کد خبر 1560841
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۵
حمله موشکی مقاومت فلسطین به شهرک‌های صهیونیستی

گروه‌های مقاومت فلسطینی با گذشت ۸۶ روز از آغاز عملیات، مثل روز اول می‌جنگند و اعلام کرده‌اند توان ادامه نبرد برای چند ماه آینده را هم دارند و این یعنی انبارهای گروه‌های فلسطینی مملو از سلاح است.

به گزارش مشرق، مهدی بختیاری طی یادداشتی در روزنامه وطن امروز نوشت: عملیات «توفان الاقصی» روز ۷ اکتبر با برنامه‌ریزی گروه‌های مبارز فلسطینی بویژه جنبش حماس و پس از چند ماه تمرین و رزمایش، با یک زمان‌سنجی دقیق در آخرین روز تعطیلات عید کیپور یهودی آغاز شد.

این عملیات همان‌طور که از سوی حماس اعلام شد، پاسخی سخت به هتک حرمت‌های متعدد صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی و تحت فشار قرار دادن مردم فلسطین بویژه در نوار غزه بود. صهیونیست‌های افراطی با سرمداری تندروهای حاضر در کابینه نتانیاهو نظیر «ایتامار بن گویر»، در طول ماه‌های گذشته به‌رغم همه حساسیت‌ها، معاهدات و قراردادهای گذشته، به دنبال تصرف مسجدالاقصی و ایجاد مزاحمت برای مسلمانان بودند که این اقدام بارها مورد اعتراض شدید فلسطینیان قرار گرفت. حساسیت روی مسجدالاقصی به قدری بالاست که سال ۲۰۰۰ نیز ورود «آریل شارون» با همراهی نظامیان صهیونیست به صحن این مسجد، یکی از خیزش‌های بزرگ تاریخ فلسطین یعنی انتفاضه دوم را که به «انتفاضه الاقصی» مشهور شد، رقم زد. این رفتار توهین‌آمیز صهیونیست‌ها، با روی کار آمدن تندروترین کابینه تاریخ رژیم صهیونیستی در ماه‌های گذشته نیز بیشتر شد که در نهایت به خروش فلسطینیان در قالب عملیات «توفان الاقصی» انجامید. با این حال از همان روزهای اول این عملیات که صهیونیست‌ها با ضربات سخت، غافلگیرکننده و تاریخی فلسطینیان روبه‌رو شدند، سعی کردند با انحراف افکار عمومی، این عملیات را یک برنامه‌ریزی از سوی ایران نشان دهند و ایران را به عنوان پشت پرده این اقدام معرفی کنند. رهبر حکیم انقلاب اسلامی در همان نخستین روزهای عملیات توفان الاقصی، در یک سخنرانی عمومی با رد این اکاذیب، توفان الاقصی را یک عملیات «کاملا فلسطینی» خواندند اما اعلام کردند ایران مثل همیشه بزرگ‌ترین پشتیبان جبهه مقاومت خواهد بود. سردار حسین سلامی، فرمانده سپاه پاسداران نیز طی روزهای گذشته، بار دیگر اعلام کرد این عملیات یک ابتکار و افتخار بزرگ برای خود فلسطینیان بود و ایران نقشی در طراحی و اجرای آن نداشت. سردار سلامی همچنین اعلام کرد مساله انتقام خون مطهر سردار شهید سپهبد حاج‌قاسم سلیمانی، مساله‌ای متفاوت از این موضوع است و ایران انتقام خون فرمانده خود را در زمان مقتصی از بانیان اصلی آن ترور خواهد گرفت.

سردار اسماعیل قاآنی، فرمانده نیروی قدس به عنوان بزرگ‌ترین سازمان نظامی حامی مقاومت نیز با تاکید بر این رویکرد، اقدام بزرگ حماس و گروه‌های مقاومت در عملیات توفان الاقصی را ستود و آن را یک عملیات کاملا فلسطینی خواند.

با این حال، رژیم صهیونیستی که در نزدیک به ۳ ماه از آغاز این عملیات همچنان نتوانسته اهداف اعلامی خود در نابودی حماس و آزادی اسرایش را محقق کند، برای ایجاد انحراف در روند این اتفاقات، دست به ترور یکی دیگر از فرماندهان ایرانی در سوریه زد.

سردار شهید «سیدرضی موسوی» یکی از قدیمی‌ترین و موثرترین فرماندهان در پشتیبانی از جبهه مقاومت بود که وضعیت امروز این جبهه به لحاظ تسلیحاتی - از حزب‌الله لبنان گرفته تا یمن و فلسطین - مدیون مجاهدت‌ها و تلاش‌های او است.

گروه‌های مقاومت فلسطینی با گذشت ۸۶ روز از آغاز عملیات، مثل روز اول می‌جنگند و اعلام کرده‌اند توان ادامه نبرد برای چند ماه آینده را هم دارند و این یعنی انبارهای گروه‌های فلسطینی مملو از سلاح است.

ترور شهید سیدرضی موسوی البته به گفته فرماندهان عالی‌رتبه نیروهای مسلح، بدون انتقام نخواهد ماند و حالا سایه ترس از اقدام حتمی ایران در تقاص خون این شهید بزرگوار، وضعیت را برای صهیونیست‌ها که می‌روند در باتلاق غزه گرفتارتر شوند، بدتر خواهد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
    0 0
    پیامبر اسلام گفته خشم اولین کسی را که می سوزاند صاحب خشم است به همین خاطر الان ۷۰ درصد غزه ویران شده و ۲۰۰۰۰ نفر هم شهید شدن!
  • DE ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
    0 0
    وظیفه تک تک شما اسلامگرایان طرفدار سازمان تروریستی حماس،جانفشانی در راه فلسطین است،در نبود جنگجویان حماس به جبهه‌های جنگ نوار غزه بپیوندید و به عنوان مدافعان حماس بجنگید و شربت شهادت را نوش جان کنید و به درررک واصل شوید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس