به گزارش مشرق، کانال تلگرامی تحولات جهان اسلام در مطلبی که برگرفته از سایت بریتانیایی میدل ایست آی است به شدت تناقض در مواضع ترکیه در قبال اسرائیل و جنگ غزه پرداخت و نوشت:

اسرائیل به تدریج دیپلمات های خود را پس از درگیری غزه به ترکیه باز گردانده است. در همین راستا، منابع اسرائیلی می گویند که با وجود افزایش تنش در روابط بین دو طرف، کارمندان اسرائیلی اوایل ماه جاری شروع به بازگشت به ترکیه کردند.

تصمیمات و واقعیت روابط ترکیه با اسرائیل

طبق اظهارات منبع اسرائیلی، فعالیت نمایندگی دیپلماتیک ترکیه در اسرائیل پس از حمله ۷ اکتبر کاهش نیافته است. سفارت ترکیه در تل آویو و کنسولگری آن در قدس اشغالی باز نگه داشته شد و سفیر فقط برای رایزنی احضار شد.

از زمان متحمل شدن ضررهای قابل توجه در انتخابات محلی ترکیه در مارس گذشته، دولت ترکیه انتقادات خود را از اسرائیل تشدید کرده و مجموعه ای از اقدامات را علیه دولت نتانیاهو انجام داده است.

شدت تناقض در مواضع ترکیه در قبال اسرائیل و جنگ غزه به حدی زیاد است که مخاطب را شگفت زده می‌کند. به ندرت بین تصمیمات و واقعیت روابط ترکیه با اسرائیل می‌توانید هماهنگی پیدا کنید!

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    0 0
    ما نمی ترسیم حاصریم بایستیم شما هم بایستید تا بتونیم این جرخش تاریخی با عرب را انجام بدیم
  • IR ۲۳:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    0 0
    اگر ترامپ بیاد رو فدرت برای فصای داخلی ما خطر ناک نیست چون گفتمان ازادی میاد گفتمان ازادی همراه با قانونه به طور طبیعی در حالی که گفتمان حقوق بشر اصلد یک قانون و سیستم قانونی متفاوته پس از ترامپ نهراسیم ...جهان لیبرال بدتره او ...
  • DE ۰۰:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۷
    0 0
    تصمیم تعطیلی شنبه و واقعیت روابط مجلس شورای اسلامی با اسرائیل کجاست؟
  • IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۷
    0 1
    ترکیه وارث ساختار دیپلماتیک یک امپراتوری است نمی توان خدمات کنسولی را تعطیل کرد حتی امریکا در تهران دفتر حفاظت منافع و امور کنسولی دارد، سفارت سوییس
  • US ۲۰:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۷
    0 0
    پانتورچیسم در تمام ساختار مشرق و طرفدارانش به شکل و شمایل گروههای( فعلا منتفع و همسو ) و منتظر فرصت طلایی با شمایل پانتورچ الهی ها ...... رخنه کرده است کسی جرات نداره پیش طرفداران و مخاطبان مشرق به تورچیع پیشتی بگه.... شما حزب الهی تربیت نکردید دادا پانتورک‌الهی تربیت کردین عزیزم ... بنظرم.عامدانه هم اینکار رو کردین .. کسانی که براحتی قابلیت مزدوری برای میت و الهام علی‌اف رو دارند بوقتش !!! داداش جان....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس