کد خبر 1584040
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۸
ملکه اردن: قحطی غزه، ساخت اسرائیل است

ملکه اردن گرسنگی در نوار غزه را فاجعه‌ای ساخته رژیم صهیونیستی دانست و بر برقراری آتش‌بسی فوری در نوار غزه به عنوان اولویت شماره یک تاکید کرد.

به گزارش مشرق، ملکه رانیا، همسر عبدالله دوم، پادشاه اردن در مصاحبه‌ای با شبکه آمریکایی «سی‌ان‌ان» اظهار کرد: برقراری آتش‌بسی فوری در نوار غزه اولویت شماره یک است و آنچه اکنون در حال وقوع است، مساله‌ای بسیار ننگین و شرم‌آور است.

ملکه رانیا درباره عملیات هلی‌برنی که اردن انجام داد، گفت: دلیل ما برای اجرای این عملیات هلی‌برن این است که پس از تلاش بی‌فایده‌مان برای متقاعد کردن اسرائیل درباره باز کردن نقاط دسترسی زمینی، دریافتیم که باید کاری انجام دهیم.

ارتش اردن پیشتر هفت عملیات هلی‌برن را با همکاری مصر، آمریکا، فرانسه و بلژیک جهت ارسال کمک‌ها در شمال نوار غزه انجام داد، به این ترتیب مجموع عملیات‌های هلی‌برن اردن به ۳۸ مورد و تعداد هلی‌برن‌هایی که با همکاری با دیگر کشورها انجام داد، به ۴۶ مورد رسید.

ملکه اردن در ادامه این مصاحبه به وجود کامیون‌ها و چندین تن مواد غذایی دراین کامیون‌ها تنها در فاصله چند مایلی ساکنان نوار غزه که از گرسنگی رنج می‌برند، اشاره و تاکید کرد: گرسنگی در غزه یک بلای طبیعی نیست بلکه فاجعه‌ای ساخت بشر و فاجعه‌ای ساخت اسرائیل بوده و در واقع محروم کردن عامدانه است.

او همچنین تاکید کرد: اما میزان کمک‌هایی که وارد نوار غزه می‌شود، هر چقدر هم باشد باز هم هیچ چیزی نمی‌تواند جای آتش‌بس را بگیرد، کمک‌رسانی زیر بمباران موجب متوقف شدن ویرانی و مرگ و بدبختی نمی‌شود و ما نمی‌توانیم مردم را از گرسنگی نجات دهیم و بعد آنها را تا سرحد مرگ بمباران کنیم.

در نتیجه حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه و با توجه به کمبود شدید کمک‌های غذایی، آب، دارو و سوخت، ساکنان آن به ویژه دو استان عزه و شمال غزه، در آستانه قحطی قرار گرفته‌اند.

در واقع ۲.۳ میلیون سکنه نوار غزه زیر بمباران و در آوارگی و قحطی و نبود برق و آب و لقمه‌ای غذا برای وعده‌های افطار و سحر به استقبال ماه رمضان می‌روند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • پریسا متفکر IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
    1 0
    مرده شور مسلمانان رو ببرم قطعا خداوند مسلمانان را در دنیا و آخرت مجازات خواهد کرد
  • IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
    1 2
    از شوهر خائنش باز منصف تره
  • IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
    0 0
    خو خیلی هم غلط کردی بی حجاب با اون موها بلوندت
  • IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
    0 0
    کثافت تو که همدست رژیم کودک کشی.
  • IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
    0 0
    شما فقط راه تدارکات کامیونهایی که از امارات و عربستان و از خاک شما بار به اسراییل می برند ببند لازم نیست کار دیگری بکنید.
  • DE ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
    0 0
    شوهربی شرفت اگر طرفدار غزه است ، اجازه نده اینهمه کالا برای قوی کردن اسرائیل جنایتکار از اردن به اسرائیل واردبشه. شوهر نامردت دراین جنایت سهیمه. اگر راست میگی دو میلیون فلسطینی که تو خاک شما بشکل آواره زندگی میکنند ، مسلح شون کنید و به کمک مردم غزه بفرستید تا برن گذرگاه های ورود کامیون کمک های انسانی رو به روی مردم مظلوم غزه باز کنن. پس اینقدر لاف نزیند!
  • IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
    0 0
    خودت تنهایی فکر کردی
  • IR ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
    0 0
    یک کلام هم از مادر عروس بشنوید حکام خائن عرب عامل این جنایات هستند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس