کد خبر 238680
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۵

مسابقه تیم های هلند و ایتالیا در جام ملتهای اروپا در سال 2000، یکی از عجیب ترین بازی های دوره های اخیر جام ملتهای اروپا بوده است.

به گزارش مشرق، در آن بازی شگفت انگیز، هلندی ها در زمین خودشان، در طول 90 دقیقه دو بار صاحب ضربه پنالتی شدند. پنالتی اول را فرانک دی بوئر زد و تولدو، دروازه بان ایتالیا، آن را مهار کرد، پنالتی دوم که در وقتهای اضافه هم بود را نیز پاتریک کلایورت برخلاف جهت حرکت تولدو، به زیبایی روانه دروازه ایتالیا کرد اما از بخت بد هلندی ها، ضربه زیبای کلایورت به دیرک عمودی دروازه خورد تا ایتالیا با قانون گل طلایی که آن زمان وجود داشت حذف نشود!

 
ایتالیا در آن بازی حدود صد دقیقه ده نفره بازی کرد ولی تا دقیقه 120 با درخشش تولدو و مدافعان به خوبی دروازه اش را بسته نگاه داشت. با اینکه ایتالیایی ها معمولاً در ضربات پنالتی ضعیف عمل می کنند، اما انها در آن بازی تاریخی، در پیش چشم ده ها هزار هلندی، موفق شدند هلند را 3-1 از پیش روی خود بردارند و به فینال یورو 2000 برسند.


بوسه نستا و تشکر وی از فرانچسکو تولدو
فرانچسکو تولدو، در مجموع با مهار سه پنالتی، ستاره تیم ملی ایتالیا در این بازی زیبا بود. ایتالیایی ها در فینال 2 بر 1 مغلوب فرانسه شدند. 


فیلم درخشش تولدو را در زیر ببینید


دانلود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    0 0
    تولدو همه خروجاش خطا بود و داور باید پنالتی رو تکرار می کرد. در هنگام ضربه دروازه بان نباید به سمت جلو شیرجه بزنه در حالی که در ضربه اول تولدو نزدیک دومتر به جلو اومده بود !
  • ۰۱:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    0 0
    تولدو عشق است. من بيش از بوفون، عاشق تولدو بودم. مظلوم بود و كنارش گذاشتند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس