کد خبر 351233
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۹

معاون رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد که متحدان واشنگتن در خاورمیانه از جمله ترکیه، قطر، امارات و عربستان عامل اصلی پیدایش و رشد داعش هستند.

به گزارش مشرق، راشاتودی نوشت: "جو بایدن" که در جلسه پرسش و پاسخ در دانشگاه هاروارد سخن می گفت، اظهار داشت: برخی از متحدان منطقه ای ما همچون ترکیه، عربستان، امارات و قطر عامل پیدایش و رشد داعش هستند.

معاون رئیس جمهوری آمریکا افزود: مشکل اصلی آمریکا در سوریه همین متحدان منطقه ای هستند چون توصیه های واشنگتن در مورد نحوه تجهیز گروه های شورشی در سوریه را اجرا نکردند.

بر اساس گفته های بایدن، ترکیه، قطر، امارات و عربستان در تجهیز گروه های تروریستی حاضر در سوریه زیاده روی کرده اند.

معاون رئیس جمهور آمریکا در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: "رجب طیب اردوغان" رئیس جمهور ترکیه، شخصا به من گفت که ترکیه در امر ارسال تسلیحات و دیگر امکانات برای شورشیان سوری زیاده روی کرده است.

بایدن در ادامه گفت: ما نتوانستیم این کشورها را متقاعد به قطع حمایت ها از گروه های افراطی کنیم و همین امر عامل آغاز جنگ داخلی در سوریه بود.

مقامات آمریکایی مدعی هستند که قصد آنها تجهیز گروه های میانه رو شورشی سوری بوده اما متحدان منطقه ای واشنگتن با هدف سرنگون کردن حکومت بشار اسد شروع به حمایت از گروه های افراطی کرده اند و همین امر موجب پیچده شدن اوضاع و پیدایش گروه هایی همچون داعش شده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • aras ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
    0 0
    اگه اونا عامل رشدن خودتون هم مادر داعش هستید ، این تخم حروما کار خودتونه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس