درخواست کمک کرده بود ولی امریکایها درخواست اون رو رد کردن در حالی که خود امریکا به شدت به برنامه فضایی ژاپنی ها حتی در بخش ساخت پرتابگر کمک می کنن در آخر کره ای جنوبی هم رفت سراغ روسیه و در مرحله اول ماهواره برش از موتورهای روسی استفاده کرد... این رفتار امریکایها با مثلا کره جنوبی هست که یکی از متحدینش هست وای به حال ایران...حتی ترکیه هم که مثلا سومی متحد امریکا در خاورمیانه هست اخیرا که امریکایها حاضرن نشدن در برنامه های اتمی ترکیه مثل ساخت رئاکتور اتمی و همینطور پدافند دوربرد و ماهواره بر بومی و سایت پرتاب بومی همکاری کنن رفتن سراغ روسیه و چین و اخیرا هم روسیه قراره برای ترکیه رئاکتور بسازه و چین و ترکیه هم با هم مشترک یه پدافند دوربرد برای ماهواره بر هم ترک ها اومدن سراغ خود ایران!...
  • ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
    0 0
    این حرومزاده ها خودشون رو اربابان دنیا میدونند و به خودشون اجازه میدنند هر غلطی بکنند مخصوصا که شیخکهای بی مخ عربی حرومزاده و فرزند نامشروعشون در منطقه هستند. ولی من متاسفم از اینکه بعضی در داخل خوب دارن از اوضاع به نفع خودشون بهره برداری میکنند.
  • ۰۰:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
    0 0
    لعنت بر هر چی زورگو...
  • مهدی ۰۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
    0 0
    ایران که اگر این قدرت موشکی رو نداشت که شما 10 سال پیش زمان بوش جمهوری خواه و جنگ طلب که ایران و افغانستان و عراق رو یکی می کردید! هنوز یادمان نرفته نیروهای امریکایی روی مرز عراق وافغانستان با ایران از ما برای سفر به عراق بازرسی بدنی می کردن و هر روز در بازار می گفتن امریکایها امشب یا فردا به ایران حمله زمینی می کنن..ما هم الان باید برای سفر به تهران از نیروهای اعتلاف کارت تردد می گرفتیم مثل عراقی ها و افغانی ها اینها ایرانی ها رو چی فرض کردن؟
  • حسین ۰۰:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
    0 0
    آمریکا مستکبر است و بنا بر طبع استکباری اش به دنبال خوار و ذلیل کردن ملت‌های مستقل می‌باشد. امیدوارم همه این واقیت را درک کنیم و فریب غوغای رسانه‌ای و ... را نخوریم
  • علیرضا ۰۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
    0 0
    یک گام عقب نشینی باعث میشه دشمن دو گام جلوتر بیاد. تازه اولشه بازهم دارند برامون
  • ناشناس ۰۰:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
    0 0
    نتیجه مذاکره با کدخدا و عقب نشینی در برنامه هسته ای شده افزایش تحریمها و زیاده خواهی امریکا و هرچقدر ما عقب نشینی کنیم اینها به جلو می آیند.
  • ناشناس ۰۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
    0 0
    خدا رو شکر که تصمیم گیری در مورد موشکهای بالستیک در اختیار سپاه پاسداران میباشد و گرنه باید با توانمندی موشکی هم خداحافظی میکردیم .
  • ناشناس ۰۰:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
    0 0
    اگر امروز دشمنان ما بجز مذاکره گزینه ای بر روی میز ندارند به دلیل همین قدرت بازدارندگی موشکهای بالستیک ایران است و امنیت کشور را مدیون سپاه و ارتش مقتدر هستیم .
  • ناشناس ۰۰:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
    0 0
    موشکهای بالستیک ما خط قرمز ماست و به هیچ وجهی قابل مذاکره نخواهد بود.
  • مهدی ص ۰۱:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
    0 0
    به کوری چشمشون قاره پیماشم میسازیم تا خودواشنگتن نه دیگه غلط زیادی نکنند این دیگه خط قرمز ماست جونمونم برا حفظش میدیم
  • ۰۲:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
    0 0
    آقا من یه جوانه 23 ساله هستم همین که آمریکا نمی تونه کاری کنه و قدرت موشکی ما هم روز به روز بیشتر می شه سرمو بالا نگه میدارم از مسئولان می خواهم این خفت و قبول نکنند و خون شهید تهرانی مقدم و بیهوده نکنند پاینده باد ایران
  • سید محمد علوی ۰۲:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
    0 0
    من یک خواهش از مسئولین نظام جمهوری اسلامی دارم که با تبلیغات صحیح صندوق هایخاصی در اماکن عمومی نصب کنند و روی این صندوقها به خط درشت بنویسند : صندوق جمع آوری کمک های مردمی برای ساخت و توسعه ی موشکهای بالستیک! تا دشمن بفهمد مرد و زن وپیر و جوان ایانی وفقیر وغنی این کشور امام زمان حاضرندپول نان شب شان را در این صندوقها بریزند وچشم دشمن را کور کنندنیازی هم به پول نفت برای ساخت موشکهای بالستیک دور برد نیست!
  • ۰۳:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
    0 0
    غلط های زیادی وشکرخوردن این موشکها کابوس شماهابایدباشد
  • mahshid ۰۷:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
    0 0
    Zereshkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk zendeh bad IRAN Iran sarfaraz
  • ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
    0 0
    اخر مذاکرات منتهی میشه به رسمیت شناختن سیستم از نیل تا فرات هرچند سالهاست باسیستم از کرخه تا راین نزاشتیم
  • اهوازی ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
    0 0
    چه دموکرات ها در قدرت باشند و چه جمهوریخواهان آنها چهند هدف دارند1-کاهش توان هسته ای ایران تا حد صفر2-از بین بردن توان موشکی ایرن تا برد 150 کیلومتر که حالا شروع کردند به بهانه جویی3-و در نهایت عنوان کردن حقوق بشر و آشوب داخلی و برگزاری یک انتخابات مسخره یا سرنگونی توسط آشوبگران.حتما یک عده ای هم خواهند گفت چرخش موشک ها باید بچرخه و چرخ زندگی مردم هم باید بچرخه و همین که موشک ها تا 150 کیلومتر بچرخه کافیه.
  • قاسم ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
    0 0
    به لطف آقایان مذاکره کننده آمریکا آنقدر جسارت پیدا کرده که به خودش حق میده در باره همه چیز ما تعیین تکلیف کنه.والله زمان احمدی نژاد آمریکا از این غلطها نمی کرد.
  • ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
    0 0
    واله پیوستن به این معاهدات چیزی جزء خسارت نیست کاشکه جزء NPT نمی شدیم
  • ناشناس ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
    0 0
    نباید وارد این بازی شد.سازمان های بین المللی زمانی کشوری را خلع سلاح میکنند که آن کشور به کشوری حمله کرده باشد.باید این موضوع به شکل حقوقی و سیاسی شکافته شده و بشدت رد شود.
  • اهوازی ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
    0 0
    برد موشک های ما کم است.ما نمیتوانیم از مرز شرقی مدیترانه را بزنیم.
  • ناشناس ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
    0 0
    بسیاری از این معاهده های مسخره رو ما چه در پیش از انقلاب و پس از انقلاب بیخود و بی جهت امضا کردیم فقط برای اینکه ثابت کنیم که خطری برای کسی نداریم اما اینهادفقط برنامه هایی بود که ما را تضعیف کنند.
  • علي ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
    0 0
    بیچاره ها از آرزوهاشان حرف می زنند. ايران برای رسیدن به این پیشرفتها زحمت بسياري كشيده و هزينه هاي بسيار سنگيني هم پرداخت كرده. اين پيشرفتهاي در سايه شديدترين تحريمها و كارشكني ها با همت و تلاش دانشمندان سرافراز اين ملت به دست آمده و بايد با جديت تمام ادامه پيدا كند و اگر تا به امروز مي بينيم دشمنان خبيث ايران جرآت نكرده اند مستقيما دست به اقدام نظامي عليه كشورمان بزنند و دائما فقط تهديد مي كنند مرهون جانفشاني شهداي عزيز و پيشرفتها و دستاوردهاي بزرگ در حوزه توان نظامي، موشكي و دريايي ماست. دشمني و بدخواهي آنان هيچ حد و مرزي نميشناسد و برنامه هسته اي فقط يك بهانه است. هدف خلع سلاح و تضعيف ايران و نابودي ماست كه به ياري خدا به اين آرزوي باطل هرگز دست نخواهند يافت إن شاء ا... تعالي.
  • رضا ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
    0 0
    مرگ بر شیطان بزرگ
  • مهدي ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
    0 0
    با تكيه به سخن زيباي رهبر كبير ايران امام خميني (ره) اگر مردم اتحاد داشته باشند آمريكا هيچ غلطي نمي تواند بكند و آنها فقط كارشان اين است كه جلو پيشرفت ملت ايران را بگيرند ولي خودشان وكشورهاي غربي هر غلطي بكنند مسئله اي نيست بطوريكه در عراق و سوريه به جان مسلمانان افتادند و آنانرا به خاك و خون ميكشند و بايد همه پيشرفت آنانرا كنترل كرد تا آن انسانهاي بي شرف و بي غيرت در غرب راحت زندگي كنند ولي ما از امام حسين درس ميگيريم كوتاه بيا نيستيم و براه خودمان تا شهادت ادامه خواهيم داد
  • رحیم ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
    0 0
    نه عزیزم من جونم رو نمیدم ولی عقلم رو برای رسیدن به این هدف و هدف های بزرگتر از اون به کار میگیرم.
  • مجتبی ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
    0 0
    به گور عمتون خندیدین... دوست عزیز مهدی ص کشوری که توانایی پرتاب ماهواره داره قطعا موشک قاره پیما هم داره... به امید روزی که کاخ سفید رو تبدیل به حسینیه کنیم و نماز جماعت توش برگزار کنیم...
  • محمدامین ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
    0 0
    اگه مردم درآینده دوباره اشتباه کنن سرنوشت موشکی هم به هسته ی دچارمیشه
  • ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
    0 0
    در یک کلام آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند
  • ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
    0 0
    حرف گنده تر از دهنتون نزنید یانکیهای احمق
  • ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
    0 0
    حتما هر چی شما لاشخورها بگید ملت ایران هم سر تعظیم فرود میاره!!!جنایتکارای وحشی،زیاده خواهی هم حدی داره.
  • ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
    0 0
    یه روزی برنامه هسته ایمون رو هم با اما و اگر توش حرف میزدن.... ببین مذاکره کننده ها چه کردن که اینا دارن میگن فضای مذاکرات همدلانه است! روحانی مچکریم.
  • ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
    0 0
    با محمدامین موافقم مردم در انتخاب احمدی نژاد اشتباه کردند
  • ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
    0 0
    به جنگنده ی خوب دوربرد هم نیاز داریم.
  • ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
    0 0
    اگه گوش بعضی ها کشیده نمی شد تا الان موشک های ایران رو به حراج گذاشته بودند .
  • ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
    0 0
    می خواهید اصلا فعالیت های نظامی رو کلا قطع کنیم هان؟
  • دکتر ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
    0 0
    رهبری:برنامه هسته ای بهانه هست...دولت و باند حامیان اون:مشکل امریکا فقط هسته ای هست!
  • ارمنی ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
    0 0
    دوستان ایرانی این قدر ساده نباشید مطرح کردن این موضوعات از طرف امریکایها با هدف شکست مذاکرات هست نه توافق امریکایها نگرانی های خیلی بزرگتر از موشکی هم مثل حمایت ایران از حزب الله حماس سوریه و مقاومت دارند...
  • ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
    0 0
    به اسم نویسنده توجه کنید ! توی فروم زیر عضوه : http://rahrovan-artesh.ir/ کاربران بریزن داخل این فروم و طرف و همفکرانش رو بازخواست کنید ! مشرق خواهشن منتشر کن !
  • بنده خدا ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
    0 0
    زنده باد ایران و ایرانی قدرت نظامی ضامن بقای ماست. پس لازمه بخشی از درآمد کشور صرف موارد نظامی بشه حتی در بدترین شرایط. اروپا و آمریکا نشان دادند از پیشرفت ما می ترسند و هرجا احساس خطر میکنند اشکال تراشی میکنند. ازمذاکرات هسته ای به موشکهای بالستیک رسیدند خدا میدونه آینده باز چه چیزهای دیگری رو بهانه کنند. چیزی که مهمه سیاست مسئولین ماست که باید سیاست درست اتخاذ کنند. نه اینکه بخوان به هرقیمتی به توافق برسند. بنظر حقیر مسئولین اگر با مردم مدارا کنند و بردانش داخلی تکیه کنند و کمی بیشتر به امورات مردم رسیدگی کنند، مردم ما نشان دادند حاضرند جانشان رو فدای وطن کنند. نبوغ و توان ایرانی نشان داده که در سخت ترین موارد هم موفق میشه. نمونش تاریخ ماست و مهمتر جنگ 8 ساله است که با دنیا جنگیدیم.
  • بهمن تهرانی ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
    0 0
    ایران نباید با این پیشنهادها مخالفت کنه... فقط به یک شرط کاملا منطقی... ایران بگه ما از خدامونه رو این تکنولوژی موشکی پول خرج نکنیم فقط در صورتیکه امریکا روسیه اسراییل و بقیه آقایان هم به همین معاهده مورد نظر بپیوندند و همه ماهواره های نظامی و موشکهای بالستیک و هسته ای و هواپیماهای جنگیشون رو اوراق کنند.... یعنی واقعا اینها هنوز تفاوت شیر مردان ایران رو با اعراب تو سری خور و حقیر نوکر صفت درک نکردند؟؟ اینشالله این حرفها به زیان خودشون میشه و باعث به جوش اومدن غیرت و اتحاد جوانان ایران میشه و بزودی تکنولوژیهای نظامی رو خواهیم کرد که امریکا رو هم به زیر بکشیم... یعنی واقعا با چه رویی اسراییل رو مجهز به اتم و بالستیک قاره پیما می کنند... حتی پاکستان و عربستان و ترکیه هم همه جور سلاح دارند ولی از ایران میخوان بیاد خودش رو تسلیم کنه؟ بقول رهبرمون ما رو بچه فرض کردند.... دولت باید روی یه جمله مانور بده در رسانه های خارجی... بگن ما بالستیک رو هم اوراق میکنیم بشرطی که همه دیگر کشورهای هم همین کار رو بکنند...من خیلی بهم برخورد... تقصیر خودمونه..اگر بیشتر تلاش میکردیم و اقتصاد و صنعت و صادرات سطح بالا داشتیم جرات جسارت به خودشون نمی دادند... دولت باید اینها رو مسخره کنه در تریونهاش و بگه نه تنها دست برنمی داریم از قدرت نظامی بلکه بزودی به جایی میرسونیم که حتی در خواب شب هم خودتون رو اندازه شیر مردان و زنان ایرانی از عرب و فارس و آذری و لر و بلوچ تا مازنی و گیلکی نبینید چه برسه به این غلطای اضافی!!!
  • محمد ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
    0 0
    بهن جان اتفاقا الآن خود عربستان هم موشک های بالستیک DF3 حدود 2800 کیلومتری داره این امریکایها از لابی اسراییل واعراب برای طرح این پیشنهادات رشوه گرفتن و بیشتر دنبال امنیت ملی اسراییل واعراب هستن تا امریکا...چون موشک قاره پیما بدون کلاهک اتمی اصلا نه توجیه عملیاتی داره نه اقتصادی
  • اصلاح طلب ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
    0 0
    امریکایها هدفشون از کش دادن مذاکرات و درخواست های سخت تر از ایران این هست که در آخر از ایران بخوان اسراییل رو به رسمیت بشناسه و مضوع فلسطین رو فراموش کنه.....کیه که ندونه تمام این تحریم ها برای تامین امنیت اسراییل هست اگر توافق تا تیرماه 94 نشه بسیار خطرناکه چون قطعا امریکا در مرحله بعدی این درخواست ها رو مطرح می کنن
  • ميثم ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
    0 0
    وقتي ما مي تونيم ماهواره پرتاب كنيم پيامش اينه كه موشك با هر بردي كه بخواهيم ميتونيم بسازيم حالا اينكه شعاع موشك هاي ما فقط اسرئيل رو نشون ميده فقط صلاح نظام و ي سياست است به وقتش عزيزم لازم باشه از اون موشكهايي كه دوس داري هم آزمايش ميشه
  • ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
    0 0
    عزیز میشه در مورد توافق شفاهی اون هفت بند در مذاکرات عمان یه ذره توضیح بدید و کمی رسانه ایش کنید؟ مردم نباید بدونن؟؟
  • حقیقت تلخ ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
    0 0
    چقدر اینجا چرت و پرت نظر دادند اینقدر میگید آمریکای جنایتکار آخه کسی نیست به این ها بگه وقتی که نزدیک 70 درصد تجهیزات نیروی هوایی ایران (اف 14 اف 4-5 هیلیکوپترهای کبری) ساخت امریکاست هواپیماهای مسافربری بوئینگ و ایرباس ساخت آمریکاست بیش از 70 درصد گندم در ایران از امریکا وارد میشود سیستم جی پی اس ساخت امریکاست اینترنت مال امریکاست ویندوزی که تو کامپیوتر شماهاست مال امریکاست حالا ببینم میتونید اینها رو از زندگی حذف کنید اگه اقتدار داشتید تنگه هرمز رو می بستید و با یک همه پرسی بحرین رو به ایران الحاق میکردید به گفته آقای ظریف امریما از چهار تا موشک و تانک ما نمیترسه از .....
  • سرباز 2 ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
    0 0
    بيدار شين رسيديم .آقا اين بندگان خدارو بيدار كنيد تا از اين روياهاي احمقانه ديگه نبينن ،بد عادت ميشن. تازه اولشه كجاشو ديدن
  • دنیادوست ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
    0 0
    نه جانم این معامله به درد ما نمی خورد امریکا غلط کرده همین چین ادعایی میکند این نسخه رو واسه غربیها و اسراییل بپیچن .شکر خدا ایرانیها سرما خوردگی ندارن
  • شرمن ۲۳:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
    0 0
    مذاکرات و درخواست های بعدی : 1-حمایت ایران از حماس حزب الله قطع بشه 2-حمایت ایران از شیعیان در عراق و یمن قطع بشه 3-ایران باید سیاستهایش در سوریه را با امریکا یکی کنه 4-ایران باید سیاسات های منطقه ای اش را کاملا با امریکا یکی کنه 5-ایران باید به چند منطقه خود مختار کردستان آذربایجان بلوچستان لرستان خوزستان ترکمنستان تقسیم بشه 6-ایران باید در مورد تمام زندانی هایش شفاف سازی بکنه 7-ایران باید تمام عناصر تروریست وتجزیه طلب را آزادکند 8-ایران باید نفتش را به نصف قیمت به اسرائیل امریکا انگلیس بفروشد 9-ایران هرچه زودتر اسرائیل را به رسمیت شناسد 10-ایران هرچه زودتر وظیفه دارد ازدواج هم جنس گرایان را آزاد کند 11-ایران باید حداقل 10 پایگاه نظامی برای امریکا با پول خودش بسازد 12-ایران باید تمامی اسناد محرمانه فوق سری را در اختیار امریکا بگذارد 13-ایران باید تمامی سلاح هاش را در نظاارت و اختیار امریکا بگذارد 14-ایران هرچه زودتر بی حجابی را آزاد کند 15-ایران به قاچاقچیان مواد مخدر آزادی کامل دهد 16-ایران باید تمام اعدامها را لغو کند وبه خانواده افراد اعدام شده غرامت بپردازد 17-ایران باید سران فتنه را آزاد کند 18-ایران باید به تمام سلطتن طلبان مناقفان حق بازگشت بدهد 19-ایران نباید هیچ موشک داشته باشد وبا شمشیر بجنگد 20-باید مذاکرات را با ایران در مورد تغییر رژیم آغاز کنیم 21-در نهایت باید مذاکرات با ایران رادر زمینه تجزیه به کشور های کوچکتر آغاز کنیم دوستان اگرشما هم چیزی به ذهنتان میرسد اضافه کنید
  • ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
    0 0
    عزیز میشه در مورد توافق شفاهی اون هفت بند در مذاکرات عمان یه ذره توضیح بدید و کمی رسانه ایش کنید؟ مردم نباید بدونن؟؟
  • ۰۰:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    0 0
    خداوند آمریکا را موفق بگرداند. خخخخخ
  • هدایتی ۰۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    0 0
    هیهات من الذله همان کلام امام حسین (ع) است که جان ومال وناموس خود را از دست داد ولی تن به ذلت نداد وما همان مسیر مولایمان را درپیش می گیریم خداقوت به رزمندگان دلاور ایران عزیزمان می گویم.
  • هدایتی ۰۰:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    0 0
    هیهات من الذله همان کلام ناب وارزشمند مولایمان حضرت امام حسین (ع) است که جان ومال وناموس خود را فدا کردولی تن به ذلت نداد وما همان راه روشن را درپیش می گیریم خداقوت به رزمندگان دلاور کشورمان می گویم.
  • فریدونی ۰۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    0 0
    در دوران قاجار و پهلوی ضعف نظامی و خود باختگی و دست نشاندگی شاهان فاسد باعث از دست رفتن بخش های وسیعی از ایران شد اما امروز شیرمردان و شیرزنان ایرانی تحت امر ولایت با قدرت در همه صحنه ها هستند و اجازه تکرار آن وقایع را نخواهند داد توان موشکی ما ثمره خون شهیدانی چون تهرانی مقدم است راه امام و شهدا ادامه دارد چو ایران نباشد تن من مباد بدین بوم و بر زنده یک تن مباد
  • یحیی ۰۲:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    0 0
    سلام دوستان مذاکرات ما با غربیها به این شکل ادامه خواهد یافت 1- مداکرات هسته ای تعطیلی کل فعالیتهای هسته ای 2- مذاکرات موشکی کاهش توان موشکی ما 3- مذاکرات حقوق بشری هرکس هر کاری دلش خواست بکند 4- مذاکره در باره گروههای مقاومت رها کردن حزب الله ومقاومت 5- مذاکره در باره خاورمیانه بزرگ پذیرش همزیستی با اسراءیل 6- ...... البته اگر عزت حسینی و عاشورایی ما بگذارد .
  • abas ۰۳:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    0 0
    زرشک
  • ۰۴:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    0 0
    منظورت اشتباه مردمه که 4 تا قطع نامه فلج کننده بحساب کشور گذاشت که حالا کشور مجبور است برای برداشتن آنها مذاکره کند؟ اینها دارند خرابکاری 8 سال گذشته شما را جمع و جور میکنند. اگر نبود این کاغذ پاره ها مگر مجبور به کنار امدن بودیم؟ کما اینکه قبل از این 8 سال هم فقط مذاکره کردیم و بازیشان دادیم. اما الان به لطف اشتباه 8 سال پیش مردم و مدیریت یک دست شما وضع کشور شده است که اعراب هم علنی از دشمنی با ما حرف میزنند
  • ۰۶:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    0 0
    حذف توان موشکی=حمله هوای هرچند وقت یکبار اسراییل بهایران+حمله آمریکا ومتحدانش+شکسته شدن حریم هوای ودریائ توسط اعراب خلیج فارس+دخالت وتهدید شدن توسط ترکها+باج بیشتر به روسیه ووچین و.....
  • بیدگلی ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    0 0
    با اتمام پروژه تهرانی مقدم موشکهای ما قاره پیما شده است
  • یه بشر ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    0 0
    بله صددرصد
  • یه بشر ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    0 0
    احتمالا میترسن ظرف چند سال آینده برد موشکی ایران به خود آمریکا هم برسه (;
  • امید ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    0 0
    اینها نه تنها از انرژی اتمی صلح امیز میترسن حتی از موشکهای بالستیک هم میترسند فکر میکنند همه مثله خودشونن .این موشکها توان نظامی ما در حفاظت کشورمون هست اگر اینها نبود تا حالا چند بار به ما حمله کرده بودن خودشون میدونن ایران از لحاظ نظامی خیلی قوی هست و حمله به ایران هیچ فایده ای رو نداره برایه همین میخاهن از لحاظ سلاح مارو تضعیف کنند به بهانه تحریم تا بعد یجوری سره ما تلافیشو در بیارن نه ما نباید پا پس بکشیم چون کوتاه امدن هیچی رو بهتر نمیکنه بلکه بدتر هم میکنه و مطمعن باشید اینها ممکنه چند ماه تحریم ها رو بر دارن لی بعدا یادشون میره و باز به هر طوری هست میخاهند مارو دور بزنند یجوری باز تحریم کنند یا بهانه ای بیاورندمخصوصا امریکا باید سفت بزنیم شل بیاییم کارمون تمومه. دنیا با دیده دیگه ای به ما نگاه میکنه فکر میکنن نه واقعا ایران یطوریش بوده که پاپس کشیده میگن اگر ریگی به کفشش نبوده نباید عقب میکشیده پس چرا عقب کشیده. ما هم که هیچ ریگی به کفشمون نیست فقط حقمون رو میخاییم. باید همچنان قوی و مستحکم باشیم.
  • ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    0 0
    این ها نتیجه ی 8 سال سیاست های نابخردانه آقای احمدی نژاد است
  • ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    0 0
    خواب ديديد خير باشه!!!
  • عادل ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    0 0
    خواب دیدین خیر باشه . البته سیاست لبخند این زور گو ها رو پر رو میکنه
  • ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    0 0
    حالت خوبه؟ کی کجا؟ یه عده جو گیر پیدا میشن باور میکنن حرفتو مرض داری مگه؟
  • عاشق المهدی ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    0 0
    آمریکابرای رسیدن به هدافش ازدوسلاح استفاده می کنه اقتصادی ونظامی در بعداقتصادی 5+1کی ها همدیگرراتحریم میکنند بعضی هاشون هم تحریمهای ایران رامشکننداگرازرکودخارج بشیم این شاخشون را شکستیم ازبعد نظامی هم اگر 1-ماهواربرسوخت جامد مدارژئو2-پرتاب ماهواره به مداررژئو3-موشک دوربرد کروز زمینی(مشکات)4-موشک باور373 5-موشک سجیل ضدکشتی رابسازیم شاخشون را شکستیم ازخط قرمزشون هم ردشدیم
  • ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    0 0
    یا بهتر اینکه از پیمان npt خارج بشیم
  • ۲۲:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    0 0
    حتی اگر قرار باشد طر حهای عمرانی هم فداشوند باید تحمل کرد وبرسر موشکها هیچ معامله ای نکرد
  • محمدامین ۲۲:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    0 0
    مشرق جان خواهشا حذف نکن منظورمن احمدی نژاد نبود اونی بود که رفت رفع تحریم کنه موفق که نشد هیچ دهن آمریکائی ها بازترشد برای دست رسی به سیستم های موشکی. آمریکائی ها مثل سگی میمانن که اگه ازپارس کردنش بترسی بیشترپارس میکنه ودنبالت میاد امااگه بزنی توپوزش فرارمیکنه
  • ۲۳:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    0 0
    خداوند اون مرد رو بیامرزه، مرد بود
  • مهدی ص ۰۰:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
    0 0
    رحیم جان عراق ولیبی وغیرهم بجای جون خواستند عقلشونو بکار بندازند که وضعشون این شد بازم میگم جونمونو میدیم موشکمونو نمیدیم این حرفات مال ادمای دنیا طلب وترسوست
  • سیستانی ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
    0 0
    فکرمیکنیدسیاست سکوت رسانه ای امریکا وایران واتش بس جوسازی علیه همدیگر،مانع از اجرای توطئه هاتوسط غرب علیه ما میشود؟ازروزی که وعده رفع تحریمهاراشنیدیم تاامروز،بدترین حالت مبارزه منفی وخاموش علیه انقلاب اسلامی راشاهدهستیم!!!مرموزانه راه کسب درامدایران رامحدودکرده اندوباکمک کشورهای منطقه نفت ارزان رابه بازارواردمیکنندتاحتی اگرتحریمهاهم نباشد،بازهم پولی برای خریدمایحتاج نداشته باشیم!!امابه یاری خدااین طرح هم شکست خواهدخورد!!کارهای خداحساب کتاب دارد!شایدامروزوفرداسرمایی خارج ازتصورنیمی ازدنیارافراگیردونیزبه انرژی راچندبرابرکند!!
  • کهنه رفیق ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
    0 0
    جناب آقایون خوش خیال ، همین الان هم ایران توان ساخت موشکی که به هر نقطه ای که خواست پرتاب کنه داره ! لطفا خودوتون به نفهمی نزنید.
  • کیان ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
    0 0
    جای اون مرد خیلی خالیه، اگه بود الان لرزه بر اندام آمریکا و اسرائیل می انداخت و قیمت نفت رو بالا نگه می داشت. من از اول دولت اعتدال و امید قیمتها رو مقایسه کردم و دیدم خیلی بالا رفته، بازار هم خیلی راکد شده، ولی زمان احمدی نژاد با همین منوال خیلی روزنامه ها سر و صدا و شلوغ می کردند تا جنگ روانی بر علیه احمدی نژاد تنها راه بیندازند و بگویند که خیلی گرانی شده. الان هم همان است ولی کسی صدایش در نمی آید.
  • کیان ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
    0 0
    آخه دیپلماتها و اقتصاددانهای ما هنوز جمله ما می توانیم رو مثل نیروهای نظامی و دفاعی ما صرف نکرده اند. فرماندهان نظامی ما در کلاسهای واقعی درس یاد گرفتند و دیپلماتها و اقتصاددانهای ما در همان کلاسهایی که غربیها برایشان گذاشتند.
  • skandary ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
    0 0
    درسته در زمان احمدی نژاد دشمنان بیشتر از ما میترسیدند. واورانیوم 20 درصد هم داشتیم. وام های مسکن و... هم داشتیم. مسکن مهر هم داشتیم .وخانه دارشدن برای جوانان آرزو نبود.اما اکنون همه آرزو دست نیافتنی شده. اولین امید نا امید شده در دولت امید.
  • ناصر ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
    0 0
    ببخشید اشتباهی امد
  • ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
    0 0
    به ناشناس با آی پی چین عزیزم! قطعنامه های شورای امنیت واقعا یک مشت کاعذ پاره بود. تحریمهای اصلی را کنگره آمریکا برای تشکر از فتنه 88 شما ایجاد کرد. والا قطعنامه های شورای امنیت بیش از چند مورد نظامی نبود.
  • رضايي ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
    0 0
    با سلام : به نظر اينجانب امريكا به توسط نوكران منطقه اي خود مانند عربستان و ........ و فرا منطقه اي قصد دارد با توجه به وابستگي ايران به در امد هاي نفتي اغيران وادار به دست كشيدن از برنامه هسته اي و موشكي ميباشد و اين را نمي داند كه هر كشوري مخصوصا در اين منطقه اگر از نظر قدرت بازدارندگي ضعيف باشد محكوم به از بين رفتن است پس بايد در مواضع خود بايد استوار بود تا اين حربه را به فرصت تبديل كرد /
  • محمدرضا ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    0 0
    دم احمدي نژاد گرم كه با اون رفتارش با دشمنان قيمت نفت رو به 112 دلار رسونده بود. نوش جونش
  • امیر حسین ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
    0 0
    داداش یا خانوم اهوازی دیگه می خوای کجا رو بزنیم دشمن ما افریقا که نیست دشمن ما اسرائیل و امثال اون که برد موشک هامون به شکر خدا به اون جا هم می رسه
  • امیر حسین ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
    0 0
    دادش ها حتما یه + به این بزنید ایول داره به خدا
  • sar be dar ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
    0 0
    بسم الله الرحمان الرحیم سلام انشاالله هر چه زودتر این دوره 4 ساله تموم بشه یه بنده خدا بیاد سر کار با اتحاد بچه مذهبی ها که دیگه اینقدر تحقیر نشیم همش کنایه و ما باید نگاه کنیم. حتی اگر گشنگی میکشیدیم بهتر از این بود که این همه تحقیر بشیم. اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم اللهم عجل لولیک الفرج اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس