سفیر فلسطین: همه چیز زمانی شروع شد که انگلیس سرزمین ما را به دیگران وعده داد

حسام زملط سفیر فلسطین در لندن گفت، سرکوبگری در فلسطین زمانی شروع شد که انگلیس «سرزمین ما را به دیگران وعده داد.»

به گزارش مشرق، زملط در مصاحبه‌ای با خبرگزاری آناتولی که یکشنبه منتشر شد، اظهار کرد که سرکوبگری اسرائیل نه از هفتم اکتبر بلکه از ۱۰۶ سال پیش شروع شد.

وی افزود: همه چیز زمانی آغاز شد که انگلیس بدون مشورت ما، زمین‌های ما را به دیگران وعده داد و ملت فلسطین را به یک اقلیت غیریهودی تبدیل کرد.

زملط تاکید کرد: باید هم اکنون خواست مردم فلسطین برای آزادی و عدالت به رسمیت شناخته شود. ما باید به حقوق بشر و حقوق ملی (فلسطینی) توجه کنیم.

سفیر فلسطین تاکید کرد: اسرائیل فقط راه حل نظامی، خشونت، ارعاب غیرنظامیان و اعمال فشار بر گروه‌های غیرنظامی را می‌شناسد.

گروه‌های مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیر کننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات گروه‌های مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بست و منطقه را بمباران کرد.

وزارت بهداشت غزه عصر یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که شمار شهدای غزه به ۱۷ هزار و ۹۹۷ نفر رسیده است. تعداد مجروحان بالغ بر ۴۹ هزار و ۲۲۹ نفر است.

دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در نوار غزه طی بیانیه‌ای از نهادهای بین‌المللی ذی‌ربط خواست تا به وظایف خود در زمینه حمایت از مراکز بهداشتی و درمانی در نوار غزه عمل کنند.

این نهاد همچنین خواستار بازگشایی کامل گذرگاه رفح برای ورود کمک‌های بشردوستانه ضروری شد.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۰
    4 2
    تو توی انگلیس چه می کنی منتظر ادامه ۱۰۶ سال سرکوبگری هستی
    • ۰۲:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
      1 0
      البته منظورش اینه که همه چیز برای ما اشغالگران عرب که سرزمین یهودیان رو اشغال کرده بودیم خوب بود
  • جبار الهی ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۰
    4 4
    آقای نماینده بدان = انگلیس ها از کودک نوزاد تا پیر مرد 99 ساله فته گر و دزد هستند مرگ بر انگلیس 100000000000000000 بار
    • ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۰
      2 3
      یهودیان قبل از اسلام و مسلمانان ساکن آنجا بودند و پیامبران بنس اسراییل ازجمله سلیمان. داود . یعقوب . اسحاق . موسی و .. در آنجا بودند و مسلمانان بعد از حمله عمر خلیفه دوم وارد آنجا شدند و بعد ها صلیبیون و عثمانی ها آنجا را تصرف کردند. کار یهودیان افراطی هم محکوم است و آنها باید در صلح زندگی کنند. مانند پیامبر که با یهودیان صلح کرد و در جواب یهویان که شما به سمت ما نماز می خواتید د نماز عصر قبله راچرخاند به سمت مکه.
    • حامد ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۰
      1 0
      جواب12:10 عزیزدل کی گفته دعوا برسر این هست که کی اول اونجا بوده ؟ مگه فلسطینی بودن یک مذهبه ! که شما میگه اول یهودی اونجا بوده ! خود یهودیه قبلشه چی بوده؟ عرب ،مگه غیر اینه که اون منطقه مال اعراب هست؟ حال یهودی یا مسلمان یا مسیحی فرقی نمیکنه اصل حرف اینه یهودی اشک نازی با موی بلوند و چشم آبی اونجا چه غلطی میکنه ! نتانیاهو روببین واقعا اون عربه ؟؟؟ فکرش رو بکن ایرانی زرتشتی، همه زرتشتی های دنیا رو بیاره ایران بگه این سرزمین ما بوده اول ما اینجا بودیم همین قدر چیپ و همینقدر ظالمانه
    • Hamid ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۰
      0 0
      شما که از تاریخ میگی یهودیان اصلیتشون اعبرانیه نه عرب یکی از مشکلاتشونم با اسلام سر همین مسلئه هست که چرا پیامبران عربه نه اعبرانی کلان نژادشون فرهنگشان خیلی با اعراب فرق داره
  • مجتبی شهابی ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۰
    0 0
    الان هم در حال تاوان دادن سیاستهای گذشته خویش می‌باشند که در یاقی گری ، کشور گشایی و ایجاد مدیریت فساد و ارسال اینگونه اشخاص در زمانهای متعدد و گرایش به فتنه گری و نفاق و پرورش یک مشت شغال از ملیتهای مختلف در صدر تاریخ قرار دارند.
  • ایرانی ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۰
    2 1
    عین کاری که روسیه و انگلیس با کشور ما کردن
    • ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۰
      1 0
      البته روسیه قبل از شوروی
  • ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۰
    1 1
    شما که اینو می دونی پس چرا با مذاکره و سازشکاری جلوی صهیونیستهای اشغالگر کوتاه آمدی؟ اگه راست می گی باید تشکیلات خودگردان به مقاومت غزه بپیونده ، هر چند وقتی خداوند وعده پیروزی داده دیگر به شما کاسه لیسها و مزدوران نیازی نیست
  • ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۰
    2 0
    ۱۲:۱۰ اسلام از زمان حضرت ابراهیم خلیل الله شروع شده حج ابراهیمی که معرف حضورتان هست، دین حضرت موسی کلیم الله و تورات کتاب مقدس یهودیان از آن زمان شروع می شود ، اسرائیل نام حضرت یعقوب نبی ست ،صهیونیستها فرقه ای هستند (مانند داعش برای اسلام )که با تحریف تورات توسط خاخامهای دنیا پرست و برتری جو وبا طمع یافتن صندوقچهٔ حضرت سلیمان تا به اذکار و اورادی دست پیدا کنن برای تسخیر اجنه برای تسلط بر جهان( این حفاریهای غیر مجاز در زیر قدس شریف برای بدست آوردن صندوچهٔ حضرت سلیمانه که شامل اوراق تورات و ده فرمان، عصای حضرت موسی و لوح یا مهر حضرت سلیمان و اوراد تسخیر اجنه) یهودیان موءمن به حضرت موسی کلیم الله همه مخالف صهیونیستها هستن و امروزه در اعتراضات شرکت فعال دارن، ضمنا سرزمین مقدس فلسطین شامل شهروندانی ست اعم از مسلمان، مسیحی و یهودی که تنها با انتخابات می توانند آینده و سرنوشت کشور را تعیین کنن با غصب و قلدری و صلح و سازش کاری از پیش نمی ره اگه میرفت ۷۵ سال طول نمی کشید
  • ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۰
    4 0
    صهیون ها واسه انگلیس سربار بودن واسه همین اونارو به جون فلسطینی ها انداخت والا اگه خیلی مشتاق صهیون ها بودن بندر لیورپول رو بهشون میداد تا یک کشورک برا خودشون بسازن .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس