موافقت رژیم صهیونیستی با ساخت ۳ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در کرانه باختری

شورای عالی برنامه‌ریزی و شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی با احداث ۳ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی جدید برای شهرک نشینان در کرانه باختری موافقت کرد.

به گزارش مشرق، شورای عالی برنامه‌ریزی و شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی با احداث ۳ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی جدید برای شهرک نشینان در کرانه باختری موافقت کرد که بیشتر آن در شهرک «معالیه ادومیم» احداث می‌شود.

به نقل از المیادین، همچنین بتسلئیل اسموتریچ، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی اعلام کرد در سال میلادی جاری بیش از ۱۵ هزار مجوز ساخت و ساز در کرانه باختری صادر شده است.

وی اظهار کرد: اسرائیل در سال ۲۰۲۳ در مجموع با ۱۸ هزار و ۵۱۵ واحد مسکونی در کرانه باختری موافقت کرد و این بیشترین تعداد واحد مسکونی است که اسرائیل در یک سال با آن موافقت کرده است.

اخیرا رسانه‌های عبری گزارش دادند کابینه رژیم صهیونیستی طرحی را برای ایجاد بیش از سه هزار واحد مسکونی جدید در کرانه باختری در نظر دارد.

براساس گزارش این رسانه‌ها این اقدام رژیم صهیونیستی در پاسخ به عملیات شهادت طلبانه اخیر در قدس بوده است که به کشته و زخمی شدن ۱۰ صهیونیست منجر شده بود. این اقدام احتمالا منجر به خشم دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا می‌شود که برای آرام کردن اوضاع در مناطق فلسطین قبل از ماه رمضان تلاش می‌کند.

بتسلئیل اسموتریچ در واکنش به این عملیات گفته بود که پاسخ به آن باید هم در سطح امنیتی و هم در سطح شهرک سازی داده شود.

وی گفته بود: از بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر می‌خواهم که به شکل فوری با طرح شهرک سازی در معالیه ادومیم و قدس شرقی موافقت کند.

این اقدام رژیم صهیونیستی درحالی صورت می‌گیرد که کرانه باختری به دلیل یورش‌های مکرر ارتش رژیم صهیونیستی و بازداشت فلسطینی‌ها و شهادت بیش از ۴۰۰ تن از آن‌ها در این منطقه از هفتم اکتبر شاهد وضعیت امنیتی خوبی نیست. نیروهای صهیونیست از زمان شروع جنگ غزه اقدامات متجاوزانه خود را در کرانه باختری شدت بخشیده‌اند.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس