ناگفته‌هایی از موشک‌های مقاومت از زبان فرمانده میدانی حزب الله

فرمانده یگان موشک‌های ضد زره حزب‌الله و یک تحلیلگر مسایل نظامی لبنان به بیان جزئیاتی ناگفته از یگان موشکی و تسلیحات کنونی حزب‌الله پرداختند. 

به گزارش مشرق، یگان موشک‌های ضد زره حزب‌الله لبنان یکی از مهم‌ترین تخصص‌های مقاومت اسلامی لبنان است که در درگیری‌های کنونی، عرصه میدانی را به نفع این جریان رقم زده است.

همزمان با آغاز درگیری‌های مرزی بین حزب الله لبنان و رژیم صهیونیستی در روز ۸ اکتبر، نگرانی‌ صهیونیست ها از تسلیحات ضد زره حزب الله لبنان در سطوح مختلف رسانه‌ای سیاسی و نظامی افزایش پیدا کرده و آنها نگران این بودند که مقاومت اسلامی لبنان توانمندی‌های خود را در این عرصه بیش از پیش گسترش داده باشد.

یکی از فرماندهان یگان موشک‌های ضد زره حزب الله لبنان در گفت‌وگو با المیادین تاکید کرد که مقاومت اسلامی لبنان تخصص‌های زیادی دارد که هر کدام از این تخصص‌ها چارچوب ویژه خود را دارد.

وی ادامه داد که در عملیات اخیر و در نتیجه ماهیت عملیات‌ها، موشک‌های ضد زره نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کنند، البته برخی تخصص‌ها و شاخه‌های دیگر نیز به صورت جزئی در عملیات حضور دارند، اما حضور یگان‌های موشکی حزب‌الله پررنگ‌تر از دیگران بوده و باعث شده اشغالگران چیزهایی را به چشم خود ببینند که توقع آن را نداشتند.

این فرمانده نظامی حزب الله لبنان تاکید کرد که ویژگی‌های موشک‌های ضد زره باعث شده آنها از انعطاف، تاثیرگذاری و در عین حال سهولت در اجرای عملیات بهره‌مند باشند و این ویژگی‌ها باعث می‌شود استفاده از آنها در برابر تهدیدات و موشک باران دشمن نیز به راحتی صورت گیرد.

بنا بر اعلام این فرمانده میدانی مقاومت، موشک‌های ضد زره حزب الله باعث شده اشغالگران در استفاده از تانک و خودروهای زرهی با مشکل مواجه شوند و این موشک ها تاثیرگذاری قابل توجهی در برابر تمامی اهداف دشمن صهیونیستی ایجاد کرده است.

عباس فنیش تحلیلگر مسائل سیاسی لبنان نیز در گفتگو با المیادین به مرحله‌ای بودن عملیات مقاومت ضد رژیم صهیونیستی اشاره و تاکید کرد که طی دو هفته اول، اهداف صهیونیستی کاملاً در سطح پوسته و آشکار بودند و گروهای مقاومت تانک‌ها و افراد و مواضع صهیونیستی را هدف قرار می‌دادند که بیشتر این حمله ها با استفاده از تسلیحات ضد زره بود.

وی ادامه داد که مقاومت در ادامه بیش‌ از پیش به عمق سرزمین‌های اشغالی نفوذ کرده و مخفیگاه‌های متعدد آنها را هدف قرار داد. عرصه تحولات میدانی نشان دهنده تاثیرگذاری موشک‌های ضد زره است و این موضوع را می‌توان از تانک‌های تخریب شده و مواضعی که نظامیان صهیونیست در داخل آن به هلاکت رسیده‌اند، مشاهده کرد.

المیادین در ادامه آماری از عملیات‌های ضد صهیونیستی حزب الله لبنان با سلاح‌های رهگیر یا مستقیم ارائه کرده و نوشت که تعداد عملیات‌های با سلاح‌های رهگیر حدود ۴۶۹ مورد بوده و ۱۰۵ حمله به سلاح‌های مستقیم انجام شده است.

این گزارش می‌افزاید که ۸۷ حمله با سلاح‌هایی صورت گرفته که مقاومت اسلامی از آن رونمایی نکرده بود که ۸۲ مورد از آنها موشک‌های رهگیر و ۵ مورد باقیمانده موشک‌های مستقیم هستند.

فرمانده نظامی مقاومت در ادامه این گفت‌و گو تاکید کرد که یکی از غافلگیری‌های حزب‌الله در این جنگ این است که مهمات ضد زره تنها تسلیحات حزب الله نیستند. امروز درگیری با دشمن، درگیری با استحکامات و افرادی از ارتش اشغالگر است که نیازمند استفاده از سلاح‌هایی متفاوت است.

وی ادامه داد که حزب‌الله موشک‌هایی در اختیار دارد که قادر به تخریب منازل و نفوذ به آنها و کشتار افراد داخل آن است. این موشک‌ها، موشک‌های «ترموباریک» هستند.

عباس فنیش در این رابطه گفت که مقاومت اسلامی لبنان سه نوع موشک جدید وارد این درگیری‌ها کرده است. نوع اول موشک‌های ترموباریک با برد ۸ کیلومتری است و نوع دوم موشک‌های ثار الله و نوع سوم موشک‌های ویژه رهگیر است.

فنیش تحلیلگر مسایل سیاسی و نظامی در ادامه به نحوه دستیابی مقاومت منطقه به فناوری تولید موشک‌های ضد زره «الماس» پرداخته و گفت که بخشی از موشک‌های «گیل اسپایک » رژیم صهیونیستی در نتیجه درگیری های گذشته به صورت غنیمت جنگی در اختیار گروه‌های مقاومت قرار گرفت و این گروه‌ها این تسلیحات را به یک کشور سوم فرستادند تا مهندسی معکوس روی آنها صورت بگیرد و به این ترتیب بود که حزب الله لبنان به موشک‌های الماس دسترسی پیدا کرد.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس