محورهای اصلی اخبار روز گذشته رسانه های انگلیسی زبان صهیونیست

گروه بین‌الملل مشرق- سرخط اخبار ایران در رسانه‌های صهیونیستی به همراه گزیده‌ای از مهمترین مطالب آن در ادامه برای استفاده کارشناسان و مخاطبان محترم آمده است:

مشرق: محورهای اصلی اخبار روز گذشته رسانه های انگلیسی زبان صهیونیست ها درباره ایران شامل اظهارات آقای عراقچی در خصوص برگزاری دور بعد نشست تخصصی در نیویورک و جلسه اطلاعاتی مسولین ارتش اسرائیل درباره ایران و حزب الله می شود.

هاآرتص/ ایران و غرب دور بعدی مذاکرات را در نیویورک برگزار می‌کنند

خبرگزاری دولتی ایران گزارش داده که دور بعدی مذاکرات در سطح تخصصی درباره برنامه هسته‌ای این کشور در نیویورک برگزار می‌شود. عباس عراقچی مذاکره‌کننده ارشد و معاون وزیر خارجه ایران گفته است که این مذاکرات در حاشیه نشستی درباره منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای در ماه مه برگزار خواهد شد.

اسرائیل

یدیعوت آحارانوت/ جلسه توجیهی اطلاعاتی: متخصصین نظامی اسرائیل درباره حزب‌الله، ایران و مذاکرات صلح صحبت می‌کنند

این روزنامه در مصاحبه با چهار رئیس بخش تحلیل و تحقیق اطلاعات نظامی اسرائیل آورده است:

آیا می‌توانید بگویید خاورمیانه در نتیجه بی‌ثباتی که اکنون سه سال طول کشیده است، به کدام سمت می‌رود؟ علاوه بر درگیری عمده بین حکومت اسد و سنی‌ها، بین نیروهای دیگر هم درگیری‌هایی وجود دارد که یک‌دیگر را مورد هجوم قرار می‌دهند، به علاوه، قدرت‌های خارجی هم در این ماجرا دخالت می‌کنند... آیا می‌توانید درکی از شرایط موجود ارائه دهید؟

روی: پاسخ ساده "نه" است. برخی کشورهای خلیج (فارس) روایت ایران را نمی‌پذیرند، اما با موضوع اخوان‌المسلمین هم مخالف هستند، و این باعث می‌شود تا همه آن درگیری‌ها به وجود بیاید که شما هم اشاره کردید. هیچ راه واحدی برای توصیف این شرایط وجود ندارد، چون وقتی سعی می‌کنیم از یک بعد به مسئله نگاه کنیم، پیچیدگی مسئله را درک نمی‌کنیم. نتیجه‌ای که می‌گیریم این است که اسرائیل در محیطی مملو از عدم اطمینان و بی‌ثباتی فعالیت می‌کند... به نظر من در شرایط حاضر سناریوی محتمل افزایش تنش‌هاست و این برای ما خوب نیست.

به نظر شما ایران به کدام سمت می‌رود؟

دودی: در ایران در شرایط کنونی رقابتی بر سر قدرت وجود دارد بین حسن روحانی رئیس‌جمهور و کمپین او از یک سو و فرماندهان سپاه پاسداران و روحانیون محافظه‌کار از سوی دیگر. نتیجه این رقابت نه تنها بر مسئله هسته‌ای، بلکه بر خراب‌کاری‌ها و تروریسم این کشور نیز تأثیر می‌گذارد.

اسرائیل در آینده با جنگی میان جنگ‌ها مواجه خواهد بود/

آیا این نبرد همین الآن پیروزی هم دارد؟

دودی: هنوز برای قضاوت زود است. از یک سو به وضوح می‌توانید ببینید که شرایط در ایران و استراتژی رهبران این کشور تغییر کرده است. به نظر ما این تغییر صرفاً ظاهری نیست، بلکه اساسی است. اما در عین حال چالشی که ما را با آن مواجه کرده‌اند بسیار بزرگ است. پیش‌بینی من این است که ارتش اسرائیل در آینده با چیزی مواجه خواهد بود که "جنگ بین جنگ‌ها" شناخته می‌شود. افشای ماجرای کشتی Klos C تنها یکی از مثال‌های متعدد از عملیات‌هایی است که در قالب این جنگ بین جنگ‌ها انجام شد. این تهدیدی است که با آن روبه‌رو هستیم و نمی‌توانیم با این توهم زندگی کنیم که ایران به دنبال صلح است.

یدیعوت آحارانوت/ ایران و قدرت‌های جهانی ماه آینده کار روی پیش‌نویس‌های هسته‌ای را آغاز می‌کنند

عباس عراقچی مذاکره‌کننده ارشد ایران خبر داد که طی نشست 5 تا 9 مه بین کشورهای 1+5 و ایران، دو طرف "نوشتن پیش‌نویس توافقنامه جامع را که کاری پیچیده و دشوار است" آغاز خواهند کرد. حمید بعیدی‌نژاد مدیر کل بخش امور سیاسی و بین‌الملل وزارت خارجه ایران سرپرستی تیم مذاکره‌کننده را به عهده خواهد داشت.

اسرائیل

کشورهای 1+5 و ایران توافق کرده‌اند که تا 20 ژوئیه به توافقی دست پیدا کنند که اجازه آغاز لغو تدریجی تمام تحریم‌های وابسته به مسئله هسته‌ای ایران را بدهد. آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که نقشی اساسی در تأیید پایبندی ایران به تعهداتش در قالب توافق دارد در آخرین گزارش ماهانه خود گفت که ایران تا کنون قدم‌های توافق‌شده برای محدود کردن برنامه هسته‌ای خود را برداشته است.



نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۰۰:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
    0 0
    صهیونیست ها احمقن دیگه. راهبرد برخی از مسولین در ایران تغییر کرده و بقیه استوار بر آرمان های خود باقی مانده اند
  • s n ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
    0 0
    راهبرد رهبری تغییر نکرده زیرا اساسا استراتزی و راهبرد ثابت است و تاکتیک ها تغییر میکند آن هم موقت نه دایمی . رهبری در سخنرانی سالهای قبل فرمودند: از این به بعد همه موضوعات را حسینی حل خواهیم کرد.
  • متوسلیان ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
    0 0
    شما خودعمارپنداران که میگفتید از سال 90 جریان من درآوردی انحرافی راهبرد را تغییر داد!!!
  • بیسیمچی ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
    0 0
    بر خلاف دوستان به نظر من دشمن صهیونیست اصلا احمق نیست. شاید وهابیون از حمقا باشند اما کسانی که با این دقت مضغول رصد تحرکات سیاسی ما هستند حد اقل احمق نیستند.حالا ممکن است هر چیز دیگر باشند.لذا، ما هم دشمن را مرتبا تحت نظر داریم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس