واکنش رئیس جمهور مصر به کاهش تردد کشتی‌ها در کانال سوئز

رئیس جمهور مصر به کاهش تردد کشتی‌ها از طریق کانال سوئز واکنش نشان داد.

به گزارش مشرق، رای الیوم در مطلبی درباره نگرانی رئیس جمهور مصر از کاهش درآمد ناشی از کشتیرانی در کانال سوئز آورده است: آیا «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهوری مصر از کاهش تردد در کانال سوئز پس از اوضاع دریای سرخ نگران است؛ این سئوالی است که سرلشگر «اسامه ربیع» رئیس اداره کانال سوئز به آن پاسخ داد.

وی در این باره گفت: رئیس جمهور (مصر) اوضاع کانال را رصد می‌کند اما نگران نیست.

ربیع درباره تاثیر کانال سوئز از تحولات دریای سرخ بیان کرد: ما روزانه میزبان ۷۰ کشتی بودیم و امروز از ۴۸ تا ۵۰ کشتی میزبانی می‌کنیم؛ به طور حتم من نگران کاهش شمار کشتی‌ها هستم؛ اگر درآمد کانال سوئز به ۵۰ درصد برسد، من نگران خواهم بود.

از سوی دیگر «فاروق جویده» تحلیگر مصری در این باره گفت: کانال سوئز در کانون تحولات بین المللی قرار گرفته، به ویژه با توجه به حملات وحشیانه اسرائیل و آشفتگی در تصمیم دولت آمریکا و نبود چشم انداز روشن بین المللی.

این تحلیلگر در ادامه آورده است: قیمت‌ها در دنیا به علت افزایش هزینه‌های کشتیرانی و بیمه کشتی‌ها بالا رفته است. احدی نمی‌داند که جنگ غزه چه زمانی تمام و دریای سرخ چه زمانی امن خواهد شد.

رئیس اداره کانال سوئز نیز پیشتر (۲۳ دی) با تکذیب خبر تعلیق کشتیرانی در این کانال، گفته بود: عبور و مرور کشتی‌ها در کانال سوئز مصر در هر دو جهت منظم است و گزارش‌ها مبنی بر توقف کشتیرانی به دلیل تحولات اخیر در دریای سرخ صحت ندارد.

سخنگوی جنبش انصار الله یمن نیز سه‌شنبه تأکید کرده بود که اقدام برخی از شرکت‌های دریانوردی در زمینه تعلیق عبور کشتی‌هایشان از دریای سرخ، تحت فشار و تهدیدات آمریکا انجام می‌گیرد.

محمد عبدالسلام در این باره، گفت: ادعاها درباره ناامن بودن دریای سرخ، عاری از صحت و در راستای تبلیغات مغرضانه واشنگتن است و روزانه صدها کشتی از تنگه باب المندب عبور می‌کنند.

سخنگوی انصارالله یمن تصریح کرد: بار دیگر تأکید می‌کنیم که ما فقط از عبور و مرور کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی یا به مقصد سرزمین‌های اشغالی فلسطین جلوگیری می‌کنیم.

با آغاز تهاجم وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه در ۱۵ مهرماه و هدف قرار دادن بی وقفه مناطق مسکونی و مراکز درمانی و آموزشی این منطقه، ارتش و انصارالله یمن اعلام کردند که در حمایت از ملت فلسطین، کشتی‌های رژیم صهیونسیتی و کشتی های حامل کالا برای این رژیم را که عازم سرزمین‌های اشغالی هستند، هدف قرار می‌دهد، اما کشتیرانی برای سایر کشتی‌ها آزاد است و آنها از امنیت برخوردار هستند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    5 4
    مرز رفح رو بسته ولی از کاهش درآمد سوئز ناراحته
    • IR ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۷
      0 0
      مرگ بر رژیم جعلی و حامیانش یک سوال: واقعا اسقاطیل از حمله طوفان الاقصی حماس بیخبر بود؟!
  • IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    2 6
    میگم حالا این وسط اگر یک تیر غیب بیآد بخوره به مغز یکی از روسای دین فروش عرب چی میشه؟ ملک سلمان یا یکی از زوائد نهیان را سقط کنید بیندازید گردن صهیونها.
    • IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
      3 0
      خو دانشمند، ملک سلمان از دنیا بره، 100 تا جانشین داره! با این کار چه مشکلی حل میشه آخه
    • IR ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
      0 0
      نتانیاهو رو یکشند زودتر جنگ تمام میشه نه سرانجام کشورهای اسلامی
  • IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    3 1
    علت طولانی شدن جنگ و جسارت صهیونیستها در این جنایت بزرگ بی عرضگی و خیانت مصر و اردن و عربستان و امارات و بحرین به فلسطین است.حتما درآمد را بهانه میکنن تا به یمن حمله کنن .این دولت‌های خائن و بی دین هر چی بگی ازشون برمیاد
  • IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    2 1
    اکثر ملت مصر اونقدر شعور ندارن که باید داشته باشن .چون دوباره به السیسی خائن رای دادن تا مرز رفح بسته بمونه .
  • احمد IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    3 0
    تیر غیبی وجود ندارد مزد ان گرفت که ...کار و زحمت کشید و.....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس