کد خبر 1577134
تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۹
دوحه: مذاکرات درباره غزه ادامه دارد/ حمله به رفح را نمی پذیریم

سخنگوی وزارت خارجه قطر گفت که مذاکرات برای رسیدن به توافق جدید تبادل اسرا میان رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین همچنان ادامه دارد.

به گزارش مشرق، روز سه‌شنبه ایرنا به نقل از الجزیره، ماجد الانصاری، سخنگوی وزارت خارجه قطر در اظهاراتی گفت که تلاش‌های کشورش برای میانجیگری در باره غزه همچنان ادامه دارد و میان تمام طرف‌ها تماس‌هایی وجود دارد.

وی با بیان اینکه علیرغم چالش‌های موجود، مذاکرات برای توافق جدید تبادل‌اسرا ادامه دارد، تاکید کرد: در مذاکرات موجود در خصوص توافق جدید مساله اوضاع انسانی اولویت دارد زیرا اوضاع انسانی و میزان ویرانی‌ها در غزه بی‌سابقه است.

الانصاری در ادامه خاطرنشان کرد: وضعیت برادران فلسطینی در شمال غزه بسیار نگران‌کننده است، ما همواره خواستار این شدیم که کمک‌ها به تمام مناطق غزه برسد. علیرغم اینکه جمعیت در رفح اکنون یک ونیم میلیون نفر است اما اوضاع آن منطقه نگران‌کننده است.

وی همچنین تاکید کرد که به روشنی هرگونه حمله به رفح را نمی‌پذیریم.

به گزارش خبرنگار ایرنا از سازمان ملل، منابع خبری و دیپلماتیک روز دوشنبه به وقت محلی اعلام کردند: واشنگتن با آتش بس در هر اقدام سازمان ملل در مورد جنگ اسرائیل مخالف بوده است، اما متن پیش نویس ایالات متحده آمریکا، همان لحنی است است که جو بایدن رئیس جمهور این کشور هفته گذشته در گفتگو با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل از آن استفاده کرده است.

آمریکا این متن را پس از آن ارائه کرد که الجزایر خواستار رای گیری در مورد پیش نویس قطعنامه خود در روز سه شنبه شورای امنیت شد.

تاکنون تلاش های شورای امنیت سازمان ملل برای توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه ساکنان نوار غزه که از هفتم اکتبر سال گذشته ( ۱۵ مهر) آغاز شده است، به علت حمایت همه جانبه آمریکا و استفاده این کشور از امتیاز وتو، ناکام مانده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
    1 1
    از این کودک کشان صهیونستی همه چی بر میاد
  • علیرضا IR ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
    2 0
    دوحه: حمله به رفح را نمی پذیریم. اسرائیل: باشه شما پذیرا نیستی حمله نمی کنیم. امر دیگه باشه
    • IR ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
      2 3
      دقیقا میخواستم همینه بنویسم اسرائیل مگه شما رو حساب میکنه به رفح حمله میکنه و هدفش که نابودی حماس هست میرسه حتی اگه هزاران جنایت مرتکب بشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس