کد خبر 305740
تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۹

دبیرکل حزب مردم‌سالاری با اشاره به روند دریافت پول‌های دریافتی از لغو تحریم‌ها گفت: طلب‌های گذشته ما به حساب‌ها ریخته شده؛ اما برای برداشت مشکل داریم.

به گزارش مشرق، مصطفی کواکبیان ظهر امروز در نشست «بررسی توافقنامه ژنو، بایدها و نبایدها» در نمازخانه دانشگاه مهندسی فناوری‌های نوین قوچان بیان داشت: مذاکرات هسته‌ای مدت‌ها یک کلاف سردرگرمی داشت و مذاکره می‌کردیم برای مذاکره بعدی و در این بین عکس‌های خوبی با خانم اشتون می گرفتیم.

 

وی با اشاره به اینکه دولت جدید روند گذشته را متوقف کرده و طرح نو پیاده کرده است، گفت: در مذاکرات جدید سه هدف به رسمیت شناخت حق قطعی ایران در دستیابی به انرژی هسته‌ای، برداشته‌شدن تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران و گشایش در دیپلماسی مطرح بوده است.

 

نماینده اصلاح‌طلب مجلس هشتم تصریح کرد: در هر سه هدف علائمی ظاهر شد که نشان از پیشرفت دارد؛ البته آمریکایی‌ها نیز مصاحبه‌هایی انجام دادند که فقط جنبه رسانه‌ای و داخلی داشته و برای راضی‌کردن کشورهای عربی و صهیونیست‌ها صورت گرفته است.


کواکبیان ادامه داد: پیرامون تحریم‌های وضع شده نمی‌توان ادعای برداشته شدن کامل داشت؛ اما این روند شروع شده که طلب‌های گذشته ما به حساب‌ها ریخته شده؛ اما برای برداشت مشکل داریم.

 

وی تاکید کرد: ما خطایی نداشته که تحریم بشویم پس چرا علیه ما قطعنامه و تحریم‌های ظالمانه صورت می‌گیرد؛ درصورتی که بازرسی بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نشان از بی اشکال بودن فعالیت‌های هسته‌ای ایران دارد.

 

نماینده اصلاح‌طلب مجلس هشتم با اشاره به اینکه معتقدیم هیچ سر سوزنی از حقوق به حق مردم ایران کوتاه نخواهیم آمد، خاطرنشان کرد: بیشترین تلاش را برای روی کارآمدن این دولت انجام داده‌ایم و خود را اصلاح طلب می‌دانیم پس اگر ببینیم در مذاکرات درحال باخت هستیم، مقابله می‌کنیم.

 

کواکبیان تصریح کرد: ما برای توافق در حال مذاکره هستیم و پنج کشور حق ندارند برای ما طرح 20 ساله نظارتی بنویسند چون ما عضو NPT بوده و آژانس کار نظارت را انجام می‌دهد.

 

وی افزود: آنها نباید برای میزان غنی‌سازی ما تصمیم‌گیری کنند توافق برای این است که توافق کنیم؛ یعنی اگر بعضی پیشنهادات آنان را می‌پذیریم فقط برای نشان‌دادن حسن نیت است و اگر بگویند حق غنی‌سازی ندارید وارد خط قرمزها شده‌اند.

 

نماینده اصلاح‌طلب مجلس هشتم خاطرنشان کرد: صنایع دفاعی و نظامی ایران شامل مباحث هسته‌ای نیست؛ اما ممکن است مورد گفتگو قرار بگیرد و بخواهیم آنان را از نگرانی در بیاوریم؛ اما غرب حق دخالت در صنایع موشکی و نظامی را ندارد.

 

کواکبیان با بیان اینکه دانشجویان باید هوشیاری و دقت خود را بالا ببرند،‌ گفت: با هیچ‌کسی عقد اُخوت نبسته‌ایم و اگر احساس کنیم دولت روندی را طی کرده که منافع ملی و عزت ما در حال مخدوش شدن است، باید به صحنه بیاییم.

 

وی با تاکید بر اینکه تامین اورانیوم غنی‌شده 20 درصد از دیگر مراکز دنیا برای ما مقرون به صرفه خواهد بود، افزود: ما به دنبال مذاکرات برد-برد هستیم؛ اما گروهی فکر می‌کنند که باید ما برنده مذاکرات شده و آنها ببازند که اینگونه مذاکره پیش نمی‌رود چون آنها با احساس باخت‌کردن به دنبال توطئه‌چینی برمی‌آیند.

 

نماینده اصلاح‌طلب مجلس هشتم با اشاره به اینکه مشکل کشور نرفتن به سمت احزاب است، تصریح کرد: بنده جزو کسانی هستم که با صندوق انتخابات قهر نخواهم کرد و برای تک تک حوزه‌های انتخابی در انتخابات آینده نماینده از حزب مردم‌سالاری معرفی خواهیم کرد.

 

کواکبیان گفت: اگر مجلس ششم خوب عمل می‌کرد احمدی‌نژاد نداشتیم؛ وی دست پخت ما اصلاح‌طلبان است چون اگر کارها را خوب انجام می‌دادیم حاصلش احمدی‌نژاد نمی‌شد و الان باید کاری کنیم که هیچ‌وقت احمدی‌نژاد نباشد.

 

وی ادامه داد: عدالت‌خواهی این نیست که هر روز به آقای ظریف گیر بدهیم. عدالت‌خواهی این است که بگوییم 3000 میلیارد چه شده یا پرونده بیمه و تامین اجتماعی به کجا رسیده است؟

 

نماینده مجلس هشتم با اشاره به اینکه 10 درصد انصراف دهندگان یارانه را مراجع تقلید، هنرمندان و کسانی که دولت اصرار کرده تشکیل می‌دهند، خاطرنشان کرد: اگر قرار است خواهش کنیم ملت انصراف داده و اقتصاد مقاومتی داشته باشیم، باید همین پرونده‌ها جمع شود تا دیگر نیازی به خواهش برای انصراف وجود نداشته باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • amirreza ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
    0 0
    حالا این اول راهه!!! اونا به گفته هاشون عمل می کنن نه ما!!!
  • میترا1 ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
    0 0
    از یه نماینده بعیده اینقدر ساده لوحانه به مسائل نگاه کنه !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس