به گزارش مشرق، کانال تلگرامی دیده بان تحرکات کِریا مطلبی با عنوان سلاح ساده ای که حزب الله با آن شمال را به آتش می کشد، منتشر کرد:

شای لوی گزارشگر نظامی خبرگزاری ماکوی رژیم صهیونیستی نوشت: سازمان حزب‌الله مدعی است پهپادی که پنجشنبه گذشته پرتاب شد حامل دو راکت S5 روسی بود، این پهپاد دو موشک را به سمت یک خودرو پرتاب کرد و سپس روی هدف منفجر شد.

حزب الله در حال نشان دادن قابلیت های جدید در برابر ارتش اسرائیل است که در مقابله با تهدید مشکل دارد.

در این حادثه سه سرباز ارتش اسرائیل مجروح شدند یکی از آنها به شدت و دو نفر دیگر به طور خفیف

حزب‌الله در کنار تهدید موشک ها و موشک های ضد زره، استفاده از پهپادهای "انتحاری" را افزایش می دهد که موفق به نفوذ به مرزها و ایجاد تلفات می شوند. تخمین زده می شود که حزب الله چندین هزار فروند پهپاد دارد که علیرغم سال ها حملاتی که به اسرائیل نسبت داده میشود به محموله های تسلیحاتی ایران از طریق سوریه منتقل میشد، آنها را به لبنان وارد کرد.

حزب‌الله روزانه تعدادی پهپاد انفرادی پرتاب می‌کند و بزرگ‌ترین ترس این است که آنها گروه‌هایی از پهپادها را به طور غافلگیرکننده پرتاب کنند، شبیه به رگبار موشکی. برخلاف شب موشکی ایران، چنین موردی به دلیل کمیت، پرواز کم و برد کوتاهی که بر مدت زمان شناسایی و هشدار تأثیر می گذارد، بسیار چالش برانگیزتر خواهد بود.

سیستم امنیتی ادعا می کند که برای این نوع سناریو آماده شده است. با این حال، با توجه به دشواری اسرائیل همانطور که همه می بینند، باید برای این احتمال آماده شد که در حوادثی از این نوع، تعداد زیادی پهپاد انتحاری وجود داشته باشند که موفق به نفوذ به دیوار دفاعی اسرائیل شوند..

چرا آنچه در رهگیری حمله ایران به اسرائیل رخ داد در مقابل لبنان اتفاق نمی افتد؟ عمدتاً به این دلیل که اطلاعاتی وجود داشت که حدود صد فروند هواپیمای جنگنده پرواز کرد و در مواضع از پیش تعیین شده منتظر پهپادهای ایرانی بودند و اطلاعاتی درباره حمله مورد انتظار و لحظه پرتاب، پهپادهای ایرانی در اختیار داشتند انهم برای پرواز یک مسیر بسیار طولانی که به رهگیرها زمان بیشتری می داد.
همه اینها در مورد حزب الله و لبنان وجود ندارد. حزب الله پهپادها را در بردهای بسیار کوتاه پرتاب می کند (علاوه بر اصابت به محل حساس نزدیک تقاطع گولانی که هنوز در حال بررسی است)، الگوی پرواز کم آنها و اندازه بسیار کوچک ابزارها، شناسایی را برای نیروی هوایی بسیار دشوار می کند.

سلاح ساده ای که حزب الله با آن شمال را به آتش می کشد


قبل از جنگ و در طول جنگ، این ابزارها به حزب الله کمک کرد تا صدها هدف را پیدا کند و نقاط عطفی را برای مجموعه موشک ها و پهپادهای انتحاری حزب الله مشخص کند. ما نتایج این مجموعه را در ماه‌های اخیر دیده‌ایم، زمانی که حزب‌الله موفق شد اهداف زیادی را مورد هدف قرار دهد، از جمله اهدافی که در طول جنگ ایجاد شده‌اند بدون پرداختن به جزئیات بیشتر از آن بیش از یک بار مشخص شده است که پهپادهایی که به اسرائیل نفوذ کرده اند توسط سیستم کنترلی اصلاً شناسایی نشده اند و کسانی که در نهایت آنها را پیدا کرده اند، حتی در مورد هواپیماهای جنگنده با هواپیماهای پیشرفته، اسرائیلی، موشک های هوا به هوا، به دلیل ارتفاع کم، سرعت کم و اندازه کوچک پهپاد، رهگیری سختی است.


اگرچه این تهدیدی است که حدود ۲۰ سال و حتی بیشتر از آن در سال های اخیر برای اسرائیل شناخته شده است، اما به نظر می رسد که نهادهای امنیتی و ارتش اسرائیل رویکرد جامعی را برای مقابله با تهدید پهپادها فراتر از یک واکنش تاکتیکی تدوین نکرده اند.

توانایی‌های حزب‌الله نشان می‌دهد که اسرائیل باید در مورد بهبود پاسخ و در عین حال ترکیب اطلاعات، دفاع، سیستم‌های حمله و از همه مهم‌تر، آماده‌سازی جبهه داخلی اسرائیل در زمینه‌های حفاظت و آگاهی فکر کند. این تهدیدی است که با توجه به همه چیزهایی که در جنگ اتفاق می‌افتد معقول است و پس از جنگ اوکراین، حتی افزایش خواهد یافت.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • US ۰۰:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    4 3
    قدرت انفجار خیلی کمه
    • IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
      0 0
      دقیقا!موادمنفجره باقدرت خیلی بیشتروجدیدترلازم هست فکری به حالش بشه!نه اینکه مقداروزن مواد منفجره رازیادترکنند،فشرده سازی ابعاد بدنه درکنار نوع جدیدموادمنفجره بسیارقدرتمندتر
  • سید IR ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    0 0
    صهیونی ها با حماقت خود سبب شده اند که ایران و نیرو های مقاومت نقاط ضعف دفاعی آن کیان جنایت کار و نیز نقاط ضعف و قدرت سلاح های به کار رفته علیه اسرائیل را بهتر و در یک میدان واقعی بفهمند و روز به روز هزینه های انسانی و تجهیزاتی بیشتری بر این حکومت غاصب تحمیل کنند!!!
  • سید IR ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    1 0
    صهیونی ها با حماقت خود سبب شده اند که ایران و نیرو های مقاومت نقاط ضعف دفاعی آن کیان جنایت کار و نیز نقاط ضعف و قدرت سلاح های به کار رفته علیه اسرائیل را بهتر و در یک میدان واقعی بفهمند و روز به روز هزینه های انسانی و تجهیزاتی بیشتری بر این حکومت غاصب تحمیل کنند!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس