ضرورت اجماع جهانی علیه جنایات اسراییل/یمن؛ خنجری زیر گلوی صهیونیست‌ها

رییس دانشگاه جامع امام حسین (ع) گفت: لازم است سازمان‌های بین‌المللی مستقل با هدف جلوگیری از اعمال نفوذ استکبار جهانی در فرآیند رسیدگی به جرایم این رژیم کودک‌کُش تشکیل شود.

به گزارش مشرق، بیش از ۱۰۰ روز از عملیات طوفان الاقصی می گذرد و آنچه در حقیقت میدان روشن است هزینه سنگین رژیم صهیونیستی برای پیروزی است و برخلاف آنچه در روزهای اول نتانیاهو شعار می داد این رژیم غاصب اشغالگر تا این لحظه به‌رغم موج جنایات ضدبشری، در عمل آورده دندان گیری برای تل آویو نداشته و به هیچ کدام از اهداف ترسیمی خود نرسیده است.

محمدرضا حسنی آهنگر رییس دانشگاه جامع امام حسین علیه السلام در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن بررسی برخی از اهم ابعاد مهم شکست رژیم صهیونیستی در طوفان الاقصی، دستاوردهای این نبرد برای محور مقاومت را مورد تحلیل و بررسی قرار داد و گفت: اغلب کارشناسان بر این باورند که طوفان الاقصی یک حرکت پیش دستانه دفاعی بموقع با طرح ریزی اطلاعاتی قوی بود که فتنه های بزرگ رژیم غاصب اسراییل برای آینده منطقه غرب آسیا و حتی آسیای مرکزی را با شکست مواجه کرد.

بازگشت فلسطین به صدر اخبار

حسنی آهنگر با بیان اینکه عملیات طوفان الاقصی تیشه به ریشه کلان پروژه های رژیم کودک کش صهونیستی زد، گفت: حرکت بموقع دلاوران مقاومت موجب جلوگیری از فراموشی مساله فلسطین و حرکت های احتمالی یهودی ها برای پاکسازی نژادی در غزه شد.

وی تصریح کرد: طوفان الاقصی یک ضدتبلیغ اساسی نسبت به شبکه دروغ پراکنی رژیم غاصب بود به طوری که در اولین ساعات و روزهای این عملیات شاهد گستردگی واکنش ملت های جهان نسبت به جنایت رژیم صهیونیستی بودیم.

حسنی آهنگر با اشاره به دروغ پراکنی و مظلوم نمایی این رژیم در اولین روزهای عملیات بزرگ طوفان الاقصی به شکست تریبون های دروغ پرداز یهود در اروپا و آمریکا اشاره کرد و گفت: ملت های جهان به خصوص ملت های ساکن غرب به این نتیجه رسیده اند که رسانه های وابسته به قدرت و ثروت حقیقت را منعکس نمی کنند به همین خاطر موج آگاهی بخشی عمومی از طریق فضای مجازی تا به امروز اثربخش بوده و این روند آگاهی باید از سوی محور مقاومت و ملت ها، بیشتر تقویت و تشدید شود.

مساله اسرای فلسطینی به گوش جهانیان رسید

حسنی آهنگر گفت: عملیات طوفان الاقصی بار دیگر موضوع اسرای فلسطینی در بند رژیم غاصب را به گوش ملت ها و نهادهای حقوق بشری رساند و از سوی دیگر اثبات کرد که سازمان های بین المللی در گذر زمان وقف امیال رژیمی شده بودند که عمده جنایاتش معطوف به زنان و کودکان است.

اقرار صهیونیست‌ها به شکست

رییس دانشگاه جامع امام حسین (ع) گفت: امروز رژیم صهیونیستی به صورت خاموش شکست خود را فریاد می زند و این خوی وحشی گری جریان سیاسی نتانیاهو است که نمی خواهد این واقعیت را بپذیرد.

حسنی آهنگر با اشاره به گزارش اخیر رسانه های صهیونیست در خصوص عدم تحقق وعده های این رژیم در جنگ غزه و هزینه های برجای مانده از لجاجت یهودی های تندرو گفت: یک روزنامه یهودی نزدیک به دولت نامشروع اسراییل با استناد به آمارهای غیررسمی می نویسد که میزان تلفات، شکست‌ها، خسارات و طولانی شدن جنگ، ایجاب می‌کند که با جدیت کامل از نتانیاهوی کم‌عقل بپرسیم آیا این درست است که کسانی که جلوی چشمان آنها وقایع هفتم اکتبر (عملیات طوفان الاقصی در ۱۵ مهر) رخ داد، به مناصب خود ادامه دهند!؟

وی ادامه داد: حتی ناحوم برنیاع تحلیلگر صهیونیست یدیعود آحارونوت همه مسئولان دولت صفاک یهودی را محکوم کرده و می نویسد: خوب است که ارتش اسراییل و شین بث (سازمان جاسوسی داخلی رژیم صهیونیستی) مسئولیت شکست را برعهده بگیرند. اما مسئولیت پذیری، مسئولان را از عبرت آموزی معاف نمی کند. وی در ادامه تحلیل های افشاگرانه خود از روند زوال دولت در سرزمین های اشغالی می گوید: اختلافات سیاسی بین سران رژیم صهیونیستی، ارتش این رژیم را به انجام عملیات بدون برنامه در داخل غزه سوق می دهد و حمایت کاخ سفید از تل آویو با فشارهای داخلی و خارجی است در غیر این صورت حتی آمریکایی ها از حمایت روی‌گردان هستند.

حسنی آهنگر تصریح کرد: شکست اسراییلی های غاصب در میدان فلسطین برای یک روز و دو روز نیست و تبعات آن برای مدت های طولانی دامن گیر آنها خواهد بود.

شکایت آفریقای جنوبی کافی نیست

رییس دانشگاه جامع امام حسین (ع) در خصوص ارزیابی شکایت و اعلام جرم آفریقای جنوبی از رژیم کودک کش صهیونیستی آنهم در مجامع بین المللی نیز گفت: این برای اولین بار نیست که چنین شکایت هایی می شود اما مساله ضروری آن است که همه ملت ها علیه رژیم غاصب متحد شده و اعلام جرم کنند تا مجاری تنفس این دولت وحشی بسته شده و عقب نشینی کند.

حسنی آهنگر بیان داشت: ما نیازمند شکل دهی سازمان های بین المللی مستقل با هدف جلوگیری از اعمال نفوذ استکبار جهانی در فرآیند رسیدگی به جرایم رژیم اسراییل هستیم.

ناکامی اسراییل یعنی ناکامی غرب و آمریکا

حسنی آهنگر در ادامه ناکامی امروز ارتش اسراییل در نابودی مقاومت را نوعی دیگر از شکست شبکه استکبار به خصوص آمریکا و اروپایی ها دانست و گفت: امروز همه خیر به مصاف همه شر رفته است و غزه آوردگاه یک رزم ریشه دار است.

وی افزود: نیروهای مقاومت غرور یهودی های متعصب صهیونیست را شکستند و به همین دلیل است که شاهد ۱۰۰ روز جنون و توحش آنها نسبت به کودکان و زنان هستیم.

سرزمین‌های اشغالی متروکه شده است

حسنی آهنگر در ادامه با اشاره به کوچ ۴۰۰ هزار نفری سکنه مناطق مختلف رژیم صهیونیستی از ترس نیروهای مقاومت و ملت فلسطین گفت: مناطق مرزی این رژیم و لبنان در حال حاضر متروکه شده است و بعید است تا سالیان متمادی کسی به این اراضی برگردد.

وی با اشاره به خبرهای اوایل نبرد طوفان الاقصی افزود: «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم موقت صهیونیستی بامداد ۱۶ مهر بعد از جلسه کابینه امنیتی گفت که «کابینه امنیتی با نابودی توان نظامی حماس و جهاد اسلامی موافقت کرد». همچنین نتانیاهوی قاتل با وقاحت می گفت که هدف ما پیروزی و نابودی حماس است و در آخرین موضع‌گیری خود اعلام کرد که «تا زمانی که حماس نابود نشود، اسرا بازگردانده نشوند و غزه غیرنظامی نشود، پیروزی حاصل نخواهد شد.» این اظهارات در حالی مطرح شده که تا این لحظه بخش قابل توجهی از اسرای شهرک نشین صهیونیست توسط خود اسراییل کشته شده اند و این سند دیوانگی و جنایت نتانیاهو است.

آمریکا شریک جرم قطعی جنایت هاست

حسنی آهنگر افزود: کشتار بی مهابای ملت غزه با حمایت واشنگتن همراه شده و «جو بایدن» رییس جمهور آمریکا در گفت‌وگو با رسانه آمریکایی می گوید: «ورود اسراییل به نوار غزه و نابودی نیروهای حماس خواسته‌ای ضروری است.» این در حالی است که نیروهای حماس در میدان نبرد هستند اما رژیم کودک کش به بیمارستان ها حمله می کند یا اردوگاه های مهاجرین را هدف قرار می دهد. قطعا آمریکا شریک جرم قطعی تمام جنایت هاست.

کوچ اجباری مردم غزه هزینه گزافی دارد

رییس دانشگاه جامع امام حسین علیه السلام با بیان اینکه کوچ اجباری مردم غزه هزینه گزافی برای یهودی های غاصب به دنبال خواهد داشت، افزود: میزان توحش و جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در غزه بی‌سابقه است. اما این توحش برای رسیدن به هدفی معین مبنی بر ایجاد زمین سوخته جهت کوچ اجباریِ فلسطینیان است. اما محقق نخواهد شد زیرا نیروهای محور مقاومت این زمین سوخته را تبدیل به قبرستان سربازان صهیونیست کرده اند که حتی پس از مرگ تدفین آنها به صورت مخفیانه است و می بینیم رژیم از گفتن آمار کشته شدگانش هراس دارد.

مقاومت یمن، مانعی دیگر برای صهیونیست‌ها

حسنی آهنگر در خصوص تاثیر عملیات های دریایی نیروهای مقاومت یمن بر مجبور شدن صهیونیست ها به عقب نشینی گفت: مقاومت یمن خنجر زیر گلوی صهیونیست هاست و در صورت هرگونه حماقتی گلوی آنها را خواهد برید.

وی با تجلیل از شجاعت ملت یمن گفت: اعجوبه های مقاومت را در یمن باید دید. نیروهای یمن با دست خالی و در شرایط تحریم توانسته اند بهترین آرایش دفاعی را تا این لحظه به نمایش بگذارند و ضربات سنگینی را به رژیم غاصب در دریای سرخ بزنند.

عقب‌نشینی صهیونیست‌ها از مرزهای لبنان

حسنی آهنگر در خصوص نقش حزب الله در تحولات فلسطین گفت: حزب الله موفق شد تا همزمان با نبرد ملت فلسطین صهیونیست ها را در مناطق مرزی سرکوب کند. برخی تلاش داشتند عملیات‌های حزب‌الله علیه برج‌های جاسوسی و رادارهای شناسایی رژیم صهیونیستی را کم اهمیت جلوه دهند. اما تمرکز حزب‌الله بر نابود کردن این تجهیزات ارتش اسراییل علاوه بر خسارات مادی که به آن وارد کرد، موجب سردرگمی صهیونیست‌ها شد و آنها نمی‌توانستند تشخیص دهند که گام بعدی مقاومت لبنان چیست.

وی افزود: هدف قرار دادن برج‌های جاسوسی و رادارهای دشمن صهیونیستی، به معنای آماده شدن مقاومت لبنان برای کور کردن چشم جاسوسی این رژیم و ورود به مراحل بعدی است. همین مساله موجب شد تا ارتش اسراییل نتواند در غزه تمرکز کند و مجبور باشد در جبهه شمالی اراضی اشغالی در حالت آماده باش قرار بگیرد.

رییس دانشگاه جامع امام حسین (ع) ادامه داد: همچنین صهیونیست‌ها به دلیل درگیری در جبهه شمال و جنوب فلسطین اشغالی قادر به تعمیر و بازسازی تجهیزات جاسوسی و راداری خود در مرز با لبنان نبودند و این شکست سخت اطلاعاتی برای این رژیم به شمار می رود.

۲۹ دی روز غزه

امروز، ۲۹ دی ماه در تقویم مناسبتی ایران به عنوان «روز غزه» نامگذاری شده است. نامگذاری به افتخار رشادت های مردم فلسطین که در سال ۱۳۸۷ برای مقاومت و مقابله با تجاوزات نظامیان رژیم صهیونیستی در جریان حمله نظامی و درگیری های ۱۷ روزه (۲۷ دسامبر ۲۰۰۸ تا ۱۷ ژانویه ۲۰۰۹ ) صورت گرفت.

در اولین روز از این درگیری های سه هفته ای و در پی اقدامات تجاوزکارانه نظامیان رژیم اشغالگر صهیونیستی از هوا، دریا و زمین و نامگذاری آن با عنوان "سرب گداخته"، شمار زیادی از فلسطینی ها شهید یا زخمی شدند تا جایی که برخی شمار شهدا را بیشتر از زمان اشغال فلسطین در سال ۱۹۴۸ میلادی می دانند و به همین خاطر این روز «کشتار شنبه سیاه» هم نامگذاری شده است.

شهر عرب‌نشین و باستانی غزه در دو دهه گذشته تحت شدیدترین محاصره نظامیان صهیونیست قرار داشته است و عمال تل آویو به بهانه های مختلف هر از چند گاهی اقدامات ضدبشری نظیر قطع ارتباط با دیگر مناطق، ممانعت از ماهیگیری اهالی و ورود سوخت، غذا و دارو یا تجاوزات نظامی گسترده را علیه ساکنان آن انجام می دهند.

این روز یادآور سال ها ظلم و بی عدالتی رژیم اشغالگر قدس علیه مردم مظلوم فلسطین است؛ مظلومیتی که با آغاز دور جدید تجاوزات نظامی این رژیم به اوج خود رسیده و جامعه جهانی را یکصدا علیه این رژیم کودک‌کش متحد کرده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
    0 0
    عرصه شطرنج رندان را مجال شاه نیست .ــــ سنت الهی است: مستکبران تاریخ ؛ توسط ضعیفترین مخلوقات نابود شوند. نمرود که ادعای خدایی می نمود و می گفت انا احیی و امیت ؛ بوسیله کوچکترین موجود زنده شناخته شده آنزمان یعنی پشه ـــ و فرعون که عربده می زد انا ربکم الاعلی توسط شل ترین موجود دنیا یعنی آب ـــ آمریکا نیز توسط ضعیفترین کشورها (چه از لحاظ GDP ؛ چه از لحاظ نظامی و چه از لحاظ رسانه و تبلیغات) یعنی به قول روح الله: پابرهنگان زمان: یمن و غزه ـــ عرصه شطرنج رندان را مجال شاه نیست .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس