پادشاه اردن: اجازه نمی‌دهیم شرایط منطقه بر منافع ملی‌ ما تاثیر بگذارد

پادشاه اردن اعلام کرد تلاش‌های دیپلماتیک کشورش «تأثیر چشمگیری» بر مواضع کشورهای غربی در خصوص توقف جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه و تلاش‌ها برای پیشبرد حل مسأله فلسطین داشته است.

به گزارش مشرق، عبدالله دوم، پادشاه اردن با رؤسای مجلس شورا و مجلس سنای عمان و اعضای دفتر دائمی این دو مجلس در کاخ «الحسینیه» در عمان دیدار کرد.

براساس گزارش خبرگزاری آناتولی، پادشاه اردن خاطرنشان کرد آنچه اردن برای برادران فلسطینی انجام می‌دهد یک وظیفه است و به برخی از کسانی که شک و تردید دارند، توجهی نمی‌شود. عبدالله دوم همچنین تاکید کرد که اولویت توقف فوری جنگ غزه و لزوم تضمین ارائه کمک‌ها به ساکنان غزه به‌طور کافی و ادامه‌دار است.

وی ضمن تاکید بر لزوم توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی و تجاوزات شهرک‌نشینان در کرانه باختری و شهر قدس به‌ویژه قبل از ماه مبارک رمضان، تصریح کرد هرگونه انفجار اوضاع پیامدهای خطرناکی به دنبال خواهد داشت.

پادشاه اردن همچنین تاکید کرد که تلاش‌های دیپلماتیک اردن در جهان جهت درخواست برای پایان دادن به جنگ غزه و اهمیت برقراری آرامش و تلاش برای حل عادلانه مسأله فلسطین، تأثیر محسوس و چشمگیری بر مواضع بسیاری از کشورهای غربی داشته است. وی مجددا بر قصد اردن برای شکستن محاصره غزه، تداوم عملیات هلی‌برن و همچنین ارائه کمک‌ها با تمامی راه‌های ممکن تاکید کرد.

پادشاه اردن خاطرنشان کرد اردن به‌رغم شرایط سخت منطقه اجازه نخواهد داد هیچ شرایطی بر اولویت‌های داخلی و منافع ملی آن تأثیر بگذارد. عبدالله دوم همچنین گفت قدرت اردن از نظر اقتصادی، سیاسی و اجتماعی پایه و اساس است و از طریق آن اردن در حمایت از برادران خود قوی‌تر خواهد شد.

در حالی که جنگ در نوار غزه وارد صد و چهل و چهارمین روز خود شده، وزارت بهداشت غزه روز دوشنبه اعلام کرد تعداد شهدای تجاوزات رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر (۱۵ مهر ماه) به ۲۹ هزار و ۷۸۲ شهید و ۷۰ هزار و ۴۳ مجروح رسیده‌ است.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمد IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
    2 0
    عجب مار خوش خط و خالی هستی تو
  • حاجی IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
    0 1
    این درسته. آفرین
  • IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
    2 0
    لابد منافع ملی شما خدمت به‌ اسرائيل است نه ملت خود مردم اردن یک صدا حامی فلسطین هستن
    • محمد IR ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
      0 0
      مردم اردن؟ نصف بیشترشان اسم یزید رو ترجیح میدن. چیزی به اسم مردم اردن وجود خارجی ندارد. عده ای تربیت شده انگلیس یک غده سرطانی به اسم Jordan ایجاد کردند که تا الان ماموریت حفاظت از اسراییل رو به نحو احسن پیش برده.
  • IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
    1 0
    شما ساکت
  • اکبر IR ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
    0 0
    کدوم اجازه آخه! تو خودتم اجازه ات دسد خودت نیست! قلاده ات دست دیگران هست بدبخت
  • یک انسان ازاده IR ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۳
    0 0
    حالا که داره ورق برمیگرده وابروربزی ابدی ب ای صهیونها وا بابانشان شده دارن ظاهرامسیرراتغییرمیدن والا دراینهمه سال درهمسایگی و نامردم فلسطین مردی بخرج میدادن وهمراه اسقاطیل نمیشدن ای اردن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس