کد خبر 1577352
تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۱

به گزارش مشرق، کانال نواصولگرا، در تلگرام خود نوشت:

اخبار موثق نشان از آماده شدن رژیم برای حمله به آخرین منطقه‌ی باقی مانده در غزه دارد. رفح در جنوبی‌ترین نقطه‌ی باریکه‌ی غزه که میزبان حدود یک و نیم میلیون آواره است، از چند روز پیش زیر حملات هوایی قرار گرفته. آمریکا هم منافقانه در مقابل رسانه‌ها از لزوم رعایت قواعد انسانی می‌گوید اما در همین چند روز، میزان بسیار زیادی از تسلیحات را برای رژیم ارسال کرده است.

در این میان، آمریکای بایدن به دنبال ایجاد معامله‌ی قرن است. بایدن قصد دارد تا بعد از اتمام کار غزه، دولت‌های عرب منطقه را با دادن امتیاز به رسمیت شناختن کشور فلسطین به سمت عادی‌سازی کامل با رژیم سوق دهد. یعنی آرزوی دیرینه‌ی خود برای ادغام اسرائیل در منطقه را با وعده‌ای از قبل شکست خورده به نتیجه برساند. آنهم در وضعیتی که به زعم خودشان دیگر مقاومت مسلح در داخل سرزمین‌های فلسطینی وجود ندارد.

کشورهای عرب منطقه نیز در تداوم خیانت‌های تاریخی خود، به کمک این ایده آمدند و حتی قبل از گرفتن امتیاز، کریدور زمینی برای نجات اقتصاد اسرائیل را راه انداخته‌اند. کریدوری که به علت طوفان‌الاقصی زودتر از موعد متولد شد و کالاها را از دبی به عربستان، اردن و سپس رژیم منتقل می‌کند. این کمک شایان در وضعیتی رخ می‌دهد که رژیم درحال نسل‌کشی فلسطینیان است. به قول وزیر حمل‌ونقل رژیم، اگر این کمک زمینی راه نمی‌افتاد، تحمل اقتصادی جنگ و شرایط دریای سرخ بسیار دشوار و حتی مرگبار می‌بود.

اما ‌چرا ایدهی دو دولتی بازهم شکست خواهد خورد؟ اولا دولت کنونی رژیم حاضر به پذیرش دولت و کشور فلسطینی نیست. آنها واقعا قصد داشتند تا تمام فلسطینیان باقی مانده در سرزمین فلسطین را به لبنان، اردن و مصر بکوچانند و برای همیشه مسئله‌ی کشور فلسطین را به پایان برسانند. طوفان‌الاقصی تمام این برنامه‌ها را از بین برد. حالا هم باتوجه به شرایط داخلی قطعا حاضر نمی‌شوند تا موضوعی که هشتاد سال ‌مسکوت مانده، به نتیجه برسد.

در طرف دیگر ماجرا، مسئله‌ی فلسطینیان قرار دارد. طرح بایدن می‌خواهد که دولت خودگردان به عنوان نماینده مردم فلسطین عنان کار را به دست گیرد. حال اینکه این دولت در میان اهالی فتح هم مشروعیت خود را از دست داده‌. آخرین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که بیش از ۸۷ درصد مردم فلسطین با ایده‌ی دو دولت مخالف هستند. این یعنی یک طرف ماجرا با موضوع مخالف خواهد بود. ضمن اینکه گروه‌های مقاومت هنوز به حیات خود ادامه می‌دهند و با تمام وحشی‌گری رژیم، دست از مقاومت نکشیده‌اند.

با این توضیحات، مهم‌ترین موضوع کنونی، فشار رسانه‌ای و سیاسی بر غرب برای جلوگیری از حمله به رفح است. غربی که ادعاهای حقوق بشر داشت، حالا آنچنان رسوا شده که دیگر حرفی از آن آرمان‌های ادعایی نمی‌زند. اما بازهم می‌توان با کمک مردم و فعالان رسانه‌ای، فشار ایجاد کرد. همچنین فشار سیاسی به کشورهای منطقه به ویژه سه کشور دخیل در نسل‌کشی امری لازم است. خلاصه اینکه ما باید به اندازه توان خودمان در این موضوع، فعالیت کنیم. جبهه مقاومت هم کار خودش را بلد است و ان شالله با تمام توان به وظیفه‌اش عمل خواهد کرد.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۷:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۲
    1 1
    متاسفانه کار غزه یکسره میشه امریکا کامل پشت اسرائیل ایستاده ولی ایران پشت فلسطین درنیومد
  • IR ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۲
    2 1
    غیر از یمن که غیرت اسلامی و ایمانی و انسانی و عربی نشون داد مابقی دولت ها سکوت کردن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس