هشدار گالانت درباره التهاب اوضاع در کرانه باختری در ماه رمضان

در سند محرمانه‌ای که از وزیر جنگ رژیم‌ صهیونیستی منتشر شده، او نسبت به التهاب اوضاع و تشدید احتمالی درگیری‌ها در کرانه باختری و قدس اشغالی با فرا رسیدن ماه رمضان هشدار داد.

به گزارش مشرق، روزنامه عبری زبان «یدیعوت آحارونوت» فاش کرد که «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در سند محرمانه‌ای درباره التهاب شدید اوضاع در کرانه باختری اشغالی در ماه رمضان هشدار داده است.

گالانت در این سند تاکید کرده که «هراس از تشدید تنش در کرانه باختری و قدس در ماه رمضان، اهداف جنگ علیه نوار غزه را نابود خواهد کرد».

طبق این سند، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی گفت: «تشدید شرایط امنیتی آتی در ماه رمضان مستلزم انتقال نیروها از غزه و مرزهای شمالی به کرانه باختری است.»

در سند یاد شده به نقل از گالانت آمده است دلایل انفجار احتمالی اوضاع، در واقع تحریک روبه‌فزون، شرایط اقتصادی کرانه باختری و قدس و نیز اظهارات تحریک‌آمیز مسؤولان سیاسی رژیم صهیونیستی است.

همچنین در این سند، توصیه شده در راستای کاهش شدت تنش، محدودیت‌های اعمال شده بر ورود فلسطینی‌ها به مسجد الاقصی کاهش یابند.

در سند مذکور بر لزوم اتخاذ اقداماتی در چارچوب آمادگی‌های ارتش رژیم صهیونیستی برای مقابله با تنش احتمالی در کرانه باختری تاکید و اینگونه ادعا شده که «تنش امنیتی در کرانه باختری به نفع حماس و ایران است».

گالانت همچنین گفت که مسؤولان امنیتی بارها و بارها واقعیت دردسرسازی در کرانه باختری را که می‌تواند از کنترل خارج شود، به او گزارش کردند تا جایی که اطلاعات نظامی و شین‌بت آن را هشداری استراتژیک درباره آغاز تنش در منطقه دانستند.

او اظهار کرد: عوامل متعددی ماه رمضان امسال را حساس‌تر کرده که از جمله آنها گسترش دامنه عملیات‌های مقاومت و اظهارات تحریک‌آمیز در شبکه‌های اجتماعی وخامت شرایط اقتصادی کرانه باختری و نیز تضعیف دستگاه‌های امنیتی فلسطین هستند.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در ادامه نیز به اظهارات غیرمسؤولانه مقامات سیاسی رژیم صهیونیستی درباره قدس و مسجد الاقصی پیش از ماه رمضان از جمله ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی این رژیم اشاره کرد.

طبق این سند، گالانت تاکید کرد: فرصتی واقعی برای وخامت اوضاع و تبدیل آن به تنشی غیرضروری در کرانه باختری و اراضی اشغالی سال ۱۹۴۸ وجود دارد که به انتقال منابع و سیستم نبرد از غزه و کاهش توان ما در تحقق اهداف جنگ منجر خواهد شد.

آحارونوت در ادامه نوشت دفتر گالانت ضمن ابراز تاسف نسبت به افشای غیرمسؤولانه داده‌های مهم، از اظهارنظر درباره این سند مخالفت کرد.

به نوشته این روزنامه عبری زبان، گالانت این سند هشدارآمیز را برای هرتزی هالوی، رئیس ستاد کل ارتش، رونن بار، رئیس شین‌بت، دیوید بارنیا، رئیس موساد، تزاخی هانگبی، رئیس شورای امنیت داخلی این رژیم، کمیته امور خارجه کنست، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم و بنی گانتس و گادی آیزنکوت، وزرای کابینه جنگ ارسال کرد.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس