توضیح وزیر فلسطینی درباره دلایل استعفای دولت «اشتیه»

وزیر توسعه اجتماعی فلسطین در سخنانی توضیحاتی را درباره دلایل استعفای دولت تشکیلات خودگردان ارائه کرد.

به گزارش مشرق، «احمد مجدلانی» وزیر توسعه اجتماعی دولت تشکیلات خودگردان فلسطین درباره دلایل استعفای دولت «محمد اشتیه» گفت: دولت پنج سال پس از تشکیل و با توجه به تغییرات مهمی که در چند ماه گذشته در اوضاع، به‌ویژه جنگ نسل‌کشی غزه رخ داده است، استعفای خود را ارائه کرد.

طبق گزارش شبکه روسیا الیوم، وی افزود: این دولت با دشواری‌ها و چالش‌های زیادی، به‌ویژه با تداوم جنگ اسرائیل در غزه، کرانه باختری و قدس روبرو بود که منجر به ظهور یک گرایش بین‌المللی برای حمایت از ایجاد یک تشکیلات ملی واحد در تمام سرزمین‌ فلسطین در غزه، کرانه باختری و قدس شد.

مجدلانی تصریح کرد: این روند و وحدت موضع بین‌المللی بر ضرورت گشودن مسیر سیاسی جدید برای پایان دادن به اشغال فلسطین توسط اسرائیل و ایجاد کشور مستقل فلسطین متمرکز است. این مرحله جدید که جامعه جهانی و کشورهای عربی درباره آن صحبت می‌کنند، مستلزم حضور دولت جدید فلسطین است.

وی تاکید کرد: دولت فعلی یک دولت ائتلافی حزبی با برخی افراد مستقل است و شرایط جدید، با توجه به تحولات اخیر، مستلزم یک دولت برپایه توافق ملی است که همه صلاحیت‌های ملی فلسطین را در بر بگیرد و بتواند اوضاع نوار غزه، کرانه باختری و قدس را در مرحله انتقالی مدیریت کند.

این وزیر فلسطینی ادامه داد: این برنامه بر اتحاد تمامی نهادهای فلسطینی، زدودن همه آثار تفرقه ۱۶ ساله، فراخوان کنفرانس بین‌المللی بازسازی نوار غزه از سوی همه جناح‌های بین‌المللی عربی و همچنین آمادگی برای انتخابات عمومی ریاست تشکیلات خودگردان و شورای قانونگذاری ظرف مدت حداکثر دو سال متمرکز است.

مجدلانی همچنین افزود: دولت تکنوکرات می‌تواند بر هر موضوع بحث‌برانگیز پیرامون وضعیت موجود در نوار غزه فائق آید و بر اختلافات فلسطینی‌ها غلبه کند.

این اظهارات پس از آن بیان شد که محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با درخواست استعفای دولت محمد اشتیه موافقت کرد.

«محمد اشتیه» نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین دوشنبه استعفای دولت را اعلام کرد. نخست‌وزیر دولت تشکیلات خودگردان در سخنانی در این باره اعلام کرد: امروز استعفای دولت را به محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان ارائه کردم.

اشتیه در ابتدای جلسه هیئت وزرا ضمن اعلام این خبر تاکید کرد: ما در صحنه رویارویی با رژیم اشغالگر باقی خواهیم ماند و تشکیلات خودگردان فلسطین به مبارزه برای ایجاد کشور در سرزمین فلسطین ادامه خواهد داد. معتقد هستم که مرحله بعدی و چالش‌های آن نیازمند ترتیبات و تدابیر جدید دولتی و سیاسی است. واقعیت جدید در غزه مستلزم گسترش اختیارات تشکیلات خودگردان فلسطین بر کل سرزمین فلسطین است.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس