کد خبر 351447
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۳

دولت امارات اظهارات معاون اول رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر حمایت این کشور از تروریست های داعش را رد کرد.

به گزارش مشرق، پس از ترکیه این بار نوبت دولت امارات متحده عربی است تا به اظهارات "جو بایدن" معاون اول "باراک اوباما" واکنش نشان دهد. خبرگزاری فرانسه با اعلام این مطلب نوشت دولت این کشور مطالب مطرح شده در سخنرانی بایدن در دانشگاه هاروارد را تکذیب کرد.

معاون اول اوباما در این سخنرانی همپیمانان منطقه ای آمریکا از جمله ترکیه، عربستان و امارات را به حمایت و تجهیز گروه های تروریستی مخالف نظام سوریه از جمله داعش متهم کرد. وزارت خارجه امارات با انتشار بیانیه این اظهارات را شگفت آور و مغایر با واقعیت دانست.

در این بیانیه ضمن تاکید بر نقش امارات در جبهه نبرد با تروریسم اعلام شده است که اظهارات این مقام آمریکایی ناشی از "یک تصور اشتباه" است. پیش از این نیز دولت ترکیه در اعتراض به این اظهارات خواستار عذرخواهی معاون اول رئیس جمهوری آمریکا شده بود.

معاون رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی خود در دانشگاه هاروارد گفت تروریست ها در سوریه از جمله جنگجویان القاعده از پشتیبانی مالی و حمایت های دیگر همپیمانان واشنگتن در منطقه برخوردار شده اند. به گفته وی بزرگترین مشکل از طرف همپیمانان آمریکا در منطقه بود که وارد نبردی نیابتی شده و صدها میلیون دلار و دهها هزار تن سلاح به هر کسی که به دنبال نبرد علیه بشار اسد بود، دادند.

گفتنی است به دنبال اعتراضات شدید ترکیه معاون رئیس جمهور آمریکا شب گذشته طی تماسی تلفنی با رئیس جمهور ترکیه از اظهاراتش درباره حمایت آنکارا از تروریسم در سوریه عذرخواهی کرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس