کد خبر 1579219
تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۱
نویسنده هاآرتص: حق با السنوار است

نویسنده روزنامه رژیم صهیونیستی رفتار و اظهارات برخی از وزرای کابینه بنیامین نتانیاهو را علت حمله حماس در هفتم اکتبر دانست.

به گزارش مشرق، روزنامه عبری زبان «هاآرتص» نوشت رفتار و اظهارات برخی از وزرای کابینه بنیامین نتانیاهو باعث حمله حماس در هفتم اکتبر گذشته شد.

«روگل الفر» نویسنده روزنامه هاآرتص در مقاله‌ای نوشت که ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی و بتسلئیل اسموتریچ، وزیر دارایی این رژیم باعث حمله حماس و آغاز جنگ در غزه شدند.

این نویسنده صهیونیست با اشاره به اظهارات ایهود المرت، نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی که گفته بود هدف بن گویر و اسموتریچ تخلیه کرانه باختری از فلسطینی‌ها و مسجد الاقصی از نمازگزاران مسلمان و نیز الحاق مناطق متعددی به اراضی اشغالی است، این هدف را«آغشته به خون یهودیان و اعراب» توصیف کرد و نوشت المرت و بسیاری از تحلیلگران سیاسی رژیم صهیونیستی بر این باور هستند که این ۲ بر کابینه «اسرائیل» حاکم بوده و رئیس آن را خدمتگزار خود کرده‌اند.

او در ادامه نوشت رفتار بن گویر در مسجد الاقصی طی ماه‌های پیش از جنگ بهانه را برای حمله حماس ایجاد کرد و دلایلی که حماس و السنوار را به حمله هفتم اکتبر سوق داد، برای سرویس‌های اطلاعاتی (رژیم صهیونیستی) روشن شد.

الفر در مقاله خود نوشت السنوار و چهره‌های نزدیک به او از رفتار و اظهارات وزرای افراطی این برداشت را کردند که شرایط موجود در مسجد الاقصی به دلیل بلوک راست افراطی در کابینه (رژیم صهیوینستی) خطرناک شده است.

او در ادامه افزود این السنوار و نزدیکانش نبودند که خودشان را متقاعد کردند که شرایط موجود در مسجد الاقصی خطرناک است بلکه بن گویر و اسموتریچ بودند که آنها را متقاعد کردند و روشن شد که حق با السنوار است و نام «طوفان الاقصی» هدف واقعی حمله هفتم اکتبر و نگرانی از به خطر افتادن منافع مسلمانان در مسجد الاقصی را نشان می‌دهد.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • Puyamotlaq IR ۲۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
    0 0
    و من الله التوفیق نصر من الله و فتح قریب مرگ بر صهیونیست مردم فریب و درود و سلام خدا بر رزمندگان مقاومت اسلامی که در برابر اشغالگر صهیونیستی راه رسیدن به ملت فلسطین و مسجدالاقصی مبارک را بر روی دشمن خونخوار بستند تا یک سرزمین و ملت و تاریخ و مقدسات از گزند هر چه بیشتر استعمارگر نژادپرست در امان بماند.
  • IR ۲۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
    0 0
    مسئول خون هزاران بی گناه است. مردم فلسطین به صورت دسته ای و قبیله ای زندگی می کنند و خواهان حکومت مرکزی نبوده‌اند.
  • FR ۰۷:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
    0 0
    واقعیت یک چیز دیگر است .ایران بخاطر ضربات مهلکی که از اسراییل دریافت کرده بود و نمی توانست پاسخ در خور توجهی به آن بدهد حماس را برای این حمله شیر کرد تا اقدامات اسرائیل را تلافی کرده باشد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس