کد خبر 1554734
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۶
اوضاع فاجعه‌بار بیمارستان خان‌یونس در پی تشدید حملات صهیونیست‌ها

در سایه تشدید حملات موشکی رژیم صهیونیستی ۱۷۰۰ مجروح در بیمارستان خان‌یونس حضور دارند که به علت کمبود دارو و کادر درمان، مراحل درمان آن‌ها به کندی پیش می رود.

به گزارش مشرق، پزشکان داخل بیمارستان میدانی در خان‌یونس اعلام کردند که حدود ۱۷۰۰ مجروح در شرایطی فاجعه‌بار در سایه فقدان کادر پزشکی و عدم وجود داروهای ضروری جهت مداوا در این بیمارستان حضور دارند.

دکتر انس مقبل در این رابطه می‌گوید که اوضاع بهداشتی داخل بیمارستان فاجعه بار است و آنها مجبور شدند ۱۰۰ مجروح را در یک بخش قرار دهند.

وی در گفتگو با الجزیره تصریح کرد که بیمارستان از کمبود جدی کادر پزشکی و داروهای ضروری برای مداوای مجروحان رنج می‌برد و ده‌ها مجروح در حالی مراحل درمان خود را سپری می‌کنند که در راهروهای بیمارستان روی زمین دراز کشیده‌اند.

مقبل ابراز داشت که کمک‌های پزشکی که به دست ما رسیده، اصلا برای تامین نیازهای متعدد مجروحان کافی نیست و بیشتر آنها منتظر هستند نوبت‌شان برای تکمیل روند درمان در خارج از نوار غزه فرا برسد.

یکی از مجروحان فلسطینی که از شمال غزه به این منطقه آمده، می‌گوید که برای درمان خود به علت جراحتی که روی پایش دارد، به این بیمارستان آمده است. وی می‌افزاید که بسیاری از بیماران تنها با مسکّن‌هایی اوضاع خود را سپری می‌کند که نمی‌تواند شدت درد ناشی از جراحات آنها را کاهش دهد. بسیاری از آنها منتظر رسیدن فرصتی هستند تا به بیمارستان‌های تخصصی در خارج از نوار غزه منتقل شوند.

پدر فاطمه کودک فلسطینی که پای خود را در نتیجه موشک باران خانه‌ای در اردوگاه النصیرات از دست داده، می‌گوید: یکی از دخترانم در نتیجه حمله موشکی رژیم صهیونیستی به شهادت رسید و ۴ نفر از فرزندانش نیز مجروح هستند و من همچنان منتظر هستم تا فاطمه را به یکی از بیمارستان‌های تخصصی مصر منتقل کنند.

وی می‌افزاید: کادر پزشکی بسیار فعال هستند، اما به علت زیاد بودن مجروحان و کمبود دارو نمی‌توانند تمامی مطالبات مجروحان را برآورده کنند.

خان یونس طی روزهای اخیر در کانون حملات عملیات زمینی رژیم صهیونیستی قرار گرفته و به تبع آن موشک‌باران وحشیانه ضد این شهر نیز طی ده روز گذشته شدیدتر شده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس