گروه بین الملل مشرقبا توجه به اهمیت رصد دقیق اخبار منطقه بویژه بحران سوریه، گروه بین‌الملل پایگاه خبری – تحلیلی مشرق در نظر دارد تا آخرین اخبار از تحولات میدانی جنگ داخلی سوریه را به همراه تازه‌ترین تحولات سیاسی این بحران در قالب بسته‌های خبری، بطور خلاصه در اختیار مخاطبین محترم و کارشناسان قرار دهد.

سرخط و خلاصه‌ای از آخرین تحولات سیاسی و میدانی بحران سوریه طی 48 ساعت گذشته در ادامه آمده است:

آخرین تحولات سیاسی:

- رایس: جامعه بین‌الملل در مورد سوریه متحد نیست

- بشار اسد پیروز انتخاباتی منصفانه خواهد بود

- چرا آمریکا و قطر بقای اسد در قدرت را پذیرفتند

- اردن در کنفرانس ژنو 2 شرکت می‌کند

- سفیر سوریه در لبنان: اولاند اظهارنظر نکند

- رایزنی نماینده پوتین با مخالفان سوری 

پیش‌بینی هیکل از انتخابات ۲۰۱۴ سوریه/ بشار اسد پیروز می‌شود

محمد حسنین هیکل روزنامه نگار سرشناس مصری در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی سی‌بی‌سی با اشاره به اینکه کشورهای عربی در حق سوریه ظلم کرده‌اند، تاکید کرد که اگر در سوریه انتخابات برگزار شود بشار اسد بدون تقلب پیروز خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در سوریه جریان مطالبات مردمی منحرف شده است، تصریح کرد که برخی دستگاه‌های اطلاعاتی تحرکات گروه‌های مسلح سوری را لحظه به لحظه به آمریکا و اسرائیل گزارش می‌دهند و ماجرای استفاده ارتش سوریه از سلاح شیمیایی دروغی آمریکایی است.

انتقاد شدید بشار اسد از برخوردهای دوگانه غرب با مسائل منطقه

الشرق الاوسط - بشار اسد در جریان استقبال از یک گروه همبستگی از کشور استرالیا گفت که تفکر تندروی تکفیری که سوریه با آن روبرو است، تروریسمی است که مرز و کشور نمی‌شناسد.

بشار اسد افزود که این تفکری تکفیری، آفتی بین المللی است که می‌تواند در هر زمان و مکانی مورد هدف قرار بگیرد.  

رئیس جمهور سوریه تصریح کرد که برخی از سیاستمداران غربی با معیارهای دوگانه و به دور از فهم درست از واقعیت‌ها و ماهیت آنچه که در سوریه و کل منطقه در حال وقوع است، با مسائل منطقه برخورد می‌کنند.

اتحادیه عرب به نشست ژنو ۲ دعوت شد

خبرگزاری آناتولی - «احمد بن حلی» معاون دبیر کل اتحادیه عرب روز دوشنبه از دریافت دعوتنامه رسمی برای حضور در نشست صلح سوریه موسوم به «ژنو 2» خبر داد.

به گفته وی نمایندگان این اتحادیه در نشست افتتاحیه که با حضور وزیران خارجه کشورها روز 2 بهمن در شهر «مونترو» ژنو برگزار می‌شوند، حضور خواهد داشت. نشست اصلی مذاکرات صلح قرار است روز 4 بهمن با حضور نمایندگان دولت و مخالفان در شهر ژنو برگزار شود.

رایس: مداخله نظامی در سوریه مبنای حقوقی ندارد

«سوزان رایس» مشاور امنیت ملی کاخ سفید در مصاحبه با شبکه «سی‌بی‌اس»، گفت در صورتی که ایران بعد از توافق جامع به تعهدات خود عمل نکند، تحریم‌های برداشته‌شده بار دیگر علیه این کشور اعمال می‌شوند.

وی در پاسخ به این سوال که چرا آمریکا علیرغم تهدیدات قبلی دست به مداخله نظامی در سوریه نزده، گفت: به همین راحتی نیست. جامعه بین‌الملل در این مورد متحد نیست، توافقی برای مداخله وجود ندارد و مداخله هیچ مبنایی در حقوق بین‌الملل ندارد.

چرا آمریکا و قطر بقای اسد در قدرت را پذیرفتند

فارس - شکست در میدان نظامی، استحاله معارضه از جریانی سکولار به جریانی سلفی – تکفیری و ایستادگی مثال‌زدنی متحدین بین‌المللی و منطقه‌ای دولت سوریه در کنار آن، از جمله علل شکست «رویای سوریه بدون اسد» بود.

نبرد سوریه اگرچه همچنان ادامه دارد اما تقریبا خوشبین‌ترین طرفداران معارضین نیز تصور نمی‌کنند با پیروزی آنها به پایان برسد. شکست در میدان نظامی، استحاله معارضه از جریانی سکولار به جریانی سلفی – تکفیری و ایستادگی مثال‌زدنی متحدین بین‌المللی و منطقه‌ای دولت سوریه در کنار آن، از جمله علل شکست رویای سوریه بدون اسد بود.

متن کامل این تحلیل را می‌توانید از اینجا مشاهده کنید.

رهبر جبهه تروریستی النصره سوریه: جنگ داخلی رو به پایان است

خبرگزاری فرانسه - رهبر گروهک تروریستی " جبهه النصره" گفت: جنگ داخلی سوریه رو به پایان است و گرچه ما علاقه‌ای به اداره کشور پس از جنگ نداریم اما خودمان را هم دست پایین نمی‌گیریم.

ابو محمد الجولانی، رهبر جبهه تروریستی النصره در مصاحبه با شبکه خبری الجزیره با بیان این‌که جنگ در سوریه تقریبا رو به پایان است، مدعی شد: ما حدود 70 درصد بر این جنگ غلبه کرده‌ایم و بخشی کمی از آن باقی مانده است. ما به زودی پیروز می‌شویم.

اولاند موضع گیری نکند/داعش و جبهه النصره خطری برای دنیا هستند

الشرق الاوسط - علی عبدالکریم سفیر سوریه در لبنان با اشاره به اظهار نظر فرانسوا اولاند درباره اینکه اگر نشست ژنو2 به بقای بشار اسد در قدرت منجر شود بی فایده است گفت: رئیس جمهوری فرانسه در جایگاهی نیست که توصیه بدهد. نظرسنجی ها در فرانسه گویا حقایق است و توصیه های اولاند نه در فرانسه و نه در خارج از آن برای کسی ارزشی ندارد.

ناصر جوده: در کنفرانس "ژنو2" شرکت مي‌کنیم

خبرگزاری شینهوا - ناصر جوده وزیر امور خارجه اردن گفت: اردن از راه حل سیاسی برای پایان دادن به بحران در سوریه به منظور برقراری ثبات و در این کشور حمایت می کند.

فهرست شرکت کنندگان در کنفرانس ژنو دو درباره سوریه که قرار است 22 ژانویه برگزار شود هنوز مشخص نیست و قدرت های بین‌المللی همچنان برسر این مسئله اختلاف نظر دارند.

نماینده پوتین به رايزني با مخالفان سوري ادامه مي دهد

تلویزیون دولتی سوریه - میخائیل بوگدانوف معاون وزیر خارجه سوریه طی روزهای بیستم و بیست و یکم ماه میلادی کنونی در نمایندگی دائم روسیه در سازمان ملل در شهر ژنو با شماری از نمایندگان مخالف سوری در در باره حل بحران این کشور بحث و گفتگو کرد.

در این دیدار ، تحولات اوضاع سوریه به شکلی فراگیر مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و بر فراهم ساختن مقدمات برگزاری نشست ژنو 2 طبق طرح آمریکا و روسیه تمرکز شد.

‌معارضان سوری مخالف حضور گروه‌های افراطی در ژنو 2 هستند

رئیس هیئت هماهنگی ملی سوریه و از معارضان داخلی این کشور تاکید کرد که معارضان سوری مخالف حضور گروه‌های افراطی در کنفرانس ژنو 2 هستند.

لاوروف: دولت و مخالفان سوریه باید علیه تروریسم متحد شوند

وزیر امور خارجه روسیه بر ضرورت متحد شدن دولت و نیروهای مخالف در سوریه برای مبارزه با افراط‌گرایی تاکید کرد و گفت: غرب نیز در حال رسیدن به این نتیجه است که سوریه نباید به دست تروریست‌ها بیفتد.

وائل الحلقی: سوریه با تروریسم جهانی متشکل از 83 کشور مبارزه می‌کند

نخست‌وزیر سوریه با اشاره به حمایت برخی کشورهای غربی و عربی از تروریسم گفت که آتش تروریسم دامن خود این کشورها را خواهد گرفت.

گفت‌وگوی تلفنی وزیر خارجه ترکیه با وزرای خارجه آمریکا و عربستان درباره سوریه

تودی زمان - احمد داود اوغلو وزیر خارجه ترکیه با جان کری وزیر خارجه آمریکا و سعود الفیصل وزیر خارجه عربستان درباره کنفرانس ژنو 2 درباره بحران سوریه گفت‌وگوی تلفنی کرد.

در صورت پیروزی تکفیری ها در سوریه، لبنانی وجود نخواهد داشت 

آسوشیتدپرس - یک عضو فراکسیون پارلمانی حزب الله لبنان در سخنانی هشدار داد در صورت پیروزی تروریست های تکفیری در سوریه دیگر لبنانی وجود نخواهد داشت.

نواف الموسوی نماینده فراکسیون پارلمانی حزب الله امروز اظهار داشت: در صورتی که تروریست های تکفیری در سوریه پیروز شوند دیگر لبنانی وجود نخواهد داشت.

وی از شهروندان لبنانی خواست که به این تروریست ها اجازه پیروزی در سوریه را ندهند. وی خاطر نشان کرد لبنان ارتباطی با رویدادهای سوریه ندارد و مثل کسی است که سر خود را مثل کبک در برف فرو می برد تا خطرات فرا روی خود را نبیند.

۱۰ راهکاری که غرب باید در قبال سوریه اتخاذ کند

اندیشکده انگلیسی «چتم هاوس» در گزارشی راهبردی به قلم «کلیر اسپنسر»، «کریستوفر فیلیپس» و «جین کنینمونت» نوشت: با گذشت بیش از دو سال و نیم بحران در سوریه، دولت‌های غربی (خصوصاً آمریکا، انگلیس و فرانسه) بین درخواست مستقیم برای رفتن «بشار اسد» از قدرت و پذیرش غیرمستقیم وی به عنوان یکی از کسانی که می‌تواند در مذاکرات صلح به میزبانی «سازمان ملل» مردد مانده‌اند. در زمان حاضر آن‌ها از گزینه دخالت نظامی به شرکت دادن «اسد» در مذاکرات ژنو دو تغییر موضع داده‌اند. این مذاکرات قرار است پس از اینکه «اسد» در ماه سپتامبر با تحویل دادن تسلیحات شیمیایی موافقت کرد در ژانویه 2014 انجام شود.

متن کامل این گزارش را می‌توانید از اینجا مشاهده کنید.

آخرین تحولات میدانی:

- کشته شدن سرکرده مصری جبهه النصره

- حضور دو هزار تروریست اروپایی در سوریه

- شورشیان انگلیسی حاضر در سوریه اجازه بازگشت به انگلیس نخواهند داشت

- استفاده تروریست‌ها از شهروندان به عنوان سپر انسانی

- کشته شدن 5 دانش‌آموز در انفجار خودرو در حمص

- درگیری ارتش عراق و تروریست‌ها در مرز با سوریه

سپر انسانی تروریست‌ها در شهر عدرای سوریه

العالم - گروه‌های مسلح که از چند روز قبل وارد شهر عدرا در استان ریف دمشق شده‌اند، از شهروندان به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کنند.

طی روزهای اخیر درگیری‌های شدیدی بین نیروهای سوریه و افراد مسلح در شهر عدرا صورت گرفت،که در جریان آن شماری از این افراد به هلاکت رسیدند و مقادیری سلاح و مهمات نیز کشف شد.


به گفته یکی ازفرماندهان عملیاتی ارتش سوریه افراد مسلح هزاران شهروند را به گروگان گرفته و آنها را در خط مقدم قرار داده‌اند؛ به همین دلیل ما درحال آماده کردن نقشه‌ای برای از بین بردن کامل این تروریست‌ها هستیم.

درگیری کردهای ترکیه و پلیس در مرز سوریه

العالم - پلیس ترکیه برای متفرق کردن معترضان کُرد از گاز اشک آور و خودروهای آبپاش استفاده کرد.

این تظاهرات در ابتدا با تجمع هزاران نفر نزدیک مرز ترکیه با سوریه بطور مسالمت آمیز آغاز شد؛ که پس از اقدام معترضان برای ورود به خاک سوریه به درگیری میان آنها با نیروهای امنیتی ترکیه منجر شد.

کامیون‌های زرهی روسیه برای انتقال مواد شیمیایی به سوریه اعزام شده‌اند

خبرگزاری «ریانووستی» - وزیر دفاع روسیه اعزام 25 کامیون زرهی روسیه و 50 خودروی دیگر به سوریه برای انتقال مواد شیمیایی به خارج از این کشور، خبر داد.

«سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه ضمن اعلام این خبر، گفته است این مواد قرار است بر اساس توافق مسکو واشنگتن، در خارج از خاک سوریه، نابود شوند.

شویگو در گزارشی که به «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه ارائه کرده، گفته است اواخر هفته قبل هواپیماهای روسی 50 کامیون «کاماز» و 25 کامیون زرهی «اورال» را در بندر لاذقیه پیاده کرده‌اند.

ادامه درگیری‌ها در مناطقی از القلمون/ ناکامی تروریست‌ها در ارسال کمک‌ها به یبرود

همزمان با پیشروی ارتش سوریه به سمت مزارع ریما، دیگر یگان‌های ارتش سوریه با گروه‌های مسلح در ۲ منطقه «جبعدین» و «فلیطه» در «القلمون» درگیر و تلاش آنها برای کمک به گروه‌های مسلح در یبرود را ناکام گذاشتند.

نیروهای ارتش سوریه ضمن ادامه عملیات نظامی خود در مزاع ریما و در حین پیشروی آرام به سمت این مزارع، با گروه‌های مسلح مستقر در این منطقه درگیر شدند.

دیگر نیروهای ارتش سوریه با گروه‌های مسلح در منطقه جبعدین در القلمون و اطراف فلیطه درگیر شده و تلاش تروریست‌ها برای ارسال کمک به منطقه یبرود که تحت سیطره گروه‌های مسلح است، را ناکام گذاشتند.

لغو تابعیت شورشیان انگلیسی در سوریه

روزنامه انگلیسی ایندیپندنت - وزارت کشور انگلیس لغو تابعیت افرادی که در سوریه می‌جنگند را آغاز کرده است تا مانع از بازگشت آن‌ها به کشور شود.

روزنامه مذکور با بیان این که وزارت کشور در سال جاری میلادی تابعیت 20 تن را لغو کرده است گزارش داد: از مه 2010 تا آغاز سال جاری میلادی تابعیت 17 تن لغو شده است.

ایندیپندنت نوشت: مسؤولان امنیتی انگلیسی از حضور اتباع این کشور در سوریه نگران هستند چراکه سوریه نسبت به انگلیس نزدیک است واین امر باعث می‌شود ورود افراد تندرو به این کشور یا خروج آن‌ها آسان شود.

درگیری های شدید ارتش عراق با داعش در مرز با سوریه

پایگاه النهرین - منابع امنیتی عراقی از درگیری‌های شدید میان ارتش عراق و تروریست های دولت اسلامی عراق و شام موسوم به داعش در مرزهای عراق با سوریه خبر دادند.

این منابع اعلام کرد: این درگیری‌ها که به شدت در جریان است در غرب الرمادی در 110 کیلومتری غرب بغداد رخ می دهد و ارتش عراق از بالگردها استفاده می کنند.

حمله هوایی ارتش سوریه به مواضع معارضان در شهر حلب

دویچه وله - هلی‌‌کوپترهای ارتش سوریه با پرتاب بشکه‌های حاوی ماده منفجره تی‌ان‌تی، ده‌ها نفر – از معارضان - را در شهر حلب کشتند. به گفته مرکز پزشکی شهر حلب بیمارستان‌ها مملو از مجروحان حملات اخیر است.

آخرین حمله هوایی ارتش اسد به مواضع مخالفان در شهر حلب دست ‌کم ۴۲ کشته بر جا گذاشت. بر اساس گزارش خبرگزاری رویترز این حمله هوایی در روز یک‌شنبه (۲۲ دسامبر/ ۱ دی) در محلات تحت کنترل شورشیان در شهر حلب رخ داده است.

ارتش بشار اسد از هفته گذشته عملیات تهاجمی جدیدی را علیه مخالفان مسلح آغاز کرده است. این حملات تا کنون صدها کشته به دنبال داشته است.

دعوت یک انگلیسی از هموطنان خود برای پیوستن به گروه های تروریستی در سوریه

آسوشیتدپرس - در نوار ویدئویی که در فضای مجازی منتشر شده مردی ماسک دار که انگلیسی حرف می زند و لهجه بریتانیایی دارد، از هموطنان خود می خواهد که به سوریه رفته و با تروریست‌های حاضر در این کشور برای برهم زدن امنیت و ثبات و سرنگونی دولت این کشور همکاری کنند.

حضور دو هزار تروریست اروپایی در سوریه

روزنامه دیلی تلگراف چندی قبل اعلام کرد که نزدیک به 300 جوان انگلیسی به سوریه رفته اند تا با دولت این کشور مبارزه کنند. ‌این روزنامه درباره بازگشت این عناصر به انگلیس در شرایطی که دوره‌هایی در مورد بهترین شیوه های تروریستی را فرا گرفته‌اند، هشدار داد.

این روزنامه به نقل از منابع اطلاعاتی نوشت که انگلیسی‌ها بیشترین گروه را از میان کشورهای غربی برای مبارزه با دولت سوریه به این کشور اعزام کرده اند.

پیش وزیر کشور بلژیک چندی پیش اعلام کرد که شمار اتباع اروپایی که برای برهم زدن امنیت و ثبات سوریه به این کشور رفته اند به دو هزار نفر بالغ می شود. وی بدون اشاره به چگونگی دریافت این آمار تصریح کرد: ارزیابی ها نشان می دهد که تعداد اتباع اروپایی مسلح در سوریه بین ۱۵۰۰ تا دو هزار نفر است.

درهمین حال، مانوئل ولز وزیر کشور فرانسه نیز در ارزیابی خود گفت ۱۸۰ جنگجو از فرانسه برای جنگ به سوریه رفته اند که نسبت به پیش از تابستان، افزایش دوبرابری را نشان می دهد.

هلاکت سرکرده مصری القاعده در شرق سوریه

در جریان عملیات ارتش سوریه علیه گروه‌های تروریستی وابسته به سازمان القاعده در شرق سوریه سرکرده مصری این سازمان در این منطقه به نام «ابو مصعب الظهراوی» به هلاکت رسید.

آمادگی ارتش سوریه برای بازپس گیری یک منطقه استراتژیک در ریف حلب

یگان‌های ارتش سوریه خود را برای بازپس گیری یک منطقه استراتژیک در ریف حلب ادامه می‌کنند که چند روز پیش آن را از دست داده بودند.

تعدادی از یگان‌های ارتش سوریه به همراه تعداد زیادی تانک و نفربر و زره پوش از شرق شهر حلب به سمت منطقه بیمارستان «الکندی» حرکت خود را آغاز کردند.

منطقه بیمارستان «الکندی» روز گذشته در جریان درگیری نیروهای ارتش سوریه با گروه‌های مسلح به تصرف دو گروه تروریستی «جبهه النصره» و «جبهه اسلامی» درآمد و ارتش سوریه تلاش خود را برای بازپس گیری این منطقه استراتژیک در ریف حلب آغاز کرده است.

عملیات نیروی هوایی ارتش سوریه علیه مقرهای اطراف فرودگاه نظامی ابوالظهور

همزمان با ادامه درگیری‌ نیروهای ارتش سوریه اطراف 2 پایگاه نظامی ارتش در ریف ادلب، نیروی هوایی ارتش سوریه نیز مراکز تجمع و مقرهای تروریست‌ها در روستاها و شهرک‌های پیرامون فرودگاه نظامی «أبوالضهور» را هدف گرفت.

نیروی هوایی ارتش سوریه، چندین مقر و مرکز تجمع گروه‌های مسلح در روستاها و شهرک‌های همجوار با فرودگاه نظامی «أبو الضهور»، به ویژه شهرک‌های «أم جرین»، «تل سلمو» و «حمیمیات الدایر» و بزرگراه بین‌المللی «سراقب – حلب» را هدف گرفت.

11 هزار تروریست خارجی در سوریه حضور دارند

ورلد تریبیون ـ World Tribune: یک مرکز بین المللی تحقیقاتی در گزارشی اعلام کرد که بین سه هزار و 300 تا 11 هزار تروریست از 70 کشور جهان در سوریه در حال جنگ برای سرنگون کردن حکومت بشار اسد هستند.

بر اساس گزارش مرکز بین المللی مطالعات افراط گرایی،از اواخر سال 2011 تا دسامبر سال جاری میلادی بین 3300 تا 11 هزار جنگجوی افراطی از 70 کشور جهان با حضور در سوریه در جنگ علیه دولت بشار اسد شرکت کرده اند.

80 درصد از این تروریست ها از کشورهای عربی و اروپایی هستند و در میان کشورهای اروپایی، فرانسه و انگلیس بیشترین تروریست را به سوریه اعزام کرده اند.

افزایش شمار تروریست‌های آلمانی در سوریه به 240 نفر

خبرگزاری فرانسه - نهاد فدرال حفاظت از قانون اساسی آلمان در مورد افزایش شمار شهروندان این کشور در جنگ داخلی سوریه ابراز نگرانی کرد.

بر این اساس تنها طی شش ماه گذشته شمار تروریست های آلمانی در سویه از 60 نفر به 240 نفر افزایش یافته است. "هانس گئورگ ماسن" رئیس نهاد حفاظت از قانون اساسی آلمان در این باره به یک روزنامه آلمانی گفت در این مدت شمار کشته شدگان آلمانی در سوریه نیز افزایش داشته است.

تاکید مالکی بر برخورد کوبنده با تروریست‌ها/شروع عملیات گسترده در مرزهای عراق

الیوم السابع - نوری المالکی در واکنش به کشته شدن محمد الکروی فرمانده لشکر هفتم عراق و تعدادی از سربازان و افسران عراقی اعلام کرد: نیروهای امنیتی به برخورد کوبنده با تروریست‌ها ادامه خواهد داد.

وی افزود: با نهایت درد خبر شهادت سرباز رشید و فهرمان عراق محمد الکروی و جمعی از سربازان شجاعش را دریافت کردم.آنها در جستجو تروریست‌هایی که در لانه های خود در صحرا مخفی شده بودند، به شهادت رسیدند.

نخست وزیر عراق در تمجید از نیروهای امنیتی عراق گفت: آنها قهرمانانی هستند که شبانه روز علیه دشمنان خدا و انسانیت و قاتلان مردم عراق مبارزه می کنند.آنها سلامت کودکان در مدارس،نمازگزاران در مساجد و همه اقشار را برعهده دارند.من از نیروهای مسلح می خواهم که عراق را از لوث تروریست‌ها پاک کنند و برخورد کوبنده ای با آنها داشته باشند.

خبرگزاری دولتی سوریه: در انفجار خودرویی در استان حمص چند دانش‌آموز دبستانی کشته شدند

خبرگزاری سانا - روز یکشنبه، انفجار خودرویی در استان حمص در مرکز این کشور، به کشته شدن هفت تن از جمله پنج دانش‌آموز دبستانی منجر شده است.

خبرگزاری سانا گزارش داد که این خودرو در برابر یک دبستان در شهر اُم‌العَمد منفجر شده است.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه که یک سازمان مستقل در لندن است و اخبار خود را از سوی فعالین محلی و منابع پزشکی به دست می‌آورد وقوع این انفجار را تایید کرده اما تعداد قربانیان را پنج نفر اعلام کرده است.

خنثی کردن بمب 150 کیلوگرمی در مرکز شهر ساحلی لاذقیه

یگان مهندسی ارتش سوریه موفق به خنثی کردن بمب 150 کیلوگرمی در مرکز شهر ساحلی لاذقیه در غرب سوریه شد.

16 کشته و بیش از 100 زخمی در انفجار تروریستی حمص

انفجار خودرو بمبگذاری شده در حمص 16 کشته و بیش از 100 زخمی برجای گذاشت.

«نبرد اطلاعاتی» رمز پیروزی‌های ارتش سوریه

دستگاه اطلاعات ارتش سوریه به تدریج سازمان رزم تروریست‌ها را شناسایی کرد و مطلع شد در این سازمان تشکیلاتی خاص مربوط به حفر تونل و کانال‌ها وجود دارد و با نفوذ به این تشکیلات، اقدام به رخنه و استخدام عوامل در این تشکیلات کرد.

ارتش سوریه جبهه‌های جدیدی در غوطه شرقی دمشق می‌گشاید

منبع نظامی سوری با اشاره به اینکه ارتش سوریه بار دیگر جبهه‌های غوطه شرقی دمشق را می‌گشاید، تاکید کرد که ارتش غافلگیری‌های بسیاری برای گروه‌های تروریستی مسلح مستقر در این مناطق خواهد داشت.

قطع برق جنوب سوریه در اثر حمله به خط انتقال گاز «الغزلانیه»

حمله گروه‌های تروریستی به خط لوله انتقال گاز در منطقه «الغزلانیه» واقع در ریف دمشق، برق مناطق جنوبی سوریه را قطع کرد.

درگیری نیروهای دفاع ملی سوریه با ارتش آزاد در ریف سویدا

درگیری بین نیروهای دفاع ملی و ارتش آزاد سوریه در یکی از روستاهای ریف «سویدا» واقع در جنوب سوریه برای چندمین روز متوالی روز گذشته نیز ادامه یافت.

انفجار کارخانه مواد منفجره و موشک وابسته به گروه‌های مسلح در «النیرب» ادلب

همزمان با اجرای سلسله عملیات ارتش سوریه در ریف اریحا و روستاهای اطراف فرودگاه نظامی ابوالظهور، شماری از عناصر گروه‌های مسلح در اثر انفجار کارخانه ساخت مواد منفجره و موشک به هلاکت رسیدند.



نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۳
    0 0
    از هشت نفری که در عکس حاضر هستند، هفت نفر در سال های دفاع مقدس، خلعت شهادت پوشیدند. افراد حاضر در عکس به ترتیب از راست به چپ، عبارتند از: ایستاده: شهید علی قابل، شهید سعید پورکریم، شهید حسن رضی، شهید مهدی کبیرزاده، حسن اعلایی نیا نشسته: شهید اکبر مدنی، شهید محسن گلستانی، شهید علی نیکبخت بی انصافی است اگر دلمان به حال آن یک نفر که از جمع رفیقان جامانده است، نسوزد. بی چاره آن یک نفر.
  • ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۳
    0 0
    خدالعنت کنه هرچی وهابیه
  • مهدی90085 ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۴
    0 0
    کابوی های قرن بیست ویکم !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس