کد خبر 237576
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۱

حسن نظری و حسن روشن معروفترین "حسن" های تاریخ فوتبال ایران هستند که در جام جهانی 1978 برای تیم ملی ایران بازی کردند.

به گزارش مشرق، حسن نظری (زاده 1335 - آبادان) بازیکن سابق باشگاه تاج تهران و تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی 1978 آرژانتین می‌باشد. او فوتبال را در آبادان آغاز کرد و سپس به تیم تاج تهران راه یافت، پس از آن در 19 سالگی به تیم ملی ایران دعوت شد و در بازی‌های جام جهانی 1978 بازی کرد.
حسن نظری سابقه بازی در تیم فوتبال الاهلی دبی و تعدادی از تیم‌های ایالات متحده آمریکا را نیز در پرونده خود دارد. وی هم اکنون مربی، بنیانگذار و مدیر یکی از موفق‌ترین باشگاه‌های بزرگ نوجوانان آمریکا در شهر دالاس تگزاس فعالیت می‌کند. او از طرف فدراسیون فوتبال آمریکا هر سال به کلاس‌های آموزشی در کشورهای مختلف فرستاده می‌شود و دوره‌های مختلفی را در آژاکس هلند، منچستریونایتد انگلستان، میلان ایتالیا، بایرمونیخ آلمان و سائوپولو برزیل تجربه کرده‌است.


حسن نظری (راست) و حسن روشن (چپ) در لباس تیم ملی ایران

حسن روشن (زاده 1333 - تهران) بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران و نیز عضو باشگاه‌های استقلال (تاج) تهران و الاهلی امارات بوده‌ است. او در جام جهانی 1978 عضو تیم ملی فوتبال ایران بود و توانست در دیدار برابر پرو گل ایران را به ثمر برساند؛ نتیجه پایانی بازی 4 - 1 به سود تیم پرو گردید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • نابغه لوووووووول ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
    0 0
    هر دو استقلالین ایول
  • سینا ۰۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۳
    0 0
    معروفترین حسن فوتبال ایران حسن آقا حبیبیه.بگو خب.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس