طبق لایحه بودجه دفاعی آمریکا در سال 2015 که طی چند روز آینده و در صورت تصویب از سوی سنا به قانون لازم‌الاجرا تبدیل می‌شود، پیش‌شرط توافق جامع هسته‌ای با ایران توقف کامل غنی‌سازی اورانیوم، کنار گذاشتن برنامه موشک های بالستیک و عدم حمایت از تروریسم اعلام شده است.

گروه جنگ نرم مشرق- مجلس نمایندگان آمریکا روز پنج‌شنبه در اولین گام برای تصویب بودجه نظامی این کشور در سال 2015، با لایحه هزینه‌های وزارت دفاع آمریکا موافقت کرد؛ این لایحه قرار است این هفته در سنای آمریکا مورد بررسی قرار گیرد و در صورت تصویب سنا به قانون تبدیل می‌شود.

در لایحه بودجه نظامی آمریکا برای سال 2015 که به تصویب مجلس نمایندگان رسیده چند سرفصل کاملا به ایران اختصاص داده شده که در صورت تصویب سنا، لازم‌الاجرا خواهد بود. این سرفصل‌ها دارای محتوای بسیار مهمی است که می‌تواند بر سرنوشت مذاکرات هسته‌ای نیز تاثیر بگذارد.

سرفصل‌های مختص ایران در لایحه بودجه نظامی آمریکا در سال 2015 عبارتند از:

· گزارش پیمانکاران طرف قرارداد با وزارت دفاع آمریکا که مبادلات قابل توجهی با دولت یا اشخاص ایرانی داشته‌اند.

· گزارش‌هایی درباره برنامه هسته‌ای ایران.

· دیدگاه کنگره درباره حضور آمریکا در منطقه خلیج فارس برای مقابله با ایران.

علاوه بر این سرفصل‌های مختص ایران، در بخش‌های متعدد دیگر نیز نام ایران به میان آورده شده که در ادامه به آنها اشاره می‌شود.

* اختیارات وزارت دفاع آمریکا درباره ایران

طبق این لایحه، اختیارات مختلفی به وزارت دفاع آمریکا برای مقابله با ایران در ابعاد گوناگون داده شده که به نمونه‌های مهم آن اشاره می‌شود:

· (بند 1255 لایحه) طبق این بند از لایحه، به وزارت دفاع آمریکا اجازه داده شده برای مقابله با حضور ایران در نمیکره غربی از تمامی امکانات و توانمندی‌های اطلاعاتی خود بهره ببرد.

· (بند 1257لایحه: حق رژیم صهیونیستی برای دفاع از خود) طبق این بند، آمریکا متعهد شده برای دفاع از رژیم صهیونیستی در برابر تهدیدات برنامه هسته‌ای و تجهیزات موشک‌های بالستیک ایران، تجهیزات نظامی نوین در اختیار این رژیم قرار دهد.

· (بند 1262) بر اساس این بند، وزارت دفاع آمریکا ملزم شده طی 180 روز پس از تصویب این قانون، فهرست تمامی پیمانکاران و زیرمجموعه‌ها و شرکای آنها را که با دولت ایران یا اشخاص ایرانی، مبادلات قابل توجه دارند، به کنگره ارائه کند.

· (بند 1263) مطابق این بند، رئیس‌جمهور آمریکا موظف است حداکثر 30 روز پس از تصویب این قانون، گزارشی درباره توافق موقت با ایران (با تکیه بر میزان پایبندی ایران به تعهداتش و وضعیت کلی برنامه هسته‌ای ایران) به کنگره ارائه کند. ضمنا اگر توافق موقت هسته‌ای با ایران تمدید شود یا طرفین به توافق جامع یا نهایی برسند، رئیس‌جمهور آمریکا موظف است طی 90 روز پس از آن، گزارشی با همان جزئیات مذکور (میزان پایبندی ایران به تعهداتش و وضعیت کلی برنامه هسته‌ای ایران) درباره تمدید توافق موقت یا توافق جامع به کنگره ارائه کند.

· (بند 1264) در این بند چند حکم کلی و مهم درباره حضور آمریکا در خلیج فارس ذکر شده است:‌ (نکته آن که در متن لایحه از واژه جعلی خلیج عربی استفاده شده است.)

1- ضرورت تداوم حضور آمریکا در منطقه خلیج فارس برای حمایت از متحدانش خصوصا کشورهای عربی عضو شورای همکاری خلیج فارس و رژیم صهیونیستی با هدف مقابله با ایران.

2- پیگیری راه‌های تامین امنیت منطقه خلیج فارس با هدف مقابله با ایران.

3- تعیین محل تامین مالی کامل پایگاه‌های نظامی آمریکا در خلیج فارس که با هدف مقابله با ایران و استفاده احتمالی از آنها برای عملیات‌های نظامی ایجاد شده‌اند.

4- ضرورت تکمیل توافق‌های نظامی و دفاعی آمریکا با کشورهای عربی خلیج فارس برای امکان دفاع بهتر از آنها در برابر ایران.

5- توافق موقت هسته‌ای، بخش مهم ابعاد نظامی احتمالی برنامه هسته‌ای ایران را لحاظ نکرده است.

6- توافق جامع هسته‌ای با ایران باید تمامی مصادیق نگرانی آمریکا، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و شورای امنیت سازمان ملل را چه در گذشته و چه در حال حاضر، را مورد توجه قرار دهد.

7- آمریکا باید به رغم مذاکرات هسته‌ای، به اعمال فشار علیه شبکه‌های نظامی ایران در خلیج فارس و سایر نقاط جهان، ادامه دهد.

8- آمریکا باید از هرگونه انعقاد قرارداد با شرکت‌ها و اشخاصی که تحریم‌های آمریکا علیه ایران را نقض کرده‌اند، خودداری کند و از سایر متحدانش هم بخواهد به این رویه عمل کنند.

* پیش‌شرط‌های توافق جامع هسته‌ای

در ادامه بند 1264 لایحه بودجه دفاعی آمریکا در سال 2015، درباره پیش‌شرط‌های توافق جامع هسته‌ای با ایران به نکات حائز اهمیت اشاره شده است.

طبق این بند، آمریکا فقط به شروط ذیل با توافق جامع هسته‌ای با ایران موافقت می‌کند:

1. ایران غنی‌سازی اورانیوم را متوقف کند.

2. ایران پیگیری، توسعه و نگهداری تمامی تسلیحات هسته‌ای، بیولوژیکی و شیمیایی و موشک‌های بالستیک و فناوری پرتاب موشک بالستیک خود را متوقف و به طوری که قابل راستی‌آزمایی باشد این تجهیزات خود را اوراق کند.

3. دولت ایران حمایت از تروریسم بین‌الملل را متوقف کند.

توقف برنامه موشک بالستیک، پیش‌شرط توافق جامع هسته‌ای با ایران است
برای دانلود سند روی تصویر کلیک کنید

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 120
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 36
  • نصیر ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
    0 0
    منظورشون از حمایت از تروریسم حمایت از حزب الله حماس سوریه و شیعیان در عراق و یمن هست...یا همان مقاومت...
  • ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
    0 0
    خوشم میاد آمریکایی ها دارن خنده خنده تو پاچمون میکنن!!!
  • مهندس پرواز ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
    0 0
    هر موشک با برد بالای 300 کیلومتر از نظر سازمان ساختگی خلع سلاح اتمی قابلیت حمل بمب اتمی رو داره عراق هم زمان صدام حتی موشک های با برد بالای 150 کیلومترش رو نابود کرد...ولی آخر فقط حمله به خودش رو تسریع کرد
  • محمد ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
    0 0
    شتر در خواب بیند پنبه دانه
  • یکی از مردم ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
    0 0
    پس لطفا بگین تحریمها رو با قدرت هرچه تمام تر ادامه بدن چون حتی اگر نظام قبول کنه این شرایط خفت بار را ما مردم قبول نمیکنیم مرگ بر امریکا در ضمن آماده ی شهادتدر راه ایران و اسلام هستیم
  • اهوازی ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
    0 0
    فقط با صدای بلند باید فریاد زد مرگ بر آمریکا
  • سعید ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
    0 0
    اینم از پایان مذاکرات! و اتمام حجت برای تمام کسانی که فکر می کردند عزت و ابرو و پیشرفت و رفاه مردم در گرو یک بله گفتن و لبخند زدن به دشمنه وَلَنْ تَرْضَى عَنْكَ الْيَهُودُ وَلا النَّصَارَى حَتَّى تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ قُلْ إِنَّ هُدَى اللَّهِ هُوَ الْهُدَى وَلَئِنِ اتَّبَعْتَ أَهْوَاءَهُمْ بَعْدَ الَّذِي جَاءَكَ مِنَ الْعِلْمِ مَا لَكَ مِنَ اللَّهِ مِنْ وَلِيٍّ وَلا نَصِيرٍ وهرگز يهود و نصارا از تو راضى نخواهند شد مگر آن كه از آيين آنها پيروى كنى. بگو: بى‏ ترديد هدايت واقعى همان هدايت خداست. و اگر پس از دانشى كه تو را حاصل شده از هوس‏هاى آنها پيروى كنى از جانب خدا هيچ سرپرست و ياورى نخواهى داشت دیگه سند از این محکم تر چی وجود داره؟
  • محمد ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
    0 0
    فقط یک کلام : مرگ بر آمریکا
  • ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
    0 0
    به همین خیال باش
  • بنده خدا ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
    0 0
    مشرق جان میدونم ک نشرش نمیدی چون حقه میگم دیروز انرزی هسته ای حق مسلم ما بود به تعبیق و خلع کردیم امروزم موشک هامون رو ...... ای امام ما اقا خامنه ای عزیز سرور ما یک بار دیگر فک کنم خودت تا وارد عمل نشی هر روز ی چیزی میدن اخرشم خودشون رو با ادب و ما را تازه ب دوران نرسیده میخونن ماها رو که بیسواد میدونن ..... لبیک یا خامنه ای لبیک یا حسین است
  • ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
    0 0
    زهی خیال باطل
  • علی ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
    0 0
    این دفعه توقف برنامه موشکی و هسته ای فردا هم برداشتن حجاب از سر بانوان و آزادی هم جنس بازی و .... در ایران را می خواهند این آمریکایی ها حساب شون با خودشون مشخص نیست مرررگ بر آمریکا
  • ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
    0 0
    زرشک
  • ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
    0 0
    اگر کمی صبر کنید خواهید دید که سربازان حزب الله دشمنان خدا را از خانه هایشان و حتی از زیر سنگها بیرون اورده و انها را به سزای اعماشان مجازات میکنند
  • ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
    0 0
    برای جان فشانی در راه اسلام و میهن آماده ایییییم.
  • ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
    0 0
    از جانب خودت حرف بزن برادر بسیجی
  • امیر ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
    0 0
    عامل اصلی بازدارندگیمونو بدیم تحریم هارو بردارن بعد همونارو به عنوان نقص حقوق بشر دوباره بزارن.
  • ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
    0 0
    لطفا از دوستان امریکایی استعلام بفرمایید که آیا تولید پفک نمکی مانع رسیدن به توافق جامع هست یا خیر ... باتشکر @
  • ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
    0 0
    جنابعالی نماینده مردم هستی؟
  • ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
    0 0
    مرگ بر اسرييل . اسراييل نابودت ميكنيم.حتي با خريدن سناي امريكا نابودت ميكنيم. ملتي كه روزه ميگيرد ذلت وخفت ندارد. اسراييل روزي خواري وذلت بر پيكره تو خواهد نشست....
  • علی ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
    0 0
    برنامه ی موشکی ایران ، برنامه ی راهبردی و مهمی هست ، قضیه ی هسته ای از اول بهانه بوده ....
  • ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
    0 0
    مرگ بر اسرييل . اسراييل نابودت ميكنيم.حتي با خريدن سناي امريكا نابودت ميكنيم. ملتي كه روزه ميگيرد ذلت وخفت ندارد. اسراييل روزي خواري وذلت بر پيكره تو خواهد نشست....
  • ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
    0 0
    جمهوری اسلامی ایران هیچ وقت زیر بار حرف زور نرفته و نحواهد رفت.
  • ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
    0 0
    مطرح شد نه تصویب...ماهی گیری نکنید
  • محمد ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
    0 0
    هر کس که این شرط ننگین رو قبول کنه ...
  • ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
    0 0
    به گور باباشون خندیدن مگه از روی جنازه من رد بشن
  • ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
    0 0
    خیال کردن اینجا سوریه یا عراق و امثالهم هست! رهبر: " بنظرم خودشون میدانند و اگر نمیدانند بدانند اگر غلطی از سوی اسرائیل سر بزنه ما تل آویو و حیفا رو با خاک یکسان خواهیم کرد"
  • یوسف ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
    0 0
    هیهات منا الذلة
  • ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
    0 0
    چرا اینها در این 1 سال روز به روز پرروتر شده اند ؟
  • علی ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
    0 0
    آقا حتی اگر یکی از این 3 مورد اجرایی بشه ما دیگه نمیخواهیم توافق کنیم مسئولین تا صدای مردم در نیامده آبرومندانه تمومش کنید
  • ناشناس ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
    0 0
    ما این خفت رواز سوی خودمان میبینیم نه امریکا
  • نسترن ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
    0 0
    خیلی جالبه عربستانی ها موشک 3000 کیلومتری df3 آوردن داخل رژه شون اسراییلی ها امریکایها قراره بهشون F-35 بدن و کلی کلاهک اتمی و موشک قاره پیمای جریکو سه دارن پاکستانی ها و ترکیه ای ها هم موشک های بالستیک بالای 1000 کیلومتر دارن اینها می خوان ایران رو اول خلع سلاح کنن بعد که ضعیف شد حتی داعش هم از پس ایران برمیاد...
  • ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
    0 0
    چه توقع بی جایی
  • ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
    0 0
    جناب یکی از مردم حتی ایران اگر تمام اینها رو قبول کنه تا زمانی که اسراییل رو به رسمیت نشناسه و اجرای حقوق بشر اسلامی رو متوقف نکنه این تحریم ها همانطوری که قبلا امریکایها گفتن ادامه خواهد داشت
  • بختیاری ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
    0 0
    جانم فدای ایران
  • عباس مطهری نیا زنجان ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
    0 0
    این آمریکایی ها تا ایرانی ها را به خاک ذلالت نکوبند دست از تصویب قوانین مزخرف بر نمی دارند. ایران باید با تمام قدرت و سرعت مسیر کره ی شمالی را طی کند. چون خود آمریکایی ها این را می خواهند. و تمام تلاششان این است که ایران را نابود کنند. مرگ بر آمریکا مرگ بر منافقین
  • ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
    0 0
    اگه ایران هنوز تو دنیا آبرویی داره به لطف ایستادن در برابره این وحشی های کودک کش یعنی اسراییله لااقل خیالم راحته تا زمانی که سید علی هست تن به این خفت نمیدیم
  • مجید ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
    0 0
    احمقانه اس
  • آقای سه نقطه ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
    0 0
    این موشکای بالستیک 2000 کیلومتری الان اونارو پشت میز مذاکره نگه داشته. با موشک های برد بلندتر میشه بازی رو عوض کردو یعنی اونارو مجبور به مذاکره نمود.
  • محمد ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
    0 0
    آفرین نسترن خانم. شما باید به بعضی از خوش خیال ها درس بدی و حتی مثل من.
  • ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
    0 0
    بیاههههههههههه
  • ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
    0 0
    ما از امام حسین یاد گرفتیم که زیر بار ذلت نریم هیهات من الذله مرگ بر آمریکا مرگ بر تحریم های یزیدیان زمان
  • ابوالفضل ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
    0 0
    یه روزی آرزشون بود یه سانتریفیوژ متوقف بشه حالا نتیجه ی دیپلماسی خنده و خنده و خنده و دیگر هیچ معلوم شد دلم برای رهبری میسوزه که واقعا تنهاست هی می گفت هسته ای بهانست این مذاکرات هم برای عده ای باید تجربه بشه چقدر باید عمر این ملت تلف بشه فقط بخاطر کسب تجربه ی گروه های سیاسی مختلف
  • علیرضا ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
    0 0
    حرف دل خیلی ها رو زد
  • محمد ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
    0 0
    وَلَن تَرْضَى عَنكَ الْيَهُودُ وَلاَ النَّصَارَى حَتَّى تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ... این حرف خداست اونها به کمتر از تبعیت صد در صد و محض رضایت نمی دهند. بیچاره اون کسایی که در داخل می خواهند وعده حق الهی را دوباره بیازمایند...
  • م-ب ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
    0 0
    اونقدر از مقاومت حمایت میکنیم تاچشمشون از حدقه بزنه بیرون
  • kambiz ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
    0 0
    میگم یه 2 تا 3 هزار تا کلاهک هسته ایی و نوترونی و هیدروژنی درست کنیم با موشکاش و یک جا قایمشون کنیم که به عقل جن هم نرسه
  • قاسم ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
    0 0
    الان ما با تروریست منطقه که شما ، سگ نگه بانتون رژیم کودک کش و فرزند نامشروعتون یعنی داعش هست هیچ همکاری نداریم بلکه همه ی تلاشمون را می کنیم تا این تروریست ها را نابود کنیم. خب الان قرار کدوم بخش از تحریم ها را بردارین؟
  • محمد ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
    0 0
    خداروشکر که این یه قلم (برنامه موشکی) دست حضرات نیست که بخوان سر اونم برن مذاکره کنن تا چرخ کارخونه ها رو به خیال خودشون بچرخونن. تاوقتی قدرت موشکی ما دست انقلابی ترین نهاد این نظامه غمی نداریم. ولی نسبت به دیگر موارد نگرانیم
  • شیرزاد ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
    0 0
    به یانکی و انگلیسی جماعت وقتی لبخند میزنی میخوان کولی از ادم بگیرند
  • محمد از کرمانشاه ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
    0 0
    موافقم
  • ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
    0 0
    باشه فردا بیا دم کوچه بگیر ... درسته اونا یه چرتی گفتن شما دیگه جو گیر نشو
  • ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
    0 0
    پاسخ ها به این کامنت رو که خوندم سریال مختار برام مجسم شد. قسمت آخر توی قلعه که خیلی از افراد به خیال عافیت به مختار خیانت کردند و دست از همراهیش برداشتند مختار رفت و تک و تنها شهید شد! و مصعب هم تمام کسانی که در قلعه بودند رو قتل عام کرد! حالا این خوش خیال ها فکر میکنن با سازش و ذلت میتونن راحت زندگی کنند...
  • ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
    0 0
    هزاران مثبت. واقعا ممنون که این آیه صریح قرآن رو در مورد وضعیت فعلی ما یادآوری کردی.
  • ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
    0 0
    زرشک !!!
  • ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
    0 0
    از همه عذر میخوام: اما گور پدرتون با این پیش شرطتون
  • ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
    0 0
    به همین خیال باشین آمریکایهای خبیث
  • ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
    0 0
    آفرین
  • ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
    0 0
    تو صفحه 18 بند 1264 چی میگن؟ همکاری و در خلیج عربی برای بازداشتن ایران!! اخه با همچین وحشی هایی جای مذاکره وجود داره؟ چه برسه به توافق مرگ بر امریکا
  • ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
    0 0
    البته ما راه اسلامو طی خواهیم کرد نه کره شمالی رو مرگ بر اسرائیل و آمریکا
  • محمد ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
    0 0
    آفرین
  • محمد ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
    0 0
    این دوتا ناشناس اولی نماینده اسراییل هستن برید جیره این ماهتون رسید.
  • مرتضی علی ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
    0 0
    ((مشرق جان میدونم ک نشرش نمیدی چون حقه میگم)) دوست عزیز متن شما طبع دل مشرق است و دلیلی برای نشر ندادن آن وجود ندارد نگران نباش و پیش داوری مظلومانه هم نکن ...ولی حرفی که زدی درسته ......
  • علی ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
    0 0
    اینا با این کارشون جلوه اصلی خودشون رو نشون دادن. البته باید سخن حق را هم گفت که تندرو های آمریکا این کار رو انجام دادن که ننگ بر نیرنگشون.
  • ۲۱:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
    0 0
    منظورت دولت آمریکاست برای خلع سلاح ایران یا دولت اصلاحاته برای توافق؟
  • ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
    0 0
    کور خوندی کری
  • دکتر ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
    0 0
    حاضرم شرط ببندم ایران اگر همین ها رو هم قبول کنه موضوع قبول موجودیت اسراییل توسط ایران ورها کردن موضوع فلسطین و حقوق بشر یا بهتر بگم از نظر اونها حقوق بشر غیر انسانی اسلامی رو شرط جدید می زان همانطوری که الان کم و بیش می گن دقت کردین هر چی ایران فقط یک طرفه داره امتیاز میده اونها فقط خواسته هاشون بیشتر و بیشتر میشه!؟ به قول رهبری اونها تحریم ها رو نزاشتن که بردارن تحریم ها رو گذاشتن که خیلی چیزهای دیگه برداشته بشه تحریم ها حداقل تا چند دهه ادامه داره همانطوری که در مورد دشمنان دیگرشون همین رفتار رو کردند..
  • ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
    0 0
    بی تربیت!!!!
  • نسترن ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
    0 0
    همین یک ماه پیش یکی از مداحین از رهبری خواست برای من دعای شهادت کن خود رهبری بهش کن اول تو برای من همین دعا رو بکن دل رهبری از دست این دولت با این پیش بینی های اشتباهش خونه چه در نفت چه در مذاکرات و.. مثل روز روشنه تاکتیکی که امریکایها در باره ی شوری سابق لیبی و عراق پیاده کردن الآن علیه ایران دارن بکار می رن اول تحریم بعد مثلا مذاکره و جنگ نفتی وسط مذاکرات و در آخر وقتی شما رو با هویچ یا در اصل سراب لغو تحریم ها خلع سلاح کامل کردن و فهمیدن دیگه هیچ قدرت دفاع از خود رو ندارین به جای دادن هویچ با یک حمله کار رو تمام می کنن آخه امریکایها مگه مغز خر خوردن که تحریم ها رو بردارن تا دوباره ایران قوی بشه؟ وقتی اعراب دارن سه برابر سود اقتصاد با ایران بهشون رانت نفت ارزان و خرید های تسلیحاتی صد میلیارد دلاری میدن؟ کل صادرات نفت ایران یک میلیون بشکه هست حتی اگر تحریم ها لغو بشه به زور به دو یا سه میلیون بشکه برسه فقط عربستان سعودی داره ده میلیون بشکه صادر می کنه شما جای غربی ها باشین کدوم رو انتخاب می کنید؟ واقعا خنده داره که مثلا بزرگترین سیاسی دان های این دولت نمی توننن تشخیص بدن چه دام بزرگی و خواب های رنگی این امریکایها برای ما دیدن یه مشت ضد انقلاب هم افتادن توی روزنامه ها بیاید برای همه چی رفراندوم بزاریم انگار توی خود امریکا یا اسراییل درباره موضوعاتی مثل ایران یا حزب الله یا بمب اتمی و..رفراندوم می زارن من که شخصا به خیلی از اصلاح طلب ها مشکوک شدم به نظرم در صورتی که جمهوری خواهان دو سال دیگه در امریکا به قدرت برسن و به ایران حمله کنه همین اصلاح طلبانی که گفتن هر چی امریکا می گه بگو چشم از فرانسه و اروپا به ریش رهبری و اسلام گرایان می خندن....
  • نصیر ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
    0 0
    حاضرم قسم بخورم اگر چین و روسیه بمب اتمی نداشتن الان بدتر از ایران باهاشون غربی ها رفتار می کردن و قطعا بهشون حمله می کردن تنها راه ما گرفتن حقمون از امریکا با زور هست آنها زمانی حق ما رو می دن که از ما بترسن نه اینکه ما رو یه موش در حال مرگ ببینن
  • منصور ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
    0 0
    میدونم منعکس نمیکنید ... زیاد ... این حرومزاده های آمریکائی
  • ۲۲:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
    0 0
    جناب عراق و لیبی برد موشک هاشون رو به 150 کیلومتر کاهش دادن باز غربی ها راضی نشن شما چی میگین؟ هداف اونها خیلی خیلی بزرگتر از این حرف هاست... الان پاکستان عربستان و ترکیه جفت ما موشک های بالستیک بالای هزار کیلومتر دارن چرا اونها رو گیر نمی دن؟
  • اصلاح طلب ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
    0 0
    من خودم اصلاح طلب هستم اما ایران اصلا بدون توان موشک چه قدرت نظامی داره؟ سال 2001 که جرج بوش تصمیم گرفته بود به ایران هم مثل عراق و افغانستان توان موشکی ایران در زدن پایگاه های امریکا بود که برنامه اونها رو برای حمله به ایران کنسل کرد نه اون نیروی هوایی فسیل شده مربوط به 50 سال پیش و دریایی که تماما مربوط به قبل از انقلاب هست و برای بازسازی و نوسازی اون به بودجه های نظامی چند ده میلیارد دلاری احتیاج داره که اصلا در حد ایران و اقتصاد ایران فعلی نیست این امریکایها می خوان مذاکرات رو به شکست بکشونن بازی در میارن ایران اصلا نی تونه امنیت ملی خودش رو بده مگر اینکه تصمیم به خود کشی بگیره! چون اون موقع حتی همسایگانش هم توان حمله به ایران رو خواهند داشت..
  • امین ۲۲:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
    0 0
    الکی میگن
  • ۲۳:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
    0 0
    آمریکا باید از خلیج فارس بره بیرون
  • ۲۳:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
    0 0
    فقط یک کلام : مرگ بر آمریکا باز هم رسیدیم به کلام مبارک رهبر انقلاب خوشبین نیستم روحانی جان ظریف جان متشکریم
  • ۲۳:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
    0 0
    بعد بشیم مثل سوریه دست خالی هر کی خواست حمله به ایران (مسابقه).نه بابا
  • ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
    0 0
    حرف به حرف مردووونه توقف مذاكرات تا خودمونم اوراق نكردن بدو خوبش كار ندارم يعني وقتش نيست الان . اميدوارم ذكاوت ايراني ياري كرده باشه خيييلي عقب نيفتاده باشيم ببخشيد يا علي
  • مهدی ص ۰۰:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
    0 0
    غلط زیادی کردند ما هیچ امتیازی نخواهیم داد و اگه هم تحریما ادامه پیدا کنه اونوقته که به سیم اخر میزنیم واسرائیلو با خاک یکسان میکنیم ما از مرگ هراسی نداریم
  • ۰۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
    0 0
    بند 4 :عدم بازفرآوری آبگوشت بزپاش
  • ۰۱:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
    0 0
    من موندم چطور امریکا یها در دولتهای قبل وجود این حرفهارو نداشتن؟
  • بابک ۰۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
    0 0
    برنامه اینه::: 1- بشویم سوریه و عراق 2- بعدش هر بلایی خواستند سرتون میآورند
  • احمد ۰۱:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
    0 0
    اگر به توافق هسته ای نرسیدیم که بعید است با چنین شرایطی به توافق برسیم نباید این فقط کشور و مردم ایران باشن که هزینه ی تحریم ها رو می پردازن بلکه باید اسرایئل که مسئول اصلی تحریم هاست تاوانی بسیار سخت بپردازد
  • حمید ۰۴:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
    0 0
    اقایی که میگی بسیجی و فلان ببین داداش من قربونت برم من بسیجی نیستم ظاهرا شما از بحث خارجی الان مسئله ایرانه نه بسیج. اگه همین بسیجی هایی که داری میگی نبودن تو الان باید معلول شیمیایی به دنیا میومدی اونا شیمیایی صدامو به جون خریدن که تو هوای پاک داشته باشی انصاف داشته باش
  • حمید ۰۴:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
    0 0
    اقایی که میگی بسیجی و فلان ببین داداش من قربونت برم من بسیجی نیستم ظاهرا شما از بحث خارجی الان مسئله ایرانه نه بسیج. اگه همین بسیجی هایی که داری میگی نبودن تو الان باید معلول شیمیایی به دنیا میومدی اونا شیمیایی صدامو به جون خریدن که تو هوای پاک داشته باشی انصاف داشته باش
  • ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
    0 0
    مگه مشرق اصلاح طلبه که نشر نده ؟!
  • ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
    0 0
    شلوغش نکنید روح مذاکرات بیدار میشه بعد باز بیا تازه به دوران رسیده رو جمع کن
  • حبيب ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
    0 0
    ما با اينها هيچ وقت به توافق نمي رسيم انها هميشه زياده خواه و مغرور هستند مرگبر امريكا مرگ بر اسرائيل مرگ بر عافيت طلب
  • ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
    0 0
    چه غلطااااااااااا آقا اصن باید موشکه قاره پیما رو زودتر رونمایی کنیم یکم حسابه کار دستشون بیاد آقا نمیشه این عربستان و زدتر از آمریکا بزنیم من نژادرست نیستم اما بدجور جلو این عربستانیاا نژاد پرستم :ِ پاره گردد تنم برای ایران
  • دولت اعتدال ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
    0 0
    ناشناس اسم دولتت رو یاد بگیر بعد نظر ثبت کن
  • ناشناس ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
    0 0
    دمت گرم ! خخخخ .
  • ناشناس ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
    0 0
    این یانکی های احمق حزب الله لبنان رو نتوانستند خلع سلاح بکنند حالا بدنبال خلع سلاح ایران مقتدر هستند !
  • کوروش بزرگ ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
    0 0
    آخرین فرصت دولت باسوادان برای توافق باآمریکاوخارج نشدن ازخطوط قرمز دهم تیرماه 94است وبعداگرتاآن زمان توافق خوب حاصل نشدهفتادوهفت میلیون نفرجمعیت ایران بایدبأاتحادایران را آبادکنیموضع اقتصادراسروسامان بدهیم
  • ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
    0 0
    2000 ؟ شما چرا انقدر قانعی؟؟؟ بگو 200 هزارتا مگه بقالیه؟ خدا خدا بکن بتونیم 50 تاشو درست کنیم....
  • ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
    0 0
    آخه یه چیز مهم این وسط هست این آخر کاری، ایران با هر طرفی باشه،اون طرف پیروز میشه تشنه رابطه با ما هستند
  • ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
    0 0
    اولن که همه چیز نفت نیست و هزار و یک جور کاسبی دیگه وجود داره ثانین که همه چیز پول نیست و هدف اصلی سیاسیه رفاقت ایران با امریکا چنان ضربه ای به دشمنان امریکا میزنه که بیا و ببین پس لطفن انقدر ساده لوح نباشید و زود قضاوت نکنید
  • ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
    0 0
    با یدونه دودونه بمب امنیت حاصل نمیشه حداقل 200 تا میخایم میتونیم سریع بسازیم؟ اگه میتونیم بسم الله اگرم نه که دیگه هیچی درضمن حرامه عزیز جان
  • بند 5 ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
    0 0
    توقف تولید قره قروت :) و اوراق دیگهای قره قروت پزی
  • ناشناس 259 ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
    0 0
    چون اون موقع تحریمها پدرمونو در نیاورده بود!!
  • یکی از مردم ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
    0 0
    عزیزان کوته فکری که میگین بسیجی به من! اولن مگه بسیجی بده؟ دومن والله العظیم نه عضو بسیجم نه سپاه نه اطلاعات نه اصن حقوق میگیرم از دولت یه نفرم مث خودت، یه هموطن و هم زبانت ولی هنوز یه ذره عقل دارم
  • علی گاردی ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
    0 0
    چه غلطا.این آمریکایی های لجن فکر کردن کی هستن.ولد زنا ها.امیدوارم روزی برسه سلاحی بازدارندهاما پرقدرت بسازیم که تمام وجودشون بسوزه.اگه بشه سلاحی بسازیم که کل ماهواره هاشون رو بزنیم فوق العادس.
  • کوروش بزرگ ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
    0 0
    آخرین فرصت دولت باسوادان برای توافق باآمریکاوخارج نشدن ازخطوط قرمز دهم تیرماه 94است وبعداگرتاآن زمان توافق خوب حاصل نشدهفتادوهفت میلیون نفرجمعیت ایران بایدبأاتحادایران را آبادکنیموضع اقتصادراسروسامان بدهیم
  • ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
    0 0
    برای عربستانیها نه عزیزم، برای آل سعود خبیث
  • ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
    0 0
    اینها یه مشت ادم مغرور خودبین هستند تو کنکره امریکا واینقدر حماقت دارند که مدام خودشون بررسوایی دورو بودنشون می افزایند حواسمون باشه مستکبرتحت هیچ عنوانی حتی تو مذاکره بردبرد قابل اطمینان نیست .
  • ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
    0 0
    ,وقتی حرف امام ورهبری رو گوش نمکنیم که امریکا قابل اعتماد نیست اگه برنامه هسته ای را هم کنار بزاریم شیتنت دیگه ای دارند. همینه فردا میگن ....
  • ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
    0 0
    کافیه امریکایی ها خیالشون از بابت توان موشکی ایران راحت بشه ...به یک سال نمیکشه که مورد تهاجم گسترده زمینی قرار میگیریم
  • ۰۵:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۰
    0 0
    هیچ کس حق ندارد در مورد توان نظامی ما نظر دهد اصلا چرا ما مذاکره میکنیم با کسی که فقط منافع خودش را دز نظر میگیرد وقت تلف کردن است امریکا در جنگ باعراق همین کارو کرد اول موشکهای صدامو بدست خودش وبا فشار نایود کرد وبعد به عراق حمله کرد ما باید به توسعه جنگ افزارهایمان ادامه بدیم وگرنه ایران بدتر از سوریه وعراق میشود
  • مهرداد ۰۵:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۰
    0 0
    هیچ کس حق ندارد در مورد توان نظامی ما نظر دهد اصلا چرا ما مذاکره میکنیم با کسی که فقط منافع خودش را دز نظر میگیرد وقت تلف کردن است امریکا در جنگ باعراق همین کارو کرد اول موشکهای صدامو بدست خودش وبا فشار نایود کرد وبعد به عراق حمله کرد ما باید به توسعه جنگ افزارهایمان ادامه بدیم وگرنه ایران بدتر از سوریه وعراق میشود
  • ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۰
    0 0
    اگر یک قدم بیای عقب دشمن 3 قدم میاد جلو
  • موشک بالستیک ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۰
    0 0
    ببخشید........ میل فرمودن
  • عباس ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۰
    0 0
    مرگ برامریکا
  • ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۰
    0 0
    هیهات من الذله
  • کاپیتان ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۰
    0 0
    اینا ما رو چی فرض کردن؟! جیگر؟! بابا خیلی بوق اند
  • روح اله ۰۰:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
    0 0
    اولش برنامه هسته ای بهانه بود الان برنامه موشکی حتما فردا هم نظام رو بهانه میکنند غرب در اصل میخواهدمانع پیشرفت ایران اسلامی باشد چرااین محدودیت ها برای اسرائیل وخودشان نیست (مرگ براستکبار)
  • ۰۲:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
    0 0
    من توان آن رادارم که هم بررنامه های موشکی وهسته ای راپیش ببرم وهم ازآمریکا باج باج یگیرم
  • ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
    0 0
    اگر اینها پیش شرط باشد مذاکرات هسته ای را با ید معلق کرد
  • mohammad ۲۳:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
    0 0
    باز شدن راه‌ها در صورت کمک خواستن از خدا تقوا عامل هدایت و راسخ‌تر نمودن ایمان انسان باز شدن درهای فرج الهی برای رهروان جاده تقوا گشودن درهای فَرَج الهی به شرط مجاهدت همراه ایستادگی تقوا؛عامل دستیابی به پیروزی و رسیدن به هدف‌های انقلاب وَمَن يَتَّقِ اللَّهَ يَجعَل لَهُ مَخرَجًاوَيَرزُقهُ مِن حَيثُ لا يَحتَسِبُ ۚ وَمَن يَتَوَكَّل عَلَى اللَّهِ فَهُوَ حَسبُهُ ۚ إِنَّ اللَّهَ بالِغُ أَمرِهِ ۚ قَد جَعَلَ اللَّهُ لِكُلِّ شَيءٍ قَدرًا
  • یه آدم عادی ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    0 0
    حرف دل ما رو زدی. هر چی باهاشون راه بیاییم پررو تر میشوند.
  • فارس بوانات باغصفا ۲۲:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
    0 0
    ما بر سر موشکهایمان با هیچ احدی مذاکره نخواهیم کرد
  • ایرانی سربلند ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    0 0
    امریکایی ها واقعا پیش خودشون چه فکر کردند که با این همه خواسته و توقف صنعت موشکی بالستیک و عدم همکاری با تروریسم که منظورشان حماس است که واقعا پشتیبان ملت فلسطین بودند و ان ها گمان میکنند از قاره امریکا میتوانند امنیت رژیم صهیونیستی مظلوم کش را تامین کنند حتی با پایگاه های نظامیشون در خاورمیانه که رژیم صهیونیستی که مرد نیستند مقابل نظامی های جنبش مقاومت اسلامی قرار بگیرند و کودکان و زنان فلسطینی رو با بی رحمی شهید کردند واقعا خدا از چنین کشور متجاوزی حمایت میکنه به نظرم ایران با قدمت تاریخی بالا و درصد بالای 80 درصد شیعیان داخل کشور تا چند دهه با امریکا و رژیم صهیونیستی و انگلیس دشمن خواهد بود چون از ایران نفرت دارند مردمشان شاید نداشته باشند ولی دولتش حتما دارد ایران فقط برد موشک بالستیک خودشو به مسافت قاره پیما ارتقا بده همین ضربه ای است به دشمنان اسلام و ایران ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس