اسراییل

درپی اظهارات جنجالی وزیر دارایی افراطی رژیم صهیونیستی درباره اسرای صهیونیست در نوار غزه، خانواده‌های این اسرا و حامیان آنها با برگزاری تظاهرات خشم خود را از این اظهارات اعلام کردند.

به گزارش مشرق، روزنامه عبری «یدیعوت آحارونوت» در این باره نوشت که خانواده‌های اسرای صهیونیست در مقابل مقر وزارت جنگ رژیم اشغالگر در پایگاه «کریاه» در تل‌آویو تظاهرات کردند.

این تظاهرات درحالی برگزار شد که کابینه جنگ رژیم صهیونیستی در حال برگزاری جلسه‌ای در پایگاه کریاه بود و معترضان همزمان با برگزاری این نشست جاده «بیگن» را مسدود کردند.

طبق این گزارش، تظاهرکنندگان به محض شنیدن اظهارات «بتسلئیل اسموتریچ» وزیر دارایی رژیم صهیونیستی خشمگین شده و علیه این وزیر تندرو شعار سر دادند.

در همین راستا، «کوبی بن عامی» برادر یکی از اسرای صهیونیست در غزه در واکنش به اظهارات اسموتریچ گفت: من می‌خواهم اسموتریچ را برای گفت‌وگوی خصوصی دعوت کنم و از او بخواهم که برای چند دقیقه جایمان را عوض کنیم. اگر این برای او کافی نیست، از او می‌خواهیم که جای برادرم را در تونل غزه بگیرد و من در استودیوها بنشینم و این اظهارات را به خانواده‌اش بگویم.

«الی الباگ» پدر «لیری» نظامی زن اسیر در غزه، سخنان تندتری را از بلندگوها به زبان آورد و گفت: «آقای اسموتریچ عزیز، شما باید از خودتان خجالت بکشید، شرم آور است که من چنین رهبری در کابینه اسرائیل دارم، تو فردی کوچک و نفرت انگیز هستی.»

وی ادامه داد: خطاب به همه وزرای کابینه می‌گویم: اگر به اسموتریچ نگویید نابودی حماس مهم‌ترین چیز نیست، ننگ بر شما باد.

این تظاهرات پس از آن برگزار شد که اسموتریچ در اظهاراتی جنجالی گفت: بازگرداندن افراد «ربوده شده» (اسرای صهیونیست در غزه) مهم‌ترین چیز نیست، بلکه مهم‌ترین چیز پیروزی بر حماس است.

وی در واکنش به درخواست خانواده‌های اسرای صهیونیست مبنی بر توقف جنگ و بازگرداندن آنها از نوار غزه گفت: صحبت درباره بازگرداندن اسرا به هر بهایی، نادرست و از روی بی‌مسؤولیتی است.

این اظهارات وزیر تندرو نتانیاهو اعتراض شدید «یائیر لاپید» رهبر جناج اپوزیسیون رژیم صهیونیستی را به همراه داشت.

لاپید در این باره اظهار کرد: موضع وزیر دارایی درباره بازگشت «گروگان‌ها» یک ننگ اخلاقی است و افراد سنگدل نمی‌توانند اسرائیل را به پرتگاه بکشانند.

مقاومت فلسطین به رهبری حماس در سپیده‌دم هفتم اکتبر عملیات منحصر به فردی را با حمله به شهرک‌های صهیونیست‌نشین منطقه «غلاف غزه» آغاز کرد و ده‌ها صهیونیست را به اسارت گرفت. کارشناسان این عملیات را یک شکست راهبردی برای رژیم صهیونیستی و ارتش «افسانه‌ای» ادعایی آن ارزیابی می‌کنند.

این عملیات باعث آغاز تجاوزات وحشیانه ارتش رژیم اشغالگر به مناطق مسکونی در نوار غزه شد و این تجاوزات از هفتم اکتبر تا ۲۴ نوامبر (سوم آذر) ادامه داشت و پس از وقفه یک هفته‌ای جمعه اول دسامبر بار دیگر از سر گرفته شد.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس