حزب‌الله معادلات نبرد در جبهه شمالی را تعیین می‌کند

رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که اگر تل‌آویو در جبهه شمالی وارد جنگ با حزب‌الله شود، جبهه داخلی این رژیم هزینه سنگینی را خواهد پرداخت.

به گزارش مشرق، رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که بدون حمایت آمریکا از تل‌آویو جنگ این رژیم با حزب‌الله لبنان باید با چوب و سنگ دنبال می‌شد.

آمنون آبراموویچ تحلیلگر مسایل سیاسی شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی در این رابطه گفت: من نمی‌خواهم قوانین سانسور رسانه‌ای را نادیده بگیرم، ولی اگر حزب‌الله با ما وارد جنگ می‌شد و جو بایدن رئیس جمهور آمریکا مانع آن نمی‌شد، ما مجبور بودیم با سنگ و چوب با حزب‌الله مبارزه کنیم.

دانا فایس تحلیلگر مسایل سیاسی شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز در خصوص جبهه شمالی این رژیم گفت: اگر بخواهیم در شمال وارد جنگ شویم، چیزهایی را می‌بینیم که قبلاً مشاهده نکرده‌ایم. کسانی که هزینه این جنگ را می‌پردازند، جبهه داخلی اسرائیل در قلب غوش دان [شهرک‌های صهیونیست‌نشین شمال سرزمین‌های اشغالی] خواهند بود.

فایس می‌افزاید که آغاز جنگ فراگیر در شمال سرزمین‌های اشغالی باعث خسارت‌های استراتژیک می‌شود و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به شدت از آغاز جنگ در جبهه شمالی واهمه دارد.

گیورا آیلند رئیس سابق شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی نیز اوضاع شمال را پیچیده خواند و تصریح کرد که تا زمانی که شهرک نشینان شمالی به شهرک‌های خود باز نگردند اسرائیل متحمل خسارت‌های استراتژیک می‌شود.

وی افزود که تا این لحظه هیچ‌کس به دنبال آغاز جنگ فراگیر، بین حزب الله لبنان و اسرائیل نیست، اما هر اندازه که درگیری‌ها پیشروی می‌کند تراکم فشارها نیز افزایش می‌یابد.

شلومی الدار خبرنگار شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی نیز از میزان خشم شهرک نشینان شمال سرزمین‌های اشغالی خبر داد، به ویژه که آنها اخیراً ابلاغیه‌ای دریافت کرده‌اند با این مضمون که تا دو ماه آینده یعنی تا فوریه باید خارج از منازل خود بمانند. این در حالی است که آنها از سه ماه پیش تاکنون آواره هستند.

روزنامه وال استریت ژورنال روز شنبه اعلام کرد که تعداد شهرک نشینان آواره در شمال سرزمین‌های اشغالی به بیش از ۲۳۰ هزار نفر رسیده است.

حیزی سیمانتوف تحلیلگر مسایل عربی در شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی در این خصوص گفت این حزب‌الله است که مشخص می‌کند جنگ در شمال چه زمان متوقف شود.

وی ابراز داشت که حزب الله حاشیه مانور مناسبی برای خود ایجاد کرده و ابتکار عمل را در این جنگ دراختیار دارد. این خبرنگار صهیونیست تصریح کرد که بر اساس آنچه که در پشت درهای بسته می گذرد، منافع حزب‌الله در درگیری با اسرائیل است و مساله موجود تنها در مورد زمان این جنگ است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
    1 0
    حزب الله باید مراقب باشد در این رویارویی نصفه نیمه که با اسرائیل دارد نیروهای بیشتری از دست ندهد . حفظ نیروها خیلی مهمه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس