اقدام هیات پارلمانی اتحادیه اروپایی در ملاقات با برخی محکومان امنیتی ایراني موجی از انتقادات را ایجاد کرده است. فصل مشترک همه واکنش‌ها اعتراض نسبت به «نقض حاکمیت ملی» با این اقدام نمایندگان پارلمانی اتحادیه اروپاست.

گروه سیاسی مشرق - روزنامه‌های کشور، در لابه‌لای اخبار و مطالب تولیدی خود، به نکات، اخبار و مفاهیمی اشاره می‌کنند که انتخاب و بازنشر آنها می‌تواند مورد علاقه مخاطبان یک رسانه باشد. آنچه در ادامه می‌خوانید گزیده‌ای از مطالب امروز روزنامه‌های کشور به انتخاب خبرنگاران گروه سیاسی مشرق است.

***



خبر کیهان کمردرد دارد یا پیمان‌شکنی آمریکا؟!

واکنش ضعیف وزیر خارجه به تحریم‌های جدید آمریکا و به جای آن تخطئه منتقدان داخلی با اعتراض مخاطبان رسانه‌ها مواجه شد.

روزنامه کیهان نوشت: محمد جواد ظریف طبق معمول به جای رسانه‌ها و خبرگزاری‌های داخلی، شبکه غیرقانونی فیس‌بوک را برای موضع‌گیری انتخاب کرده و می‌نویسد: در چند روز گذشته اقدامات نامناسبی از سوی آمریکایی‌ها صورت گرفت که ما به شکل مقتضی و با در نظر گرفتن همه جوانب امر به آن پاسخ دادیم. البته برخی دوستان که از ابتدا دل خوشی از برنامه اقدام ژنو نداشتند مرگ زودرس آن را اعلام کرده‌اند که بیشتر بیان خواست تا واقعیت است. ما با جدیت مذاکرات ژنو را دنبال می‌کنیم و البته در برابر هر اقدام نامناسب و غیرسازنده (حتی اگر نقض توافق هم نباشد) واکنش مناسب، حسابشده، هدفمند و هوشمندانه نشان خواهیم داد.

وی می‌افزاید: ضمناً دوستانی که با استفاده از سکوت ضروری ما، مشغول خرده‌گیری از کنار گود هستند هم حتماً می‌دانند که فرمایشاتشان همگی جواب دارد ولی تیم مذاکره کننده وظیفه مهمتری برای پیگیری منافع ملی دارد و پاسخ عمومی به برخی موارد را فعلاً به مصلحت نمی‌داند و آماده است در برابر اتهامات ناروا و غیرمنصفانه بخاطر منافع ملی سکوت کند ولی در زمان مناسب به همه ایرادها و ابهامات پاسخ خواهیم داد.

هاشمی رفسنجانی به کرمان می‌رود

روزنامه آرمان روابط عمومی نوشت: آيت‌ا... به زادگاه مي‌رود و به نظر مي‌رسد از هم‌اكنون مردم اين خطه در پي تمهيد و تدارك ويژه پيرامون اين سفر باشند. رئيس ستاد مردمي استقبال از رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام نيز در گفت‌وگو با ايسنا به برنامه سفر وي اشاره كرده و مي‌گويد: سه‌شنبه هفته جاري آيت‌ا... ‌هاشمي‌رفسنجاني براي حضور در مراسم سالگرد آيت‌ا... ‌هاشميان، به استان كرمان سفر مي‌كند و عصر پنجشنبه با مردم كرمان در مصلا ديدار خواهد داشت. آيت‌ا... ‌هاشميان امام جمعه فقيد رفسنجان بود و بنابر برنامه تنظيمي و رسمي‌، هاشمي براي شركت در مراسم سالگرد وي به رفسنجان مي‌رود.

البته اين مراسم فتح باب حضور آيت‌ا... در كرمان است و او قصد دارد كه در جمع مردمي و در ساعت 15 روز پنجشنبه در مصلاي بزرگ شهر در جمع مستقبلين سخن بگويد و البته حضور در جلسه هيات امناي دانشگاه آزاد كرمان و ديدار از مركز «هاي‌تك» كرمان و ديدار با نماينده ولي‌فقيه در استان و امام‌جمعه كرمان و ديدار با روحانيت منطقه كه بخش جدانشدني سفرهاي وي است از ديگر برنامه‌هاي تنظيمي سفر رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام به ديار كريمان است. بدون شك اين سفر آيت‌ا... همانند تمامي سفرهاي اخير وي بازتاب گسترده رسانه‌اي خواهد يافت ولی بايد ديد آيت‌ا... در اين سفر تازه آن هم در زادگاه خود چه نكاتي را مبذول داشته و چه اشارات تازه‌اي خواهد داشت.


روابط ايران و اعراب پس از ژنو

روزنامه تهران امروز نوشت: كارشناسان در پرونده ويژه «تهران‌امروز» به بررسي دلايل تبليغ ايران‌هراسي از سوي كشورهاي عربي پرداختند

توافق هسته‌اي ايران و گروه 5+1كه به توافقنامه ژنو معروف شد، علاوه بر تاثيراتي كه بر رابطه ايران و غرب داشته است، بر ساير شئون سياست خارجي کشور از جمله رابطه ايران و اعراب تاثير گذاشته است. بخصوص كه كشورهاي عربي جنوب خليج‌فارس از اين توافقنامه استقبال محتاطانه‌اي كرده و در برخي موارد هم نارضايتي خود را از بهبود احتمالي رابطه ايران و غرب از جمله آمريكا ابراز كرده‌اند. حتي برخي كشورهاي عربي مانند عربستان و قطر و امارات در طول مذاكرات هسته‌اي سعي داشتند بر ميزان تبليغات ايران هراسي خود بيفزايند تا مانع از تفاهم ايران و غرب شوند. حتي دو هفته پيش كه نشست كشورهاي اوپك در وين برگزار شد، وزير نفت عربستان نتوانست ناراحتي خود را از بازگشت احتمالي ايران به بازار جهاني نفت پنهان كند. تحليل‌ها حاكي از اين بود كه کشورهای عربی جنوب خليج‌فارس بهبود رابطه ايران و غرب را به زيان خود ارزيابي كرده و به همين دليل هم به‌نحوی نارضایتی خود را نسبت به مذاكرات ژنو ابراز داشته‌اند. اما سوال اين است كه آيا بهبود رابطه ايران و غرب به زيان اعراب است؟ «تهران‌امروز» در پرونده‌اي ويژه به اين موضوع پرداخته است.


فرار نهادهاي مسؤول از پاسخگويي درمورد یک «دیدار» / بازی با امنیت ملی

وطن امروز نوشت:  اقدام هیات پارلمانی اتحادیه اروپایی در ملاقات با برخی محکومان امنیتی ایراني موجی از انتقادات را ایجاد کرده است. فصل مشترک همه واکنش‌ها اعتراض نسبت به «نقض حاکمیت ملی» با این اقدام نمایندگان پارلمانی اتحادیه اروپاست. «وطن‌امروز» روز گذشته در گزارشی اطلاعاتی را درباره سفر این هیات به ایران منتشر کرد و نوشت که هماهنگی‌های انجام شده توسط وزارت امور خارجه صورت گرفته است. حضور برخی عوامل سرویس‌های بیگانه در میان هیات پارلمانی نیز از جمله مواردی بود که در این گزارش به آن اشاره شده بود. اما نکته قابل تامل درباره این سفر، سکوت وزارت امور خارجه است. جز حسن قشقاوی، معاون کنسولی وزارت امور خارجه که در گفت‌وگو با رسانه‌ها اعلام کرد با کسب اطلاعات لازم از همکارانش، درباره این موضوع اطلاع‌رسانی می‌کند؛ تقریبا هیچ مقامی از وزارت امور خارجه درباره این سفر و مبدأ مجوز برای دیدار این هیات با محکومان امنیتی اظهارنظری نکرده است.

این سکوت وزارت امور خارجه البته با اعتراضات نمایندگان مجلس بویژه کمیسیون امنیت ملی مواجه شد. اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس اعلام کرده‌اند به دلیل تعطیلی مجلس، این موضوع را هفته آینده در دستور کار قرار خواهند داد. در این‌باره منصور حقیقت‌پور، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی به «وطن‌امروز» گفت که هفته آینده وزیر اطلاعات به کمیسیون امنیت ملی احضار خواهد شد. حقیقت‌پور در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود کمیسیون امنیت ملی نیز درباره این سفر در جریان بوده و هماهنگی‌هایی نیز داشته، تصریح کرد: من به شما می‌گویم کمیسیون امنیت ملی به هیچ عنوان در موضوع سفر این هیات پارلمانی به ایران دخالتی نداشته است. وی افزود: نمی‌توانم درباره اصل ماجرا صحبت کنم ولی این یک واقعیت است که ما در کمیسیون هیچ اطلاعی از این ماجرا نداشتیم.


بازداشتی فتنه 88 دبیر سیاسی روزنامه ایران شد!

(نسرین.و) از عناصر دستگیر شده فتنه 88 اخیرا در مراسمی بی سروصدا به عنوان دبیر سیاسی روزنامه دولت معارفه شد. به گزارش روزنامه کیهان، پس از روی کارآمدن دولت یازدهم با شعار اعتدال، موج نفوذ و رسوخ خبرنگاران و روزنامه‌نگاران افراطی و حامی فتنه 88 که بعضا سابقه دستگیری دارند در رسانه‌های دولتی آغاز شده است.
تازه‌ترین نمونه از رسوخ عناصر افراطی در رسانه‌های مدعی اعتدال، (نسرین.و) از دستگیر شدگان فتنه 88 است که جمعه گذشته در مراسمی بی‌سروصدا در روزنامه ایران، به عنوان دبیر سیاسی این روزنامه معارفه و منصوب شد.
(نسرین.و) از روزنامه‌نگاران حامی فتنه 88 است که سابقه عضویت در انجمن منحله روزنامه‌نگاران و نیز همکاری با نشریه چشم‌انداز وابسته به ملی و مذهبی‌ها و روزنامه‌های زنجیره‌ای اعتماد ملی، شرق و اعتماد را دارد. وی همچنین به عنوان خبرنگار در خبرگزاری ایسنا و ایلنا و سایت خبر آنلاین، سابقه فعالیت دارد.
براساس اعلام برخی منابع مطلع، وی در ایام فتنه 88 به عنوان خبرنگار خبرگزاری ایلنا مستقر در مجلس به همراه شمار دیگری از خبرنگاران رسانه‌های زنجیره ای، نقش پررنگی در برجسته‌سازی موضوعات آشوب افکنانه و راهبری رسانه‌ای اغتشاشات را برعهده داشت که به همین علت از ورود او به مجلس ممانعت به عمل آمد.

نگراني اعراب از توافق ژنو

روزنامه تهران امروز نوشت: كارشناسان درباره برخي كشورهاي سنتي عرب مي‌گويند آنان هنوز از تجربيات موجود پند نگرفته‌اند و حتي هنوز از روند حوادث در اطرافشان آگاه نيستند به همين دليل همچنان سازشان را با سمفوني قديمي مي‌نوازند كه صداي بسيار زشتي دارد.پايگاه خبري المختصر در تحليلي به قلم خالد الجيوسي به بررسي اختلاف‌نظرها درميان اعضاي شوراي همكاري خليج‌فارس پرداخت و مدعي شد مواضع ايران وحدت رويه اعضاي شوراي همكاري را به هم ريخت.در اين تحليل مي‌خوانيم؛ سران كشورهاي شوراي همكاري خليج‌فارس اين بار در شرايطي گردهم آمدند كه آرامش ديروزشان با ديواري بتني و سخت برخورد كرد، اين ديواري است كه دوستان و دشمنان اين كشورها در برابر آنان برپا كرده‌اند و به نظر مي‌رسد برخورد به اين مانع نيز آنقدر سنگين بود كه فرياد ناشي از درد را مي‌توان در سخنان مقام‌هاي اين كشورها شنيد.در چارچوب جديد اتهام‌ها، سلطان نشين عمان و سلطان قابوس پادشاه اين كشور به تلاش براي فروپاشي شوراي همكاري خليج‌فارس متهم شده‌اند و به نوعي به‌طور غيرمستقيم اين كشور همدست با ايران خوانده شد و جالب اينكه اين اتهام‌هاي تند عليه اعضاي شورايي مطرح مي‌شود كه خود را شوراي همكاري مي‌خوانند.كشورهاي عرب خليج‌فارس بر اساس سياست‌ها و اهداف خود درباره حوادث منطقه‌اي موضع‌گيري مي‌كنند اما پس از مدتي از مواضع خود عقب نشيني مي‌كنند، اين اتفاق را در پرونده بحران سوريه و برنامه هسته‌اي ايران شاهد بوده‌ايم.

آنچه اين كشورها اين روزها پيگير آنند به اين معني است كه ائتلاف‌هاي ديروز فروپاشيده و هم‌پيمانان هر يك به سمتي رفته‌اند تا هر كشوري خود را در ميدان دشمني با محور مقاومت تنها احساس كند، زيرا اهداف اين كشورها در سوريه هر روز بيشتر از ديروز ضربه مي‌بيند و در مقابل نظام بشار اسد همچنان سرپا ايستاده است.همزمان در جانب ديگري از اين ميدان ايران موفق به امضاي توافقنامه هسته‌اي با غرب مي‌شود.این اتفاقات آنقدر برای برخی از کشورهای عضو شورای همکاری غافلگیر کننده بود که حس کردند منافع آنان با منافع اسرائیل که رژیم غاصب فلسطین است اشتراک دارد، با توجه به این نظریه کشورهای عربی با ابروهای در هم کشیده و چهره ای برافروخته به ایران می نگرند و به نوعی در برخورد با ایران مسائل مذهبی را مطرح می‌کنند و با این کشور دشمنی می کنند و حتی معتقدند دیگر راهی برای گفت وگو با ایران وجود ندارد.

 توصیه‌های حجاریان به روحانی و روشنفکران

بر اساس گزارش روزنامه شرق، «سعید حجاریان» به هاشمی‌رفسنجانی، سیدمحمد خاتمی، ناطق نوری و همچنین روزنامه‌نگاران و روشنفکران توصیه کرده است: «برای مردم توضیح دهند که مشکلات کشور در کوتاه‌مدت حل نمی‌شود.» سعید حجاریان معتقد است: «در حال حاضر؛ پایگاه اجتماعی دولت نسبت به زمان انتخابات گسترده‌تر شده است.» او می‌افزاید: «در زمان انتخابات حدود 13‌میلیون نفر در انتخابات مشارکت نکردند که اکثریت آنها متعلق به جامعه شهری بودند، به گونه‌ای که شهرهای کوچک‌تر در انتخابات حضور گسترده‌تری داشتند اما مشارکت در شهرهایی مثل تهران، اصفهان و شیراز کمتر بود. این افراد شاید به این دلیل در انتخابات شرکت نکردند که احساس می‌کردند رای آنها بی‌اثر است اما در حال حاضر آنها هم از انتخاب روحانی خوشحال هستند و به پایگاه اجتماعی دولت پیوسته‌اند.» این تحلیلگر مسایل سیاسی در ادامه گفت: «ممکن است در ادامه کار دولت یازدهم، شاهد این باشیم که برخی اقشار به حمایت خود از دولت پایان دهند یا بالعکس. در واقع حفظ پایگاه اجتماعی دولت، به عملکرد آن مربوط است و باید منتظر بود و دید که دولت چگونه پیش می‌رود. اکنون مردم به خاطر وجود مشکلات، دلخوری دارند اما به آینده امیدوار هستند.»


هشداردرباره عدم اطلاع ازدواج فرزندان توسط کارمندان

خراسان نوشت: بر اساس بخشنامه اي که توسط يک مسئول اجرايي براي مديران بخش اداري و مالي تعدادي از دستگاه هاي دولتي ارسال شده، از آنها خواسته است با توجه به ماده 68 قانون مديريت خدمات کشوري درباره نحوه برقراري حق عائله مندي و اولاد، در صورتي که ازدواج يا اشتغال فرزندان به امور اداري اطلاع داده نشود، تمام مبالغي که براي کارمندان تحت اين عنوان واريز شده يکجا از حقوقشان کسر مي شود.


استقبال شاهزاده سعودي از «دیپلماسی نوین تهران»

روزنامه ایران نوشت: خبر ديگر اين كه يك شاهزاده سعودي ضمن استقبال از رويكرد جديد ايران در حوزه سياست خارجي و بخصوص مذاكرات هسته‌اي، مدعي شده كه تهران بايد از سوريه خارج شود! تركي فيصل كه پيش از اين وزير اطلاعات عربستان بوده، گفته كه: ايران با يك لبخند بزرگ به سمت ما مي‌آيد و ما هم اميدواريم اين لبخند جدي باشد.

به گزارش عصر ايران به نقل از رويترز، اين شاهزاده سعودي ابراز اميدواري كرده تهران در رويكرد جديد خود در قبال برنامه هسته‌اي جدي باشد و همان طور كه به دنبال اعتماد‌سازي با قدرت‌هاي بزرگ است به دنبال اعتماد‌سازي با كشورهاي عربي خليج فارس نيز باشد. او البته نقطه شروع اعتماد‌سازي بين ايران و كشورهاي عربي حوزه خليج فارس را بحران سوريه و ادعای خروج ايران از اين كشور دانسته است.
این درحالی است که ادعاي حضور نظامي ايران در سوريه بارها از سوي مقامات مسئول كشورمان رد شده است.

دستوريک مسئول براي مقابله جدي با حشرات موذي

بر اساس گزارش روزنامه خراسان، بر اساس بخشنامه مسئولان يکي از وزارتخانه ها به مديران و کارمندان اين دستگاه، اعلام شده است که بر اساس گزارش هاي واصله ميزان کشف و مشاهده حيوانات و حشرات موذي به ويژه موش در اين وزارتخانه قابل توجه است و بر اين اساس مقرر شده اقداماتي مانند عدم نگهداري پسماندهاي خشک به ويژه نان، جمع‌آوري به موقع زباله ها و استفاده از توري و چاه بست مورد پيگيري جدي و سريع کارکنان بخش خدمات و ساير کارمندان قرار بگيرد.


اطلاعات جدید درباره حمله به سفارت ایران در بیروت

برخی منابع لبنانی با افشای اطلاعات جدیدی درباره جزئیات حمله اخیر به سفارت ایران در لبنان گفتند که خودروی بمب‌گذاری شده در اردوگاه فلسطینی شتیلا تحویل تروریست‌ها شد.

به گزارش روزنامه جام جم،
سالم زهران، مدیر مرکز اطلاع‌رسانی تحقیقات راهبردی در لبنان طی گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «ال.بی.سی» لبنان، سرنخ‌ها و دستاوردهای جدیدی را درخصوص تحقیقات درباره حمله اخیر به سفارت ایران در بیروت فاش کرد. وی به نقل از یک منبع امنیتی بلندپایه لبنانی گفت: یک فرد فلسطینی معروف مقیم اردوگاه شتیلا در بیروت با ده فرد فلسطینی دیگر از این اردوگاه به منطقه‌ای مرزی در مرز لبنان با سوریه فرار کرده است. اردوگاه فلسطینی صبرا و شتیلا در فاصله یک کیلومتری از محل سفارت ایران در جنوب بیروت قرار دارد.


حجاریان: شرایطی فراهم شود تا دولت بتواند مجلس را منحل کند!

وطن امروز نوشت: سعید حجاریان، عضو حزب منحله مشارکت که رسانه‌های اصلاح‌طلب از او به‌عنوان تئوریسین این جریان یاد می‌کنند، روز گذشته طی گفت‌وگویی تفصیلی با ایسنا در اظهاراتی عجیب خواستار قدرت قانونی دولت برای انحلال مجلس شد تا به این وسیله هماهنگی سیستم با دولت بیشتر شود! این فعال سیاسی که در جریان فتنه 88 دستگیر و محکوم شد، اظهار داشت: معتقدم حتی اگر قرار باشد قانون اساسی عوض شود، باید شرایطی فراهم شود تا مانند بسیاری از کشورها، دولت بتواند مجلس را منحل کرده و انتخابات زودهنگام برگزار کند تا مردم دوباره رای دهند و سیستمی هماهنگ پدید آورند. سعید حجاریان سپس ادعای چند هفته اخیر دولتی‌ها مبنی بر لزوم هماهنگی نمایندگان مجلس با مطالبات مردم (بخوانید پروژه‌های دولت) که پیش از این توسط محمدجواد ظریف نیز بیان شده بود را تکرار کرده و در ادعایی قابل تامل گفت: نمایندگان برخلاف خواسته مردم حرف بزنند و عمل کنند، بعد آن وقت ببینند آیا مردم حوزه‌های انتخابیه‌شان آنها را به شهرشان راه می‌دهند؟ اگر این کار را بکنند مردم آنها را حتی به شهرشان راه نمی‌دهند! به نظر می‌رسد نیروهای موثر اصلاحات همانند زمانی که در دوم خرداد به پیروزی رسیدند، به‌سرعت شعارهای اصلی خود مبنی بر تحمل مخالف یا لزوم چندصدایی در جامعه را از یاد برده و حاضر نیستند انتقادات چند نماینده غیرهمسو با دولت را هم تحمل کنند. البته سعید حجاریان در همین مصاحبه به نقش بارز آیت‌الله جنتی، دبیر شورای نگهبان در جلوگیری از پروژه حذف منتقدان دولت و یکدست شدن مسؤولان اذعان کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 20
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • سيد ذولفقار ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
    0 0
    آقاي حجاريان شما بهتر است برويد و كشك خودتان را بساييد، ما اين همه شهيد داديم كه مثل زمان شاه نشود كه نماينده دولت در مجلس حرف ميزد و مجلسيان مرتب احسنت و احسنت سر ميدادند او وقت هم سيستم دولت و مجلس يكدست بود و مردم بيچاره به فلاكت افتاده بودند، پس گوش كن بهترين سيستمي كه بدرد مردم مضطر و بيچاره و گرفتار ميخورد همين تفكيك و استقلال قوا ميباشد، مثلا" اگر به شخصي از سوي هر كدام از نهادها ظلمي شود لااقل به نهاد ديگر ميتواند رجوع نمايد و خواص عديده ء تفكيك و استقلال قوا بسيار است، ترس از زير سوال رفتن بيكفايتي و زير زربين بودن هر يك از قوا توسط قواي ديگر است، يعني به تو هم ميگن تئوريسين؟ تئوريسين سرمايه داري و كودتاي مخملي هستيد نه دردمند مردم محروم و فقر و مضطر، برو و مغز را در اور و غبار زدايي كن كه ترس از آمريكا و كينه انتقلابيون ضد آمريكاي، مثل سرطان در او دويده است
  • بوالفضول ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
    0 0
    اگر اوضاع كشور اينقدر شير تو شير نبود . كجا تروريستي ماليخوليائي و متوهم . مانند حجاريان بتواند درخواست انحلال مجلس شوراي اسلامي را بكند ؟!!!
  • ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
    0 0
    حجاریان: شرایطی فراهم شود تا دولت بتواند مجلس را منحل کند!!! در سال 68 و در جریان بازنگری قانون اساسی کمیسیون رهبری شورای بازنگری قانون اساسی بندی را برای اختیارات و وظایف رهبری پیشنهاد کرده بود که به موجب ان رهبری می توانست مجلس را منحل کند. این پیشنهاد قبل از اینکه بطور رسمی در شورا مطرح شود به یک جار و جنجال سیاسی از سوی همین جریان وابسته به آقای حجاریانشان تبدیل شد که در دفاع از دموکراسی و جمهوریت نظام سر می دادند!!!!در همان مقطع رهبر معظم انقلاب اسلامی طی حکم ولایی به آیت الله مشکینی رحمه الله علیه دستور دادند که بمنظور حفظ فضای صمیمیت موجود این بند را از دستور کار خارج کنید! بنازم به رهبری که از ابتدای ولایت و زعامتش مدافع جمهوریت برخواسته از اسلامیت نظام تا کنون بوده است اما این مدعیان دفاع از دموکراسی و جمهوریت تا زمانی از آن حمایت می کنند که به نفع آنان باشد سال 88نمونه بارز آن است که علیه جمهوریت نظام قیام کردند اما رهبری مثل همیشه ضامن و حافظ آن شد و ماند تا حماسه 24خرداد سال 92 اتفاق بیفتد تا همین فتنه گران بگویند دموکراتیک ترین انتخابات برگزار شد!
  • ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
    0 0
    ای به اصطلاح اصلاح طلبان مزدور آمریکا!خداوند متعال شما را به موقع سر جای خودتان مینشاند و موقع مرگ باز پس دهی حساب نزدیک است
  • محمد حسین ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
    0 0
    انحصارطلبی تا چه حد؟ آن زمان که همين مجلس جلوی احمدی نژاد هم ایستادگی میکرد و بارها خود او را به صحن مجلس کشاند، بازهم این روزنامه‌های زنجیره‌ای مدعی میشدند که مجلس چوب لای چرخ دولت میگذارد؟ این اقلیت اصلاح طلب همه چیز را برای خود میخواهد. ول دولت، بعد شورای شهر و شهردار، حالا هم میگویند مجلس. و چون میدانند که مردم به افراطیون رأی نمیدهند، میگویند که رییس جمهور باید دارای اختیار انحلال مجلس باشد تا اینکه کسانی سر کار بیایند که مطابق نظر دولت عمل نماید. این يعنی انحصارطلبی و استبداد.
  • ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
    0 0
    وقتی در حق فتنه گران تساهل میشه جسور میشن دیگه...حالا یکی بیاد این حجاریان رو جم کنه
  • شفق ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
    0 0
    در دوره هشت ساله احمدی نژاد، مخصوصا این اواخر و در مورد همین مجلس، جمله "مجلس در راس امور است" از دهان اصلاح طلبها و افراطی ها نمی افتاد! حالا مشخص شد که همه این حرفها نه از روی صدق که از روی کینه و حسد بوده.
  • منو ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
    0 0
    این نفس حجاریان از خیلی جای گرم بیرون می آید .اگر بیشتر میدان پیدا بکند با کمال پررویی می گوید باید رهبری را هم عوض کنیم .چون کسیکه با اون صدای گرفته اش نعره میزد حمهوری ایرانی خط دهنده همین آقا بود .خیلی زبانش دراز شده و از گلیم پایش را بیرون می گذارد .هدف از یین بردن آبروی نظام اسلامی است .مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا و مرگ بر این خود فروختگان بیگانه وطن فروش نظیر حجاریان ها و امثلکم .
  • امیرسجاد ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
    0 0
    یکی نیست بگه تو رو چه به منحل کردن
  • ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
    0 0
    خدا را شکر که در یک کشور اروپایی مثل فرانسه و اسپامیا یا یونان زندگی نمی کنیم وگرنه تا به حال بیش از چهل میلیون فتنه گر داشتیم.
  • ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
    0 0
    این مدعیان دموکراسی که همچون اربابان امریکاییشان ،ادعاهای مردم دوستیشون گوش جهان را کر کرده،بارها نشون دادن که اگر قدرت دستشون باشه از هزاران هزاران دیکتاتور بدتر رفتار میکنن . پادشاه عربستان شرف داره به صدتا مثل حجاریان چون لااقل مرد است و می گوید دموکراسی یعنی کشک نه اینکه مثل روباه عمل کنه
  • ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
    0 0
    مشکل اینجاست که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نسبت به برخی عناصر فتنه ای و ضد امنیت کشور عطوفت به خرج داده است و حالا این طبل های تو خالی مدعی شده اند و فرصت سر و صدا کردن پیدا کرده اند و جسارت پیدا کرده اند حرف های گنده تر از دهانشان بزنند. آقای حجاریان قدم های گنده بر ندار خشتکت پاره می شه ...
  • ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
    0 0
    همین که آیت الله ما برای رفتن به کرمان، رییس ستاد مردمی استقبال داره یعنی که مردمی نیست و باید یه عده بیان تبلیغات پولکی کنن.
  • سید یاسر ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
    0 0
    معنی تدبیر و امید رو هم من یکی قشنگ فهمیدم با این اتفاقات اخیر
  • لیلا ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
    0 0
    زبون همشون باز شده جنابزیبا کلامم که پشت سرهم درافشانی میکنن نمیدونم ما باید مراقب توطئه ی غربیا باشیم یا توطئه های امثال حجاریان و دارو دسته شون !؟
  • مینا ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
    0 0
    ,واقعا این حجاریان انگار تازه از گور بلند شده وتوی همه چیز اظهارنظر میکنه با اون سابقه درخشانش!!!!!!!! آخه بیچاره چی میگی انگار چندسال خواب بودی اما مردم بیدارند. "کوروش تو بخواب ما که هستیم..."
  • ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
    0 0
    چرا برخی متوهمان اصطلاح طلبان این تیوری هایشان را در زمان دولت قبل رو نمی کردند!!!؟
  • ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
    0 0
    رو بدي آسترشم مي خوان
  • ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
    0 0
    گل بود به سبزه اراسته شد با امدن خاتمیها فقط این جناب کم بود که تشریف اوردند اظهار فضل نمودند
  • محمد ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
    0 0
    هشدار به مردم بی اطلاع از حوادث خطرناک! اگر در بی اطلاعی از شخصیتها و احزاب و مرور نکردن تاریخ ایران به خصوص بعداز انقلاب و بخصوص بعداز جنگ بمانید، انتخابات مجلس هم! بدست افرادی می افتد که میبینید حالا دارند چه کری هایی میخوانند...!! مردم بگوش باشید و به سخنان رهبری با بصیرت و اطلاعات کافی بنگرید... به امید آنروز که مملکت را با شتاب روبه جلو ببینیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس