چراغ سبز کابینه اسرائیل به موساد برای از سرگیری مذاکرات تبادل اسرا

کابینه جنگ رژیم اسرائیل به رئیس سازمان موساد برای از سرگیری مذاکرات غیر مستقیم برای تبادل چراغ سبز نشان داده است.

به گزارش مشرق، کابینه جنگ رژیم اسرائیل قرار است امروز (یکشنبه) دو موضوع توافق دوباره بر سر تبادل اسرا با حماس و همچنین شرایط غزه پس از جنگ را مورد بررسی قرار دهد.

به نوشته وبگاه عرب۴۸، همزمان در هشتاد و ششمین روز جنگ، «دیوید بارنیا» رئیس سازمان جاسوسی موساد، از کابینه جنگ اسرائیل برای اقدام در جهت گفت‌وگو با مصر و قطر در راستای تبادل اسرا با حماس چراغ سبز نشان داده است.

شبکه عبری «کان ۱۱» نیز در این باره گزارش داد که پیشنهاد قطر، شامل آزادی بین ۴۰ الی ۵۰ اسیر اسرائیلی در قبال آتش‌بس چند هفته‌ای است. رئیس موساد نیز در گفت وگو با اعضای کابینه جنگ اسرائیل مدعی شده است که حماس از شرط خود برای «آتش‌بس دائمی» کوتاه آمده است.

هرچند در مقابل این ادعا که پیش از این چند رسانه اسرائیلی نیز به آن پرداخته بودند، جنبش حماس در بیانیه‌ای این ادعاها را تکذیب کرد و گفت: «هیچ ایده روشنی هنوز وجود ندارد، اما ستون فقرات هر طرحی باید شامل توقف کامل و فراگیر حملات باشد وما باید امکانات و ابزارهایی برای توقف جنگ داشته باشیم».

در این میان «بنیامین نتانیاهو» نیز شب گذشته مدعی شد که تحرکاتی در راستای توافق تبادل اسرا در حال انجام است. او از ارائه جزئیات بیشتر خودداری کرد.

یک مقام اسرائیلی نیز به شبکه «کان ۱۱» گفت: «گفت‌وگوهایی برای توافق بشردوستانه در حال انجام است. در این میان اسرائیل باید متحمل هزینه‌هایی در روزهای آتش‌بس و همچنین در ارتباط با اسرای فلسطینی شود».

از سوی دیگر «زیاد النخاله» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین، امروز (یکشنبه)، در اظهاراتی توافق تبادل اسرا با تل‌آویو را به خروج نیروهای اسرائیلی از غزه منوط کرد.

دبیرکل جهاد اسلامی گفت: «هیچ توافق تبادل اسرایی بدون خروج کامل نیروهای دشمن از نوار غزه صورت نمی‌گیرد. اگر این شروط عملی نشود، هیچ صحبت دیگری ارزش ندارد».

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس