احتمال عقب‌نشینی صهیونیست‌ها از جنوب غزه

یک کارشناس حوزه نظامی از احتمال عقب نشینی عناصر صهیونیست از جنوب نوار غزه طی سه هفته خبر داد.

به گزارش مشرق، سرلشکر «فایز الدویری» کارشناس حوزه نظامی تاکید کرد: پیش بینی ما این است که اگر اتفاق بزرگی رخ ندهد نیروهای اسرائیلی طی سه هفته آینده از جنوب نوار غزه عقب نشینی کنند.

وی در ادامه افزود: نبرد جنوب نوار غزه یک نبرد سرنوشت ساز است. شکست در یک میدان ممکن است تمام دستاوردهای هر کدام از طرفین این نبرد را از بین ببرد.

الدویری تصریح کرد: عناصر صهیونیست مستقر در جنوب نوار غزه مواضع خود را طی روزهای گذشته تغییر داده اند که این اقدام اهداف نظامی نداشته است.

سایت شبکه الجزیره نوشت: تصاویر ماهواره‌ای به دست آمده از تغییر مواضع نیروهای صهیونیست در تعدادی از منطقه‌های جنوب نوار غزه در تاریخ ۱۷ تا ۲۴ دسامبر خبر می‌دهد.

الدویری اضافه کرد: عناصر صهیونیست تنها چند ده متر پیشروی کرده اند و این میزان مسافت از لحاظ نظامی اهمیتی ندارد. حرکت این نیروها به سمت منطقه حمد با هدف محاصره خان یونس صورت می‌گیرد.

پیش از این «هرتزی هالوی»، رییس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی در سخنانی اذعان کرده بود که اگرچه جنگ در غزه اهداف مهمی دارد، اما دستیابی به اهداف در جنگ غزه آسان نبوده و با چالش‌هایی روبرو است.

ارتش رژیم صهیونیستی به تازگی اعلام کرده است که یک افسر و ۲ سرباز از تیپ گفعاتی در نبرد زمینی در شمال غزه به هلاکت رسیده اند.

ارتش این رژیم طی ساعت‌های گذشته به هلاکت پنج افسر و سرباز از جمله یکی از فرماندهان تیپ «ناحل» متشکل از نیروهای ویژه این رژیم اذعان کرده بود.

همچنین بنا به اذعان ارتش این رژیم دست کم ۴۳ تن دیگر در درگیری‌های نوار غزه طی ساعت‌های گذشته زخمی شده اند که حال ۹ تن از آن‌ها وخیم گزارش شده است.

با اعلام این آمار سانسور شده از سوی ارتش رژیم صهیونیستی تعداد عناصر نظامی صهیونیست به هلاکت رسیده در نوار غزه به ۱۶۷ تن رسیده است.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    0 0
    نظرم‌ شاید درست نباشد که،فلسطین یک ایالت مستقل خودگردان در اختیار اردن باشد و اردن فقط پلیسی مرزی بین آنها واینها بکند.بقیه مسائل کمکی بین الملل هم باشد.ولی انگار جنگ در آنجا خواسته جهانی است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس