کد خبر 1603852
تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۱

خودروی اطلس نیامده، جای خود را بین مردم و به خصوص نسل جوان باز کرده است. این خودرو با شکل و شمایل جدید و آپشن‌های روز،‌ خیلی‌ها را به سمت خود جذب کرده است به خصوص بانوان را. زمانیکه خودروی اطلس روی خط تولید رفت، خیلی از خریداران خودروهای وطنی به خصوص آنهایی که به دنبال خودروهای اقتصادی بودند، انتظار اطلس را می‌کشیدند. ‌اواخر سال گذشته اولین سری از محصول جدید گروه خودروسازی سایپا وارد بازار شد و همانطور که پیش بینی می‌شد، واکنش بازار به این خودرو مثبت بود. این خودرو نسبت به محصولات قدیمی سایپا، ویژگی و برتری های متعددی دارد.

یکی از ویژگی های بارز این خودرو که باعث شده جوان پسند شود،‌ طراحی آن است. آنهایی که در صف خرید اطلس هستند،‌ اعتقاد دارند که سایپا با طراحی این خودرو، روند تکامل خود را به نمایش گذاشته و به مردم ثابت کرده که وارد دوران بلوغ شده است. سال‌های متمادی بود که گروه خودروسازی سایپا با پراید، مورد قضاوت قرار می‌گرفت اما با حذف خط تولید خودروی پراید و متنوع شدن سبد خودرویی نارنجی پوشان جاده مخصوص،‌ دیگر کسی، سایپا را با پراید نمی‌سنجد.

کارشناسان صنعت خودرو و اکثر کسانی که از مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو سایپا، بازدید کردند بر این امر اذعان دارند که گروه سایپا،‌ تحولات شگرفی داشته است و با خودروهایی که در مرحله طراحی دارد، می‌تواند انقلابی جدید در بازار خودروی کشور ایجاد کند.

اطلس چگونه جای خود را بین مردم باز کرد؟

خودروی اطلس که سومین مرحله از فروش خود را سپری کرده است،‌ باعث شده بازار خودرو، ‌جان بگیرد. مدت طولانی بود که بازار خودرو با رکود روبرو شده بود و مردم برای خرید خودرو،‌ استقبال زیادی نداشتند اما از وقتی که محصول جدید سایپا به بازار معرفی شده است،‌ شاهد شکل‌گیری تقاضاهای جدید در بازار هستیم. تقاضاهایی که به دنبال اطلس هستند.

سایپا اطلس به طور کلی در دو تیپ ۱ و ۲ و به‌صورت دقیق تر در چهار تیپ S، L، G و E به بازار می‌آید. تیپ‌های S و G نمونه های ۵ دنده دستی هستند که تیپ S نمونه پایه و تیپ G نمونه فول آپشن دنده دستی از اطلس هستند. تیپ‌های L و E به جعبه دنده اتوماتیک مجهز هستند که به‌ترتیب تیپ L به عنوان نمونه پایه و تیپ E به عنوان نمونه فول آپشن اتوماتیک اطلس در نظر گرفته شده است.در همه تیپ‌ها پیشرانه ۱.۵ لیتر وجود دارد که M15i نام دارد. تفاوت این پیشرانه نسبت به موتور M15 معمولی، اضافه شدن هدرز و زمان بندی متغیر سوپاپ ها است که باعث می‌شود گشتاور بیشتری در دورهای پایین تر در دسترس باشد. این پیشرانه توان تولید قدرت ۹۰ اسب بخار و گشتاور ۱۳۷ نیوتن متر را دارد و همانطور که گفته شد قدرت از طریق جعبه دنده اتوماتیک و یا ۵ سرعته دستی به چرخ‌های جلو می‌رسد. مصرف سوخت ترکیبی نزدیک به ۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و استاندارد آلایندگی یورو ۵ و باک 42 لیتری برای این خودرو تعبیه شده است.

در این خودرو امکاناتی نظیر فرمان هیدرولیک، رینگ ۱۴ اینچی فولادی، ترمز ABS و EBD، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، کیسه هوای راننده سرنشین، سیستم تهویه الکتریکی دستی، سنسور پارک عقب، چراغ‌های همراهی تا درب منزل، کامپیوتر سفر، چراغ‌های روشنایی روز، رادیو پخش (AUX، USB و بلوتوث)، سنسور پایش فشار باد تایرها (TPMS)، سنسور نور و… وجود دارد. صفحه نمایش ۷ اینچ مالتی مدیا، دوربین عقب، آنتن سقفی کوسه‌ای، آینه‌های تاشو برقی، تریم داخلی دو رنگ، کروز کنترل و محدود کننده سرعت، سیستم ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، سانروف، سقف با رنگ متفاوت، صندلی برقی دو حالته راننده، گرمکن صندلی راننده، شیشه دودی عقب، سنسور باران، ۲ توییتر و رادار نقطه کور از دیگر آپشن‌های این خودرو است.

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس