کد خبر 242743
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۵

فرانس پوشکاش اسطوره فوتبال مجارستان و رئال مادرید که در 85 بازی ملی 84 گل زد و در رده باشگاهی هم در 529 بازی 523 گل(در رئال مادرید 182 بازی و 157 گل) به ثمر رساند اما در حسرت توپ طلا ماند!

به گزارش مشرق، در میان برندگان توپ طلا از سال 1956 تاکنون بیش از 30 نفر مهاجم بوده‌اند ولی در میان بازیکنان تهاجمی هم برخی نادیده گرفته شده‌اند. با وجود موفقیت‌های رئال مادرید در سال‌های اولیه جام باشگاه‌های اروپا، جالب بود که فرانس پوشکاش هرگز توپ طلا را نگرفت و تنها در سال 1960 بود که پس از لوییس سوارس دوم شد. اگر توپ طلا چند سال زودتر ابداع شده بود، یعنی زمانی که مجارستان فوتبال ملی را دگرگون می‌ساخت و انگلیس را در ویمبلی شش بر سه می‌برد، پوشکاش بی‌تردید این جایزه را می‌برد.


عکس بالا فرانس پوشکاش(نفر سمت راست) کاپیتان تیم ملی مجارستان را در فینال جام جهانی 1954 در مقابل فریتس والتر کاپیتان تیم ملی آلمان غربی نشان می دهد که بازی 2-0 برده را در نهایت 3-2 باختند و نایب قهرمان جهان شدند.


فرانس پوشکاش (به مجاری: Puskás Ferenc) (زاده 7 آوریل 1927 - درگذشته 17 نوامبر 2006) مربی و بازیکن سابق مجارستانی بود که دارنده عنوان بهترین گلزن قرن بیستم است. وی از طرف مجله ورلد ساکر، به عنوان یکی از بزرگ ترین بازیکنان تاریخ فوتبال، انتخاب شده‌است.

شم گلزنی پوشکاش آن‌قدر بالا بود که موفق شد در 84 بازی ملی 83 گل به ثمر برساند یعنی میانگین 98 درصدگل در هر بازی (یا تقریبا یک گل در هر بازی) که این خود یک رکورد در عرصه گلزنی در بازی‌های ملی به شمار می‌آید.
پوشکاش همچنین پس از علی دایی از ایران، دومین گلزن برتر تاریخ جهان فوتبال به شمار می‌آید و پله، اسطوره فوتبال برزیل پس از او در مکان سوم این رده‌بندی جای دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۱
    0 0
    همچین نوشتی بعد از علی دایی که همه گلهای علی دایی به کشورهای دره پیت بوده که به ده گل پوشکاش نمیرسه
  • مجید ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
    0 0
    شما یه نفر رو معرفی کن که به همین تیم های در پیت این همه گل زده باشه. داریم مردم؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس