واکنش حماس به حمایت برلین از تل آویو در دادگاه لاهه

یکی از رهبران حماس اعلام کرد: قصد آلمان برای اضافه شدن به عنوان طرف ثالث در دادگاه لاهه به مثابه جانبداری از کشتاری است که رژیم صهیونیستی طی ۱۰۰ روزمرتکب شده است.

به گزارش مشرق، عزت الرشق از رهبران حماس اعلام کرد: قصد آلمان برای اضافه شدن به عنوان طرف ثالث در دادگاه لاهه به مثابه جانبداری از کشتاری است که رژیم صهیونیستی طی ۱۰۰ روزمرتکب شده است.

وی افزود: ورود آلمان به عنوان طرف سوم در محاکمه اسراییل در برابر دادگاه بین المللی، به مثابه شراکت این کشور در کشتاری است که اشغالگران مرتکب می شوند.

الرشق بیان کرد: ما موضع آلمان را در حمایت از کشتار جنگی و اقدامات پاکسازی نژادی اشغالگران علیه ملت ما در غزه محکوم می کنیم.

لازم به ذکر است که سخنگوی دولت آلمان اشتفان هبستریت از تعهد این کشور به «کنوانسیون نسل کشی» سازمان ملل (مصوب ۱۹۴۸) خبر داده اما گفته بود که آلمان در پرونده شکایت آفریقای جنوبی به دیوان بین‌المللی دادگستری درباره نسل کشی در غزه، از تل آویو دفاع می‌کند. به گفته او، آلمان به عنوان یکی از کشورهای عضو از دیوان خواسته که با درخواستش برای اضافه شدن به این پرونده به عنوان «طرف ثالث» موافقت کند.

روزنامه اسرائیلی یدیعوت آحارونوت، برنامه آلمان برای ورود به این پرونده را «یک اقدام غیرمعمول» خواند و نوشت که دیوان بین‌المللی دادگستری باید به صورت کتبی یا به صورت شفاهی به درخواست آلمان پاسخ دهد.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی IR ۰۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    1 0
    اگه آلمانی ها نسبت به یهودی ها،اسراعیلی ها،احساس دین می کنند،باید از خود شون مایه بزارن و هزاران آلمانی رو ببرن تو اسراییل و بسپارن دم توپ تاوجدان درد شون خوب بشه،چرا از فلسطینی ها خرج می کنند،خاک تو سرشون که برای چه موجودات رذلی دم تکون میدن،این نشون می ده که اونها هم سطحشون خیلی پایین اومد و پست تر از صهیونیستها شدن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس