کد خبر 1603405
تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۷
دانیال معمار

سال‌هاست که دارند یک آدرس غلط می‌دهند؛ اینکه مردم ما دین‌گریز شده‌اند.عصبانیت دشمن از این حضور را ببینید. حق دارند عصبانی باشند. میلیون‌ها دلار هر سال خرج می‌کنند که ایرانی‌ها را از دین زده کنند.

به گزارش مشرق، دانیال معمار طی یادداشتی در روزنامه همشهری نوشت: باز هم تصاویری باشکوه از جشن مذهبی ایرانی‌ها به نمایش درآمد؛ پر از شکوه و نشاط؛ غیر از این هم بعید بود از ما ایرانی‌ها. ما که تک‌تک‌مان بدهکار سلطان خراسانیم و وقتی اسم امام‌رضا(ع) به میان می‌آید، سنگ‌تمام‌ می‌گذاریم. اما پیام این حضور چیست؟ این تصاویر عظیم از حضور امام‌رضایی‌ها در خیابان چه حرف دیگری به غیراز ارادت ما به امام هشتم دارد؟

یکم- سال‌هاست که دارند یک آدرس غلط می‌دهند؛ اینکه مردم ما دین‌گریز شده‌اند. نخستین پیام این جمعیت بی‌نظیر، دینداری مردم است. اگر دینداری را مبنا و پایه جمهوری اسلامی بدانیم، این تصاویر نشان می‌دهند که مردم بیشتر از گذشته وفادار به این مبانی و اصول هستند. اجتماع امام‌رضایی‌ها، مهمانی ۱۰کیلومتری غدیر، اجتماع امام‌حسنی‌ها در ورزشگاه آزادی و... همه و همه از حقایقی خبر می‌دهند که در گذشته هم در جمهوری اسلامی وجود داشته‌اند اما حالا عیان‌تر شده‌اند. قبلا نمی‌دانستیم و نمی‌دیدیم، حالا اما شاهد ظهور و بروز این دینداری جمعی در جامعه هستیم.

دوم- عصبانیت دشمن از این حضور را ببینید. حق دارند عصبانی باشند. میلیون‌ها دلار هر سال خرج می‌کنند که ایرانی‌ها را از دین زده کنند. رسانه‌های شیطانی‌شان روزی نیست که از دین‌گریزی مردم نگویند. نیت و گمان‌شان هم این بوده و هست که هر چه دین و دینداری است، از صحنه‌ زندگی مردم حذف شود. حالا نتیجه این تلاش‌ها و سرمایه‌گذاری‌ها چه بوده؟ هیچ. این تصاویر می‌گویند نه‌تنها دینداری مردم کم نشده، بلکه روزبه‌روز در حال بیشتر شدن هم هست. مردم امام‌رضا و دین‌شان را دوست دارند. برای همین هم احساس مسئولیت می‌کنند و در خیابان جشن می‌گیرند.

سوم- نظرسنجی‌های مغرضانه‌شان را احتمالا دیده‌اید. از شرکت آمریکایی گالوپ تا مجله فوربس، هر سال یک رتبه‌بندی از کشورهای شاد دنیا منتشر می‌کنند و معمولا ایران را با سیاه‌نمایی محض، در قعر این جدول قرار می‌دهند و البته بلندگوهای داخلی‌شان هم این رتبه‌بندی‌ها را با آب و تاب منتشر می‌کنند. مخلص حرف‌شان هم در نهایت این است که مردم ایران غمگینند؛ چون مذهبی‌اند و دیندار. در بقیه حوزه‌ها هم همین حرف‌ها را می‌زنند و وانمود می‌کنند که دینداری، عایق و مانع دانش و پیشرفت علمی است؛ درحالی‌که جوانان مومن و متدین ایرانی هر روز در حال فتح قله‌ای جدید در علم و دانش هستند. حالا معیار و شاخص شادی مردم در این نظرسنجی‌ها چیست؟ مثلا میزان دسترسی آزاد به مشروبات الکلی! چقدر منطقی و درست است؟ اگر این ملاک‌ها درست است پس چرا میزان افسردگی و خودکشی در کشورهای به ظاهر شاد دنیا بالاست؟

پیام دیگر جشن امام‌رضایی‌ها و نمونه‌های مشابه آن، نمادسازی از شادی و نشاط مردمی است که برچسب غمگین‌بودن به آنها می‌زنند. این شادی‌های دسته‌جمعی شاید در گذشته خیلی دیده نمی‌شد، اما اکنون این نشاط باشکوه ایرانی‌ها نشان می‌دهد که این رتبه‌بندی‌های مغرضانه، نه‌تنها اعتباری ندارند، بلکه از اساس غلط هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 19
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
    91 5
    سرود خوانی دخترها با ظاهر ژیگول و ادااطوار متاسفانه به طرز چندش آوری رواج یافته
    • IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
      5 75
      الان تمام مشکلات حل شده سرود خوانی دخترها با ظاهر ژیگول و ادااطوار مونده فقط؟؟؟ شماها مشکلی چیزی دارین؟؟؟؟
    • IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
      2 133
      این چه حرفیه
    • IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
      96 1
      نسبت به این پیام از طرف هر کسی که باشد موضع منفی نگیرید ولو دشمن باشد. سرود لازم است اما به اندازه. در حدی که در ذهن مردم بماند و کودک و نوجوان زمزمه کنند، مثل سلام فرمانده. اولا این تعداد سرود از کیفیت سرودها کاسته. ثانیا هدف از سرود باید فرهنگ انقلاب اسلامی باشد که یکی از مهم‌ترین جنبه‌های این فرهنگ، عفاف زنان و دختران ما است. عفاف مثل حجاب محدود نیست و موارد بی‌شماری رو با توجه به موقعیت شامل می‌شود. قطعا برای زنان و دختران، پرهیز از حضور غیرضروری در معرض دید مردان بهتر است. بینندگان این سرودها فقط زنان نیستند. ثالثا بیش از سرود، قرآن و دعا اثر دارد. به جای این حجم از سرود، باید آیات قرآن، ادعیه و مناجات‌های الهی مثل دعای فرج، زیارت آل یاسین و ... ترویج شود. در ادعیه رسیده از حضرات معصومین علیه‌السلام نور و خیری هست که در اشعار مرسوم نیست.
    • علی IR ۰۰:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
      0 0
      بله درست می‌فرمایید کارهای واجبتری مونده اولش پیش گیری از سوختن امثال شما خخخخخخ
    • US ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
      0 0
      به همراه بزرگتر هاشون باشن سرود بخونن ظاهرشون هم بی حجاب که نیستند در حد ع فه جامعه هست
  • IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
    5 1
    جدی میفرمایید
  • IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
    1 9
    مطلب عالی.
  • CA ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
    0 3
    باید میانه رو بود
    • IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
      6 0
      میانه‌روی به معنای حرکت میان افراط و تفریط است. یعنی به راست و چپ جاده منحرف نشدن و در مسیر مستقیم رفتن. کمی به حق و کمی به باطل عمل کردن میانه‌روی نیست. فریب‌کاری و نفاق است.
  • IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
    4 3
    این نور خداست و خداوند وعده کامل کردن نور خودش رو داده، اینها هم که با آخرین دین خداوند دشمنی میکنند ول معطل اند،چراغی را که ایزد بر فروزد هر آنکس پف کند ریشش بسوزد
  • IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
    13 3
    ما همه مخلص امام رضا هستیم
  • IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
    5 1
    کاملا صحیح میفرمایید
  • IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
    8 7
    عشق به اهل البیت ع خصوصا سلطان ایران زمین علی بن موسی الرضا ع باپوست وگوشت وخون ایرانییان عجین شده ،دشمنان هم زحمت اضافی نکشند کاری از پیش نمیبرن 👎✌️🇮🇷🤲🥰
  • IR ۱۷:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
    9 4
    دولت به اسم انقلابی و مسلمان بودن توی بورس مردم را سلاخی میکند . انتظار دارید مردم حرف این مدل آدم ها رو باور کنند؟
  • IR ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
    0 0
    جمعیت امام علی
  • IR ۱۹:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
    0 0
    خدا بیامرزدشون به هر حال چرا ما باید دنبال این مسایل سلبریتی ها باشیم به ما چه هر فردی به خودش مربوطه سلبریتی بازی ...
  • IR ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
    0 0
    نه اینطور است که شما میگویید و نه آنطور است که آنها می‌گویند چیزی بین این دو ست.
  • IR ۲۳:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
    0 0
    احتیاج به هزینه دشمن نیست کاری که شما می کنید دشمن صدساله دیگه به عقلش نمی‌رسه با این زنان نقاب دار که تو کوچه و خیابون انداختید به جون زنان و دختران او اندک چادری هم دارن یواش یواش چادر میذارن کنار

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس