شهادت هشت عضو یک خانواده در حمله رژیم صهیونیستی به رفح

دکتر ناصر أبو النور رئیس دانشکده پرستاری شهر رفح در جنوب غزه در بمباران خانه‌اش به همراه هفت تن از اعضای خانواده‌اش به شهادت رسید.

به گزارش مشرق، منزل دکتر ابوالنور در محله الجنینه در شرق شهر رفح قرار داشته که هدف حمله صهیونیست‌ها قرار گرفته است.

رئیس دانشکده پرستاری شهر رفح به همراه همسر، چهار دختر، پسر و نوه‌اش به شهادت رسیدند.

منابع فلسطینی همچنین از شهادت یک فلسطینی در کرانه باختری خبر دادند

براساس این گزارش، یک جوان فلسطینی در یورش نظامیان صهیونیست به اردوگاه جنین در کرانه باختری به شهادت رسید.

در جنایت دیگری که چهارشنبه شب رخ داد، نیز ۲۰ غیر نظامی در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به یک واحد مسکونی در مرکز نوار غزه به شهادت رسیدند.

وزارت بهداشت فلسطین بعد از ظهر سه شنبه نیز اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی در ۹ مورد جنایت در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۰۳ شهروند فلسطینی را شهید و ۱۴۲ نفر دیگر را زخمی کرد.

بدون احتساب شهدای امروز چهارشنبه، شمار شهدای فلسطین از آغاز تجاوزگری ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه در هفتم اکتبر (۱۵ مهر) به ۲۹ هزار و ۱۹۵ نفر و شمار زخمی ها هم به ۶۹ هزار و ۱۷۰ نفر رسید.

تداوم حملات رژیم صهیونیستی، افزایش روزافزون شمار شهدا و مجروحان، ناتوانی کادر درمان، سرما، بیماری و از بین رفتن شبکه آب و فاصلاب، شرایط سختی را با گذشت صد و سی و هفت روز از جنگ در غزه رقم زده است.

جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، وارد یکصد و سی و هشتمین روز خود شده و همزمان با آن کشتار و جنایات رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان و آوارگان فلسطینی با شدت تمام ادامه دارد.

طبق آخرین آمار اعلام شده، بسیاری از پیکرهای شهدا زیر آوار و برخی دیگر در روی زمین مانده و اشغالگران مانع از رسیدن تیم های امداد و نجات و پزشکی به آنها می شوند.

اوضاع بیمارستان «ناصر» فاجعه بار است و ۲۵ کادر درمانی و ۱۳۶ بیمار در آن بدون برق، آب، غذا و دستگاه اکسیژن هستند.

نظامیان رژیم صهیونیستی مرکز درمانی ناصر را به پادگان نظامی تبدیل کرده اند که این جان بیماران و کادر درمانی را به خطر می‌اندازد.

تلاش‌های سازمان بهداشت جهانی برای تخلیه باقیمانده بیماران به مراکز درمانی دیگر ادامه دارد و اشغالگران همچنان مانع از ورود کمک های پزشکی و بشردوستانه به مرکز درمانی ناصر می شوند.

در این میان سازمان امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک (انروا) از وخامت روزافزون اوضاع خبر داده و زنگ خطر را به صدا درآورده است. انروا اعلام کرده که قریب به سه از چهار نفر در غزه آب ناسالم می‌نوشند و بیماری های واگیردار در حال افزایش است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس