کد خبر 1582189
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۶
سندرز: بودجه ماشین جنگ نتانیاهو را قطع کنید

سناتور مستقل آمریکایی از رژیم صهیونیستی درخواست کرد مرزها را به روی ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه باز کند. او همچنین گفت نباید دیگر هیچ پولی برای ماشین جنگی نتانیاهو وجود داشته باشد.

به گزارش مشرق، «برنی سندرز»، سناتور مستقل آمریکایی از ایالت ورمونت که منتقد سرسخت رژیم صهیونیستی است، هشدار داد: «ما داریم به نقطه بدون بازگشت نزدیک می‌شویم. ایالات متحده آمریکا باید به ارسال کمک‌ بشردوستانه با چتر ادامه دهد.»

او در پیامی که در شبکه اجتماعی «ایکس» منتشر کرد، نوشت: «اسرائیل باید مرزها را باز کرده و به سازمان ملل اجازه دهد حجم کافی از کمک‌های بشردوستانه را تحویل غزه دهد. باید در جواب کوتاهی کردن در انجام این کار تمامی کمک‌های نظامی به اسرائیل فورا متوقف شوند.»

برنی سندرز در این پیام که به صورت ویدیویی ضبط و منتشر کرد، تصریح داشت فاجعه‌ای که در نوار غزه در جریان است در رده «بدترین فجایع انسانی» در تاریخ مدرن به حساب می‌آید.

او تاکید کرد، سازمان ملل و دیگر سازمان‌های امدادرسان بالغ بر چند ماه هشدار داده‌اند بمباران و محدود کردن مداوم ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه ریسک بیماری و قحطی را ایجاد کرده‌ است. او اضافه کرد سازمان ملل دو ماه پیش هشدار داد کل جمعیت غزه درگیر گرسنگی شده‌اند و مردم در آستانه قحطی قرار گرفته‌اند.

سندرز که در سال ۲۰۱۶ وارد رقابت درون حزبی دموکرات‌ها برای تعیین نامزد ریاست جمهوری حزب شده بود، تاکید کرد: «بیش از نیم میلیون نفر در غزه درگیر شدیدترین شکل ناامنی غذایی شده‌اند. امروز اکنون بدترین ترس‌ها از قحطی در حال تبدیل شدن به واقعیت است. صدها هزار کودک در غزه، کودکان کوچک زیبا، دارند از فرط گرسنگی جان می‌بازند.»

از زمان شروع حملات و تشدید محاصره جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به غزه در پی عملیات منحصر به فرد طوفان الاقصی از سوی رزمندگان مقاومت تحت رهبری حماس، بیش از ۳۰۶۰۰ فلسطینی طبق اعلام وزارت بهداشت غزه در این باریکه به شهادت رسیده و بیش از ۷۲۰۰۰ تن دیگر نیز مجروح شده‌اند.

به نوشته پایگاه «میدل ایست مانیتور» جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه طبق اعلام سازمان ملل باعث شده ۸۵ درصد جمعیت غزه درگیر آوارگی، کمبود شدید غذا، قحطی دارو و آب آشامیدنی شوند، در حالی که ۶۰ درصد زیرساخت‌های این باریکه تخریب یا نابود شده‌اند.

برنی سندرز با درخواست از دولت آمریکا برای متوقف کردن تحویل تسلیحات به تل‌آویو بیان کرد: «نباید دیگر هیچ پولی برای ماشین جنگی نتانیاهو وجود داشته باشد.»

سندرز در ماه‌های اخیر در ادامه تشدید فشارهای بین‌المللی بر دولت جو بایدن به خاطر حمایت‌هایش از رژیم صهیونیستی، لحن انتقاداتش را صریح‌تر کرده و قاطعانه در مخالفت با رژیم صهیونیستی سخن می‌گوید تا بلکه دولت دموکرات بایدن تغییر رویه دهد. سندرز در ماه ژانویه قطعنامه‌ای را برای مشروط کردن کمک‌های امنیتی آمریکا به رژیم صهیونیستی به اینکه مرتکب نقض حقوق بشر در جنگ نشود، معرفی کرد اما این قطعنامه در سنای آمریکا ناکام ماند.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس