کد خبر 246882
تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۲ - ۰۰:۳۴

بازیکنان سپاهان در بازی مقابل هما در جام تخت جمشید سال 1353

به گزارش مشرق، تیم فوتبال سپاهان پر افتخارترین تیم تاریخ لیگ برتر ایران با چهار مقام قهرمانی در دوره‌های دوم، نهم، دهم و یازدهم است و اولین تیم ایرانی است که به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسیده و تنها تیمی از ایران است که به جام باشگاه‌های جهان در سال 2007 میلادی راه یافت.
این تیم در سال 1332 توسط محمود حریری بازیکن اصفهانی تیم ملی فوتبال ایران و شاهین تهران تأسیس شد. ابتدا نام باشگاه شاهین انتخاب شد چون شعبه‌ای از باشگاه فوتبال شاهین تهران بود و با الگوبرداری از این باشگاه بنیانگذاری شده بود.
در سال 1342 به عنوان نماینده اصفهان جهت شرکت در مسابقات قهرمانی ایران به تهران آمد و بعد از تساوی 1-1 با تهران قهرمان شد. در سال 1346 باشگاه شاهین تهران منحل شد و شاهین اصفهان برای جلوگیری از انحلال مجبور به تغییر نام شد و نام سپاهان را که از نام‌های قدیمی شهر اصفهان بود برگزید و تا سال 1350 چهارده بار قهرمان باشگاه‌های اصفهان شد.

در عکس زیر که بازیکنان سپاهان در بازی مقابل هما در جام تخت جمشید سال 1353 را نشان می دهد علیرضا رحیمی مدیرعامل و مسعود تابش سرپرست کنونی تیم فولاد سپاهان دیده می شوند:


ایستاده از راست: منوچهر کبیریان-مختار بابائی-رضا صفاپور-بهروز مردانی-عباس اعرابی-رسول خوروش
نشسته از راست: مسعود تابش-رضا دهقان-محمد برزمهری-محسن یزدخواستی-علیرضا رحیمی

علیرضا رحیمی مدیرعامل کنونی سپاهان فوتبالش را از تیم پایه سپاهان از سال 1348 شروع کرد و تا سال 1352 در این تیم حضور داشت. در سال 1352 او به تیم اصلی سپاهان دعوت شد و در جام تخت جمشید حضور داشت. او در بین سال‌های 1352 تا 1364 به مدت 12 سال برای تیم سپاهان بازی کرد و سپاهان تنها باشگاهی است که وی در آن توپ زده است. رحیمی در سال 1364 و در سن 30 سالگی بازنشسته شد.
مسعود تابش قائم مقام سپاهان هم پس از بازی در این تیم در دهه 50 در مقطعی از دهه 60 هدایت سپاهان را برعهده داشته است.



نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
    0 0
    جونم سپاهان
  • ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
    0 0
    ای کاش یک بررسی مقایسه ای میکردید مبنی بر اینکه در تیم سپاهان آنروزها چند بازیکن بومی بازی میکردند و در سپاهان متمول امروز چند بازیکن بومی اصفهانی وجود دارد ! تازه به افراد حاضر در این عکس باید بازیکنان بومی دیگری نظیر : حمید ولیوند - حاج رسولیها - امیر حسین شاه زیدی و .......... را هم به جمع حاضر اضافه کرد تا معلوم شود آنروزها اصفهان چقدر غنی بود از لحاظ داشتن بازیکنان خوب و سطح اول بومی . وامروز بر سر جذب یک بازیکن غیر بومی برای سپاهان جنگ و دعوا راه میافتد و آبرو ریزی بپا میکنند !! افسوس !
  • ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
    0 0
    خدا با فوتبالیست ها و مداح ها محشورتون کنه که اینقدر ازشون عکس می ذارید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس