شمار اسیران کرانه باختری به ۷ هزار و ۲۲۵ نفر رسید

اسحاق بریک ژنرال احتیاط ارتش رژیم صهیونیستی به مقامات این رژیم هشدار داد حمله به رفح، اسرائیل را به لبه پرتگاه سوق داده و نابودی آن را به دنبال خواهد داشت.

سرویس جهان مشرق - روزنامه عبری زبان «تایمز» گزارش داد: هیئت اعزامی اسرائیل به مذاکرات پاریس به ریاست «دیوید بارنیا» رئیس موساد، چراغ سبز کابینه جنگ اسرائیل را دریافت کرده تا در موضع خود درباره تعداد اسرای فلسطینی که قرار است در مقابل آزادی هر گروگان در غزه، آزاد شوند، نرمش نشان دهد.

این روزنامه صهیونیستی نوشت: اسرائیل همچنین احتمالا درباره مدت زمان آتش‌بس که طی آن توافق تبادل اسرا اجرا می‌شود، مسائل مربوط به بازسازی غزه پس از جنگ و همچنین بازگشت شهروندان شمال غزه به محل زندگی خود، انعطاف نشان دهد.

تایمز به نقل از منابع امنیتی گزارش داد که رژیم صهیونیستی «فشار نظامی خود را تا آخرین لحظه تشدید خواهد کرد؛ چرا که مذاکرات زیر فشار ادامه بمباران، رویکردی است که نتایج بهتری را به همراه خواهد داشت.»

منابع رسانه‌ای جمعه از آغاز دور جدیدی از مذاکرات با حضور نمایندگانی از مصر، قطر، آمریکا و رژیم صهیونیستی در پاریس با هدف دستیابی به آتش‌بس در نوار غزه خبر داده بودند.

شبکه تلویزیونی قاهره مصر گزارش داد که این دور از مذاکرات با هدف ایجاد آتش‌بس در غزه، تبادل اسرا و حمایت از اوضاع انسانی در نوار غزه انجام می‌شود.

یک منبع مطلع به خبرگزاری رویترز اعلام کرد مذاکرات هر یک از میانجی‌گران - آمریکا، مصر و قطر - بر سر آتش‌بس در غزه به طور جداگانه با رئیس سرویس اطلاعاتی موساد آغاز شده است.

این منبع مطلع در رابطه با آغاز مذاکرات جدی درخصوص برقراری آتش‌بس در غزه ابراز خوشبینی کرد.

دور قبلی مذاکرات بر سر آتش‌بس در غزه، به دلیل مخالفت تل‌آویو با پیشنهادهای حماس، به نتیجه نرسید.

مقاومت حماس تاکید کرده بود با طرح پیشنهادی نشست پاریس با روحیه مثبت برخورد کرده است، با این هدف که شامل آتش‌بس کامل، پایان دادن به جنگ غزه، بازسازی آن، لغو محاصره این باریکه و تبادل اسرا باشد.


تحولات سرزمین های اشغالی - صد و سی هشتمین روز جنگ

اسامه حمدان: تنها راه پیش روی ملت فلسطین، مقاومت است/ آژانس‌های وابسته به سازمان ملل: دنیا همچنان نظاره گر وضعیت خطرناک غزه است

یکی از رهبران جنبش مقاومت اسلامی حماس تاکید کرد که موافقت کنست با پیشنهاد نتانیاهو مبنی بر مخالفت با به رسمیت شناختن یکجانبه کشور فلسطین، ثابت می‌کند که تنها راه پیش روی ملت فلسطین، مقاومت است. اسامه حمدان در گفتگو با المیادین تصریح کرد که مقاومت امروز به رویای متوهمانه نتانیاهو برای اجرای پروژه ایدئولوژیک صهیونیسم پایان داد. حمدان تصریح کرد: آنچه دولت آمریکا می‌گوید، در واقع یک نوع گمراه سازی با هدف اعمال فشار بر مقاومت است که البته راه به جایی نخواهد برد. وی گفت که پروژه مقاومت وابسته به اشخاص و افراد نیست و با وجود اهمیت ویژه‌ای که آن‌ها دارند، بلکه پروژه ملت فلسطین است.

یورش نظامیان رژیم صهیونیستی به اردوگاه بلاطه/ موافقت کابینه جنگ رژیم صهیونیستی برای ازسرگیری مذاکرات مبادله اسرا/ اسحاق بریک: حمله به رفح، اسرائیل را به لبه پرتگاه سوق داده است/ هلاکت دو نظامی صهیونسیت در عملیات استشهادی در ادومیم/ اسامه حمدان: تنها راه پیش روی ملت فلسطین، مقاومت است+ عکس و فیلم
افزایش تلفات نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی ادامه دارد

این رهبر حماس بیان کرد که روابط نیروهای مقاومت با خون و جانفشانی نوشته و بافته شده است و تبلیغات سوء هرگز نمی‌تواند آن را تحت تاثیر قرار دهد. اسامه حمدان افزود که راه مقاومت فلسطین یقینا به آزادی ختم خواهد شد. حمدان با اشاره به اینکه دولت آمریکا هرگز یک میانجی بی‌طرف نبوده بلکه همیشه شریک و همپیمان رژیم اشغالگر بوده، تاکید کرد که یکی از مهم‌ترین نتایج نبرد طوفان الاقصی این بود که طرح‌های آمریکا برای ترسیم نقشه منطقه طبق منافع واشنگتن و تل آویو را متوقف کرد. وی تاکید کرد که دشمن صهیونیستی همچنان در حمله زمینی به رفح مردد است، زیرا هرچه حمله و عملیات در غزه انجام داده، کاملا بی‌نتیجه بوده است.

آژانس‌های وابسته به سازمان ملل که در زمینه‌های بشردوستانه فعالیت دارند، در بیانیه‌ای با اشاره به اینکه مردم غزه با خطراتی جدی مواجه هستند و دنیا همچنان نظاره‌گر است، تاکید کردند: ما به آتش‌بس فوری در غزه و محافظت از غیرنظامیان و زیرساخت‌های غیرنظامی نیاز داریم. آن‌ها تاکید کردند که رژیم صهیونیستی باید به تعهدات خود پایبند باشد و غذا و نیازهای پزشکی غزه را تامین کند. در این بیانیه آمده است که تشدید حملات در رفح منجر به قربانی شدن افراد زیادی شده و ضربه بزرگی به هرگونه فعالیت بشردوستانه در نوار غزه وارد خواهد شد. این بیانیه بر ضرورت ورود کمک‌های بشردوستانه به سراسر نوار غزه از جمله شمال از طریق تمامی گذرگاه‌ها تاکید کرده است.

شلیک راکت از لبنان به سرزمین های اشغالی

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد ارتش رژیم صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته ۹ کشتار و جنایت دیگر را در این باریکه مرتکب شده است. در این حملات ۹۷ نفر شهید و ۱۳۲ نفر هم زخمی شدند. با شهادت این افراد، شمار شهدای جنگ در غزه از هفتم اکتبر گذشته تاکنون به ۲۹۴۱۰ نفر و شمار مجروحان هم به ۶۹۴۶۵ نفر افزایش یافت.

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه همچنین اعلام کرد ارتش رژیم صهیونیستی مجددا به بیمارستان ناصر در شهر خان یونس در جنوب نوار غزه یورش برده است. این وزارتخانه تاکید کرد که نیروهای اسرائیلی با ۴ نفربر رزهی به این بیمارستان یورش بردند.

شنیدن شدن صدای انفجار در شهر ایلات سرزمین های اشغالی/ هلاکت دو نظامی صهیونسیت در عملیات استشهادی در ادومیم

منابع عبری زبان از وقوع انفجارهایی در شهر ایلات در جنوب فلسطین اشغالی خبر دادند. همزمان با این انفجارها آژیر خطر در این شهر و مناطق اطراف آن به صدا درآمد. ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شده شیئی ناشناس و مشکوک را قبل از ورود به آسمان اراضی اشغالی در منطقه دریای سرخ رهگیری و منهدم کرده است.

منابع عبری زبان از وقوع عملیات تیراندازی در نزدیکی شهرک صهیونیست‌نشین معالیه ادومیم در قدس شرقی خبر دادند. به گفته این منابع، در این عملیات ۲ نظامی صهیونیست کشته و ۸ نفر دیگر زخمی شدند که حال ۳ نفر از آن‌ها به شدت وخیم است. رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند مجریان عملیات دو نفر بودند که هر دو به ضرب گلوله نیروهای امنیتی به شهادت رسیدند. برخی منابع اسرائیلی به تعداد کشته‌ها اشاره نکردند و گفتند ۸ صهیونیست در این عملیات مجروح شدند که حال ۳ نفر از آن‌ها وخیم است.

یورش نظامیان رژیم صهیونیستی به اردوگاه بلاطه/ موافقت کابینه جنگ رژیم صهیونیستی برای ازسرگیری مذاکرات مبادله اسرا/ اسحاق بریک: حمله به رفح، اسرائیل را به لبه پرتگاه سوق داده است/ هلاکت دو نظامی صهیونسیت در عملیات استشهادی در ادومیم/ اسامه حمدان: تنها راه پیش روی ملت فلسطین، مقاومت است+ عکس و فیلم
شکار نظامیان صهیونیست توسط نیروهای مقاومت غزه

منابع عبری زبان اعلام کردند مجریان عملیات سلاح اتوماتیک ام ۱۶ در اختیار داشتند. شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی تاکید کرد که ۳ فلسطینی مجری این عملیات به ضرب گلوله نیروهای امنیتی به شهادت رسیدند. رسانه‌های عبری زبان اعلام کردند بیشتر مجروحان این عملیات نظامی هستند. در همین حال، برخی منابع از کشته شدن یکی از نظامیان مجروح در این عملیات خبر دادند.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی از حمله موشکی از جنوب لبنان به شهرک کفار یوال در الجلیل علیا در شمال فلسطین اشغالی خبر داد. منبع مذکور تاکید کرد که یک موشک ضدزره مستقیما به خانه‌ای در شهرک کفار یوال اصابت کرده و خسارت زیادی به بار آورده است.

مجاهدان گردان‌های قسام گروهی از نیروهای اشغالگر اسرائیلی را در داخل ساختمانی در شمال محله أمل در شهر خان یونس در جنوب نوار غزه با راکت ضد استحکامات TBG هدف قرار داده و با اسلحه تیربار با آن‌ها درگیر شدند که طی آن این نیروها کشته و زخمی شدند.

توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی جنوب و شرق محله الزیتون در شرق شهر غزه را هدف قرار داد. محله الزیتون طی روزهای اخیر صحنه درگیری‌های بسیار شدیدی بین مقاومت و اشغالگران اسرائیلی بوده است.

یورش نظامیان رژیم صهیونیستی به اردوگاه بلاطه/ موافقت کابینه جنگ رژیم صهیونیستی برای ازسرگیری مذاکرات مبادله اسرا/ اسحاق بریک: حمله به رفح، اسرائیل را به لبه پرتگاه سوق داده است/ هلاکت دو نظامی صهیونسیت در عملیات استشهادی در ادومیم/ اسامه حمدان: تنها راه پیش روی ملت فلسطین، مقاومت است+ عکس و فیلم
وخامت اوضاع بهداشتی در میان آوارگان فلسطینی

حزب الله لبنان پایگاه اسرائیلی السماقه در شمال فلسطین اشغالی را هدف حمله موشکی قرار داد. همچنین منابع عبری زبان از حمله موشکی از جنوب لبنان به شهرک کریات شمونا در منطقه اصبع الجلیل در شمال فلسطین اشغالی خبر دادند.

گروهان‌های قدس اعلام کرد نیروهای اشغالگر اسرائیلی را در منطقه عاشور در مرکز محله الزیتون در شهر غزه با گلوله‌های خمپاره و راکت‌های کوتاه برد ۱۰۷ هدف قرار داده است.

گردان‌های قسام اعلام کرد یک نفربر اسرائیلی را در منطقه شیخ ناصر در شهر خان یونس با راکت ضدزره یاسین ۱۰۵ هدف قرار داده است. قسام تاکید کرد که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند و بالگردهای اسرائیلی برای انتقال آن‌ها در این منطقه به زمین نشستند. قسام همچنین تاکید کرد که در عملیاتی مشترک با گردان‌های مجاهدین نیروهای اسرائیلی را در جنوب محله الزیتون در شهر غزه با گلوله‌های خمپاره هدف قرار داده است.

یورش نظامیان رژیم صهیونیستی به اردوگاه بلاطه/ موافقت کابینه جنگ رژیم صهیونیستی برای ازسرگیری مذاکرات در مورد مبادله اسرا/ اسحاق بریک: حمله به رفح، اسرائیل را به لبه پرتگاه سوق داده

نظامیان اشغالگر اسرائیلی بامداد امروز پنجشنبه به اردوگاه بلاطه در شرق نابلس در کرانه باختری یورش بردند. در پی یورش صهیونیست‌ها به این منطقه، مبارزان مقاومت با آن‌ها وارد درگیری مسلحانه شدیدی شدند. مبارزان فلسطینی در مسیر خودروهای صهیونیست‌ها چند بمب‌ دست‌ساز هم منفجر کردند. صهیونیست‌های اشغالگر در نهایت زیر ضربات مقاومت مجبور به عقب‌نشینی از اردوگاه بلاطه شدند.

پایگاه خبری عبری زبان والا اعلام کرد که کابینه جنگ رژیم صهیونیستی با ارسال هیئتی به پاریس برای ازسرگیری مذاکرات در مورد مبادله اسرا موافقت کرده است.

هدف قرار دادن مرکز تجمع نظامیان صهیونیست توسط نیروهای مقاومت

اسحاق بریک ژنرال احتیاط ارتش رژیم صهیونیستی به مقامات این رژیم هشدار داد حمله به رفح، اسرائیل را به لبه پرتگاه سوق داده و نابودی آن را به دنبال خواهد داشت. این ژنرال سابق ارتش اشغالگر با انتشار مقاله‌ای در روزنامه هاآرتص نوشت: راه حلی که ما باید به سوی آن حرکت کنیم توافق برای آزادی گروگان‌ها است، این می‌تواند ما را به صورت عزتمندانه از شرایطی که در آن هستیم خارج کند و بتوانیم به زندگی عادی خود در خانه‌هایمان بازگردیم، حماس نباید مجدداً تقویت شود بلکه باید یک ساختار اداری بین المللی دارای نیروی پلیس تشکیل شده و جایگزین حکومت حماس شود.

وی افزود: اگر وارد رفح شویم در دستیابی به هدف نابودی حماس موفقیتی نخواهیم داشت، اما این امکان وجود دارد که خود را در شرایط امنیتی بسیار سخت‌تر از پیش از ورود به این منطقه بیابیم و گروگان‌های خود را برای همیشه از دست بدهیم، اگر مقامات سیاسی و امنیتی برای ورود به رفح تصمیم‌گیری کرده‌اند باید بدانند که خسارتی جدی به مصونیت سیاسی و امنیتی اسرائیل وارد خواهد شد، ما در روابط خود در جهان با مشکل مواجه می‌شویم و گلوله برفی در عرصه‌های اقتصادی، امنیتی، اجتماعی و روابط بین الملل به سمت پرتگاه حرکت خواهد کرد و هیچ بازگشتی برای آن نخواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • Puyamotlaq IR ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
    1 1
    و من الله التوفیق نصر من الله و فتح قریب مرگ بر صهیونیست مردم فریب و درود و سلام خدا بر رزمندگان مقاومت اسلامی که در برابر اشغالگر صهیونیستی راه رسیدن به ملت فلسطین و مسجدالاقصی مبارک را بر روی دشمن خونخوار بستند تا یک سرزمین و ملت و تاریخ و مقدسات از گزند هر چه بیشتر استعمارگر نژادپرست در امان بماند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس