کد خبر 1577135
تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۸
هشدار مجدد انگلیس درباره تبعات حمله اسرائیل به رفح/کامرون: اکنون به آتش‌بس موقت نیاز داریم

وزیر امور خارجه انگلیس بار دیگر درباره تبعات حمله اسرائیل به شهر مرزی رفح هشدار داد و خواستار آتش‌بس موقت در جنگ شد.

به گزارش مشرق، دیوید کامرون که به جزایر مورد مناقشه فالکلند سفر کرده است، روز سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران ادعا کرد: «ما باید شاهد خروج رهبران حماس از غزه باشیم، باید ببینیم که ماشین تروریسم از بین می رود، باید افق مناسبی را برای مردم فلسطین و تشکیل یک دولت جدید ترسیم کنیم.»

وی ادامه داد: «اما بیایید این اتفاق بیفتد، بیایید اکنون جنگ را متوقف کنیم، گروگان‌ها (اسرا) را آزاد کنیم و در همین راستا کار کنیم.»

وزیر امور خارجه انگلیس تصریح کرد: «این چیزی است که ما نیاز داریم نه حمله به رفح.»

او درحالی این مطلب را بیان کرد که بر اساس گزارش‌ها، ایالات متحده آمریکا پیش نویس قطعنامه جدیدی را شورای امنیت سازمان ملل پیشنهاد کرده است که خواستار آتش بس موقت در جنگ اسرائیل و غزه و مخالفت با حمله زمینی رژیم اسرائیل به رفح در جنوب این باریکه است.

منابع خبری و دیپلماتیک روز دوشنبه به وقت محلی اعلام کردند: واشنگتن با آتش بس در هر اقدام سازمان ملل در مورد جنگ اسرائیل مخالف بوده است، اما متن پیش نویس ایالات متحده آمریکا، همان لحنی است است که جو بایدن رئیس جمهوری این کشور هفته گذشته در گفت‌وگو با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل از آن استفاده کرده است.

بر اساس اعلام منابع خبری، در متن پیش نویس ایالات متحده آمده است که «در شرایط کنونی یک حمله زمینی بزرگ به رفح، منجر به آسیب بیشتر به غیرنظامیان و جابجایی بیشتر آنها از جمله به طور بالقوه به کشورهای همسایه خواهد شد».

پیش‌نویس قطعنامه ایالات متحده آمریکا می‌گوید که چنین اقدامی «پیامدهای جدی برای صلح و امنیت منطقه خواهد داشت و تاکید می‌کند که چنین حمله زمینی بزرگی در شرایط کنونی نباید انجام شود.»

این درحالیست که رژیم صهیونیستی در تداوم کشتار مردم مظلوم و بی‌دفاع فلسطین قصد دارد به شهر مرزی رفح حمله کند؛ جایی که بیش از یک میلیون فلسطینی پناه گرفته اند. این مساله نگرانی بین‌المللی را برانگیخته است که چنین اقدامی به شدت بحران انسانی در غزه را وخیم تر می‌کند.

ایالات متحده آمریکا این متن را پس از آن ارائه کرد که الجزایر خواستار رای گیری در مورد پیش نویس قطعنامه خود در روز سه شنبه شورای امنیت شده است. الجزایر در این قطعنامه خواستار آتش بس فوری بشردوستانه در جنگ غزه است. اما لیندا توماس گرینفیلد، سفیر ایالات متحده در سازمان ملل اعلام کرد که این قطعنامه وتو خواهد شد.

دولت انگلیس نیز همسو با ایالات متحده خواستار آتش‌بس موقت در جنگ غزه است. مقام‌های انگلیسی ادعا می‌کنند که توقف کامل جنگ، گروه‌های مقاومت را جسورتر می‌کند.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه ۱۴۰۲برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد شمار شهدای غزه از آغاز جنگ اسرائیل در غزه در هفتم اکتبر (۱۵ مهر) تاکنون، به ۲۸ هزار و ۸۵۸ نفر و تعداد زخمی ها نیز به ۶۸ هزار و۶۷۷ نفر رسیده است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
    0 0
    یادش بخیر. ده سال پیش می گفتند اسد باید برود.حالا حماس باید برود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس