به گزارش مشرق، یکی از کاربران توئیتر در صفحه خود با اشاره به روز نکبت نوشت:

به وجود آمدن رژیم وحشی اسرائیل یک حادثه اتفاقی نبود بلکه از نیم قرن پیش از این اتفاق، برای آن برنامه ریزی شده، مقدمات به وجود آمدن آن توسط استعمارگران قرن19 و 20 فراهم شده بود.

به وجود آمدن اسرائیل یک حادثه اتفاقی نبود

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • یکی IR ۲۰:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    4 1
    هیچ چیزی دراین دنیا اتفاقی رخ نمی دهدچه رسد به دنیای سیاست..... .
  • IR ۲۱:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    0 0
    زمانی که در 1917 انگلیس ، فلسطین که اون موقع بخشی از عثمانی بود رو اشغال کرد ، این سرزمین هم مثل سایر سرزمین های عربی یک سرزمین اسلامی بود که اقلیتی یهودی و مسیحی در کنار اکثریت مسلمان زندگی می کردند . اما بالفور وزیر خارجه انگلیس اعلامیه ای صادر کرد و فلسطین رو مکانی برای تشکیل خانه ملی یهودیان اعلام کرد . در سال های بعد ، یهودیان زیادی از سراسر دنیا به خصوص اروپا به فلسطین تحت اشغال انگلیس سرازیر شدند .
  • IR ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    0 0
    این روند تا 1947 ادامه پیدا کرد . در این زمان با وجود چند دهه مهاجرت های یهودی ها به فلسطین ، اما اونها فقط مالک 6 درصد زمین های فلسطین بودند و از لحاظ جمعیتی هم نصف اعراب مسلمان بودند . در این زمان سازمان ملل طی یک رای گیری فلسطین را تقسیم و 56 درصد فلسطین را به صهیونیست ها داد که کاملا ناعادلانه بود . اعراب به این تقسیم ناعادلانه که خلاف خواست مردم بومی فلسطین بود اعتراض کردند و درگیری هایی ایجاد شد .
  • DE ۲۱:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    5 2
    خدا لعنت کند انگل ستان را که تخم سرطان را در فلسطین کاشت. خدا لعنت کند انگل ستان را که سرزمین سرخپوستان را نابود کرد و سلول سرطان را در آنجا کاشت. خدا لعنت کند انگل ستان را که میلیونها انسان را در سراسر دنیا نابود کرد و هسته نفاق و جنگ و فقر و بدبختی را در جهان ایجاد کرد. انشاءالله به حق مهدی فاطمه ع همان بلایی را سر مردم جهان آورد به سر خودشان بیاورد.
  • IR ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    0 0
    در این زمان در کشتارهایی مثل دوایمه ، دیر یاسین ، طنطوره و ... فلسطینی های زیادی قتل عام شدند و 700 هزار فلسطینی آواره شدند و 400 شهر و روستای فلسطینی خالی از سکنه شدند . این مناطق هم به متصرفات صهیونیست ها اضافه شد . در این زمان متصرفات اونها به 78 درصد کل فلسطین رسید . در واقع سرزمینی که باید بعد از فروپاشی عثمانی به دست مردم بومی به یک کشور مستقل تبدیل می شد با دخالت استعمار انگلیس ، مهاجرت های صهیونیست ها به فلسطین ، تقسیم ناعادلانه توسط سازمان ملل و کشتار ها و اشغال 1948 سرنوشت دیگری پیدا کرد .
  • IR ۲۲:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    0 1
    به ما چه ؟ خودشون عرب هستن و صاب دارن ‌
  • IR ۲۳:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    1 2
    به ما چه ؟ چی از ما کم شد؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس