افتتاح طولانی‌ترین خط مترو خاورمیانه، قیمت دیه سال 93 به واحدهای قضایی اعلام شد، حمله خرس‌ها به خانواده مرودشتی، برای بیمه رایگان کلیک کنید و ... از مهمترین عناوین اخبار امروز می‌باشند.

 به گزارش گروه اجتماعی مشرق، مهمترین عناوین اجتماعی امروز به شرح زیر می‌باشد:



سایه رأفت و عطوفت بر سر محکومان؛
آزادی ده‌ها هزار نفر از زندان با حکم رهبر انقلاب

بسیاری از افرادی که در زندان ها به سر می برند در واقع بیشتر از این که مجرم و قانون شکن باشند، انسان های بدشانسی هستند که بازی روزگار آنها را در مقابل قانون قرار داده است. بدهکاران، چک برگشتی‌ها، مجرمان راهنمایی و رانندگی و افرادی از این دست، به خاطر سهل انگاری و نه از روی بدذاتی روانه زندان می شوند و برخی از آنها مجبورند سال‌های متمادی پشت میله‌ها بمانند.

اجتماعی

آنچه در پی می آید شرح تمام نامه هایی است که روئسای دستگاه قضا بین سالهای 68 الی 93 برای عفو زندانیان مختلف به محضر رهبر انقلاب تقدیم کرده و ایشان با عفو و تخفیف مجازات بیش از 88 هزار زندانی موافقت کرده‌اند.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


آمار هشدار دهنده قائم‌مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر؛
از مصرف شیشه توسط 4 درصد دانش‌آموزان تا وفور حشیش و ال اس دی در خانه‌های دانشجویی

علیرضا جزینی، صبح امروز در نشست خبری خود به بیان عملکرد یکساله این ستاد پرداخت و به سؤالات خبرنگاران پاسخ داد.

اجتماعی

وی با اشاره به طرح جداسازی زندانیان مواد مخدر از سایر زندانیان گفت: برابر ماده 42 قانون مبارزه با مواد مخدر 7 زندان مخصوص به جرایم مواد مخدر در کشور در دست ساخت است که خوشبختانه یکی از آنها کار خود را آغاز کرده و چند تای دیگر نیز تا پایان امسال تکمیل می‌شود.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


چند نکته مفيد براي کدبانو شدن

به گزارش گروه اجتماعی مشرق، خانم هاي کدبانو روزانه چند ساعتي از روز خود را در آشپزخانه مي گذرانند تا غذاهاي مورد علاقه اعضاي خانواده را تهيه کنند.

اجتماعی

در اين مطلب به نقل از «Readers Digest» به نکاتي براي آشپزي بهتر اشاره شده است که خواندن آن را به همه کدبانوها توصيه مي کنيم.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


ابزاری برای کنترل سلامت غذا

محققان چینی راهی به منظور بررسی وضعیت مواد غذایی پیدا کرده‌اند؛ آنها توسط فناوری نانو موفق به ساخت یک تراشه شده‌اند که می‌تواند سالم یا فاسد بودن مواد غذایی را به مصرف‌کننده اطلاع دهد؛ این ابداع توسط تیم دانشگاه پکن به سرپرستی پروفسور «چائو ژانگ» انجام شده است.

ابزاری برای کنترل سلامت موادغذایی+تصاویر

این ابزار به اندازه یک دانه برنج از طلا و نقره ساخته شده است و برای کنترل مواد غذایی با استفاده از یک کد رنگی برای اطلاع‌رسانی به مصرف‌کننده روی بسته‌بندی مواد غذایی یا دارو چسبانده می‌شود.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


دستور يک مسئول درباره مرخصي زايمان

به گزارش گروه اجتماعی مشرق، در حالي که بر اساس قانون اصلاح قوانين تنظيم جمعيت و خانواده، دولت مي تواند مرخصي زايمان مادران را تا 9 ماه و همسرانشان را تا 2 هفته افزايش دهد، براساس بخشنامه يک مسئول اجرايي به مديران زيرمجموعه، مقرر شده ليست کارمنداني که قرار است طي 6 ماه اول سال جاري از اين مرخصي استفاده کنند، در اسرع وقت اعلام و آمارگيري شود.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


دغدغه جدید میلیونی میلیاردرها

از آن جا که سالانه بیش از 80 هزار جراحی بینی در کشور انجام می‌شود و به گفته رئیس انجمن تحقیقات راینولوژی 50 درصد این جراحی‌ها ریشه درمانی ندارند؛ با فرض این‌که حداقل هزینه هر یک از این جراحی‌ها 3 میلیون تومان باشد، رقمی بالای 120 میلیارد تومان در سال صرف جراحی‌های زیبایی بدون رویکرد درمانی می‌شود.

اجتماعی

اگر این رقم را به هزینه جراحی‌های زیبایی دیگر قسمت‌های بدن اضافه کنیم ، متوجه می‌شویم که هر سال ‌میلیاردها میلیارد برای این نوع جراحی‌ها هزینه می‌شود...! حال نه تنها چنین جراحی‌های بیهوده و غیر‌درمانی، کاهش پیدا نکرده‌ و هر سال نیز بر تعداد آن افزوده می‌شود بلکه افرادی هستند که تن به جراحی‌های عجیب و غریب هم می‌دهند.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


7 دلیل برای سوار شدن بی آر تی

این سامانه حمل‌ونقل شهری هر روز میزبان هزاران نفر از شهروندان می‌شود و حالا بخشی از امکانات پایتخت به‌حساب می‌آید.

اجتماعی

اگر جزو کسانی هستید که هنوز برای حرکت در مسیرهای طولانی تهران، خودروی شخصی‌تان را به خیابان می‌آورند بهتر است در این گزارش مزایای استفاده از اتوبوس‌های تندرو را بخوانید. شاید هر یک از دلایل زیر به تنهایی بتوانند شما را نسبت به استفاده از بی‌آرتی راغب کنند.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


افتتاح طولانی‌ترین خط مترو خاورمیانه

بخش جنوبی خط 3 مترو به طول 12 کیلومتر در شرایطی بهره برداری می شود که ایستگاه های منیریه، راه آهن، قلعه مرغی، جوادیه و آزادگان به مسافران سرویس دهی می کنند و قطارها تا زمان تکمیل بخش هایی از ایستگاه های شهرک شریعتی، یافت آباد و نعمت آباد، در این 3 ایستگاه توقف نخواهند داشت.
{$sepehr_album_11878}
فردا سه‌شنبه دوم اردیبهشت سال93، نخستین قطار مترو از چهارراه ولیعصر (عج) با طی مسیر 12 کیلومتر به اتوبان آزادگان در جنوب غربی تهران حرکت می‌کند.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


قیمت دیه سال 93 به واحدهای قضایی اعلام شد

طی بخشنامه ای از سوی رییس قوه قضاییه به واحدهای قضایی و دادسراهای سراسر کشور قیمت دیه سال 1393 اعلام شد.

اجتماعی

در اجرای ماده 549 قانون مجازات اسلامی، مصوب 1392 و با توجه به بررسی های بعمل آمده قیمت دیه کامله در ماههای غیرحرام از ابتدای سال 1393، مبلغ یک میلیارد و پانصد میلیون ریال تعیین می گردد.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


5 اصل‌ معاشرت‌ صحیح

انسان به عنوان موجودی ذی شعور وقتی که در بین همنوعان خود زندگی می‌کند ناچار است که قوانینی را رعایت کند؛ از جهتی نیز دین اسلام به عنوان کامل ترین ادیان همه جنبه‌های وجودی انسان را در نظر گرفته و بهترین برنامه‌ها و اصول را در روابط بین انسانها معرفی کرده است.

اجتماعی

لذا انسانی که به دنبال بهترین اصول برای معاشرت با دیگران است بهتر است به این برنامه جامع رجوع کرده و از آن بهره گیرد.بنابراین اصولی که می‌تواند انسان را در معاشرت با دیگران کمک رساند و سعادت دنیوی و اخروی او را به همراه داشته باشد از این قرار است:

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


ناخن فناورانه تولید شد

یک شرکت ژاپنی ناخن مصنوعی ساخته است که در صورت تماس تلفنی کاربر، می درخشد. این ناخن مصنوعی به تلفن هوشمند کاربر متصل می شود.

اجتماعی

برای استفاده از این ناخن های درخشنده فقط کافی است یک تلفن هوشمند بر پایه سیستم عامل اندروید داشته باشید.

شرکت ژاپنی "تاکارا تومی آرتس" با استفاده از محبوبیت هنر مانیکور(چسباندن سنگ های کوچک بر روی ناخن)، یک چسب میکرویی LED ساخته است.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


شبکه ملی اطلاعات وارد فاز سرویس دهی شد

رضا باقری اصل در مورد آخرین وضعیت شبکه ملی اطلاعات اظهار داشت: این شبکه با مشارکت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سازمان فناوری اطلاعات، شرکت ارتباطات زیرساخت و اپراتورهای ارتباطی و براساس آنچه که در قانون برنامه پنجم تکلیف شده و نیز براساس الزامات مدنظر شورایعالی فضای مجازی در حوزه خدمات الکترونیکی وارد فاز سرویس دهی شده است.

اجتماعی

سرپرست معاونت دولت الکترونیک سازمان فناوری اطلاعات با اشاره به برقراری ارتباط امن و پایدار برای ثبت نام مردم در سایت هدفمندی یارانه ها گفت: ثبت نام در سایت هدفمندی یکی از سرویس های شبکه ملی اطلاعات بود؛ در سطح ابر عمومی شبکه ملی اطلاعات مردم توانستند بدون مشکل در سایت هدفمذدی ثبت نام کنند زیرساختها به نحوی تجهیز شدند که روزانه 2 تا 4 میلیون نفر به صورت آنلاین از طریق این شبکه در سایت هدفمندی ثبت نام کردند.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


حادثه برای یک هواپیمای دیگر مالزیایی

این هواپیمای مسافربری شب گذشته با 166 سرنشین به دلیل نقص فنی در چرخ‌های هواپیما مجبور شد به فرودگاه کوالالامپور بازگردد و فرود اضطراری انجام دهد. به گفته مقامات مالزی، نیروهای آتش‌نشانی به دلیل پیشگیری از وقوع هر گونه حادثه احتمالی در فرودگاه حضور یافتند هرچند خلبان توانست هواپیما را با موفقیت به زمین بنشاند.

اجتماعی

مسئولان هواپیمایی مالزی اعلام کردند: نقص فنی در چرخ سمت راست هواپیما بوده که خلبان پرواز MH192‌ با استفاده از چرخ دیگر آن توانست بدون حادثه‌ هواپیما را روی باند بنشاند.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


حمله خرس‌ها به خانواده مرودشتی

خانواده مرودشتی که برای گردش به تنگه خرسی پاسارگاد رفته بودند، مورد حمله چهار خرس قرار گرفتند، اما حضور به موقع امدادگران اورژانس 115، جان آنان را نجات بخشید.

اجتماعی

پزشک معالج مصدومان در بیمارستان امام جعفر صادق(ع) سعادت‌شهر نیز در مورد وضعیت جسمانی آسیب‌دیدگان این حادثه، بیان کرد: خرس گرسنه این مصدوم را به شدت زخمی کرده و قسمت‌هایی از بدن وی نیز دچار شکستگی شده است که هم‌چنان تحت مداوا بوده و به‌زودی توسط متخصص ارتوپد مورد عمل جراحی قرار می‌گیرد، هم‌چنین خواهر مصدوم نیز دچار کوفتگی و جراحت شده که به صورت سرپایی مداوا و مرخص شد.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


نظر پزشک قانونی درباره شهادت خلیلی

شجاعی رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوالی درباره نتیجه تحقیقات و بررسی درخصوص پرونده علی خلیلی طلبه ناهی از منکر و مشخص شدن علت فوت وی گفت: بررسی‌ها در سازمان پزشکی قانونی انجام شده است.

وی درباره اینکه ایا علت فوت ارتباطی با حادثهای که برای این فرد در سال 90 رخ داده است وجود دارد یا خیر گفت: بررسی نشان می‌دهد فوت این فرد بی ارتباط با ان حوادث نبوده است.

شجاعی گفت: به طور قطع ارتباط میان آن حوادثه و جراحت وارده و فوت وی وجود دارد.

25 تیر ماه سال 1390 حادثه‌ای دردناک در یکی از محلات شرق تهران رقم خورد.

در این حادثه جوان 19 ساله‌ای به نام علی خلیلی در حین بازگشت از هیئت در حالی که همراه چند نفر از شاگردان یک مدرسه بود به واسطه امر به معروف و نهی از منکر مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

اجتماعی

خلیلی توسط یک نفر از افراد شرور منطقه از ناحیه گردن و قسمت شاهرگ دچار جراحت شد و بیش از 15 دقیقه در خون خود می‌غلتید.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


بی‌گناهی که 20سال زندان بود

مردی که در ماجرای جنجالی اختلاس از شرکت تعاونی مسکن فرهنگیان به زندان افتاده بود پس از 20 سال بی‌گناه شناخته شد.

سال 74 بود که ماجرای اختلاس 430 میلیون تومانی از شرکت‌های تعاونی مسکن فرهنگیان تهران در رسانه‌ها جنجال‌ساز شد و دستگاه قضایی برای افشای این کلاهبرداری که در زمانه خود بسیار سنگین بود اقدامات گسترده‌ای را انجام داد.بنا بر گزارش پرونده، افشای این اختلاس در سال 73 با شکایت‌ هیأت مدیره تعاونی مسکن به مأموران اداره پنج پلیس آگاهی تهران کلید خورد.

بی‌گناهی که 20سال زندان بود+عکس

حقیقات نشان می‌داد چهار تن از اعضای هیأت مدیره سابق این تعاونی با انعقاد قراردادهایی با دو مرد که دلالان و واسطه‌های خرید ملک بودند 430 میلیون تومان در اختیار آنان قرار دادند تا برای این تعاونی در فرحزاد زمینی خریداری کنند.بررسی‌ها حاکی از آن بود که دلالان ابتدا تعدادی زمین به قیمت ارزان تحت عنوان «کمک به معلمان» خریده‌اند و به نام خود قولنامه کرده‌اند و سپس با سه برابر قیمت خریداری شده به تعاونی مسکن فروخته‌اند. پس از تحقیقات پلیس قضایی اعضای هیأت مدیره سابق این تعاونی و دو دلال زمین به اتهام خیانت در امانت و کلاهبرداری بازداشت شدند.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


صفر شدن هزینه بستری بازنشستگان

مدیرعامل سازمان بازنشستگی کشوری کاهش هزینه‌های درمانی بازنشستگان کشوری را از مهمترین برنامه‌های این سازمان در سال جاری عنوان کرد.

اجتماعی

مدیرعامل سازمان بازنشستگی کشوری با تاکید بر اینکه بیمه طلایی هزینه‌های بستری درمان بازنشستگان را به صفر رسانده است، از فعالیت‌های شرکت بیمه آتیه‌سازان حافظ برای بازنشستگان کشوری تقدیر کرد و گفت: خدمت‌رسانی به بازنشستگان و تامین نیازهای درمانی آنان از مهمترین اولویت‌های وزارت تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی در سال جاری است و مسئولان و دست اندرکاران طرح ملی بیمه طلایی نیز باید در جهت افزایش سطح رضایتمندی این قشر گام بردارند.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


رفع چربی شدید پوست با سدر

لیلا شیربیگی دستیار تخصصی طب سنتی ایران، در مورد چربی شدید پوست، اظهار داشت: چربی شدید پوست بیشتر به دلیل تغذیه نادرست است و روی هم خوردن غذاها خود عاملی برای بروز چربی شدید پوست است.

اجتماعی

به گفته وی افرادی که غذاهای متنوعی در یک وعده غذایی می‌خورند و اصول غذایی را رعایت نمی‌کنند، پوست این افراد چرب می‌شود البته رعایت رژیم غذایی مناسب می‌تواند برای کاهش چربی شدید پوست مناسب باشد.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


برای بیمه رایگان کلیک کنید

سیدمهدی میرشاه‌ولد سخنگوی ستاد اجرایی بیمه سلامت همگانی اظهار داشت: افرادی که فاقد هرگونه پوشش بیمه سلامت یا بیمه درمان بوده و هویت ایرانی داشته باشند  می‌توانند با مراجعه به سایت بیمه سلامت متقاضی بیمه باشند.

اجتماعی

وی افزود: متقاضیان می‌توانند از اول اردیبهشت ماه به سامانه www.bimehsalamat.ir مراجعه نموده و ثبت نام اولیه را انجام دهند.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • امیر تبریز اوغلی ۲۲:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    0 0
    تدبیر دگر از تدابیر دولت اعتدال

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس